Škoda Auto představuje model Scala G-Tec s pohonem na zemní plyn

Škoda v rámci CNG Mobility Days v Berlíně (24.- 25. června 2019) poprvé prezentuje ekologickou variantu svého nového kompaktního modelu Škoda Scala G-TEC.

Tři nádrže na CNG umožňují dojezd přibližně 410 kilometrů při pohonu na zemní plyn. Zahájení prodeje modelu Škoda Scala G-TEC s pohonem na zemní plyn ve čtvrtém čtvrtletí 2019 .
foto: Škoda

Škoda Scala s pohonem na zemní plyn () doplňuje nabídku nového kompaktního vozu o variantu, která je efektivní a šetrná k životnímu prostředí.

Model 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 PS) a jeho tři nádrže na CNG umožňují na základě předběžných měření při pohonu čistě na zemní plyn dojezd přibližně 410 kilometrů. V kombinaci s benzinovou nádrží na devět litrů dosahuje celkový dojezd přibližně 630 kilometrů. Zahájení prodeje modelu Škoda Scala G-TEC proběhne ve čtvrtém čtvrtletí 2019.

Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto za technický vývoj, říká: „Zemní plyn hraje důležitou roli v mixu motorů vozů Škoda, protože nám pomáhá snižovat emise CO2. Naše motory na zemní plyn jsou díky nízkým emisím stále oblíbenější u zákazníků. A kdo v budoucnu bude jezdit ve voze Škoda Scala G-TEC, bude navíc v mnoha zemích profitovat z nízkých nákladů na palivo.“

Speciální plaketa označující model SCALA G-TEC, který pohání ekologický zemní plyn (CNG).

Speciální plaketa označující model Scala G-TEC, který pohání ekologický zemní plyn (CNG).
foto: Škoda

Škoda pokračuje v budování své palety ekologických vozidel na zemní plyn. Škoda Scala G- TEC je vedle modelu Škoda Octavia G-TEC druhým modelem s pohonem na zemní plyn v aktuální nabídce značky Škoda. Nový model Scala G-TEC pohání přeplňovaný tříválcový motor s objemem 1,0 litru a 66 kW (90 PS).

Maximální točivý moment činí 160 Nm a na kola jej přenáší 6stupňová manuální převodovka. Model Scala G-TEC je navržen na provoz s CNG a splňuje emisní normu EU6d-TEMP. V porovnání s benzinovým provozem klesají emise CO2 o přibližně 25 %, výrazně méně vzniká i oxidů dusíku (NOx) a netvoří se žádné pevné částice.

Nová ŠKODA SCALA G-TEC disponuje třemi nádržemi na CNG (na obrázku modrou barvou) s kapacitou 13,8 kilogramu a také 9litrovou nádrží na benzin.

Nová Škoda Scala G-TEC disponuje třemi nádržemi na CNG (na obrázku modrou barvou) s kapacitou 13,8 kilogramu a také 9litrovou nádrží na benzin.
foto: Škoda Auto

Dojezd 410 kilometrů díky třem nádržím na CNG s kapacitou 13,8 kilogramů Scala G-TEC disponuje třemi spojenými ocelovými nádržemi na CNG, které mají kapacitu 13,8 kilogramů CNG. Díky tomu může tento kompaktní model urazit 410 kilometrů v ekologickém a efektivním režimu na zemní plyn.

Pokud dojdou zásoby CNG, Scala automaticky přepne na benzinový režim. S palivem v dodatečné 9litrové nádrži může urazit ještě dalších 220 kilometrů. Scala G-TEC tak zůstává mobilní i v regionech bez čerpacích stanic na zemní plyn a celkový dojezd činí přibližně 630 kilometrů.

Asistent pro jízdu v jízdních pruzích, Front Assist a LED světla v sériové výbavě Scala 1,0 G-TEC je k dispozici ve dvou úrovních výbavy Ambition a Style a je vybavena kotoučovými brzdami vpředu a vzadu.

Stejně jako všechny modely Scala, tak i varianta G-TEC nabízí sériově Asistent udržování jízdního pruhu a Front Assist s funkcí nouzového brzdění, LED světlomety a zadní skupinové svítilny, pro stupeň Style v Bi-LED provedení. Díky chytrému uspořádání nádrží na CNG v podlaze disponuje Scala G-TEC objemem zavazadlového prostoru 339 l, což je nejlepší hodnota ve srovnání s vozidly na zemní plyn v tomto segmentu.

