Švýcarské město Curych investovalo do nákupu nákladního vozu Scania G 410 s pohonem na bioplyn. Ten si město samo vyrábí.
foto: Scania
„Značka Scania nám nabízí možnost používat nákladní automobil s plynovým motorem, který můžeme provozovat čistě na bioplyn“ říká Beat Schraner, který je v Grün Stadt Zürich zodpovědný za vozový park. „Vytváříme velké množství zeleného odpadu, který můžeme využít jako palivo, čímž dosahujeme uzavřené recyklační smyčky.“
NEPŘEHLÉDNĚTE 2050: Bude v plynovodech vodík, nebo syntetický metan?
Také Pro švédského dopravce Skänninge Godstransporter byla volba zřejmá, protože jeho hlavní zákazník Toyota Material Handling Manufacturing Sweden přešel v rámci své výroby na bioplyn.
Společnost používá pro dodávky komponent pro výrobu ručních a elektrických vysokozdvižných vozíků Toyota ve švédském Mjölby nákladní vozidlo Scania R410 na zkapalněný bioplyn.
„Pohon na bioplyn byl jejich požadavkem,“ říká Gunnar Svensson, generální ředitel společnosti Skänninge Godstransporter. „Stanovování podmínek v oblasti ochrany životního prostředí ze strany zákazníků se stává v tomto odvětví čím dál běžnějším jevem. Avšak nám to vyhovuje.“
Svensson oceňuje řešení společnosti Scania v podobě plynového motoru pracujícího na principu Ottova cyklu, který se vyznačuje nízkou hlučností a k jeho provozu stačí plnit nádrž pouze zkapalněným plynem bez nutnosti přidávání AdBlue nebo nafty.
Nákladní vozidla Scania na zkapalněný plyn lze objednat se dvěma nádržemi nabízejícími celkový dojezd až 1600 km. Společnost Skänninge se rozhodla pro jednu nádrž, protože její vozidlo průměrně najede pouze 300 km za den.
„Provoz nákladního vozidla je zcela bezproblémový a celkově velmi příjemný. Palivo doplňujeme na čerpací stanici zkapalněného bioplynu zde v Mjölby. Potřebujete ochranné brýle a rukavice a musíte dbát na to, abyste provedli postup ve správném pořadí. Ale pak už je tankování rychlé.“
Podobně už se plynová nákladní auta Scania používají například v Nizozemsku. Recyklační speciál na bioCNG nově jezdí také v Praze.
Off. Chudak Mercedes se musi zase u soudu zpovidat z kartelove
Off. Chudak Mercedes se musi zase u soudu zpovidat z kartelove dohody a spediteri pozaduji 160 milionu Eur. Uz je nacase aby Tesla Semi vystridaly ty podvodniky.
off
Dle tohoto článku se do energetiky narvou stamiliardy
off
Dle tohoto článku se do energetiky narvou stamiliardy Kč dotací do české energetiky.
Ví někdo odkud, kam a kolik toho poteče? A taky kdo a kdy to schválil a jak moc je to rozumné?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pavel-tykac-se-v-cesku-chysta-stavet-elektrarny-za-miliardy-korun-143892
“Investice se budou počítat v miliardách korun a Tykačova skupina, stejně jako další velcí investoři, se uchází o svůj díl ze stamiliardových dotací, které jsou na konverzi české energetiky rezervovány v Modernizačním fondu a dalších podpůrných programech.”
Viz. Modernizační fond, peníze jsou z EU.
Viz. Modernizační fond, peníze jsou z EU.
Děkuju.
Děkuju.
Ještě zajímavý komentář k tomu aktuálně na
Ještě zajímavý komentář k tomu aktuálně na Aktuálně.cz.
Tak zaprvé to nejsou stovky miliard, ale 120 miliard.
A
Tak zaprvé to nejsou stovky miliard, ale 120 miliard.
A zadruhé je to předbrexitový a předkrizový výpočet.
Co zůstalo na dně truhly a co si dluhová unie napůjčuje si rozdělí pár energetických podniků a ostatní ostrouhají mrkvičku.