Sdílení re.volt nabízí v Praze elektroskútry Super Soco CUx

Na přelomu července a srpna do metropole přiletělo 50 energických sršňů – eletroskútrů Super Soco CUx. Jsou v provozu v rámci služby sdílení vozidel re.volt.

Zcela nová část flotily se vymezuje z jasně žlutého konceptu odstíny červené, šedé, bílé a hnědé. Vzhled skútrů je tím zajímavější a autoři textů je budou moci lépe rozeznat.
foto: re.volt

Před dvěma měsíci carsharingový starup re.volt obohatil svou žlutou flotilu o designové elektromotorky, nyní přijíždí s novinkou v podobě skútrů.

„Jsme re.volt a chceme sebe i své zákazníky bavit neškodnou revoltou. Naše služba je pro lidi a proto se nám zalíbil nápad do designu motorek zakomponovat nejrůznější vzkazy a vtipy. Na našich sociálních sítích jsme proto sdíleli kreativní výzvu, aby lidé posílali své nápady o délce 6-8 slov. Nejlepší z nich jsme potom vybrali a umístili je na polep skútru,” představil nový design CEO společnosti Pavel Kuchta.

Vídat proto můžete např. skútry úsměvné: „I když jedu pomalu, každou zácpu projedu,” vyzdvyhující vlastnosti re.volt: „Nečekejte na čoud, jedu na el. proud,” i nabádající k opatrné jízdě: „Motorka se musí řídit hlavou, ne řídítkama”.

Zcela nová část flotily se vymezuje z jasně žlutého konceptu odstíny červené, šedé, bílé a hnědé. Vzhled skútrů je tím zajímavější a autoři textů je budou moci lépe rozeznat. Jejich maximální rychlost je 45 km/h., dojezdová vzdálenost 80 km a minuta provozu stojí 5 Kč.

Vybaveny jsou držáky na mobil společně s dvěma helmami. Pozor ovšem na maximální nosnost skútrů, která je 150 kg. K jejich řízení stačí řidičský průkaz sk. B. a instalovaná aplikace re.volt verze nejméně 1.2.13.

Vzhledem k přibývajícímu množství cizinců žijících v ČR a zahraničních osob všeobecně re.volt mění podmínky sdílení vozového parku s lidmi z cizích zemí. Do nedávné doby validoval pouze cizince s trvalým pobytem v ČR, to se však letos o prázdninách změnilo.

Motorky a skútry mohou nyní bez omezení používat všichni ze zemí . Žlutá autíčka jsou k dispozici stále pouze cizincům s trvalým pobytem v ČR. Je nutné však upozornit, že mobilní aplikace zůstává prozatím pouze v českém jazyce.

Uživatelé nemohou sdílená vozítka využívat bez instalace aplikace re.volt. Její aktuální podoba je vždy dostupná na App Store a Google Play.

Tým startupu se tento software snaží neustále zlepšovat, protože i na něm stojí uživatelský zážitek. Opět propracovanější verze obohacená o nové funkce bude k dispozici od poloviny srpna.

re.volt usiluje o to být ekonomickým, dostupným a také přátelským projektem sdílené dopravy. Jako jediná služba svého druhu v Česku je čistě elektro a narozdíl od konkurence poskytuje kromě automobilů také motocykly a skútry.

tisková zpráva

16 komentářů u “Sdílení re.volt nabízí v Praze elektroskútry Super Soco CUx”

  1. Řekněte mi proč to nemůže jezdit alespoň reálných 60
    Řekněte mi proč to nemůže jezdit alespoň reálných 60 (ideálně 85), abyste nemuseli neustále vymetat rozbité krajnice, zapadlé kanály a klepat se strachy, které z předjíždějících vozidel vás natlačí na svodidla? Nemluvě o tom, že s tím nesmíte legálně ani na vnitřní „okruh“, protože je to silnice pro motorová vozidla a tuším ani do tunelů, takže budete muset vymetat uličky plné chodců, kostky, tramvajové koleje a čuchat smrad z kolon na magistrále a plést se do cesty rychleji jedoucím vozidlům. Cílem sharingu by ale měl být přesně pravý opak, ne?

    A nechci slyšet, že je to problém. Na řízení stačí pořád Bčko a koupit kontainer vhodných homologovaných modelů kategorie L3 z Číny jako základ nebude o moc dražší než stávající L1.

      1. Bavme se o nákupních cenách přímo u výrobce (Čína),
        Bavme se o nákupních cenách přímo u výrobce (Čína), kde vám to při odběru nijak závratného počtu kusů, nakonfigurují jak chcete a daleko větší roli tam bude hrát, jaký si tam poručíte motor, regulátor, baterku nebo nabíječku, než jaký k tomu dostanete papír. Kromě toho by mne nepřekvapilo, kdyby si tam provozovatel sharingu nebo nějaký jeho partner udělal značné úpravy nad rámec toho minima nutného k půjčování, aby měl jistotu, že se to po prvních pár zapůjčeních nerozsype.