Škoda Scala G-TEC

Škoda Scala G-TEC bude k dispozici od čtvrtého čtvrtletí 2019 s ekologickým pohonem na zemní plyn.
foto: Škoda Auto

V porovnání s benzinem a naftou obsahuje stlačený zemní plyn (CNG) více energie. Je levnější, má čistší spalování a motory na zemní plyn jsou navíc i tišší. Pokud se místo CNG použije syntetický plyn či bioplyn z odpadních vod nebo zemědělské produkce, ekologická bilance se dále výrazně zlepšuje.

Zemní plyn podle Škoda Auto tvoří most mezi konvenčními fosilními palivy a elektromobilitou a je navíc okamžitě dostupný. Přitom se vozidlo na zemní plyn tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako model s benzinovým nebo naftovým motorem.

tisková zpráva

73 Comments on “Škoda Auto představuje model Scala G-Tec s pohonem na zemní plyn”

    1. Je to tak. Přitom to dělá stejný bordel jako spalování
      Je to tak. Přitom to dělá stejný bordel jako spalování čehokoliv jiného, hlukem a vibracemi počínaje. A že do toho většinou radnice a firmy jdou je podivnost, protože podle dnešní jízdy kolem pumpy je CNG jen o 20% levnější než benzín/nafta, kdežto LPG je o 50% levnější. A papírový dojezd na plyn 410 km je opět na ježdění kolem baráku, pokud ta auta mají dělat větší trasy. A pokud mají dělat přískoky, tak tam je spalovací pohon naprosto out a většina elektrik dnes plně vyhovuje.

      1. No ono srovnani ceny na totemu bez srovnani spotreby je trochu
        No ono srovnani ceny na totemu bez srovnani spotreby je trochu mimo ne?
        A 400km je zajimave ze u elektroauta udajne staci na pohodove cestovani po evrope a u CNG je na poskakovani kolem baraku 😀
        Pritom s tim CNG se bez problemu otocite Ostrava-Praha-Ostrava, jen s tim, ze u Prahy se zastavite na 5 min na „benzince“….. tj neco co je s EV zatim nedosazitelny sen… nicmene obchodaci stejne budou dal jezdit diesem, kde maji dojezd v pohode 1000km a tankovani vsude …

        1. Proč bych se pídil po spotřebě? Každé auto ji má
          Proč bych se pídil po spotřebě? Každé auto ji má jinou.

          Píšu že 400 km – a píšu že papírově, to je taky nutno říci – vždycky znamená, že budou muset tankovat a hledat VNG plničku, stejně jako elektromobil jezdí přes rychlonabíječky.

          Pokud budu s elektromobilem někde v té Praze stát, tak ho tam dám nabíjet. Marně hledám vola, co jezdí Ostrava-Praha na otočku, aby tam strávil 5 minut. Ale všichni mi tvrdí, že takto to prostě je. Obchoďáci jsou jiné kafe, tam je to řešitelné, ale individuálně a elektrovozem, ne parodií. Takže od 60 kWh využitelné baterky výše se spotřebou kolem 15 kWh/100 km. I ti si totiž mohou u zákazníků vyjednat nabíjení. Sám jsem to zkoušel a není to žádný problém.

            1. Tak ono je normální se pídit i u spotřeby elektromobilu,
              Tak ono je normální se pídit i u spotřeby elektromobilu, vlastně čehokoliv, protože to určuje „ekonomiku“, ale Radovan to otáčí na debatu o dojezdu jako takovém 😉

              Jinak řečeno, ty se chceš bavit o ekonomice, dojezdu atd. jako celku, on chce pouze o vybraném, ale nechce říci napřímo, tlačí „debatou“, abys začal sám o tom co chce 😀

                1. Zhruba to odpovídá. Octávie jezdí asi za 4,5 kg CNG plynu
                  Zhruba to odpovídá. Octávie jezdí asi za 4,5 kg CNG plynu na 100 km. V LPG bude jezdit tak za 7,5–9, podle toho, jak to bude nastavené.

                2. Tak sveho casu jsem Lpg hodne propagoval, nicmene jak prisly
                  Tak sveho casu jsem Lpg hodne propagoval, nicmene jak prisly 1,9 tdi tak se dalo rict ze naftak bral polovinu toho co starsi uzrane LPG ve srovnatelnem voze.

                3. Fyzika zakladni skoly CNG se prodava na kila, Lpg na litry. A
                  Fyzika zakladni skoly CNG se prodava na kila, Lpg na litry. A zkapalnene Lpg fakt nevazi jak voda.

