V České republice je nyní možné objednat elektromobil Citroën ë-Berlingo za cenu od 790 000 Kč včetně DPH. Díky 50kWh baterii umí tato elektrická dodávka ujet až 280 km WLTP.
Berlingo 3. generace, kterého se od uvedení na trh v roce 2018 prodalo po celém světě 176 738 kusů, je nyní k dispozici v elektrické verzi, která umožňuje volný vjezd do městských oblastí s regulovaným přístupem a přispívá tak ke snížení uhlíkové stopy. Současně nabízí díky plynulému a tichému elektrickému pohonu větší komfort, a přitom šetří peníze díky mnohem nižším provozním nákladům než u vozu se spalovacím motorem (spotřeba elektřiny 18 kWh na 100 km, tj. 3 EUR, a údržba levnější v průměru o 30 %).
Elektromobil Citroën ë-Berlingo nabízí kabinu s objemem až 4 000 litrů, užitečnou délku přes 3 m a zavazadlový prostor o objemu až 2 126 litrů, tedy prostornost na nejlepší úrovni segmentu. Modularita a úložné prostory, které jsou nedílnou součástí jeho DNA, umožňují mnohostranné využití vozu: sklopitelná sedadla (sedadla ve 2. řadě a dvě sedadla ve 3. řadě), 186 litrů funkčních úložných prostorů, jako je Modutop® (60litrový střešní úložný prostor a oblouk s přihrádkami u verze M).
Auto je vybaveno odnímatelnými slunečními clonami, výklopnými stolky a USB zásuvkami v zadní části, které ocení děti, pro které je důležitá zábava na tabletu. Navíc je bezpečný díky 18 asistenčním technologiím pro řízení a manévrování, jako je hands-free startování a head-up displej, takže jeho řízení je vždy potěšením.
Nový Citroën ë-Berlingo má kompaktní tvar, který usnadňuje manévrování a přístup na všechny typy parkovišť, současně nabízí prostornou a modulární kabinu, která umožňuje cestu 5 až 7 osob v komfortním prostoru, k němuž přispívá výbava i pečlivě rozvržené úložné prostory zlepšující pohodu skupin, rodin či přátel.
Zákazníci si mohou vybrat délku svého vozidla: krátká verze M 440 cm a dlouhá verze XL 475 cm. Obě verze mají díky výšce do 190 cm přístup na všechna parkoviště. Velikost M je k dispozici ve 4 verzích Live Pack, Feel, Feel Pack a Shine. Velikost XL je k dispozici ve verzi Feel Pack.
Elektrická dodávka Citroën Ë-Berlingo je k dispozici ve 4 verzích. S každou úrovní výbavy se zvyšuje funkční výbava a jízdní komfort:
- Live Pack nabízí základní výbavu, jako je klimatizace, digitální rádio s 5″ dotykovým displejem a hands-free sadou Bluetooth s konektorem USB a ovládáním pod volantem, posuvné dveře na pravé straně, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a výškově a podélně nastavitelný volant, zadní sklopná lavice dělená v poměru 2/3 – 1/3, tempomat/omezovač rychlosti, pomoc při rozjezdu do svahu (Hill Start Assist), automatické rozsvěcování světel, paket Safety Pack (systém nouzového automatického brzdění Active Safety Brake, aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém varování při riziku srážky, Coffee Break Alert, rozpoznávání dopravních značek s doporučenou rychlostí), elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Cena verze Live Pack se pohybuje od 790 000 včetně DPH.
- Feel nabízí stejnou výbavu jako verze Live, navíc má jeho sedadlo řidiče nastavitelnou bederní opěrku, sedadlo spolujezdce je sklopné, mezi předními sedadly je loketní opěrka, na zadní straně předních sedadel jsou výklopné stolky, posuvné dveře jsou na pravé i levé straně, vůz je vybaven zadním parkovacím asistentem, paket Safety Plus má navíc funkci varování před snížením pozornosti Driver Attention Alert, automatické přepínání dálkových světel a rozšířené rozpoznávání dopravních značek, paket Color Anodised Blue (lišty kolem prvků Airbumps® a mlhovek), kliky dveří v barvě karoserie a kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě. Cena verze Feel začíná na 830 000 Kč včetně DPH.
- Feel Pack, tedy nejvšestrannější verze, která je vybavena třemi samostatnými sklopnými zadními sedadly, otevíratelným oknem víka zavazadlového prostoru, leskle černými podélnými střešními nosiči, elektrickou dětskou pojistkou, elektrickým ovládáním předních a zadních oken, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, zatmavenými skly oken (2. a 3. řada a zadní okno) a volantem potaženým kůží. Verze Feel Pack Citroën, která bude dokonale vyhovovat milovníkům nejmodernější techniky, nabízí systém Connect Rádio s 8″ barevným dotykovým displejem, přístrojovou desku s barevným 10″ digitálním displejem a Connect Play (Mirror Screen). K dispozici je ve velikosti M od 860 000 Kč včetně DPH a ve velikosti XL od 880 000 Kč včetně DPH.
