Skupina PSA ukazovala v Paříži svá robotická auta, chce je dát na trh do roku 2020

Jan Horčík - 28 Červen 2017

Skupina PSA přivítala na Dnech inovací, které se konaly 22. a 23. června 2017 ve Vélizy v pařížské oblasti, více než 200 návštěvníků z řad novinářů, investorů, institucí i široké veřejnosti.Také francouzská skupina PSA vyvíjí robotická auta s autonomním řízením

Také francouzská skupina PSA vyvíjí robotická auta s autonomním řízením. Na trhu je chce mít už kolem roku 2020.
foto: PSA

Návštěvníkům v rámci Dnů inovací skupina PSA představila svůj program AVA „Autonomous Vehicle for All“, který se věnuje vývoji autonomního vozu se samočinným řízením a souvisejících technologických řešení. Umožnila jim také vyzkoušet si jednotlivé funkce samočinného řízení na předváděcích vozech.

PSA Group vyvíjí svůj program AVA „Autonomous Vehicle for All“, který má zákazníkům zajistit vůz vybavený bezpečnými, spolehlivými a intuitivními autonomními funkcemi, které budou všem dostupné. První funkce na podporu řízení jsou již k dispozici u nejnovějších modelů Peugeot, Citroën a DS.

Od roku 2018 se budou zavádět automatizované funkce řízení. Od roku 2020 bude mít řidič k dispozici postupně stále autonomnější funkce, díky nimž bude mít možnost delegovat řízení na vůz.

Tyto funkce umožní řidiči užít si jízdu novým způsobem, bez omezení a bez únavy, a to zejména v případě projíždění monotónních úseků. Tato technologie bude k dispozici všem díky jednoduchému intuitivnímu rozhraní.

Aby skupina PSA dokázala v těchto výzvách uspět, vyvíjí:

• novou elektronickou architekturu (new electronic architecture = NEA), skutečný „centrální nervový systém“ vozu zajišťující spolehlivost ve všech situacích, bezpečnost posádky a zabezpečení dat. NEA je navržena důmyslně, modulárně a umožňuje další vývoj;
• technologie umožňující vnímání okolí vozu a algoritmy automatického řízení zahrnující prvky umělé inteligence.

Skupina PSA se krom toho aktivně podílí na vývoji předpisů a norem, které doprovázejí příchod autonomního automobilu, zejména pokud jde o homologace a harmonizaci infrastruktur.

Tyto Dny inovací byly příležitostí vyzkoušet si vozy s funkcemi úrovně 3 „eyes off“ a 4 „mind off“ skupiny PSA v reálných podmínkách provozu. Účastníci akce si vyzkoušeli funkce pomoci s řízením, kterými jsou dnes vybaveny vozy nový Peugeot 3008 a 5008, Citroën C4 Picasso a SpaceTourer a brzy se objeví u vozu DS 7 Crossback.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tim plnoautonomnim provozem si musime dat pozor. Kdyz nas autopilot spatne pochopi, tak se muze stat ze na dalnicnim odpocivadle pujdeme na zachod a auto odjede samo, protoze jsme neco blbe naprogramovali.

Obrázek uživatele Radovan

Autopilot s vysokou UI si prostě jen logicky řekne, šel se klidně vysr.., tak já ser. na něj, a proto odjede. Vy byste čekal, když Vám se nechce? :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

"Od roku 2020 ...bude mít možnost delegovat řízení na vůz"
To znamená jinýmy slovy, že si vlastně nejsou zcela jistí jak moc autonomní to řízení bude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemělo by autonomní auto mít méně volantů než to na fotce?

