Špatné zprávy pro Muska: levná Tesla ve vývoji není a Gigatovárna Berlín má další zpoždění

Zdá se, že výroba elektromobilů Tesla Model Y v evropské Gigatovárně Berlín Grunheide je po všech stránkách připravena. Chybí už jen úřední temply. foto: Tesla
Zdá se, že výroba elektromobilů Tesla Model Y v evropské Gigatovárně Berlín Grunheide je po všech stránkách připravena. Chybí už jen úřední temply. foto: Tesla

Ačkoliv výsledky společnosti Tesla za rok 2021 příjemně překvapily, není vše tak růžové, jak by se mohlo zdát. Gigatovárna Berlín nabrala další zpoždění a levný elektromobil je v nedohlednu.

Výroba elektromobilů Tesla Model Y v Gigatovárně Berlín Grünheide se zase o pár týdnů až měsíců posouvá. První auta prý z výrobní linky oficiálně nesjedou dříve, než v polovině března, jestli ne později. Údajně je opět problém na straně úřadu, které kontrolují bezpečnostní opatření továrny.

SOUVISEJÍCÍ: Tesla: Cybertruck až v roce 2023, evropský Model Y se staršími články

Další zdroje ale říkají, že problém je i na straně Tesly, která neustále mění specifikace nebezpečných látek v továrně a upravuje plány pro případ nehody. Ještě začátkem roku se přitom čekalo, že první zákazníci obdrží v Evropě vyráběné elektromobily Model Y právě už v polovině března.

Druhá špatná zpráva je ta, že Elon Musk potvrdil, že Tesla momentálně nepracuje na malém elektromobilu s cenou kolem $25 000 (přezdívaný „Tesla Model 2“). Ještě na Battery Day 2020 ale tvrdil pravý opak, a že takové ceny bude dosaženo primárně díky levnější baterii typu 4680. Spekulovalo se dokonce, že auto už vzniká v novém vývojovém centru v Číně. Mimochodem, ještě v roce 2016 jsme psali, že Tesla Model 3 bude v Kalifornii stát $25 000

zdroj: Electrive, Electrek

22 komentářů u “Špatné zprávy pro Muska: levná Tesla ve vývoji není a Gigatovárna Berlín má další zpoždění”

  1. Mně teda uniká, proč se rozhodl stavět v Německu. Zkostnatělý přístup, byrokracie kolem stavby hal a jejich schválení je na mnohem dýl než u nás, drahá pracovní síla, silné odbory,… Měl to švihnout na východ od Německa. PL, ČR, SK, HU,… Už by dávno jela linka a výroba by byla stejné kvality.

        1. Člověče já myslím že už ani 2019… Když se podíváš jak vážně a velkoryse berou vlastní vývoj. Tím nechci říct, že by se šťítili reverzního inženýringu, ale to nikdo… Jestli teda nepatříš mezi rasisty, který tvrděj, že asiati narozdíl od nás bílých řitířů, postrádají invenční geny 😃

          1. Asiati maji urcite chytre hlavy, ale problem je jejich spolecensky rad. Donedavna tam usekli kazdou hlavu, ktera vycuhovala o par milimetru nad masou ostatnich. To zanecha stopy. Kreativni mysleni a vubec vymyslet neco noveho je v Cine porad jeste nebezpecne. Oni cekaji az s nejakou novotou prijde nekdo jiny a pak v zavesu muzou ukazat co umi. Vetsina tech novych automobilek mela evropske CEO kteri jim proslapali cesticku. Ted uz je samozrejme nepotrebujou. V Cine zatim nic zazracneho nemuze vzniknout, ale kdyz pak neco existujiciho vezmou do parady, pak musime jen cumet s otevrenou hubou.

            1. Je možné že to tak nějak bude, ale návyky se (pomalu) mění a já teda vidím Čínu v obrovském rozmachu (už) vlastního tech.vývoje.
              Smutné je srovnání s Českem, které je z více důvodů v pomalém úpadku. Ne že by se nic nedělalo, ale ústup evidentně probíhá a někdy je to až groteskní..Vis nově první (?) český cubesat😒

      1. Pavliku, za tydyta tu ses akorat Ty protoze pokud jde o CJ, tak sotva dostatecna z nej je hlavni poznavaci znak zdejsich BEV ctitelu. Ono taky neni divu, vetsina z nich jsou analni alpinisti EU a jejich instituci, za cesstvi se stydi a specialne pro Cechy a Moravaky by zrizovali prevychovne tabory, kde by z nich hlavne kverulantstvi vuci Svate EU stolici vymlatili. Takze ses tezce mimon.

Napsat komentář