- Shine, verze určená pro řidiče, kteří hledají pohodlí, nabízí také zadní parkovací kameru s funkcí Top Rear Vision, Citroën Connect Box s paketem SOS & asistenční volání, navigaci Connect Nav, head-up displej a automatickou dvouzónovou klimatizaci. Cena verze Shine se pohybuje od 880 000 Kč včetně DPH.
Pokud jde o personalizaci, nabídka zahrnuje sedm barev karoserie: jednu nemetalickou (bílá Banquise), čtyři metalické (Modrá Deep, Šedá Acier, Šedá Platinium, Měděná Copper), dvě perleťové (Černá Perla Nera, Béžová Sable) a také paket XTR s barevnými prvky v rámci paketu Color Orange a 17“ hliníkovými disky kol Spin s diamantovým výbrusem.
zdroj: tisková zpráva
Tohle auto chci. Ale nedám za něj 2.2x víc než za verzi co mám teď
Kdyby do Berlinga dal Frantík 64 kWh využitelných, jako má třeba Kona EV nebo eNiro, tak by to bylo k něčemu. Takto je to pro jakoukoli delší cestu s plným autem o ničem. V podstatě na úrovni Citroenu C Zero, když byl nový a dal plně naložený ve 4 lidech 120 km Ostravu-Prostějov mimo dálnici na 1 nabití s přehledem.
Jde o klasickou spalovací reklamu, ne článek, takže chybí využitelná kapacita baterie, zda má či nemá tepelné čerpadlo, síla palubní nabíječky a kolik kW je schopno brát na rychlonabíječkách. Prostě spalovací dinosaurus nabízí 3 výbavy elektromobilu ve 2 velikostech, ale na to základní zapomněl. A to se píše podzim 2021.,
Na druhou stranu je spousta remeslniku, kteri pojedou na stavbu 20-30 km a zase zpet. Toto auto neni na jezdeni na dalku, ale na popojizdeni po stavbach. Proto to ma boudu. Jeste kdyby tam byla 230V zasuvka na obcasne pouziti elektronaradi. Ne vse se da udelat aku naradim.
To nerozporuji, ostatně kolega takto s eNV200 24 kWh baterka nabíjel průběžně na každé stavbě, kam něco nebo někoho vezl, než vyložil, a byl v pohodě. Nicméně jakmile jde o osobní verzi nebo řemeslník to bude používat univerzálně, asi narazí.
A můžu se zeptat, kdo mu to cáloval? Třeba konkrétně já opravdu nemám zájem, aby si na mé stavbě někdo nabíjel svoje auto.
Nehledě na to, že poměrně dost staveb nemá v první fázi vyřešené připojení, a jede se na agregáty.
Asi jste ještě nestavěl rodinný domek. Protože zřízení přípojky s antoníčkem jde obvykle za dodavatelem, tedy za ním samotným. Takže namísto placení drahé nafty mu investor platil levnou elektřinu.
Ved nemusis. Mozes mu benzin preplacat na fakture tak ako doteraz.
No přesně, oni totiž běžně řemeslníci, co přijedou někam na stavbu, platí naftu ze svýho a v čísle na faktuře z toho není ani halíř. 😀
Ano, já na faktuře za benzín nemám ani halíř. Něco jiného je doprava materiálu.
Ale odkud řemeslník na stavbu jede a kolik projede je mi u zadku, zajímá mě jen celková cena za dílo a tu zaplatím. Jasně že si náklady rozpustí do ceny, ale když to bude moc a bude dražší než jinej, tak smůla.
A z hlediska daňového je to už naprostá kokotina – kdyby u mě nabíjel, tak nabíji za moje zdaněné peníze, tedy mimo jiné za daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění a DPH. Takže zahodím 60% do kanálu.
Zatímco když mu zaplatíte za stavbu, tak to bude bez všech těchto daní, že? Ach jo, taková zbytečná demagogie.
Ale zase je to za cenu Kony s 34kWh baterkou a navíc to míří na jinou cílovou skupinu. Mě to úplně mimo mísu nepřijde.
Kona má 39 kWh využitelných, což už není daleko od 45 využitelných z nominálně udávaných 50 kWh. Zvláště pak při žravosti Frantíků na rozdíl od Korejců. Ta Kona 39 kWh má ale jiný problém, a to je brutálně pomalé rychlonabíjení. Osobně vyzkoušeno.
Tak dojezdy mohou být při nejhorším srovnatelné. Ale Berlingo vnímám spíš jako oblíbené užitkové vozidlo.
Využitelnou kapacitu to má stejnou jako P208, Opel Corsa a pod., je to stejný koncern, to znamená 45 kWh. A stejné budou i parametry nabíjení, počítám. Možná už nepovažují za potřebné tyto údaje detailně rozebírat, když už je to X-té auto založené na stejném pohonu.
A třeba Tesla taky neudává skutečnou využitelnou kapacitu baterie, jenom dojezd dle WLTP, stejně jako tento Citroen.
