Peugeot e-Rifter je po modelech Peugeot e-208, e-2008 a e-Traveller dalším zástupcem osobní modelové řady se 100 % elektrickým pohonem. Nabízí dojezd až 280 km na jedno nabití.
Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny přednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity. Navíc ale umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem řidiče PEUGEOT i-Cockpit, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů.
Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.
Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám vyšší zátěže. Maximální rychlost je 130 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km/hod. zvládne auto za 11,2 s.
Obě verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a typu řízení Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.
K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Při nabíjení rychlodobíjecí stanicí tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.
zdroj: tisková zpráva
Zajímalo by mne jestli má tepelné čerpadlo, nevíte někdo?
jo to by mě taky zajímalo. Je to neskutečný tahle kamufláž parametrů v dnešní době
50 kWh baterka je málo. Pokud chce člověk dobíjet jen do 80%, tak je to jen 40 kWh. To je tak na 150 km jízdy po dálnici. Navíc baterie bude časem degradovat. Auto s takto malou baterkou nemá smysl dělat, rozumné je alespoň 70 kWh+. 130 kmh maximálka je také málo, s výkonem motoru 100 kW by auto dalo klidně 200 kmh, moc by ale neujelo.
přesně, lidi si musí uvědomit (když jim to růžová propaganda nechce říci 😉 že běžné používání elektromobilu znamená použití jeho baterky od 10% do 80% tzn papírových 100% se rázem mění na použitelných 70 % 😉
V praxi pro jízdu bez stresu je využití na cestě spíše 20-80% (při výjezdu z domova 90%), k tomu je potřeba počítat každoroční ztrátu kolem 2% kapacity. Všeobecně použitelné EV pro zaručený dojezd 250km by mělo mít baterku kolem 70kWh.
Nabíjím osmý rok stále třeba i denně na 100% auto VW e-up a nepoznávám žádný úbytek
na baterii nabíjím v garáži 230V 10A.
Naprosto nedostatečná kapacita baterie, což bohužel degraduje všeobecnou použitelnost takového auta.
Tohle už je nejspíš dost dobře použitelná dodávka do města pro řemeslníky, rozvoz balíků apod. Cenově je to už taky dost přijatelné. Je zřejmé, že cena akumulátorů klesá a projevuje se to i na koncové ceně.
Koukal jsem teď nedávno na ceník a pořád je tam rozdíl +300 tisíc u stejných verzí.
Jinak, Rifter je osobní verze, pro řemeslníky je Partner.
Před deseti lety peugeot nabízel za 900 tis. mikroauto s 3x menší baterkou. To Vám to je pořád málo? Za 900 tis. pohodlnou dodávku přes 2 tuny na baterky s tažným na 750 Kg. V čem jezdíte? 900 tis. za nový auto je dneska běžná cena i ve spalováku.
Plny souhlas.
Já cenu nehodnotím absolutně, ale srovnávám se spalovací verzí. A ten rozdíl je těch 300 tis, co je teda dost a nic moc motivace pro koupi, bohužel. Zvlášť když to má reálný dojezd tak 200-250 km.
A to ještě EV verzi nelze koupit tu základní, což někomu může stačit a pak je ten cenový rozdíl ještě větší.
Ano, 900 stojí kdejaký spalovák, i více. Ale srovnávat musíte srovnatelné. Rifter začíná na 470 tis.
Jezdím v Lexusu GS, koupený jako ojetý za cenu právě cca toho základního Rifteru. A kdybych měl rozpočet 900 tis na nové auto, tak dobrým kandidátem by byl třeba nový Tucson.
Tak v tom případě chápu Vaše rozhořčení nad cenou. Elektrická auta jsou prostě z podstaty mnohem dražší, třeba u Hyundai Kona je rozdíl mnohem větší cca 500 tis. vs. 1,2 mil. Právě že tahle nabídka mě připadá docela férová za ty peníze máte kus auta. Za zůstakovou cenu jetého lexuse by jste si mohl koupit tak maximálně elektrického smarta a to ješte ojetého ….
cože to?? jako že elektromobily nestárnou bo co? 🙂
No jo, ale za ojetého Lexuse jsem taky dal polovinu toho, co bych dal za nového Riftera EV. Takže při prodeji budou náklady na km nižší 🙂
Ale o to vůbec nejde, jen jsem chtěl říci, že ten rozdíl EV vs spalovací Rifter je velký a docela demotivujici pro cílovou skupinu, rodinu.
Ale přece kupec spalovacího Riftera s oturbeným tříválcem a fofr klackem přece není typický kupec elektrických vozů ! Ten po Rifterovi za 900 tis+ rozhodně koukat nebude. Elektrický pohon tomu dává úplně jinou dimenzi … Riftera EV si koupí movitý nadšenec do elektrických vozů , který by si jinak ve spalováku koupil třeba 4 válcového transportera, ale půjde trošku dolů ..
Tak já myslel, že cílová skupina pro Rifter je rodina s 2 dětmi, například. Protože je to pěkně prostorný vůz, variabilní sedačky, velký kufr a pod. A nabízí se i s automatem a benzinem 96 kW za 605 tis. To je pořád o skoro 300 tis méně než EV verze.A i když ten benzin má nepatrně nižší výkon, tak má skoro o sekundu (nebo tak nějak) lepší dynamiku 0-100. Což se vzhledem k váze dsá i očekávat.
Opakuji, že účelem mého příspěvku bylo reagovat na rozdíl ceny úplně stejných aut benzin vs. EV a ten rozdíl je pořád velký a nemotivuje ke koupi. Jo, motivuje movité nadšence EV, ale kolik takových je? Ten Rifter je auto, co se prodává v poměrně velkých počtech. Tak6e ano, pro v8s jako EV nadšence je ta cena dobrá, pro typického zájemce o vůz jako je Rifter, je ta cena vysoká a nemotivuje k přechodu na EV verzi. Je to takto srozumitelné?
Já bych naopak řekl, že navzdory klesající ceně akumulátorů je to pořád hrozně drahé. Specielně v tomhle segmentu, kde nepotřebujete žádné highend články, stačí průměrné NMC nebo lifepo4 s výrobními náklady pod 100$ za kWh. Jenže výroba EV verze je pořád braná jako apendix pro snižování emisních limitů a ne jako něco, co by mělo být stěžejní produkt a vydělávat.