Recyklační speciál na vysokotlaký proplach a čištění kanalizace Kaiser ECO na podvozku Scania je první vozidlo tohoto typu na bioCNG ve střední Evropě.
foto: Scania
Čištění kanalizace je prováděno vysokotlakou hadicí zakončenou vyplachovací dýzou. Hadice je zavedena do kanalizace, vysokotlakým proudem recyklované vody, který rozplavuje usazené nečistoty. Nečistoty jsou proudem vody hnány potrubím.
Reaktivní síla proudu vody současně pohání hadici kupředu. Naplavený materiál je poté pomocí vakuovacího zařízení nasáván odsávací hadicí do kalové nádrže v nástavbě vozidla. Vyplachování a odsávání probíhá současně.
foto: Scania
Technologické vybavení nástavby vozidla umožňuje oddělit z nasávané směsi pevnou složku a vodu po vyčištění znovu použít pro čištění jako vodu tlakovou. Tento proces se opakuje do chvíle, než je kalová nádrž zcela zaplněna tuhými nečistotami a je třeba ji vyprázdnit na výpustním místě.
„Vozidlo ušetří zhruba 10 tun CO2 emisí ročně. Jeho pořizovací cena je sice vyšší, zhruba 13 milionů korun, ale úspora v provozních nákladech je tam velká a brzy se nám vrátí zpět,“ uvedl generální ředitel PVK Petr Mrkos.
A odkud berou to bioCNG a co to vůbec je?
A odkud berou to bioCNG a co to vůbec je?
Kantýna poskytuje zaměstnancům pouze luštěniny a to i na
Kantýna poskytuje zaměstnancům pouze luštěniny a to i na tzv. anglické snídaně před směnou (mj. fazole v tomatové omáčce). V sedačkách posádky je podtlakový odvod metanu….. 🙂
ako funguje som čítať nepotreboval, pridám info, že je to
ako funguje som čítať nepotreboval, pridám info, že je to strašidelný hluk, ktorý sa ozýva spod poklopov.
nie je mi celkom jasné ako oddeľujú ten ekobiocng a ako ho „jímají“ k využitiu v motore
sarkazmus.