      2. skutr samozrejme bez vetsich problemu pojede mnohem vice, je
        skutr samozrejme bez vetsich problemu pojede mnohem vice, je to otazka ciste legislativni, mival jsem Derbi GP1 50 (vykon tusim nejak 3kW), technicky mohl jen 45, v realu bez uprav dal bezproblemu 90 dle GPS tak jak jsem ho koupil (mival jsem tou dobou prez 90 kilo), po upravach variatoru a vyfuku dal dle GPS 115km/h (vtipnej bil digitalni rychlometr koncici na 99), a kdys jsem ho polozil a rozsvihal o strom, tak jsem zkusil prestavbu na elektro (cca 10 let zpet) tak s dojezdem okolo 50km a maximalkou okolo 100km, prestavba me svepomoci a kamaradu stala cca 35-40 tisic (puvodni benzinak GP1 me stal prez 80 tisic + cca 10 tehdejsi tuning varoatoru a vyfuku + nejake doplnky na odlehceni)

        1. 3kW rozhodně nestačí na rychlost skútra 90km/h. Lepší 2T
          3kW rozhodně nestačí na rychlost skútra 90km/h. Lepší 2T 50ky (což ta Derbi je) je nicméně možné poladit na výkon 10-15 koní a pak to kolem 100km/h pojede, ovšem za cenu spotřeby a životnosti.

          Pro představu mám skútr Runner ST 200 co vypadá jak trochu větší 50ka o výkonu 14,5kW a výrobce tvrdí že jede po rovině 120km/h a nekecá. Rekord mám 140km/h, ale na dálnici z prudkého kopce.

          Obecně pro rychlost po rovině 100km/h je potřeba výkon 8-10kW v případě motoru s variátorem. U čistě elektropohonu bude stači výkon o 20-25% menší, protože variátor má značné ztráty.

    1. Mozem potvrdit, ze skuter L1 je vo vecsich mestach nebezpecny
      Mozem potvrdit, ze skuter L1 je vo vecsich mestach nebezpecny na jazdenie presne tak ako pise ctirad. Kupil som taky L1 elektroskuter, lebo pred 12-timi rokmi lepsie este neboli. Teraz mam uz 4 roky L3 a to je ovela bezpecnejsie a hlavne zabavnejsie jazdenie.
      Moj je trosku potunovany, ze da 100km/h a plna akceleracia cca (10kW) hrozi preklznutim nielen za mokra, ale aj na zebrach a podobnych plochach.

      Na bezpecnu jazdu po mestach treba cca 6kW spicku, 4kW trvale a maximalku cca 70km/h. Na obchvaty taketo skutre nepatria, nie je to bezpecne a ani zabavne.
      Pre poziciavanie treba samozrejme obmedzit vykon pri rozbehu elektronikou aby bolo jazdenie bezpecne aj pre neznaleho.

      1. Psal jsem vnitřní okruh, což konkrétně v Praze znamená
        Psal jsem vnitřní okruh, což konkrétně v Praze znamená od napojení na vnější okruh přes Barrandovský most, Jižní spojku až po sjezdy za Černým mostem a další a podobné trasy, kde je 70-80km/h a samozřejmě tunelový komplex a navazující silnici až po Letňany. Vnější okruh, respektive jeho existující část, je v podstatě dálnice, kde je vesměs 130km/h, tam to chce opravdu něco, co jede minimálně 90 a spíš víc, aby člověk držel krok alespoň s (ne)předpisově jedoucími kamiony a ještě tam měl nějakou rezervu. Tzn 8kW a víc a vhodně „namotaný“ motor.

          1. Druhá varianta je strávit 2x tak dlouho kličkováním v
            Druhá varianta je strávit 2x tak dlouho kličkováním v popojíždějící koloně, což taky není kdoví co. V autě na tom taky nejste o moc, pokud tam nemáte hepa filtr jak TMX 😀
            Kromě toho zrovna Strahovský tunel a Blanka jsou poměrně slušně odvětrávané.

  2. Využívá to někdo? Vidím těch motorek hodně parkovat v
    Využívá to někdo? Vidím těch motorek hodně parkovat v centru, jet jsem neviděl ani jednu.

    Podmínky vypadají zajímavě. Jen v půjčené helmě bych fakt jezdit nechtěl.

    Nabízejí i možnost zakoupit a dát skutr následně k pronájmu. Očekávaný zisk 4tis před zdaněním, to ovšem není nic moc. Nikde jsem se nedočetl jak to je v případě poškození motocyklu a jak člověk prokáže že ho zase v pořádku vrátil.

    1. 4000 Kč zisk myšleno za měsíc? To je podle mě blbost i
      4000 Kč zisk myšleno za měsíc? To je podle mě blbost i teď v létě, natož pak někdy v podzimním počasí nebo když mrzne. Půjčují se daleko méně než carsharingový auta. Když si máte vybrat 5 Kč/min. Yaris hybrid od Anytime nebo skútr od re.volt, tak je volba asi jasná. Registraci mám a chci to v nejbližší době zkusit, ale jen na pár minut pro srandu, na pravidelné používání je to nesmysl.
      Při vrácení se vyfotí přes aplikaci, což vám ale o poškození nic neřekne, pokud ho někdo fakt fest nenaboural. Jakékoli oděrky pak zákazník může vždycky svést na to, že to udělal někdo jiný až po vrácení a nic mu nedokážete.

        1. Tak to je vtipné. 5 Kč/min., tedy 4,1 Kč bez DPH, re.Volt
          Tak to je vtipné. 5 Kč/min., tedy 4,1 Kč bez DPH, re.Volt si vezme tak 30 %, tedy zbude 2,9 Kč/min. Pro výdělek 4000 před zdaněním je tedy potřeba 1380 minut, tedy více než 3/4 hodiny čisté jízdy denně. A to s těmi riziky co píšete, nutnost platit nadstandardní pojištění, které je v případě sdílení mnohem dražší a pravidelnou kontrolou, údržbou a servisem. Pro re.Volt samozřejmě výhodné a bez rizika, pro majitele skútru jen starosti a nejistota jestli nebude spíš v mínusu.

Napsat komentář