SEAT vstoupí na motocyklový trh se zcela elektrickým modelem eScooter

Seat začne prodávat svůj vlastní motocykl se 100% elektrickým pohonem jako ekvivalent skútrů 125 cm3 v roce 2020.

Model eScooter bude k dispozici pro soukromé zákazníky i provozovatele služeb sdílení vozidel
foto: Seat

Seat začne prodávat svůj vlastní 100% elektricky poháněný motocykl, který je ekvivalentem modelů se spalovacími motory 125 cm3, v roce 2020. Oficiální premiéra se uskuteční 19. listopadu v Barceloně během světového kongresu a veletrhu Smart City Expo World Congress.

Nový koncept SEAT eScooter je součástí strategie společnosti SEAT v oblasti městské mobility, jejímž cílem je nabízet velkoměstům trvale udržitelná řešení. SEAT na minulém ročníku veletrhu Mobile World Congress oznámil, že je v rámci koncernu Volkswagen průkopníkem strategie mikromobility.

Tato strategie zahrnuje také koncepční vůz SEAT Minimó a elektrickou koloběžku SEAT eXS Kickscooter powered by Segway, která byla představena na kongresu a veletrhu Smart City Expo 2018.

Předseda představenstva společnosti SEAT Luca de Meo uvedl, že „kvůli neustálému rozrůstání velkoměst je dosažení efektivní mobility jednou z hlavních výzev, kterou bude nutné překonat. Dnes činíme další krok v naší strategii městské mikrobility a potvrzujeme, že uvedeme na trh první elektrický skútr v historii značky“.

Barcelona je evropským velkoměstem s největším počtem motocyklů na obyvatele. Mobilita v jedné stopě zde má dlouhou tradici. SEAT proto vyvíjí tento koncept ve spolupráci s barcelonským výrobcem elektricky poháněných motocyklů Silence.

Demokratizace elektrické, trvale udržitelné mobility

SEAT se stává poskytovatelem služeb pro mobilitu, který překračuje hranice pouhé výroby automobilů a reaguje na jeden z nejvýznamnějších trendů v oblasti mobility budoucnosti: trvale udržitelnou ekonomiku, založenou na sdílení a spolupráci.

Společnost SEAT již nabízí služby sdílení automobilů Respiro a navíc prodává elektrickou koloběžku SEAT eXS KickScooter powered by Segway, která je nabízena rovněž pro služby sdílení prostřednictvím startupu UFO.

SEAT navíc nedávno představil koncepční vůz SEAT Minimó, 100% elektromobil, který kombinuje nejlepší vlastnosti automobilu a motocyklu. Díky své koncepci se dokáže přizpůsobit platformám mobility, které budou utvářet budoucnost cestování automobilem ve velkoměstech.

tisková zpráva

6 komentářů u “SEAT vstoupí na motocyklový trh se zcela elektrickým modelem eScooter”

  1. dalo se to cekat, ac cekal jsem ze s tim VW prijde driv kdys
    dalo se to cekat, ac cekal jsem ze s tim VW prijde driv kdys vlastni Ducati, pritom ta znacka mela v historii mnoho podobnych modelu, tedy scootru, a elektricky scooter Ducati se ma prodavat taky

    vesmes to bude zpusob jak snizovat flotilove emise, staci mit pod kazdou znackou nejakou elektrickou motorku, a razem je to zas o neco lepsi cislo pro celou flotilu

    1. Na druhou stranu to má vysokou logiku, neb benzínový skůtr
      Na druhou stranu to má vysokou logiku, neb benzínový skůtr na nádrž taky mnohdy neujede o moc víc než 100 km a jelikož se používá k hrkání kolem baráku po městě, tak nedojde k omezení použití – takže je přímá náhrada možná

      1. ja se prave divim ze s tim neprisli mnohem driv, kazda znacka
        ja se prave divim ze s tim neprisli mnohem driv, kazda znacka koncernu by si tak mohla snadno snizit emisni flotilovej prumer a za vcelku rozumne naklady rozlozene do nekolika automobilek, vyvoj takoveho skutru neni ani v radu jednotek milionu eur, a vyroba a prodej je pak otazka stovek eur az nizsich tisicu eur, staci pak jen lepit jine znacky/polepy podle dane znacky

      2. No, naše Honda PCX 125 ccm dává na nádrž mezi 320-350km.
        No, naše Honda PCX 125 ccm dává na nádrž mezi 320-350km. Průměr 2,2/100 km. Koupil jsem ji Ženě na sezónní dojíždění do práce 20km tam a zpět. Neřeší parkování a městem projede zácpy jak nůž máslem . (Velice rychle pochopila, že auta stojí, motocykly jedou 🙂 ) Ano hledal jsem E-alternativou, ale naprostá vetšina je stále omezena do 45 km/h. Samotná Honda dělá PCX v EL, ale prodává jen v Japonsku. Co mě zaujalo, je tam ceníková verze elektrické oproti spalovaci jen asi o 25 tisíc dražší, je tak japonský Tomáši? Bohužel ani Vespa nebo NIU v GT verzi s max 70 km/h není řešení. Bydlíme na vesnici a do města vede silnice 1. třídy. Jen sebevrah by tam jel na něčem co jede 45km/h (i takoví se však najdou). Nepotřebuju scooter, co 90tkou ujede 100 km, ale krátkodobé aspoň 10-20 km. Mám pár známých v Brně a Praze, co reší to samé. Tzn teším se, že se snad už brzo dočkám. I když máme oba to „zlé spalovací“ PCX moc rádi.

Napsat komentář