                4. Tak ve fyzice na základce jsme to určitě neměli, to
                  Tak ve fyzice na základce jsme to určitě neměli, to přeháníte, nicméně tyto niance – LPG litry, CNG kila, do benzínu řepka, do nafty nutno čůrat – naštěstí nemusím ani znát, ani řešit. Ve výsledku se to všechno spaluje a dělá binec. 🙂

                5. Zeptám se syna, ale myslím že základní jednotky SI už
                  Zeptám se syna, ale myslím že základní jednotky SI už brali je v osmé.

                  Binec stejně dělá všechno i ta eletřina vzniká převážně spalování všeho možného , si nevyberete.

                6. To není o základních jednotkách, zda litr či kilogram. To
                  To není o základních jednotkách, zda litr či kilogram. To je o tom, v jakém stavu je dané médium.

                  Jsem rád, že už si vybrat mohu. A nabíjíme svá elektrovozidla buď z přebytků, tj. nočním proudem, nebo z fotovoltaiky (doma i v práci).

      2. Já chápu proč do toho jdou. 20% je hypoteticky. Když máš
        Já chápu proč do toho jdou. 20% je hypoteticky. Když máš 100 autobusů, aut, dodávek, hlídej každého šoféra. Plyn se blbě odnáší a tankuje do jiného vozu, když máš ještě k tomu plnící stanici pod kamerou.
        Viděl jsem vyúčtování za CNG a tam je hodina, minuta, množství i RZ vozidla do kterého bylo CNG tankováno.

    1. Zvláštní je, že dojezd 410 km u CNG (které natankuju jen
      Zvláštní je, že dojezd 410 km u CNG (které natankuju jen sporadicky) je v pořádku, kdežto dojezd 480 km u Kony nebo jiných EV je špatně. A to elektřina roste v každém domě, ale CNG skoro nikde. Náš trh má dost pokřivený názor.

        1. No dneska to bude nekde 1:1, pocet CNG plnicek je kolem 180
          No dneska to bude nekde 1:1, pocet CNG plnicek je kolem 180 coz neni moc….

          Na druhou stranu kdyz si predstavis tu plnicku CNG jako „hypercharger“ s vykonecm 1 000 kW s tim ze touhle rychlosti nabiji od nuly do 100%, tak to ma zatim oproti elektrickym dobijecim stanici obri naskok….

          1. Já si spíš představím poměr vozů na elektřinu a na CNG
            Já si spíš představím poměr vozů na elektřinu a na CNG a vychází mi, že jsou na tom elektromobily líp. Zatímco s elektromobilem ujedeš za měsíc 2000km a nabíjecí stanici nepotřebuješ u CNG budeš 5x tlakovat čo může v konečném součtu vyžadovat více času a zbytečně najeté kilometry k plnící stanici.

          2. CNG je ale většinou jeden stojan, nebo ne? To pak odpovídá
            CNG je ale většinou jeden stojan, nebo ne? To pak odpovídá 6 stojanům SC po 150 kW. A s tím souvisí i další problém – stačí si pročíst diskuze pod jakýmkoli autem na CNG (třeba teď Škoda Skala) a lidi tam pěkně nadávaj, jak stačí schytat dva autobusy na CNG ve frontě a je to čekání klidně na víc než půl hodiny.

          1. Najděte si statistiku, kolik procentuálně hořelo Tesel na
            Najděte si statistiku, kolik procentuálně hořelo Tesel na počet elektromobilů a kolik spalováků na počet spalováků. A budete dosti udiven, proč se dočtete o hořící Tesle kdesi v Hongkongu v každém průměrném plátku po celím světě, když Vám za barákem hoří skoro denně jeden spalovák. A okolních zemích taky.

      1. No tech cng stanic neni malo, ja jezdim denne kolem nekolika,
        No tech cng stanic neni malo, ja jezdim denne kolem nekolika, ale je fakt v nekterych mistech nejsou…
        Ono tip je v tom, ze s tim CNG v zasade dojedete kamkoli a pauza „na dobiti“ staci 5 min, s tou konou mate tu pauzu na hodinu, coz je trochu problem…
        Kdyz ale jezdite jen v ramci dojezdu a mate nabijecku doma, tak to problem neni, zustane jen ta vice jak dvojnasobna cena za konu, ktere je ale zaroven o slusny kus mensi nez ta scala no….

