Mladí designéři Maxim Shershnev a Tigran Lalayan z milánské polytechniky navrhli ve spolupráci s automobilkou Volkswagen/Škoda Auto zajímavý konvý koncept. Je jím, Škoda Ago EXPO Taxi, které bylo připraveno v rámci workshopu pro nadcházející Světovou výstavu 2015.
foto: Maxim Shershnev a Tigran Lalayan
Světová výstava EXPO 2015 se odehraje v Miláně. Téma pro tuto výstavu zní „Feeding the planet, energy for life“ (Uživit planetu, energie pro život). V Miláně se konala světová výstava již v roce 1906 s tématem Doprava.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
AutoDesign Prague 2013: Od Škody po Ferrari
Toyota Me.We – lehké, šetrné auto ve stylu Mini
Autosalon Ženeva 2013: Mitsubishi CA-MiEV – elektromobil ve stylu Priusu, ujede 300 km
Celkem se očekává účast 130 zemí a více než 20 milionů návštěvníků. Ekologické mikro-taxi Škoda Ago EXPO Taxi podle autorů zahrnuje nejen klíčové prvky identity značky Škoda, ale také další aspekty zaměřené na inovaci, ekologii a flexibilitu.
Že jde o elektromobil snad ani nemá cenu zmiňovat – jsme rádi, že to designéři brali jako naprostou samozřejmost.
Zajímavý městský koncept
Zajímavý městský koncept městského taxi. Je škoda, že v současnosti asi podobná studie domácích designerských škol a studií neexistuje i v ČR. V době ČSSR průmyslové strojní školy návrhářskou soutěž měly. Sice většina návrhů skončila v propadlišti soutěží a dějin návrhářství, ale koncept z Upíra z Feratu a Metalexové návrhy rozhodně špatně nevypadaly! doba pokročila, Evropa se sjednotila Univerzitní studentské designové návrhy též doznaly propracovanosti a přehlednosti záměru. Nepořádá podobnou soutěž např. TPCA, VW nebo Fiat či Mercedes??? Futuristické a reálné návrhářské přehlídky a soutěže jsou dvě rozdílné cesty jež se mohou většinou přiblížit ale málokdy spojit.
Asi to zase tak slavné
Asi to zase tak slavné nebylo, když Favorita navrhovali Italové. A Ferata dělal geniální Teodor Pištěk pro film a šlo jenom o skelet karoserie, co se pro potřeby natáčení přidělal na „Rko“. Jestli něco v době RVHP zoufale nefungovalo respektive se to úplně ignoroalo, tak to byl právě design.
No, podívejte
No, podívejte se:
kybl.net/tagged/design
Pokud nestačí, tak dám další odkazy.
Zrovna ta krásná
Zrovna ta krásná aerodynamická Tatra T87 na první stránce jasně ukazuje, na jak vysoké úrovni jsme byli a jak to pak bolševik všechno posral.
Ano, souhlasím s tím, že
Ano, souhlasím s tím, že Favorit podobně jako sovětská Lada a polský Fiat byly vlaštovkami v kooperaci východ – západ. V archivech ŠkodyAuto(AZNP) případně možných pohrobcích nakladatelství VTM, Tmagazin, byly v rámci celostátní studentské zveřejnovány studentské studie možných karoserií Škodovek a Tater (některé studie uvedla ČT v dokumentu Zašlapané projekty).Možná designové uplatnění československých návrhářů v praxi bylo nemožné, ale pro představení na MSVV i v Itálii a Francii Československé strojírenství medaile a uznání vozili. A i v tomto období technického temna zde nebyl pouze Teodor Pištěk ale další úspěšní. Ta doba nebyla pouze levicově ideologická.
Co je to ale platné, že tu
Co je to ale platné, že tu byli kreativní lidé, kteří dokázali něco nakreslit nebo dokonce i zkonstruovat a na koleně postavit, když se to nikdy nedostalo do výroby?