Štítek: elektrické enduro
Evolt – konkurence pro Quantyi i Zero
Elektrická endura Quantya a Zero X se dočkaly další konkurence. Je jí elektromotorka Bull1 italské společnosti EVOLT. Konstruktérem a duchovním otcem motorky je Bruno Greppi, který se rozhodl vytvořit celou řadu elektrických jednostopých vozidel. Bull1 je z nich však zdaleka nejzajímavější.
Disponuje maximálním výkonem 33,5 kW, který zajišťují lithium-polymerové baterie. Díky nim dokáže elektromotorka řádit v „off-road módu“ až dvě hodiny, maximální rychlost podobně je něco mezi 70 a 90 km/h. Motocykl váží zhruba 100 kg. Velkou výhodou proti Quantyi je technologie regenerativního brzdění. K dispozici by stroj měl být v Itálii koncem letošního roku za cenu zhruba 150 000 Kč.
KTM pracuje na elektrickém enduru
Zero Motorcycles a Quantya by brzy mohli dostat novou konkureci, ve svém oboru na slovo vzatou. Rakouské KTM se kromě vysněných konceptů jako je KTM X-BOW Roadster zabývá také vývojem elektrického endura. Jejich první elektromotorka by se měla objevit někdy kolem roku 2011. KTM dále pracuje na vývoji dvoutaktního motoru a společně s indickou firmou Bajaj také vyvíjí 125ccm motorku, kterou by mohla firma představit už letos v Miláně.
Nazeleno.cz – test elektrického endura Quantya
Na webu Nazeleno.cz dnes vyšel test elektromotocyklu Quantya. Elektrické enduro se už nějakou tu dobu úspěšně šíří Evropou. Také v ČR mají brzy vzniknout první Quantya parky, za velkou louží zas vyráží do boje konkurence v podobě společnosti Zero Motorcycles. Čas elektrických motorek je tady!
„Hlavní myšlenkou za konstrukcí Quantye je zábava. Vyřádíte se, odpočinete si, dobijete stroj i sami sebe a pak znovu do sedel. Nejde o motorku určenou pro dlouhé dojezdy. Jakmile se baterie vybije, prostě ji připojíte do zásuvky a dobijete pomocí přiložené nabíječky. Plné dobití zabere něco kolem 80-120 minut, za tu dobu „vysaje“ ze sítě 2,8 kWh energie. Není ovšem radno skončit s vybitou baterkou v lese, kde obvykle žádné zásuvky nebývají“ (celý článek)