          1. Fakt jo? To by me zajimalo kudy jezdis, ze kde zaparkujes, tak
            Fakt jo? To by me zajimalo kudy jezdis, ze kde zaparkujes, tak je zasuvka 😀 Ja treba planuju EV, ale v zasade si to muzu dovolit jen kvuli tomu, ze vesmes jezdim jen z domu do prace (a nabiju doma) a parkrat do roka na dovcu (kde mi nevadi si z toho udelat malou expedici), ale predstava ze nekdo objizdi klienty, a jeste si kazdym krome casu domlouva to, at mu tam nachystaji prodluzku s elektrinou … no to neni ani usmevne 😀

            1. Tak je vidět, že elektromobil nemáte a nejezdíte s ním
              Tak je vidět, že elektromobil nemáte a nejezdíte s ním denně. Mně nedělá problém zeptat se, když jedu do nové lokality, jakou mají na parkovišti nabíječku pro elektromobily. Když nemají, zeptám se na zásuvku. A ejhle, ta je.
              Minimálně tím rozproudím debatu a ukážu jim něco, co není zdaleka běžné. Obvykle se svezou nebo jim půjčím řídit. A pak vrtí hlavou nad tím, jak se to nabíjí jednoduše, jako mobilní telefon. Při další návštěvě je zásuvka už připravená. Sem tam stojí na parkovišti další elektromobil, jejich. A wallbox. Fakt sem tam, ale potěší to.

                1. No dělám to tak 5 let a funguje to. Asi osobní kouzlo 🙂
                  No dělám to tak 5 let a funguje to. Asi osobní kouzlo 🙂

                2. To dělám když mě neplánovaně zavolá zákazník že se
                  To dělám když mě neplánovaně zavolá zákazník že se mám stavit , je to trochu při cestě ,ale už bych třeba nedojel, no tak mu řeknu že se stavím ,ale jesttli nemá zásuvku, že jsem na cestě elektromobilem.

                  Ale plánovitě volat jestli nemá zásuvku tak to je už trochu mimo to si vyjma pár kamarádů, neumím představit hlavně dneska kdy jsou nabijecí stanice.

                3. Tak samozřejmě neobvolávám zákazníky plánovitě, ale
                  Tak samozřejmě neobvolávám zákazníky plánovitě, ale když si domlouváme schůzku tak se prostě zeptám. I když to nepotřebuji, protože v okolí mám nabíjecích míst a zejména rychlonabíječek dost. Je to o propagaci a zahuštění sítě. Obyčejná zásuvka 24/7 v každé Horní/Dolní by měla být standard.

                4. Já tři roky a co jsem si nepostavil sám nemám.
                  Jestli to

                  Já tři roky a co jsem si nepostavil sám nemám.
                  Jestli to nebude podobné jako porovnávat cenu cng a lpg a odvozovat z toho náklady, když neznám spotřeby.

            1. Průběžně nabíjet neznamená vyjezdit auto do nuly a
              Průběžně nabíjet neznamená vyjezdit auto do nuly a čekat, až se nabije 10A za XY hodin u tak velké baterky, ale u zastávek volit maximu, co je k dispozici, obvykle 400V 16A minimálně. Malý červený pětikolík. Je to otázka zeptat se a motivovat příkladem. Většinou se v objektu venku něco vždy najde.

        1. Beru to tak, že jednou za měsíc si jednoduše počkám,
          Beru to tak, že jednou za měsíc si jednoduše počkám, naopak nemusím nikam každých 400 km jezdit, elektřinu tankuju doma. Ve výsledku možná při běžném provozu ztratím víc času plněním CNG než nabíjením elektřiny, jen je to jinak nadávkované. Ono se řekne naplnit nádrž, ale ono to je i na dané místo dojet. Já to mám 7 kilometrů na nejbližší CNG, což je 10 minut z domova. To zkrátka nijak pozitivně nevychází. Vycházelo by to jedině při průběžné jízdě řekněme 1000 km denně, ale to není úplně běžné. Běžnější je školka, škola, nákup, kancl, kroužky a domů. A doma nabíjet.

          1. Aha, takže to je o stylu používání ne o tom co jsi psal
            Aha, takže to je o stylu používání ne o tom co jsi psal ty, že by vadil „dojezd“ 😀
            Hele, a o tom to je, ty dokola bereš dojezd vs dojezd, ale styl používání už ne a když ho připustíš, tak cituju:

            „Beru to tak, že jednou za měsíc si jednoduše počkám, naopak nemusím nikam každých 400 km jezdit, elektřinu tankuju doma“

            Ale nejhorší je říkat já mám potřeby, takže každý má stejné, jediné co docílíš, že v diskusi se rozhádáš, protože ty máš přeci požadavky jako 90procent uživatelů…

            P.S. A proč nenapíšeš, že doma lze naplnit i CNG, když bys měl 2 auto na dojíždění do práce, tak se ti to aj vyplatí, natož podnikatel co má víc aut…

          2. Ja mam kolem komina take elektromobil s tim se da souhlasit,
            Ja mam kolem komina take elektromobil s tim se da souhlasit, ale cng auto je primarne urcene na dalky a velky najezd Km. Tam se elektromobil nechyta, 1000 km kazdy den ,jste asi prehnal ono staci 250 km 2x do tydne a stravite s leafem jedem pracovni den na nabijeckach pokud budou vubec tam kam jedete a budou volne.

