Škoda Enyaq iV ve verzi Sportline jde do prodeje

Specifickému designu exteriéru i interiéru nové Škoda Enyaq iV ve verzi Sportline vévodí černě lakované detaily se sportovním nádechem.

U tuzemských prodejců značky ŠKODA lze ENYAQ SPORTLINE iV objednávat již nyní, a to v obou výkonových provedeních 60 i 80.
foto: Škoda

Nový elektromobil Škoda Enyaq iV rozšiřuje nabídku o tradiční modelovou variantu Sportline. Černě lakované prvky karoserie, velká kola z lehké slitiny a snížený sportovní podvozek dodávají elektromobilu sebevědomý vzhled a zvýrazňují jeho dynamické jízdní vlastnosti. U autorizovaných obchodníků značky Škoda jej lze již nyní objednávat za doporučené prodejní ceny od 1 152 900 Kč včetně DPH (výkonové provedení 60) či 1 282 900 Kč včetně DPH (80).

Názvem Sportline označuje Škoda Auto tradičně dynamičtěji pojaté vozy se sportovním naturelem a výjimku neudělala ani u svého prvního plně elektrického SUV. Enyaq Sportline iV vyniká agilitou díky standardně dodávanému sportovnímu podvozku s progresivním řízením.

Přední náprava byla snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Maximální rychlost činí u obou verzí 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h tento model zvládne během 8,7 s (iV 60), resp. 8,6 s (iV 80). Auto působí dynamičtěji zásluhou mnoha prvků v černé lesklé barvě, mezi něž patří výrazná maska, lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, difuzor zadního nárazníku, nápis ŠKODA a plakety na pátých dveřích.

Robustní boční ochranné lišty jsou pak lakované v barvě vozu. Vzhled zvýrazňují 20 palcová antracitová litá kola Vega v exkluzivním designu, ale také specifický přední nárazník a plakety Sportline na předních blatnících. K technickým highlightům patří Matrix-LED hlavní světlomety s ostřikovači ve standardní výbavě.

Jejich 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu umožňuje mít neustále zapnutou funkci dálkových světel, aniž by byli oslněni řidiči vozidel jedoucích proti i před vozem. Pokud kamera v čelním skle rozpozná osoby či objekty s reflexními prvky (například cyklisty), inteligentní světla automaticky zajistí, aby ani tyto osoby nebyly oslněny.

U tuzemských prodejců značky lze ENYAQ SPORTLINE iV objednávat již nyní – a to v obou výkonových provedeních 60 (baterie 62 kWh/výkon 132 kW/dojezd 400 km) i 80 (baterie 82 kWh/výkon 150 kW/dojezd 520 km). Doporučená prodejní cena byla stanovena v prvním případě na 1 152 900 Kč, ve druhém pak na 1 282 900 Kč včetně DPH.

V případě modelu Enyaq Sportline iV designéři zvolili v interiéru odlišnou cestu a navrhli svébytný design. Čalounění je převážně v černém provedení, vzhled interiéru umocňují dekorační lišty Carbon na přístrojové desce a ve výplni dveří. Černý potah na přístrojové desce, který je vyroben ze syntetické kůže, zdobí šedé kontrastní švy.

Interiér verze Sportline

Interiér opticky doplňují vkládané koberce lemované paspulí ve sportovní šedé barvě. Součástí designu interiéru jsou také exkluzivní černá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy potažená mikrovláknem Suedia a olemovaná šedou paspulí.
foto: Škoda Auto

Elektromobil Škoda Enyaq Sportline iV je standardně vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem, kterým lze pomocí tlačítek a otočných ovladačů nastavovat různé funkce vozu. Věnec volantu potažený kůží zdobí šedé kontrastní švy, spodní část volantu pak plaketa s nápisem SPORTLINE. Design interiéru podtrhují také kryty pedálů, které mají hliníkový vzhled.

tisková zpráva

26 Comments on “Škoda Enyaq iV ve verzi Sportline jde do prodeje”

    1. Tak hlavně když dáte rychlonabíjení, tepelné čerpadlo a
      Tak hlavně když dáte rychlonabíjení, tepelné čerpadlo a nějakou víceméně standardní výbavu navíc (co měl můj starý Passat v roce 2011) tak se cena blíží 1,5 mio. A to je na auto se 150kW a pohonem jen jedné nápravy celkem dost i ve světě elektrombilů (když srovnáte třeba s e-Niro).

                1. Tak uvidíme, až přijde na trh a jak si bude v prodejích
                  Tak uvidíme, až přijde na trh a jak si bude v prodejích stát ve srovnání s ID.4, Enyaq a pod.

