Nizozemská loděnice Feadship, výrobce luxusních jachet, aktuálně spustila na vodu loď, kterou označuje za světově první hybridní super-jachtu. Plavidlo dlouhé 83,5 metru kombinuje dieselový agregát, elektromotory a baterii – podobně jako v hybridních autech.
foto: Feadship
Luxusní jachta Savannah má místo pro majitele jachty, 10 hostů a 22 až 26 členů posádky. Její trup je vyroben z řady pokročilých materiálů, včetně nerezové oceli, hliníku, skla a kompozitních panelů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Ekologie pro boháče: šetrná námořní jachta Greenline 48
Hlavní pohonnou jednotkou je čtyřtaktní dieselový motor Wärtsilä 9L20 o výkonu 1800 kW. Ta může vyrábět díky třem generátorům Caterpillar elektřinu pro lithium-iontové baterie. Díky tomu klesá spotřeba proti běžné jachtě až o 30 %.
foto: Feadship
V nízkých rychlostech se může jachta pohybovat extrémně tiše pouze na elektrický pohon. Při potřebě vyšší rychlosti se do činnosti zapojuje dieselový motor. „Možnost vybrat si mezi dieselovým, diesel-elektrickým a plně elektrickým pohonem je skutečně výjimečná,“ komentoval věc Ted McCumber, manažer projektu.
Detaily o interiéru jsou víceméně tajné, nicméně je známo, že v podpalubí se nacházejí speciální vyhlídkové kabiny, kterými je vidět přímo pod vodu. Stejný výhled pak nabízí i bazén na palubě.
Slovní spojení
Slovní spojení „čtyřtaktní dieselový motor“ slyším prvně,zřejmě nějaká novinka 🙂 jo jo pokrok člověk nezastaví
Na velkých lodích se
Na velkých lodích se používají 2-taktní diesely, takže je na místě specifikovat že jde o 4-tak (normální jak v autě).
ja viem tak že sa volá
ja viem tak že sa volá VENUSA a nie savannah… to bola Jobsova VENUSA takže tak
jaj pardon, je tam trošku
jaj pardon, je tam trošku rozdiel 😉
Trošku se pozapomnělo na
Trošku se pozapomnělo na hybridní diesel-elektrické ponorky, které tu byly už za druhé světové války… Tedy před 70 lety. Ale co už…
Ale ty neměly ty okýnka na
Ale ty neměly ty okýnka na koukání pod vodu.
Na ponorky určitě
Na ponorky určitě nezapomínáme, ale tady jde o luxusní jachtu.
Tak já za luxusní jachtu
Tak já za luxusní jachtu považuju rozhodně plachetnici a ně motorák…
Vzhledem k tomu, že se
Vzhledem k tomu, že se tentokrát, opravdu jedná výjimečně o zcela “ lidový produkt, “ který je dosažitelný téměř pro všechny vrstvy společenského spektra uživatelů, snad vyjma bezdomovců, je to záslužný a následování hodný počin.
Rekuperovat energii při
Rekuperovat energii při brzdění se ale asi nedá že? 🙂
Máte pravdu, ale čo je
Máte pravdu, ale čo je dnes úsmevné, sa raz možno stane skutočnosťou 🙂
Ked nasledujúci prototyp Mercedes Vision G:
hybrid.cz/mercedes-vision-g-code-jezdici-solarni-panel
…vraj plánuje „nátěr, ktorý dokáže sbírat i statickou elektřinu, např. z otírajícího se větru“,
…možno by taký špeci náter na lodi dokázal niečo podobné aj z otierajúcej sa vody. Prúdie ako prúdenie. Kto vie? 🙂
V kombinaci s liščím
V kombinaci s liščím ohonem a ebonitovou tyčí by to byl superhybrid.
Poslední odstavec: „vidět
Poslední odstavec: „vidět pod bodu.“ Asi tam má být pod vodu.
Škoda, že ten článek je tak strohý, více info by bodlo.
na 80 metru, a dle
na 80 metru, a dle fotografie 4 patroveho plavidla,nejak malo lidi,ne?
Trochu vice info…
lissci ohon,ebonitova tyc, a staticky nater, no skoro bych si myslel, ze to vystreli rychlosti 1Mach 🙂