Nejnovější finanční výsledky Tesly příjemně překvapily. Další nové informace týkající se elektromobilů Model Y a Cybertruck už tolik ne.
Tesla potvrdila, že výroba elektromobilů Tesla Model Y v Gigafactory Texas Austin už začala. Nyní se pracuje na finální certifikaci. Díky tomu téměř jistě víme, že elektromobily Model Y z Austinu budou vybaveny strukturální baterií s novými články 4680.
Tesla Model Y vyráběný v Evropě ovšem bude vybaven staršími články 2170. Takže nových článků zatím Tesla zřejmě nemá dost, má problémy s výrobou/dodavateli, anebo si jimi prostě není ještě úplně jistá a chce je nejprve vyzkoušet „doma“.
SOUVISEJÍCÍ: Tesla Model Y: výroba v Berlíně začne co nevidět
Zároveň Tesla de-facto potvrdila, že opět odsouvá výrobu elektrického pick-up trucku Tesla Cybertruck nejspíš až na rok 2023. Zatím poslední odhad Elona Muska byl přitom „konec roku 2022“. Nový prototyp Cybertrucku se přitom aktuálně objevil v okolí Gigatovárny Texas. Zároveň se ale konečně pochlapila americká konkurence, která hodlá vrhnout na tamní trh v tomto a příštím roce záplavu amerických pick-upů (Rivian, Ford, GM).
zdroj: Tesla, Electrek.co
Ano zisk uz maju pekny ale na druhe strane im uz zacina dochadzat dych. V podstate nepredstavuju nove auta a cela ich ponuka zacina byt uz okukana a nedostatocna.
prachů mají nadrbaných jako šlupek a objednávek na $50k auta že nestíhají dodávat tak zatím netřeba ani auto pro „chudý“ $25k kerý možná s narůstající inflací ani nikdy už nebude 😉
https://youtu.be/aCl3UrH6zL4?t=481
Ano bude to sdílet techniku s novou Škodou, Musk ví co je to za poklad automobilku.
Semi letos nebude? No nene 😀
na Semi nemají baterky navíc! 😉 všechny dostupný baterky cpou do 3/Y a jelikož nedokážou vyrobit ani nakoupit od externích (taky nemají navíc všechno vyprodáno) tak prostě ty gigabaterky +600kWh do Semi ted nejsou k dispozici 😉 Dokonce i PawrWóly lehce utlumili 😉 A na další výrobu baterií nemají současně ani suroviny nasmlouvaný soudluzi hlavně klid 😉
Nejen Cybertruck, ale zřejmě i Semi letos nebude. Co se týče „Model Y z Austinu budou vybaveny strukturální baterií s novými články 4680“, ani u toho termín potvrzen nebyl.
Tak výroba Y v Austinu už jede a divil bych se, kdyby tam 4680 nebyly. Otázka je, jak rychle to dokáží rozjet, aby dodávali nějaké rozumné množství.
4680 se bude vyrabet i v GF4 u Berlina. Jelikoz nemecky urednici jeste nezvladli takovy projekt schvalit, tak logicky nemuzou zadne baterky vyrabet. A i kdyz vyrobu schvali, tak bude nejakou dobu trvat nez se cely proces vyladi. V USA nemaji tolik regulativnich prekazek a vse jde rychleji.
4680 určitě budou vyrábět v Berlíně, ale tady bych to zase nesváděl na Německého úředního šimla, ale na prostý fakt, že budova na baterky nemá ještě ani stěny a komplet stropy. 😀
Podívejte se na YT na videa ze stavby. 🙂
4680 určitě nejsou ještě ve běžné produkci, to by se o tom Musk jistě zmínil. Pokud teď, tak nějaké preprodukční testovací vzorky dělají možná. Zřejmě spuštění produkce nejde hladce, jak bylo plánováno. Podle mě ale do konce roku to zvolna rozjedou Q3/Q4.
Já jsem to teda z Callu pochopil jinak a i ty fotky ukazují na použití strukturálního packu při výrobě. Nejsem si jistý, jestli vůbec lze udělat strukturální pack s 2170.
Nesmíme zapomenout, že oni už vyrábí v omezené sérii 4680 v Kato více jak rok. Nemyslím si, že výroba 4680 běží už přímo v Austinu, ale že pro počáteční produkci jich mají naskladněno dostatek. 🙂