Stellantis bude prodávat svá MPV už jen v elektřině

Oblíbené MPV Citroën Berlingo se odteď bude prodávat v osobní verzi už jen jako elektromobil. Užitková verze nicméně i nadále zůstane v prodeji se spalovacími motory. foto: Citroën
Oblíbené MPV Citroën Berlingo se odteď bude prodávat v osobní verzi už jen jako elektromobil. Užitková verze nicméně i nadále zůstane v prodeji se spalovacími motory. foto: Citroën

Malé dodávky značek Citroën, Peugeot a Opel už se budou v osobních verzích prodávat jen jako elektromobily. Týká se to skvělých a oblíbených aut jako Citroën Berlingo a jeho odvozenin, modelů Peugeot Rifter, Traveler a Expert Combi a dalších. Jejich čistě užitkové verze nicméně i nadále zůstanou v prodeji i se spalovacími motory.

Od ledna 2022 tak zákazníci koupí například pouze Citroën ë-Berlingo a ë-SpaceTourer. Oblíbená MPV jsou už v prodeji také v Česku. Cena elektromobilu Citroën ë-Berlingo v největší a nejvybavenější verzi XL Fell Pack je 880 000 Kč včetně DPH. Auto nabízí dojezd 280 km WLTP s 50kWh baterií.

SOUVISEJÍCÍ: Dodávky Peugeot Expert, Citroën Jumpy, Opel Vivaro jako elektromobily

Je to trochu překvapivý, ale nejspíš dobře promyšlený krok. Uwe Hochgeschurtz, šéf značky Opel, ostatně před nedávnem v rozhovoru řekl, že „už není cesty zpět“. Myšleno směrem od elektromobility. Opel, součást koncernu Stellantis, se chce stát čistě elektrickou značkou od roku 2028. Už od roku 2024 bude mít elektrickou verzi každého svého modelu.

zdroj: tisková zpráva

15 komentářů u “Stellantis bude prodávat svá MPV už jen v elektřině”

  1. No v roce 2020 jsem si koupil rodinné Berlingo – a zrušil 2 starší auta. Každý rok jezdíme na letní a zimní dovolenou s rodinou – na vzdálenost 600-1500km. No a pořizovací cena byla 410k (včetně DPH)
    S tímhle novým lepším e-Berlingem bych se dostal do stavu, že na dovolenou bych jel 2 dny, neboť reálný dojezd je jen 200km. Cena by se mi výrazně prodražila – neboť u tohoto počítám ztrátu hodnoty cca 3000/měsíc, u e-Berlinga to bude cca 8000/měsíc.
    Takže EV auto ano, ale tohle splňuje pouze paramatry „last mile“ dodávky pro rohlik. A při své velikosti se to ani nedá použít jako druhé auto do rodiny – na to je to příliš velké.
    Tak mi tedy řekněte, kdo bude cílová skupina zákazníků na tento model?

      1. A co tak 3 deti + batozina? Garantujem, ze to „velke“ auto sa stane malym.

        Toto su uplne nepouzitelne auta s dojazdom EV s pred 10tich rokov a cena je uplne uplne mimo. Vedel som, ze zelenaci pokaslu nastup EV, tak ako pokaslali doteraz vsetko. Najlepsie vsak je ze ich budeme nabijat elektrinou z uhlia a plynu. Uplne najlepsie bude ked sa ten plyn bude dovazat vo forme LNG (energeticka narocnost na skvapalnenie), lodami, co vyprodukuju emisie ako cely stat a to cez pol sveta, lebo zli zli Rusi. No nic, kupujem dalsi popcorn, lebo tento horor bude pokracovat dalej.

        Ja by som zelenacom mohol navrhnut ci by v ramci setrenia emisii, klimy a celkovo planety nechceli spachat samovrazdy.

    1. Jako je fajn že si člověk u jednoho modelu vybere svůj oblíbený pohon, ale strategie frantíků, kde EV verze začíná na dvojnásobku spalovací dělá z EV verzí pro většinu populace nesmysl, a naopak dokazuje haterům že EV nejsou pro normální lidi.

      Ideální pozici současných elektrik vidím jako druhé auto k RD, tam by pasovala elektrická verze základní výbavy za příplatek ~100k, ale člověk co uvažuje jestli za necelý půlmilión vzít novou C4 nebo něco staršího, nebude nad EV za 800k+ nikdy ani uvažovat. Takhle se EV mezi obyčejné lidi nedostanou.

Napsat komentář