Už počtvrté si učni z podnikového učiliště Škoda Auto zkusili postavit vlastní auto. Tentokrát udělali z modelu Citigo akční elektrickou buginu Element.
Škoda Citijet, Škoda Funstar, Škoda Atero a nyní Škoda Element – již počtvrté navrhli a vyrobili žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto vlastní automobil.
Škoda Element, elektrická bugina vycházející z vozu Škoda Citigo, přináší další důkaz o šikovnosti žáků na Škoda Akademii. Nový žákovský automobil je kompletně provozuschopná plážová bugina se solárním panelem, chytrou televizí, lednicí a mobilní diskotékou na palubě.
Na předním i zadním nárazníku jsou stříbrné ochranné prvky, vůz jezdí na efektních černo-žlutých 16″palcových“ kolech z lehkých slitin Scorpius. Vysoko vyříznuté lemy blatníků dostaly černé plastové ochranné prvky, na které navazují tmavé prahy mezi předním a zadním kolem.
Dveře byste tu hledali marně, nastupuje se prostě přes boční prahy zdobené profilovaným hliníkovým plechem a posádka pak jednoduše vklouzne rovnou do anatomických sportovních sedadel.
Zadní světla jsou vybavena LED-prvky. Žlutě lakované brzdové třmeny ukazují lásku k detailu, s níž žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto mysleli i na maličkosti. Černá sedadla, potažená kombinací kůže a Alcantary se žlutým lemováním a žlutými ozdobnými švy, pochází z vozu Škoda Octavia RS. Nesou vyšívaný nápis Škoda Akademie.
Dvoubarevnost se uplatňuje v celém individuálně upraveném interiéru. Lakovaný pás palubní desky září žlutou metalízou, volant a řadicí páka jsou potaženy černou kůží se zlatými prvky. Plocha mezi palubní deskou a čelním oknem je čalouněna černou kůží Alcantara.
K dispozici je navigační systém Navigon, umístěný v separátním držáku nad ovládací jednotkou klimatizace. Nejnápadnější zvláštnost je ale na místě, kde se u vozu Škoda Citigo obvykle nacházejí zadní sedadla. Za přední sedadla namontovali mladí technici solární panel a také chytrou televizi, kterou lze propojit přes Bluetooth s chytrým telefonem.
Chytrá televize je umístěna ve víku zavazadlového prostoru zdobeném hliníkem, na němž je solární panel namontovaný mezi dvěma matně černými ochrannými oblouky. Díky dvěma reproduktorům vpředu a dvěma přidaným reproduktorům v zavazadlovém prostoru se Škoda Element stává mobilní plážovou diskotékou o akustickém výkonu 400 wattů.
Do zavazadlového prostoru vkusně obloženého modrým kobercem navíc žáci zabudovali lednici, která je napojená na přídavný akumulátor a také zásobována energií ze solárního panelu.
O pohon vozu Škoda Element se stará kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW (82 PS) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm. Studie elektromobilu zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a dosahuje maximální rychlost 130 km/h.
Lithium-iontová baterie integrovaná v zadní části vozu disponuje kapacitou 18,7 kWh. Dojezd vozu Škoda Element na jedno nabití dosahuje, podle profilu trasy, stylu jízdy a aktuálním zatížení, až 160 kilometrů.
Jaké komponenty v tomto prototypu jsou použity z
Jaké komponenty v tomto prototypu jsou použity z koncernového vozu VW e-UP?
Prosím o více novinařiny a méně opisování PR zpráv. Děkuji
Cena? Dostupnost?
Tohle můžou začít z fleku vyrábět,
Cena? Dostupnost?
Tohle můžou začít z fleku vyrábět, zákazníku si najde dost.
Takové idealní auto do našeho prostředí a na naše
Takové idealní auto do našeho prostředí a na naše silnice :D, bravo.
Tak jo BMW i8 pěkně bouchlý
Tak jo BMW i8 pěkně bouchlý 😉
novinky.cz/krimi/441657-hasici-zverejnili-fotky-nabouraneho-policejniho-bmw.html
Dle nadpisu ujede 160km a pak se rozpadne 🙂
Dle nadpisu ujede 160km a pak se rozpadne 🙂
Ale jo ale .. ten solární panel hrůza to tam nepatří
Ale jo ale .. ten solární panel hrůza to tam nepatří nechci diskutovat o přínosu ten bude minimální ale jinak ok.
Ještě tam mohli dát větrník 😉
Ještě tam mohli dát větrník 😉