Na veletrhu Techno Classica 2017 v německém Essenu vystavuje Škoda aerodynamické vozy a připomíná si velká jubilea.
foto: Škoda Auto
Škoda prezentuje na výstavě Techno Classica v Essenu (5.-9. dubna) v Essenu milníky své 122leté historie. Například vozy Škoda 935 Dynamic, Popular Monte Carlo Coupé a Cabrio, Rapid OHV s dálnicovou karoserií či zkušební kupé 130 RS A5 svědčí o cílené práci značky na poli aerodynamiky.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda Auto představí v Šanghaji první elektromobil
Hlavními tématy expozice v hale číslo 7 budou vývoj aerodynamických vozů a významná jubilea, která si letos připomínáme. Před 40 lety získaly vozy Škoda 130 RS cenný « double » v Rally Monte Carlo 1977 ve třídě do 1300 cm3, před 30 lety se veřejnosti představil moderní hatchback Škoda Favorit – vůz, jenž přispěl k uzavření úspěšného partnerství s koncernem Volkswagen.
„Na letošní výstavě Techno Classica se věnujeme tématům, která jsou pro značku Škoda a její historii zásadní,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. „K největším hvězdám bude bezesporu patřit proudnicová Škoda 935 Dynamic. Jediný dochovaný exemplář byl v našich dílnách vzorně zrenovován, dokonce i odstín laku přesně odpovídá původní barevné kombinaci,“ dodává A. Frydlová.
Škoda byla ve své historii vždy velmi aktivní při stavbě pokrokových a odvážně konstruovaných vozů, které posouvaly vývoj díky netradičním technickým řešením. Příkladem je i aerodynamický prototyp Škoda 935 Dynamic, který se představil na autosalonu v Praze v roce 1935 a vzbudil velkou pozornost svými proudnicovými tvary.
V Essenu návštěvníci uvidí jediný dochovaný exemplář po náročné a precizní renovaci. Počiny na poli aerodynamiky dokumentují i další vozy Škoda: atraktivní Popular Monte Carlo v provedení kupé i kabriolet či rovněž aerodynamicky optimalizovaný RAPID OHV s karoserií tzv. dálnicového typu (v letech 1938 až 1941 se s motorem 1,6 l/34 kW vyrobilo jen 110 exemplářů).
Tradičně silné angažmá značky Škoda na poli motorsportu se prolíná i s tématem aerodynamiky – v Essenu je toho příkladem neobvyklá verze legendárního kupé Škoda 130 RS A5 (typ 738). Na letišti v Hoškovicích posloužila v roce 1978 řadě měření s cílem optimalizovat aerodynamický odpor a současně zvýšit přítlak zadních poháněných kol při vysokých rychlostech.
foto: Škoda
Prototyp s řadou spoilerů dosahoval až 250 km/h, chlazení 140 kW silného čtyřválce zajištovala řada dodatečných přívodů vzduchu. Třicet let uplyne od debutu moderně řešeného hatchbacku Škoda Favorit – světovou premiéru měl tento vůz 16. září 1987 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
Vznikal v nelehkých dobách socialistické éry, i tak se ale týmu zapálených konstruktérů podařilo vytvořit vysoce konkurenceschopný automobil s moderní koncepcí, design byl dílem italského studia Bertone.
Právě nadčasové řešení modelu Favorit bylo jedním z důvodů, proč se o koupi automobilky Škoda zajímal koncern Volkswagen. V Essenu je vedle klasického pětidveřového hatchbacku Škoda Favorit k vidění i oblíbené kombi Fornab, rallyový Favorit F2 či studie Favorit s karoserií sedan.
Takže v roce 1935 přišla Škoda s progresivním
Takže v roce 1935 přišla Škoda s progresivním aerodynamickým proudnicovým prototypem a po 85ti letech v roce 2020 přijde konečně s baterkáčem, ale ouha je to jen módní SUV crossover…
Všechno se předělá na ty zkurvený SUV plečky X((
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/425027-skoda-fabia-combi-asi-skonci-nahradi-ju-crossover/
Šáde přeci skončila s elektromobily v roce 2011
Šáde přeci skončila s elektromobily v roce 2011 hej!?
http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/
Tak co sem cpete ten bouleslavskej sajrajt? ;)))DD
„Škoda byla ve své historii vždy velmi aktivní při
„Škoda byla ve své historii vždy velmi aktivní při stavbě pokrokových a odvážně konstruovaných vozů, které posouvaly vývoj díky netradičním technickým řešením.“ – jó kdeže ty loňské sněhy jsou…….
A to bylo jako kdy, za krále Klacka?
A to bylo jako kdy, za krále Klacka?
Řekl bych, že Škodovka byla až do Embéčka vzhledem k
Řekl bych, že Škodovka byla až do Embéčka vzhledem k době na nějaké technické úrovni. Každý další model byl více a více vyhoršené embéčko. Vrcholem byl paskvil 105/120. S tím si vystačili do konce 80tých let. Favorit byl tak na úrovni o 20 let staršího jedničkového Golfa, ovšem s 40 let starým motorem. Pak udělali Favoritu facelift, nazvali ho Felicie a s tím si vystačili až do konce milenia. A pak už je to Volkswagen.
Asi tak.
Myslím si, že v historii byla asi nejvíc aktivní
Asi tak.
Myslím si, že v historii byla asi nejvíc aktivní značka Aero, která přicházela s progresivním řešením vždy o něco dřív než konkurence. Z toho jsem byl velmi překvapen. Nejznámější je však v tomto ohledu značka Tatra či Sodomkovi kreace. O nějakém proudnicovém prototypu Škoda jsem jaktěživ neslyšel, dokavad ho Škoda milostivě konečně nevytáhla ze skladu a nezrestaurovala. Díkybohu, už to měli udělat dávno předávno. Nechápu proč tolik desetiletí čekali? Doufám, že tam už nic neschovávaj.
Nenápadné porovnání Aerovek a jinejch slavnej modelů.
Dobrý je porovnat i roky vzniku jednotlivejch modelů 😉
http://www.aero-ig.de/galerie/cont_galerie_s12.htm
Prvni fotka je z Kosmonos u zamku (skoly) a v tom malem okenku
Prvni fotka je z Kosmonos u zamku (skoly) a v tom malem okenku nad autem byla moje trida :o).to je nahoda… 🙂
A já myslel, že je to místní
A já myslel, že je to místní blázinec.
https://i.iinfo.cz/images/30/kdyz-marodi-duse-telo-zacne-chradnout-3.jpg
Neni ten je severne asi 400 metru ale maji stejnou
Neni ten je severne asi 400 metru ale maji stejnou architekturu.. Stejne jako prumyslova skola v boleslavy a jeden dum v kosmonosych viz tv serie „Šumná města“
Zde je ta brana u ktere je to focene : http://static.panoramio.com/photos/original/89740088.jpg
🙂