Siemens Mobility dodá dánské železniční společnosti Midtjyske Jernbaner sedm jednotek Mireo Plus B.
Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dodávku sedmi dvouzdrojových regionálních elektrických trakčních jednotek trolej/akumulátor Mireo Plus B pro dánskou společnost Midtjyske Jernbaner. Jedná se o první zakázku na tento typ vozidel v Dánsku a je součástí pilotního projektu k záměru, který má za cíl nahradit všechna naftou poháněná kolejová vozidla na dánském území.
Jednotka Mireo Plus B v sobě spojuje všechny výhody platformy Mireo s vysoce výkonným akumulátorovým systémem, který umožňuje provoz na elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích, a to díky kombinovanému napájení trolej/akumulátor. Sedm dvouvozových regionálních elektrických jednotek bude dodáno do konce roku 2024 a budou provozovány na dvou tratích v dánském regionu Midtjylland.
„Očekává se, že bateriová vozidla budou uvedena do provozu na konci roku 2024. To je zásadní krok v naší zelené přeměně, ale také významný krok k dosažení cíle, kterým je neutrální vlaková doprava na celém území Dánska,“ řekla Martha Vrist, generální ředitelka společnosti Midtjyske Jernbaner Drift A/S.
„Pořízením jednotek Mireo Plus B nahrazuje společnost Midtjyske Jernbaner konvenční dieselová vozidla nejmodernějšími a lokálně zcela bezemisními vozidly. To významně přispěje k rozvoji místní oblasti tím, že nabídne udržitelný a ekologický způsob dopravy. Jsme potěšeni, že si společnost Midtjyske Jernbaner vybrala energeticky úsporné dvouzdrojové elektrické jednotky Mireo Plus B od společnosti Siemens Mobility, které zároveň nabídnou vysokou úroveň jízdního komfortu a lepší zážitek pro cestující,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla společnosti Siemens Mobility.
Dvouvozová regionální elektrická trakční jednotka Mireo Plus B nabízí 120 míst k sezení a disponuje nejvyšší provozní rychlostí 140 km/h, dojezd při napájení z akumulátorů činí zhruba 80 km. Trakční akumulátory mohou být nabíjeny z trakčního vedení 25 kV za jízdy i za stání na elektrifikovaných úsecích a rekuperací brzdné energie vlaku. Akumulátorový systém je umístěn pod podlahou a je nainstalován ve dvou kontejnerech. Použity jsou lithium-iontové akumulátory s dlouhou životností.
Jedná se o třetí objednávku jednotek Mireo Plus B, kterou společnost Siemens Mobility obdržela, a první mimo území Německa. Společnost Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) si objednala 20 jednotek Mireo Plus B v roce 2020 a společnost Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) 31 jednotek v roce 2021. Tato akumulátorová technologie byla více než rok intenzivně testována prostřednictvím předběžné verze na prototypové elektrické jednotce Desiro ML ÖBB Cityjet eco v běžném provozu s cestujícími v Rakousku.
zdroj: tisková zpráva
Kéž by se ČD plácly přes kapsu. Ty motoráky Regionova jsou tak uřvané, jak tyranosaurys v posledním tažení. Ty starý motoráky taky řvaly, ale trochu míň a hlavně měly stahovací okýnka. ::::-)
Cíl= nahradit všechna naftou poháněná kolejová vozidla na dánském území? Tak to je dobrá zpráva!👍