Škoda Auto zahájila výrobu nového městského SUV Kamiq, také ve verzi na CNG

Výrobní linku v hlavním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi opustil první vůz Škoda Kamiq. Tímto kompaktním městským SUV doplňuje automobilka svou modelovou paletu v segmentu SUV.

Kompaktní městské SUV se vyrábí v hlavním výrobním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Kamiw je třetím modelem SUV značky Škoda určeným pro evropský trh.
foto: Škoda

Sériová výroba nového městského SUV začala v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Vedle nejnovějšího přírůstku v modelové paletě Škoda se tu vyrábí také modelové řady Octavia, Fabia, Scala a Karoq.

Do výroby modelu Kamiq investovala společnost Škoda AUto v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur. Výrobní linka byla upravena pro platformu MQB27, kromě toho bylo zhotoveno nové lisovací nářadí.

V lakovně i v provozech svařovny a finální montáže byly vedle zásadních úprav provedeny také drobné změny s cílem umožnit například montáž nových dvoudílných světlometů vybavených technologií LED. Každý den opustí závod v Mladé Boleslavi 400 nových vozů Kamiq.

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq
foto: Škoda Auto

Nový vůz vychází z modulární platformy koncernu Volkswagen a nabízí moderní asistenční a infotainment systémy, emocionální design i celou řadu Simply Clever řešení. Jeho bohatá nabídka prostoru z něj dělá perfektního společníka pro rodiny i uživatele vyznávající moderní životní styl.

S délkou 4 241 milimetrů poskytuje Kamiq velkorysou nabídku prostoru pro všechny cestující a zavazadla. Díky moderním asistenčním systémům, efektivním a úsporným motorům i nejmodernějším řešením konektivity je perfektně střižený požadavkům cílové skupiny aktivních městských zákazníků. Vůz je nabízen výhradně s pohonem předních kol.

Vzhled vozu Škoda Kamiq, který pokračuje v úspěšném designovém jazyce vozů SUV Kodiaq a Karoq, charakterizují nové dvoudílné přední světlomety se světly pro denní svícení umístěnými nahoře. Městské SUV využívá modulární platformu MQB a navzdory délce, která činí 4 241 mm, nabízí velkorysý prostor, typický pro značku Škoda.

Díky moderním asistenčním systémům, ekologickým a úsporným motorům, nejnovějším infotainment systémům a nejmodernějším možnostem konektivity splňuje vůz Škoda Kamiq skvěle požadavky současného moderního cestování. Zároveň posiluje emocionální designový jazyk značky Škoda.

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq
foto: Škoda Auto

Všechny motory, které vůz Škoda Kamiq nabízí, mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem.

Samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a nabízí maximální točivý moment 175 Nm. O přenos hnací síly se stará pětistupňová manuální převodovka.

Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který nabízí maximální točivý moment 200 Nm, je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Vrcholnou motorizaci tvoří čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a maximálním točivém momentu 250 Nm. Aktivní řízení válců (ACT) v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu.

Také tento motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq
foto: Škoda Auto

Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k), nabízí točivý moment 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.

Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Ekologickou variantou nového vozu Škoda Kamiq je moderní verze motoru 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor s pohonem na zemní plyn má výkon 66 kW (90 k) a nabízí maximální točivý moment 145 Nm. V porovnání s konvenčními motory produkuje méně emisí. Tento motor je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou.

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq
foto: Škoda Auto

Díky stálému připojení k internetu nabízí vůz Škoda Kamiq službu Tísňového volání (eCall) a Proaktivní servis. V případě nehody odešle vozidlo svou aktuální pozici a stav integrovaným záchranným složkám. Kromě toho lze k vozu přiřadit servisního partnera, který se v případě servisní potřeby předčasně se zákazníkem domluví na konkrétním termínu.

Vysoký stupeň konektivity umožňuje také služby z balíčku Vzdálený přístup (Remote Access). Pomocí aplikace Škoda Connect App nebo přes webový portál Škoda Connect je možné dálkově zamknout nebo odemknout vůz Škoda Kamiq nebo zkontrolovat, zda jsou všechna okna zavřená.

Kromě toho může řidič pohodlně na dálku nebo například z domova zjistit, kolik paliva zbývá v nádrži, nebo si zobrazit další údaje o voze nebo k absolvované jízdě, jako stav najetých kilometrů nebo rychlosti.

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq
foto: Škoda Auto

Další služby ve voze nabízejí aplikace infotainmentu, které jsou dostupné přes infotainment systém Amundsen ze Shopu. Jde například o zprávy z internetových kanálů, nebo počasí z celé Evropy.

