Že budoucnost je v elektromobilitě už ví nejen Harley-Davidson nebo General Motors, ale také slavný italský výrobce motorek Ducati. Potvrdil to šéf firmy Claudio Domenicali.
foto: Ducati
Claudio Domenicali, šéf Ducati, aktuálně mluvil na akci Motostudent ve Španělsku. Tam přítomným doslova řekl: „Budoucnost je elektrická, nejsme daleko od započetí sériové výroby.“
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektrické prase neboli Čezeta 506 jde do prodeje
Už v minulosti přitom zástupci firmy naznačili, že Ducati bude elektrické stroje vyvíjet. V roce 2017 se mluvilo o elektromotorce a elektroskútru a jejich uvedení kolem roku 2021.
Ducati přitom ve spolupráci s dalšími společnostmi už nějakou dobu vyrábí terénní elektrokola. Navrhla dokonce koncept elektrické motorky Ducati Zero a šéfa Domenicaliho zahlédli, jak si to sviští na elektrické přestavbě Ducati Hypermotard s motorem z americké elektromotorky Zero FX.
Zatímco tradiční výrobci motorek jako Honda nebo Yamaha se zatím do elektromobility nijak zvlášť nehrnou, na trh se derou nové firmy zaměřené právě na elektromobilitu. Ducati tak rozhodně nevstupuje na pole neorané.
Mezi nejznámější jména patří americká firma Zero Motorcycles, ale třeba i Lightning Motorcycles a CSC Motorcycles, obě také z Kalifornie. V samotné Itálii je to pak Energica. A pak samozřejmě čínští výrobci, např. Super SOCO.
Zero chystá novej stroj.
Zero chystá novej stroj.
Mám motorku, rád jezdím na motorce, ale určitě vím, ža
Mám motorku, rád jezdím na motorce, ale určitě vím, ža na takovéhle obludy nikdy nepřejdu, je jedno, co je to za techniku, pro mě je to prostě hnusné, ostatně jako většina motorek vyrobených za posledních deset let.
Jestli je to tak pohodlne, jak to vypada, tak do toho nejdu 😉
Jestli je to tak pohodlne, jak to vypada, tak do toho nejdu 😉
Chybí tomu ješte 2 kola, volant, čelní sklo a sedačka.
Chybí tomu ješte 2 kola, volant, čelní sklo a sedačka.
Nemyslím, je to komplet 🙂 Spíš by mě zajímalo, jestli a
Nemyslím, je to komplet 🙂 Spíš by mě zajímalo, jestli a jak mají řešeno nabíjení z veřejných nabíjecích stanic, anebo rychlonabíjení. Zero tohle například neřeší vůbec… 🙁
Možná tomu chybí kapotáž, ale ono to na elektriku stejně
Možná tomu chybí kapotáž, ale ono to na elektriku stejně asi moc rychle nepojede
Ja myslim, ze plastu, ze kterych pri prvnim padu budou
Ja myslim, ze plastu, ze kterych pri prvnim padu budou trsatka, je tam vic nez dost.
Hoši, vy asi nikdo mašinu nemáte, co?
Hoši, vy asi nikdo mašinu nemáte, co?
Ne mašinu na silnice nemám a ani bych nechtěl. Rád bych se
Ne mašinu na silnice nemám a ani bych nechtěl. Rád bych se dožil ve zdraví důchodu takže mi v garáži bohatě stačí jen těch pár motokrosových
Zklamu te, mam (teda pokud se stromku da rikat masina ;)). A
Zklamu te, mam (teda pokud se stromku da rikat masina ;)). A uz jsem par popraskanych plastu videl (nastesti ne u sebe, tam to zatim zustalo u odrene barvy a ulomenych pacek).
EDIT: je mi jasne, ze je to koncept, ale prece jenom, nejake padaky (nebo alespon takove ty zavodni „puky“, nevim, jak se to jmenuje spravne) bych u takhle velke kapotaze cekal.
Loni jsem půl roku hledal schopný elektrický bike, ale
Loni jsem půl roku hledal schopný elektrický bike, ale našel jsem jen jeden italský za skoro milion.
Proto jsem si koupil Ducati Multistrada a ta mi vydrží do té doby, než přijde něco jako levnější Tesla mezi motorkama.
S motorkama to bude trvat ještě dýl než s autama.
Samozřejmě že jdou do elektriky bo Ducati je prostě v
Samozřejmě že jdou do elektriky bo Ducati je prostě v koncernu Folcwágen 😉
https://www.volkswagenag.com/en/brands-and-models/ducati.html