            1. Ojro, Vítečku? Přece bys nekalkuloval ceny v měně, která
              Ojro, Vítečku? Přece bys nekalkuloval ceny v měně, která má svůj počátek už v minulém století? Či jako DM ve století předminulém? Jdi s dobou a kalkuluj vše v cenách pro jebloně, to jest v jeblcoinu či když jsi takový znalec ruských reálií tak v rublcoinu? Nes.er se s tím a jdi s dobou, Vítečku.

          1. To je otazka?? Tipnul bych si že ze začátku za AWD tak 1.5
            To je otazka?? Tipnul bych si že ze začátku za AWD tak 1.5 mega (kc)
            Po roce tak 1.3 mozna mene.
            To pri zachovani stejne kapacity (74 kW).
            Ale uvidime
            Jinak podle Hyperchange a take LimitingFactor – už pravdepodobne všechny 4680 z Freemontu jdou do Berlina na podporu vyroby TMY.

            1. Jestli tam budou 4680 jakože asi jo, tak kapacita bude
              Jestli tam budou 4680 jakože asi jo, tak kapacita bude spíše 85-90 kWh. 🙂

              To bude znamenat u verze LR WLTP dojezd nad 600 km. Spolu s nabíjením nad 250 kW se ID4 ani Enyaq chytat nebude, takže cenu budou moci nasadit i nad 1,6 mil Kč. Otázka je jak rychle dokážou rozjet výrobu a zda začnou vyrábět i verzi s menší baterií a jedním motorem.

      1. A není eNiro menší uvnitř i s menším kufrem? Prostě o
        A není eNiro menší uvnitř i s menším kufrem? Prostě o jednu třídu menší auto? A cena je kolem 1,3 mil. za verzi 64 kWh. Enyaq začíná na 1,2 mil. za tu verzi 80, baterka 77 kWh. Počítám, že reálný dojezd to bude mít cca. stejný jako eNiro, i když WLTP říká, že by měl mít Enyaq delěí dojezd.

        Jo, rychlonabíjení je za příplatek, i TČ a nějaké ty komfortní věci, ale už základ je slušný. Ono to tak bylo vždy, koncern měl základ a pak spoustu příplatků, které se daly skoro libovolně konfigurovat, korejci a japonci mají pevné výbavy a moc individualizovat nejde. Každému vyhovuje něco jiného. A ve spalovacích autech je taky koncern dražší než Hyundai, srovnejte Octávku a i30, Tucson a Kodiaq a pod., to není nic nového a na prodej koncernových vozů to nemá žádný negativní vliv, alespoň teda v Evropě. Takže prodejů bych se nebál.

        A rychlonabíjení má Enyaq 125 kW ve srovnání s cca. 75 kW u eNiro a i to jenom, když je teplo, stačí aby se ochladilo na 5-10 st. a rázem to klesne pod 50 kW – coldgate.

        1. Asi je e-Niro trochu menší, a už je taky nějaký ten
          Asi je e-Niro trochu menší, a už je taky nějaký ten pátek na trhu a reálně jezdí za poměrně rozumných podmínek (spotřeba). Jak to bude u Enyaqu nikdo neví, každopádně zatím jezdí jen firemní vozy a jejich řidiči nic něřeknou (nesmějí).

          Cena u e-Niro je v plné výbavě kolem 1,1 mio. U Enyaqu dostanete slevu minimální. Holt Korejci umí dát zajímavou výbavu za dobrou cenu.
          A další rozměr je cena na operák, kdy třeba dražší ID.4 vyjde levněji, protože má větší kalkulovanou zůstatkovou hodnotu.
          O tom, že se to bude prodávat, nepochybuji. Češi prostě Škodovky kupují a pak se často diví, když přesednou třeba do Korejce, jak luxusní a dobré to je auto za cenu podobnou a nebo nižší.

          1. Pro korektnost bychom měli udávat ceníkové ceny. A když
            Pro korektnost bychom měli udávat ceníkové ceny. A když kouknu na kia.cz, tak eNiro s 64 kWh baterkou začíná na 1,2 mil a pokud bych chtěl kožený paket plus větrané sedačky a metalízu, tak je to 1,25 mil.

            Nakonfiguroval jsem si Enyaq 80 a ten mi vyšel na 1,45 mil, teda 200 tis. rozdíl. To odpovídá rozdílu ve velikosti auta, větší baterce a taky tomu, že koncern je prostě dražší a trh to akceptuje, nejen v ČR ale celé Evropě.

            A jako bonus máte u Enyaqa LED matrix, velmi pěkný HUD a rychlejší nabíjení.

            Ano, korejci nejsou špoatní, i30 a Tucsona máme i v rodině, jsou to obě slušná auta.

Napsat komentář