Siemens dodá Dánsku vlaky na baterie

Siemens Mobility dodá dánské železniční společnosti Midtjyske Jernbaner sedm jednotek Mireo Plus B.

Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dodávku sedmi dvouzdrojových regionálních elektrických trakčních jednotek trolej/akumulátor Mireo Plus B pro dánskou společnost Midtjyske Jernbaner. Jedná se o první zakázku na tento typ vozidel v Dánsku a je součástí pilotního projektu k záměru, který má za cíl nahradit všechna naftou poháněná kolejová vozidla na dánském území.

Jednotka Mireo Plus B v sobě spojuje všechny výhody platformy Mireo s vysoce výkonným akumulátorovým systémem, který umožňuje provoz na elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích, a to díky kombinovanému napájení trolej/akumulátor. Sedm dvouvozových regionálních elektrických jednotek bude dodáno do konce roku 2024 a budou provozovány na dvou tratích v dánském regionu Midtjylland.

„Očekává se, že bateriová vozidla budou uvedena do provozu na konci roku 2024. To je zásadní krok v naší zelené přeměně, ale také významný krok k dosažení cíle, kterým je neutrální vlaková doprava na celém území Dánska,“ řekla Martha Vrist, generální ředitelka společnosti Midtjyske Jernbaner Drift A/S.

„Pořízením jednotek Mireo Plus B nahrazuje společnost Midtjyske Jernbaner konvenční dieselová vozidla nejmodernějšími a lokálně zcela bezemisními vozidly. To významně přispěje k rozvoji místní oblasti tím, že nabídne udržitelný a ekologický způsob dopravy. Jsme potěšeni, že si společnost Midtjyske Jernbaner vybrala energeticky úsporné dvouzdrojové elektrické jednotky Mireo Plus B od společnosti Siemens Mobility, které zároveň nabídnou vysokou úroveň jízdního komfortu a lepší zážitek pro cestující,“ řekl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla společnosti Siemens Mobility.

Dvouvozová regionální elektrická trakční jednotka Mireo Plus B nabízí 120 míst k sezení a disponuje nejvyšší provozní rychlostí 140 km/h, dojezd při napájení z akumulátorů činí zhruba 80 km. Trakční akumulátory mohou být nabíjeny z trakčního vedení 25 kV za jízdy i za stání na elektrifikovaných úsecích a rekuperací brzdné energie vlaku.  Akumulátorový systém je umístěn pod podlahou a je nainstalován ve dvou kontejnerech. Použity jsou lithium-iontové akumulátory s dlouhou životností.

Jedná se o třetí objednávku jednotek Mireo Plus B, kterou společnost Siemens Mobility obdržela, a první mimo území Německa. Společnost Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) si objednala 20 jednotek Mireo Plus B v roce 2020 a společnost Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) 31 jednotek v roce 2021. Tato akumulátorová technologie byla více než rok intenzivně testována prostřednictvím předběžné verze na prototypové elektrické jednotce Desiro ML ÖBB Cityjet eco v běžném provozu s cestujícími v Rakousku.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Siemens dodá Dánsku vlaky na baterie”

Napsat komentář