Štítek: autobusy
Do kolumbijské Bogoty míří 200 hybridních autobusů
Volvo dosud prodávalo své hybridní autobusy v kontraktech po několika kusech, maximálně po desítkách. Zakázky v (severní i jižní) Americe však dostávají úplně jiný rozměr – do kanadského Quebecu má dorazit 475 hybridů Volvo. Předmětem nové smlouvy s kolumbijskou Bogotou je dodávka dokonce 200 hybridních vozidel Volvo 7900.
Québec i Los Angeles otestují čínské elektrobusy BYD
Čínská automobilka BYD se může pochlubit dalšími úspěchy. Poté co získala několik zakázek na dodávku elektrobusů do USA se její stroje objeví také v kanadském Québecu.
Na autobusy na zemní plyn je připravena dotace 1 mld. Kč
Již v tomto týdnu bude vyhlášena výzva podporující pořízení autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) i výstavbu CNG plnicí stanice. Příspěvek z evropských fondů dosahuje cca 1 miliardy Kč.
Volvo prodalo dalších 13 hybridních autobusů do Švýcarska
Dopravce AAR bus + bahn ze švýcarského městečka Aarau si pořídil hned 13 hybridních autobusů Volvo 7900. Rozhodl se tak po dvouletém zkušebním provozu jediného vozidla Volvo Hybrid, kdy se testovala spotřeba paliva, schopnost provozu v souladu jízdními řády, pohodlí cestujících a hluková a emisní zátěž.
Elektrobus Stratos zamířil na zkoušku do ČSAD Havířov
Dopravce ČSAD Havířov je znám především svým bohatým portfoliem CNG autobusů. Jejich nadvládu však na konci června přerušilo vozidlo s pohonem elektrickým. Na tři týdny si totiž dopravce pronajal ke zkouškám elektrický minibus Stratos LE 30E.
Elektrobus AMZ v Ostravě končí. Jak probíhal zkušební provoz?
Během prvního červencového týdne jsme přinesli informaci, že ostravský dopravní podnik testuje nový typ elektrobusu, který se v České republice objevil v provozu s cestujícími vůbec poprvé. Jak elektrobus AMZ City Smile 10E v Ostravě zazářil?
Ostrava testuje další typ elektrobusu
Moravskoslezská metropole to s ekologickou městskou hromadnou dopravou myslí opravdu vážně. Vedle čtyř elektrobusů typu SOR EBN 10.5, které již ostravští cestující velmi dobře znají z pravidelného provozu, se v třetím největším městě ČR objevil elektrobus další. Jedná se o vůz typu AMZ City Smile CS10E, který je u Dopravního podniku Ostrava na krátkodobém testování.
TOSA – bezobslužné nabíjení elektrobusů
Jednou z oblastí kam elektromobilita rychle proniká je městská hromadná doprava. Městské prostředí a infrastruktura nabízejí široké možnosti jak vyřešit problémy s omezeným dojezdem vozidel poháněných elektrickou energií. Jednou z nadějných cest je „trolejbusové“ nabíjení elektrobusů na zastávkách. První systémy se již zkoušejí v americké Kalifornii nebo ve švýcarské Ženevě, kde firma ABB uvedla do provozu nabíjecí systém TOSA.
Dopravní podniky přichází na chuť midibusům
V mnoha případech je používání standardního autobusu vyhazování peněz oknem. V sedlových časech jezdí lidí pět a půl, ale zároveň je třeba jim poskytnout spojení. Efektivním řešením, které lze v této situaci nabídnout, je midibus. V místech s omezeným průjezdním profilem je to pak prakticky jediné možné řešení.
Bezobslužné nabíjení elektrobusů v Americe
Jednou z opomíjených výhod elektromobilů je i skutečnost, že lze poměrně snadno konstrukčně vyřešit automatické bezobslužné dobíjení. Můžeme zmínit například bezdrátové indukční nabíjení, kdy stačí zajet nad nabíjecí desku, a nemusíme se o nic starat. Druhou možností, jak ukazuje příklad z Kalifornie, může být „trolejbusové“ nabíjení pomocí vodivých ližin.