Český startup re.volt carsharing v červnu kompletně ukončí svůj provoz. Z ulic Brna, Ostravy, Nového a Starého Jičína, Příboru a Kopřivnice postupně zmizí všechny žluté stroje.
foto: re.volt
Důvodem krachu re.voltu je podle tiskové zprávy „mix faktorů“ vedoucí k dlouhodobé ztrátě, kterou již nebyli majitelé společnosti schopni financovat. Svou činnost odstartoval před třemi lety v Praze s malými žlutými elektromobily. Získal si řadu příznivců a uživatelů.
K elektromobilům společnost zanedlouho přidala elektro-motorky, elektro-skútry a elektro-koloběžky a nabízela tak svým uživatelům vícevozidlovou peer2peer dopravu zastřešenou v jedné české apce. „Chtěli jsme se o svůj úspěch podělit a nabídli lidem vlastnictví našich sdílených vozidel v revoltu. Uživatelé nebo místní si mohli skútr nebo koloběžku koupit. Stroj byl jejich a zisk si revolt s majiteli dělil,“ říká CEO revoltu Pavel Kuchta.
Zásadní pro krach byla ale pandemie čínského koronaviru Covid-19. Zasáhl firmu právě v době, kdy začínala růst, získávat investory a vymýšlela další vylepšení, expanzi. „Současná doba nám ale zkrátka nachystala překážky, které jsme v takto dlouhém měřítku nebyli schopni překonat. Vláda nám sice nezakázala provozovat jako mnohým jiným, ale zastavilo se vše ostatní, hlavně pohyb lidí. Na žádné kompenzace jsme bohužel nedosáhli a vyčerpali jsme k přežití všechny prostředky, které jsme měli k dispozici,“ doplňuje Pavel Kuchta.
Nepodařilo se najít žádného dalšího investora, a tak revolt vsadil vše na začátek nové sezóny 2021. Ten se ale nepovedl. „Dle aktuálních statistik bychom potřebovali, aby lidé jezdili asi třikrát tolik. S dobou předcovidovou se to nedá srovnat. Jelikož stroje nyní nevydělají ani na provozní náklady a společníci již nejsou schopni dále financovat generovanou ztrátu, rozhodli jsme se po důkladných úvahách s těžkým srdcem ukončit provoz a činnost k 6.6.“ shrnuje situaci Pavel Kuchta, zakladatel společnosti.
V současné době probíhá vypořádávání s investory, kteří si u revoltu koupili sdílené stroje a probíhá také komunikace se všemi městy a uživateli. Ti, kteří mají v aplikaci re.volt dobitý kredit, mají čas jej do 6.6.2021 vyčerpat.
.
.
Viděl jsem jednou tyto žluté autíčka od Revoltu u jednoho
Viděl jsem jednou tyto žluté autíčka od Revoltu u jednoho opraváře elektromobilů v Dolních Kounicích. Bylo jich tam asi 10, ale jejich stav byl po pouhém jednom roce používání žalostný. Porozbíjené světla, nárazníky, dveře, kapota, dokonce rozmlácený display autorádia nebo snad nějakého infoteimentu, či co to tam uvnitř má. Prostě jak to není moje, tak z cizího krev neteče. Že se někdo může takhle chovat. K vlastnímu by se choval zcela jinak. Nedivím se, že se jim to pak nevyplácí půjčovat.
Carsharing, stejně jako Womensharing anebo komunismus – je v
Carsharing, stejně jako Womensharing anebo komunismus – je v globálním světě neproveditelná akce, maximálně tak v nějaké menší komunitě by to šlo. Ale dnešní svět řídí (anebo aspoň chtějí řídit) totální trotlové …… (a ekonomická recese na tom nic nezlepší ani nezhorší).
Bravo VGT, nejspíše si ale budeš muset vzít v práci dovo
Bravo VGT, nejspíše si ale budeš muset vzít v práci dovo a zdejším zkratotrotlům to opakovat do nekonečna, mně už opouští odhodlání.
Dobry den.
Dobry den.
Zkratotrotl japonský se poznal a ozval :-). A teď, jak je
Zkratotrotl japonský se poznal a ozval :-). A teď, jak je jeho dobrým zvykem, bude plakat u admina a prosit o smazání mých příspěvků, že? 🙂 Takový progresivní …. udavač. Co kdyby ses Tomášku ještě někde přilepil v Japonku k silnici, to tam určitě neznají?
Dobry den.
Dobry den.
+1 za správné vyjádření, že covid 19 je čínský
+1 za správné vyjádření, že covid 19 je čínský koronavirus.
Dalsi slunickovy sen se v prach obratil. A co na to Dominik?
Dalsi slunickovy sen se v prach obratil. A co na to Dominik?
Nějak si nevybavuji, že bych v Ostravě viděl na ulici
Nějak si nevybavuji, že bych v Ostravě viděl na ulici něco žlutého. Kde to bylo?
za nejaky 3k od vas klidne nejakou tu vasi kolobrndu koupim, a
za nejaky 3k od vas klidne nejakou tu vasi kolobrndu koupim, a nemusite ji ani vozit, proste si ji v Jicine nekde na ulici vyzvednu tam kde ted stoji 🙂
„Já jsem vám to říkal“ 😀
Nalijme si čistého vína.
„Já jsem vám to říkal“ 😀
Nalijme si čistého vína. Krach není přímo kvůli covidu. Krach je proto, že covid prohlubuje recesi v EU a klesl zájem investorů kupovat navždy nevýdělečné kokotiny vytvořené pouze za účelem dalšího prodeje.
kovid je zástupné téma pre každú osobnú chybu. tunátoto
kovid je zástupné téma pre každú osobnú chybu. tunátoto skrachovalo pre absolútny nezáujem spoluvlastniť! málokto má balík peňazí s mizivou návratnosťou. požičovne s dotáciou od štátu ešte prežijú, ale keď skončí, tak ako myslím v paríži také skončilo a likvidovli elektroautopark. kto ste od uh. hradišťa, brodu v trenčíne ich má desiatku autobazár križovatka električná/k dolnej stanici, cesta č. 507, výpadovka …
CO?
CO?
Podlě mě s tím oxid uhelnatý nesouvisí.
Nevyhnutelný
Podlě mě s tím oxid uhelnatý nesouvisí.
Nevyhnutelný krach je způsoben tím, že i když je to podáváno jako ten nejmodernější ekologický progresivní trvale udržitelný koncept budoucnosti, je to ideově ta stále stejná stará páchnoucí komoušská mršina.
Co ktomu říct. Já jak slyším Starup a sdílení, tak
Co ktomu říct. Já jak slyším Starup a sdílení, tak vidím jen hromady šrotu po ulicích. Může mi někdo prozradit co je na tom tak výdělečného?
Penízky od investorů 🙂
Penízky od investorů 🙂
dotácie
dotácie