Služba Dopravní informace online umožňuje výpočet přesnější a spolehlivější trasy s dobou jízdy v reálném čase. V reálném čase jsou vypočítávány a upravovány možné objížďky v případě dopravní zácpy.

Online podporu mají i funkce vyhledávání parkovacích míst a čerpacích stanic se zobrazením aktuálních cen paliv. Online přístup na server Škoda také zlepšuje nové hlasové ovládání infotainment systému, které tak rozpozná i celé věty nebo nářečí.

V Shopu v automobilu je možné si vybrat další datové balíčky. Díky nim mají pak cestující ve voze k dispozici data dostupná přes Wi-Fi hotspot. Je také možné automaticky a bez dodatečných výdajů aktualizovat mapu navigace „vzduchem“. Návštěva prodejce vozů není nutná.

tisková zpráva

11 Comments on “Škoda Auto zahájila výrobu nového městského SUV Kamiq, také ve verzi na CNG”

  1. …v blízkosti Pucké zátoky vlastní celkem 10 obrovských
    …v blízkosti Pucké zátoky vlastní celkem 10 obrovských nádrží na skladování 250.000.000 metrů krychlových zkapalněného zemního plynu LNG a pravidelně je musí vymývat speciálním chemickým roztokem a ten také končí v Baltském moři…

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/510357-polsky-balt-rekni-kde-ty-tresky-jsou.html

    1. Aneb oblíbená lež ostravských politiků poté, co
      Aneb oblíbená lež ostravských politiků poté, co pořídili z dotace 105 nových CNG plynoprdobusů náhradou za naftové a opatřili je velkými nápisy: „Jezdím ekologicky na zemní plyn.“ Žádný plyn není ekologický. Důkaz je jednoduchý, zaveďme výfukové plyny dovnitř autobusu mezi cestující. Dopadneme, jako když to s cyklonem B za války praktikovali Němci.:-(

  2. OFF TOPIC
    Pěkně zpracované video i s grafy:
    10 důvodů

    OFF TOPIC
    Pěkně zpracované video i s grafy:
    10 důvodů proč elektromobil není pro vás (a všechny jsou špatně)
    https://www.youtube.com/watch?v=VyZOLMeMYnI

    Jinak auta na CNG jsou fajn most mezi ropákem a elektromobilem, pro nákladní auta je LNG dobrý nápad, ale kde je slibovaná podpora CNG stanic? Nic moc kolem nevidím. Prodeje CNG a LPG aut klesají, atmosférických benzinových motorů, které jsou na přestavbu nejvhodnější už moc na trhu není.
    https://archiv.ihned.cz/c1-66157990-podpora-cng-bude-pokracovat

    Přitom na Slovensku se uvažuje o přispěvcích jak na auta do zásuvky, tak ty na cng, lng a lpg, možná i E85.
    https://www.teslamagazin.sk/dotacie-lpg-cng-lng-hybridy/

  3. off
    A další mega tunel na naše prachy je hotov.Tentokrát

    off

    A další mega tunel na naše prachy je hotov.Tentokrát atomovej. Kdo jsou ti atomoví baroni tentokrát?

    Dohodnuto: Nové reaktory v Česku zaplatí ČEZ pomocí dceřiných firem, stát bude hlídat
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/stat-rozlustil-rebus-kdo-zaplati-nove-reaktory-v-cesku-cez-z/r~abdf42489ca811e9a305ac1f6b220ee8/

    „Vládní zmocněnec Jaroslav Míl minulý týden uvedl, že pokud nastane změna podmínek, která by znamenala, že investice ČEZ nebude ekonomicky efektivní, stát by firmě tuto ztrátu kompenzoval.“

    Jak jinak že.

    1. Přesně tak. Počkejme si, kolik se z těch plánovaných 120
      Přesně tak. Počkejme si, kolik se z těch plánovaných 120 mil. Kč nakonec vyklube…
      Jo a ČEZ udělal dobře, že se v roce 2013 zbavil hnědouhelné elektrárny ve Chvaleticích. Bohužel mu zbylo dalších 10 podobných. No, bylo sice po krizi finanční, teď je ta klimatická,demonstrujícím lidem ale asi vadí zrovna jenom tahle elektrárna, zajímavé.
      To, co se děje s těma emisníma povolenkama – žádné markantní zdražení a výjimky aby se limity nemuseli plnit až do 2021, je doslova špinavej byznys.
      Nefunkční MPO nezachrání ani workoholik Havlíček. A ministerstvo ŽP je rovněž tragédie.

Napsat komentář