    1. Dnes ČT24 – chtěli jim (CNG, LPG,…) dát 2/3 slevu z
      Dnes ČT24 – chtěli jim (CNG, LPG,…) dát 2/3 slevu z dálniční známky, ale nedají…., a ani asi EV nedají. Řekli, že Ti co si to už koupili, tak jezdí po dálnicích a opotřebovávají je stejně jako ostatní, tak proč jim dávat úlevu…

      U nás jezdí hybrid s ekologickou značkou. Také jsem netušil, že splňuje normu..

      1. Pokud je to plug-in hybrid, tak značku EL dostat může. Teď
        Pokud je to plug-in hybrid, tak značku EL dostat může. Teď nevím přesně jak to je… buď emise CO2 do 50g, nebo 50 km čistě na elektřinu?

        Ono, nedává moc smysl zdarma dálniční známka pro EV, když ty jezdí a ničí dálnici stejně jako spalováky. To už spíš ta podpora EV a hybridů ve městě, parkování,pruhy pro busy, atd. mi přijde smysluplnější.

        Edit:
        Tady info, je to do 50g CO2/km nebo čistě EV nebo vodík:
        https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-a-hybridy-dostanou-specialni-spz-s-vyhodami-21001153

      1. Co2 vznika spalovani fosilniho paliva a jeho vznik je presne
        Co2 vznika spalovani fosilniho paliva a jeho vznik je presne dan pomerem ke spalenemu palivu. Neco si o tom precti. Takze auto co ma 90 g co2 hybrid spali polovinu benzinu oproti autu co ma 180 gr. Co2.

        A polovicni spotreba je logicky polovicni smrady takze co2 je treba setsakra hodne hlidat.

          1. Atmosféry produkují mikročástice, ale jen pokud jsou s
            Atmosféry produkují mikročástice, ale jen pokud jsou s přímým vstřikem pod vysokým tlakem. Turbomotory bez přímého vstřiku také neprodukují mikročástice. Přeplňování nemá nutně na tohle vliv. Je to ještě o dost složitější.

          2. Tak asi budou urcite rozdily mezi motory i kdyz na
            Tak asi budou urcite rozdily mezi motory i kdyz na mikrocastice jsou fitry. Ale selskym rozumem kdxz auto bere polovinu benzinu hlavne po meste, tak to jisty vyznam ma i kdyz co2 neni jedovate. Navic se usetri i ta topa i energie na jeji tezbu a zpracovani.

        1. ne, prioritu má NOX oxidy a jedy. CO2 je jen politická
          ne, prioritu má NOX oxidy a jedy. CO2 je jen politická záležitost s globálním oteplováním který automobilový drobný stejnak nezachrání. Slouží to jen jako páka politiků vůči produkci autodebilek

          1. Ale přece všechny ty škodliviny vznikají společně při
            Ale přece všechny ty škodliviny vznikají společně při spalování, pokud porovnáme dvě auta podle stejné metodiky třeba euro 6, tak to co bude mít dvounásobnou spotřebu, tak logicky dvounásobek co2 i těch škodlivin. Nebo existuje snad automobilka co by její vozy při dvounásobné spotřebě udělali jen polovinu těch smradů? To přece nejde, takže zjednodušeně řečeně čím míň co2 v TP tím méně špinavé vozidlo.

    2. Si odpovim sam v clanku je nadrz 13,8 urazi 410 km tj. Trochu
      Si odpovim sam v clanku je nadrz 13,8 urazi 410 km tj. Trochu su to urcite vylepsily tak spotreba 3.5 kg na 100 km. Emise spaleni 1kg a 100 km je 27gr co2 na km. Takze 3.5×27 =95 gr co2 . Znacku ev jiste nedostane. Kdejaky benzinovy hybrid ma min.

        1. o nějakým trapným 66kiloprdu výkonu tlakovanýho trojhrnku
          o nějakým trapným 66kiloprdu výkonu tlakovanýho trojhrnku na jedno použití se ani mysl čtenáře nepozastavuje 😉 když i obyč základní 3jková brambora už před 25 lety měla 75kW :)))))))) šračkašádevoleodpad

Napsat komentář