Škoda 1203 jako elektrická dodávka budoucnosti v odvážném konceptu mladého designéra

Jak by vypadala legendární Škoda 1203 pohledem dnešních designérů? Jako praktický kempinkový vůz, možná i na elektřinu.

Škoda 1203 byla nejrozšířenějším československým užitkovým vozem 20. století. Její premiéra se odehrála 14. září 1968 na strojírenském veletrhu v Brně. Takhle si designér Daniel Hájek představuje její moderní verzi.
foto: Škoda

Klasické „dvanáctsettrojky“ už dnes na silnicích nejsou k vidění. Přesto jde pro mnohé o nezapomenutelnou součást českého silničního koloritu. Mladý designér Daniel Hájek jednu takovou vídal u babičky a dědy, používala se jako pracovní stroj na poli.

Jeho moderní interpretace má s původním oválným designem vozu mnoho společného. Podle něj je Škoda 1203 auto, které zcela bez pochyby ztělesňuje hodnoty značky Škoda: praktičnost, velký vnitřní prostor i Simply Clever řešení.

„Dlouho jsem přemýšlel, jak odkázat na kulatá světla originálu, která by ale jinak byla moc retro prvkem. Proto je tu jen ten náznak obloučků, ale jinak nová výrazná signatura,“ říká Daniel.

V Danielových představách stojí nová 1203 na platformě koncernového Volkswagenu Transporter. Ale mohla by být klidně i plně elektrická. „Elektromobil by dovolil ještě lepší využití prostoru,“ podotýká. Dominantou interiéru je minimalisticky pojatá palubní deska opět s výrazným horizontálním členěním a rovněž horizontálním dvouramenným volantem.

Designér Daniel Hájek u staré 1203ky

Designér Daniel Hájek u staré 1203ky
foto: Škoda Auto

Daniel Hájek (31) se ve Škoda podílel na palubních systémech modelů Škoda Octavia a Škoda Enyaq iV. Podílel se také na přípravě prototypů VISION X, VISION RS, VISION iV a VISION IN.

tisková zpráva

13 Comments on “Škoda 1203 jako elektrická dodávka budoucnosti v odvážném konceptu mladého designéra”

  1. hračička, jazdu polúke s valníkom1203 neverím, na
    hračička, jazdu polúke s valníkom1203 neverím, na diagonálnych pneu lietal zadok aj na plechovej dodávke na asfalte, niežto na tráve. tam sa mu mohlostať že sa nerozbehne (pretáčanie kolies).
    a ako by to muselo byťklasifikované pre nárazy? mne súdruhovia vb uznali, že pásy nemusím zapínať, aby som sa stihol skrčiť 🙂

      1. 🙂
        to nie je valník.
        ale poriadne naložená dodávka.
        aj

        🙂
        to nie je valník.
        ale poriadne naložená dodávka.
        aj tak dali strih keď sa zaklesnila.
        ja mám od učiteľa autoškoly vysvedčenie, že budem iba výborný, lebo som nechal „houf děvčat“ na chodníku a išiel jazdiť.

        ps keď som felíciou kombi prevážal trojizbový byt a mal všetko okrem sedadla vodiča vybrané, tak tiež lietala ako spomínaná 1203.

      1. verze ID.BUZZ od škodovky je velice reálná, zatím je však
        verze ID.BUZZ od škodovky je velice reálná, zatím je však hlavní prioritou postavit malé EV velikosti fabie za výrazně nižší cenu než jsou současná EV

        VW potřebuje velkého tahouna prodejů kvůli emisím a to co nejdřív

        ID.buzz bude velké a drahé EV to prodeje moc nenakopne, navíc bude až někdy 2024

Napsat komentář