To jistě ano, ale jednak jsou ty věci veřejně profláknuté, druhák vždy udává palubní nabíjení.
Off. Bohemiaenergy uz nedycha. 800.000 zakazniku prejde pod dodavatele posledni instance. Do 6 mesicu si kazdy musi sjednat novou smlouvu, jinak mu ustrihnou elektromer a za neopravneny odber navari flastr.
Kdo topí tak se může rovnou oběsit. Tady je ceník dodavatele poslední instance.
https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/dpi/dpi_rijen_2021.pdf
Ted se vlastni FVE zaplati za mnohem kratsi dobu. Vse zle je k necemu dobre.
Holt je třeba co nejrychleji uzavřít klasickou smlouvu s novým dodavatelem, tj. nezůstat déle u DPI. Každopádně to přechodové období bude administrativně náročné. p.s. mají se okamžitě stopnout platby záloh zkrachovalému dodavateli?
Většina dodavatelů už nové zákazníky nebere. Ti co ještě berou tak dávají podobné ceny jako tady v tom ceníku. Platby záloh samozřejmě stopnout a modlit se aby vrátili ty co už dostali.
Nevrátí nic.
Mimochodem dneska jsem bral N98 na 5. května za 41,8 Kč 😀 Už jsem se zaradoval, že konečně nastalo to zdražení benzínu a bude na silnicích větší klid, ale v cílové destinaci jsem na pumpě viděl ceduli N95 za 34,5 Kč, takže zatím nic 🙁
Klidně plaťte dál. Nebo to rovnou naházejte před barákem do kanálu, to vyjde na stejno a ušetříte drobné za převod 😀
Naštěstí máme za premiéra osvíceného pana Babiše a ten nedopustí, aby prostý lid platil za energie takovou dardu 🙂
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/bohemia-energy-energetika-plyn-elektrina-krize.A211013_132151_ekoakcie_rts
Krach BE je důsledek, nikoliv příčina. Přechod kohokoliv kamkoliv a žvanění politiků o čemkoliv naprosto NIC NEŘEŠÍ.
Se pletete. Je rozdil, zda obchodnik nakoupi za vysokou cenu a s marzi proda zakaznikum. Nebo zda CEZ ve svych elektrarnach vyrabi za priblizne stejne ceny jako pred zvysenim a ted pozaduje po novych zakaznicich 3-4x nasobne ceny. Ten kdo na tom vydela hrisne prachy jsou vyrobci, neboli elektrarny. Obchodnici jsou uplne stejne biti jako zakaznici. Takze stat jako majoritni akcionar vystupume jako lichvar.
Platí pro OZE a JE elektrárny. U uhlí a plynu to jsou spíš těžaři kdo vydělává, i když je to někdy jedno a to samé. 🙂
Uhli pro elektrarny se nakupuje na leta dopredu na termin. Takze elektrarny maji urcite cenu uhli zafixovanou. OZE by mohlo vic vydelavat, ale pokud budeme verit te energeticke mafii, tak VtE zrovna ted moc nevyrabi a tak maji asi stejny prijem. Prave vetrnna elektrina ted chybi. FVE bych odhadoval, ze je stejne jako jine roky. Takze FVE si ted vydelaji. Nejvic nas drbou JE, tam se vubec nic nezdrazilo.
To máte pravdu, ale zase ne všechno a vysoká cena dnes zvyšuje cenu kontraktů pro příští období.
V tomto má energetická mafie trochu pravdu a VtE opravdu vyráběly Q1 méně, ale zase byly všude uzavírky kvůli kovidu, takže to jsou spíše výmluvy.
https://www.cleanenergywire.org/news/weak-first-quarter-2021-german-renewables-high-share-over-easter
Q2 2021 už byl ale o něco lepší než Q2 2020
https://www.energyquantified.com/blog/german-coal-production-for-q2-2021-reduces-20-on-pre-pandemic-levels?d8e2a273_page=3
To je bohužel pravda. zatímco už jsme mohli mít mraky ze 2 mil. RD v ČR osazeny FVE s baterkou a ohřevem vody, takže by byli v ČR 10 měsíců nezávislí na ceně elektřiny https://www.youtube.com/watch?v=PSqZ0nD9EEk, tak se jako obvykle kecalo, hejtovalo a házelo klacky pod nohy. Aby se nyní mohlo opět kecat, jak všechny ochráníme.
Rozesmál mne Vladimír Dlouhý, prezident Hospodářské komory – Tisková zpráva HK ČR_Hospodářská komora navrhuje zřízení krizového štábu, který ochrání firmy před drahou elektřinou a plynem :-))))))) Samozřejmě ve zprávě chybí, že vlády rozm.daly pod záminkou korony všechno kolem a když se hodí vidle i do logistických řetězců, tak se to holt projeví. Ale budeme mít komisi, která to rázně po soudružku jistě vyřeší.Já Vám nevím, píše se rok 2021 nebo 1987?
Buresova petiletka jeste bezi. Od 2017 uplynuly 4 roky, tak chce doklepat jeste rok. Nikdy neodstoupi, nikdy, nikdy.