Obrázek uživatele Kuk

A kam cheš pak posadit toho robota? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

trochu mimo, ale - bývam vedľa škôlky, mal som auto v tieni kríka, aby som nastúpil, musel dom ho potlačiť, spoza kríka sa ozvalo "aha, robotické auto cúva" ... chlapček nie viac ako štvorročný ... a dobre zorientovaný, možno práve jeho vozí tato na modeli S (červená, Ba) malým deckám nie je nič nemožné. ako ba sa zachoval tento konkrétny, ak by autonómne auto pri ňom zastavilo, otvorilo dvere a ponúkalo cukríky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT:

dnes byl v nemecku pusten rezervacni system na opel ampera (mel jsem zadan svuj email do sytemu, abych byl upozornen na novinky kolem ampery). Dodavky v 2018. Vtipne je v textu, ze si mate prichvatnout a rezervacnich 1000 euro zaplatit nejlepe online pres paypal, aby jste se vesli do kvoty pro rok 2018. ;o) tj. zaplatte do 5min, a mozna na vas vyjde tech 5ks co nam do nemecka dodaji pro rok 2018, protoze na vic nemaji baterky. ;o) To jsou ale komedianti. Lidi by i tu amperu fakt asi kupovali, ale oni jim ji proste prodat nemuzou.

V Inddi se odehrál před několika stoletími skutečný příběh, kdy sháněli nápadníka pro mimořádně vzdělanou a chytrou princeznu. Každeého vyhodila nakonec byli rádcové tak naštvaní, že to zařídili tak, aby si vzala nevzdělaného hlupáka (úplně jednoduše mu zakázali mluvit a princezně řekli, že drží do konce roku maunu - mlčení) a všechno to odříkali za něj. Toho pasáčka objevili tak, že ho přistihli, jak sedí na větvi, kterou podřezává. Možná, že některé automobilky také spějí, k takovým způsobům. Na doplnění je potřeba říci, že ten pasáček nebyl úplně hloupý a poté, co ho princezna doslova vykopla asi z prvního patra, když na ten podvod přišla, tak upadl na hlavu a něco se sním přitom stalo, co ho proměnilo. Naučil se sanskrt a stal se z něj slavný básník. Tak jim dejte ještě šanci, třeba se také nějaký manažer uhodí do hlavy a dojde mu to. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele ozana

Co znamená v hindštině hariprasad?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Aha, už jsem se zase odkopal. Je to běžné jmého. Něco tak asi jako Božetěch. Milost Boží.Čekám na ní.
Jméno toho básníka znám jenom z poloviny Kálídás. Je opravdu slavný a to dodnes. Psal i prózu, něco z toho bylo i přeložené do Němčiny (Friedrich Max Müller).

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

To je teda pěkná blbost. Pochybuju, že by prostej tupej pasáček byl před několika staletímy majitelem pily, což byl v té době asi pěkně drahý a sofistikovaný nástroj. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nemáte představu, jak starý vynález pila je. Byly pazourkové i kostěné a tipuji, že i bronzové. Doba bronzová je na mě moc mladá, tam jsem podobné nástroje neviděl. Ale možná odsekával. Neberte mě za slovo.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Vy asi zase nemáte představu jak těžké je najít pazourkovou pecku a jaký um je potřeba k tomu z něho ten nástroj vytvořit. Čili tyto nástroje byly rozhodně velmi ceněné i v dobách kdy neexistoval obchod a neměl je kde kdo. A bronz či jiné kovy se opravdu nepovalovali všude jen tak jako dnes. To byla velká cennost ještě donedávna. I malej fakan Gagarin chodil s kladivem do lesa plnýho bomb a granátů z druhý světový a snažil se z nich získat kousky kovů, který pak vyměnil v konzumu za pár bonbonů! A to bylo prosím 20. století a rozvinutý Sovětský svaz :)))
A nejbojte budu vás brát za slovo tak jako každého jiného :)
U těhle legend a pověstí je to potřeba, protože často na těch slovech stojej a padaj, viz třeba nedokonalosti v překladu bible. Není číslo 666 ani Eva nepodávala jabko atd...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To není legenda. Je to příběh, který se skutečně stal. Podle přednášky, kterou jsem si znovu poslechl, odsekával. Tady máte odkaz na jeho dílo: Kalidas

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Už to propadlo do legend, bo nikdo z nás v té době nežil a hodnověrné svědky už dávno rozvál vítr v prach, tudíž nelze dokázat hodnověrnost tvrzení to se nedá svítit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

On totiž prosťáček ve skutečnosti pouze levitoval, jak bývá v Indii zvykem, a cosi přitom kutil. No a rádcové, jak bývá zvykem i u nás, to jen blbě pochopili. A básník je tu :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Že ty sis zase dal second hand marjánku? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol