Scania na bioplyn je součástí recyklačního systému města Curych

Švýcarské město Curych investovalo do nákupu nákladního vozu Scania G 410 s pohonem na bioplyn. Ten si město samo vyrábí.

Curych je zelené město a jím zřizovaná organizace Grün Stadt Zürich se stará o 40 procent veškerých ploch ve městě. Celkem zaměstnává 550 lidí včetně učňů a zodpovídá za údržbu veškeré veřejné zeleně ve městě, ať to jsou stromy na ulicích i v parcích, městské lesy, sportoviště, dětská hřiště nebo hřbitovy.
foto: Scania

„Značka Scania nám nabízí možnost používat nákladní automobil s plynovým motorem, který můžeme provozovat čistě na bioplyn“ říká Beat Schraner, který je v Grün Stadt Zürich zodpovědný za vozový park. „Vytváříme velké množství zeleného odpadu, který můžeme využít jako palivo, čímž dosahujeme uzavřené recyklační smyčky.“

Také Pro švédského dopravce Skänninge Godstransporter byla volba zřejmá, protože jeho hlavní zákazník Toyota Material Handling Manufacturing Sweden přešel v rámci své výroby na bioplyn.

Společnost používá pro dodávky komponent pro výrobu ručních a elektrických vysokozdvižných vozíků Toyota ve švédském Mjölby nákladní vozidlo Scania R410 na zkapalněný bioplyn.

„Pohon na bioplyn byl jejich požadavkem,“ říká Gunnar Svensson, generální ředitel společnosti Skänninge Godstransporter. „Stanovování podmínek v oblasti ochrany životního prostředí ze strany zákazníků se stává v tomto odvětví čím dál běžnějším jevem. Avšak nám to vyhovuje.“

Svensson oceňuje řešení společnosti Scania v podobě plynového motoru pracujícího na principu Ottova cyklu, který se vyznačuje nízkou hlučností a k jeho provozu stačí plnit nádrž pouze zkapalněným plynem bez nutnosti přidávání AdBlue nebo nafty.

Nákladní vozidla Scania na zkapalněný plyn lze objednat se dvěma nádržemi nabízejícími celkový dojezd až 1600 km. Společnost Skänninge se rozhodla pro jednu nádrž, protože její vozidlo průměrně najede pouze 300 km za den.

„Provoz nákladního vozidla je zcela bezproblémový a celkově velmi příjemný. Palivo doplňujeme na čerpací stanici zkapalněného bioplynu zde v Mjölby. Potřebujete ochranné brýle a rukavice a musíte dbát na to, abyste provedli postup ve správném pořadí. Ale pak už je tankování rychlé.“

Podobně už se plynová nákladní auta Scania používají například v Nizozemsku. Recyklační speciál na bioCNG nově jezdí také v Praze.

tisková zpráva

6 Comments on “Scania na bioplyn je součástí recyklačního systému města Curych”

  1. off
    Dle tohoto článku se do energetiky narvou stamiliardy

    off
    Dle tohoto článku se do energetiky narvou stamiliardy Kč dotací do české energetiky.
    Ví někdo odkud, kam a kolik toho poteče? A taky kdo a kdy to schválil a jak moc je to rozumné?

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pavel-tykac-se-v-cesku-chysta-stavet-elektrarny-za-miliardy-korun-143892

    “Investice se budou počítat v miliardách korun a Tykačova skupina, stejně jako další velcí investoři, se uchází o svůj díl ze stamiliardových dotací, které jsou na konverzi české energetiky rezervovány v Modernizačním fondu a dalších podpůrných programech.”

    1. Tak zaprvé to nejsou stovky miliard, ale 120 miliard.
      A

      Tak zaprvé to nejsou stovky miliard, ale 120 miliard.
      A zadruhé je to předbrexitový a předkrizový výpočet.

      Co zůstalo na dně truhly a co si dluhová unie napůjčuje si rozdělí pár energetických podniků a ostatní ostrouhají mrkvičku.

Napsat komentář