Škoda Ago EXPO Taxi – ekologické mikro-taxi

Mladí designéři Maxim Shershnev a Tigran Lalayan z milánské polytechniky navrhli ve spolupráci s automobilkou Volkswagen/Škoda Auto zajímavý konvý koncept. Je jím, Škoda Ago EXPO Taxi, které bylo připraveno v rámci workshopu pro nadcházející Světovou výstavu 2015.

Koncept mikrotaxi Škoda Ago EXPO Taxi designérů Maxima Shershneva a Tigrana Lalayana
foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

Světová výstava EXPO 2015 se odehraje v Miláně. Téma pro tuto výstavu zní „Feeding the planet, energy for life“ (Uživit planetu, energie pro život). V Miláně se konala světová výstava již v roce 1906 s tématem Doprava.

Celkem se očekává účast 130 zemí a více než 20 milionů návštěvníků. Ekologické mikro-taxi Škoda Ago EXPO Taxi podle autorů zahrnuje nejen klíčové prvky identity značky Škoda, ale také další aspekty zaměřené na inovaci, ekologii a flexibilitu.

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

auto Škoda Ago EXPO Taxi

foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan

Že jde o elektromobil snad ani nemá cenu zmiňovat – jsme rádi, že to designéři brali jako naprostou samozřejmost.

6 Comments on “Škoda Ago EXPO Taxi – ekologické mikro-taxi”

  1. Zajímavý městský koncept
    Zajímavý městský koncept městského taxi. Je škoda, že v současnosti asi podobná studie domácích designerských škol a studií neexistuje i v ČR. V době ČSSR průmyslové strojní školy návrhářskou soutěž měly. Sice většina návrhů skončila v propadlišti soutěží a dějin návrhářství, ale koncept z Upíra z Feratu a Metalexové návrhy rozhodně špatně nevypadaly! doba pokročila, Evropa se sjednotila Univerzitní studentské designové návrhy též doznaly propracovanosti a přehlednosti záměru. Nepořádá podobnou soutěž např. TPCA, VW nebo Fiat či Mercedes??? Futuristické a reálné návrhářské přehlídky a soutěže jsou dvě rozdílné cesty jež se mohou většinou přiblížit ale málokdy spojit.

    1. Asi to zase tak slavné
      Asi to zase tak slavné nebylo, když Favorita navrhovali Italové. A Ferata dělal geniální Teodor Pištěk pro film a šlo jenom o skelet karoserie, co se pro potřeby natáčení přidělal na „Rko“. Jestli něco v době RVHP zoufale nefungovalo respektive se to úplně ignoroalo, tak to byl právě design.

      1. Ano, souhlasím s tím, že
        Ano, souhlasím s tím, že Favorit podobně jako sovětská Lada a polský Fiat byly vlaštovkami v kooperaci východ – západ. V archivech ŠkodyAuto(AZNP) případně možných pohrobcích nakladatelství VTM, Tmagazin, byly v rámci celostátní studentské zveřejnovány studentské studie možných karoserií Škodovek a Tater (některé studie uvedla ČT v dokumentu Zašlapané projekty).Možná designové uplatnění československých návrhářů v praxi bylo nemožné, ale pro představení na MSVV i v Itálii a Francii Československé strojírenství medaile a uznání vozili. A i v tomto období technického temna zde nebyl pouze Teodor Pištěk ale další úspěšní. Ta doba nebyla pouze levicově ideologická.

Napsat komentář