Ke konci února zprovoznila RWE svoji druhou CNG plnicí stanici v Plzni. Motoristé ji naleznou na adrese Jateční 2471 u klasické čerpací stanice Benzina. Provoz je zajištěn nonstop a kromě CNG karet zde akceptují i bankovní a fleetové karty a hotovost.
foto: RWE
Zaváděcí cena CNG je na nové plničce jen 26,50 Kč za kilogram CNG, což je pouze 18,90 Kč za metr krychlový. „Rádi bychom, aby se Plzeňané naučili jezdit tankovat především k naší nové moderní stanici, a proto jsme zde nastavili tuto nízkou cenu,“ říká Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Otevírá se už 80. CNG stanice v České republice
RWE si drží největší podíl na prodeji CNG
CNG je a bude nejlevnější pohonnou hmotou, říká Zdeněk Kaplan z RWE
Ačkoliv se od ledna dvojnásobně zvýšila tzv. spotřební daň na CNG, RWE od února zlevnila CNG na všech svých stanicích. Na plničkách RWE tak motoristé nyní natankují kubík CNG jen za 19,40 Kč. Pro srovnání odpovídá toto množství CNG energeticky jednomu litru benzinu.
„Naše další naši novou CNG stanici se mohou motoristé v nejbližších měsících těšit v Olomouci,“ dodává Zdeněk Kaplan.
CNG&LPG , CNG je
CNG&LPG , CNG je provozně levnější, ale pořizovací cena je vysoká , pokud zaplatím za LPG asi 25 000 a ušetřím 0,8 kč /km – u auta typu Fabia. Pak za do 35 000,- je investice doma včetně všech nákladů na údržbu revize atd. U CNG je to složitější, musím koupit prakticky zánovní auto s CNG to už je investice třeba o 100 000 více než kolik by stála ojetina , která by se předělala na LPG. Návratnost je pak problematická.
I když bych kupoval nový vůz , pak je rozdíl cen 50 000 ve prospěch LPG. I když provozně majitel CNG ušetří dalších třeba 30 haléřů /km je to pořád 166 tisíc km k prosté návratnosti. Něco jiného jsou velké vozy. V praxi je podle mě LPG výhodnější
jo a proto by bylo lepší
jo a proto by bylo lepší nechat LPG a CNG pro tir, Na a traktory a osobáky přebudovat na čistou elektriku
jen by to auto mohlo začít být levnější :-DD tak o 25 – 30 %
pak už se to s vlastním dobíjením přes solární panel vyplatí
Tak to je uz drazsi, nez LPG
Tak to je uz drazsi, nez LPG !
Jenže nová Octavia žere
Jenže nová Octavia žere 4kg/100km. Tak si to porovnej s LPG v přepočtu na km.
Proc bych to jako delal ?
Proc bych to jako delal ? Octavia je pro mne (a vzdy byla ) naprosto nezajimave auto..Zatimco na LPG si muzu nechat prestavet jakekoliv auto chci..
Protože tady argumentuješ
Protože tady argumentuješ cenou. A pokud na LPG dokážeš přestavit jakékoliv auto, tak jsi asi jedinej na celý zeměkouli.
Tak za 1. si s Vámi
Tak za 1. si s Vámi netykam..
Za 2.jezdim uz s 3.autem na LPG a prestavuji mi je v servisech k tomu urcenych
Za 3. me poslední LPG prestavene auto ma nejmodernejsi preplnovany 3.8 GDI motor s primym vicebodovym vstrikovanim palivem, coz ještě donedavna prestavet byl problém. Dnes jiz nikoliv. Prestavit na LPG lze dnes opravdu vse, otázka vývoje, ze. Na rozdil od CNG !
Cenou argumentuji proto, ze LPG je alternativni pohon, vylučující min zplodin, nez ostatní tradicni paliva. Je daleko rozsirenejsi, nez CNG ( vcetne plnicich stanic !!), na které nechat jakekoliv auto prestavet je vic nez komplikovane, prakticky nemozne, ze…V momente, kdy LPG je levnejsi,nez CNG postrada pro velkou část rozumne uvazujicich motoristu porizeni auta na tento pohon smysl..Muj skromny názor..Nic proti CNG, demokracie, ze ano..
Tak to pardon, netusil jsem
Tak to pardon, netusil jsem ze na netu jeste nekdo nekomu vyka….
LPG neni levnejsi nez CNG, pokud si cenu prepoctete na km. Je sice hezke ze LPG stoji 18kc nebo kolik ted je prumer, ale celkem prd platne pokud vam auto zere 12l+
Vazeny pane, me auto zere 13
Vazeny pane, me auto zere 13 l na 100km ,protoze ma velky obsah a jezdim většinou po dalnicich v zap.Evrope, nejradeji přes noc a s průměrem 180 – 200 km/h. CNG proto nemá z duvodu uvedenych v mych reakcich vyse pro mne nejmensi vyznam. Jizda autem je pro mne kombinaci rychlosti, komfortu, estetiky a tim padem i celkového pozitku z jizdy. Kdyz pak platim u pumpy za LPG místo za benzin, mam vždy prima pocit – co bych zapiral. Protoze nabídka novych vozu s CNG je velmi omezena a pro muj vkus naprosto nevhodna, jsem rad za moznost LPG . A tak ještě setrim prirodu, na rozdil od naftaku a benzinaku. Je to pro mne prijatelny kompromis luxusu v aute a min skodlivin ve vykukovych plynech. Nejsem tedy priznivcem CNG, ale ani nepřítelem. Je mi to jedno, každý ma svou volbu..
Jinak se uz tesim na svůj pred rokem objednany Tesla model X. To bude zase o necem jinem, ze..
Nevim co mate za znacku
Nevim co mate za znacku auta, ale kdybyste jezdil s Mercedesem tridy E na cng tak jezdite za polovic. Ale mate pravdu, kazdy ma svou volbu, ja vam tu vasi neberu.
Ano, mate pravdu. Jenze diky
Ano, mate pravdu. Jenze diky nadrzi CNG ma mensi kufr a ma i pomerne maly vykon i omezenou rychlost, na muj vkus. A v neposledni rade je i vevnitř mensi, nez potrebuji. Zkousel jsem ho. Mych 200 cm slozim z Mercedesu jen v rade S, a ten nezaplatim. Jezdim ted v Hyundai Genesis. Super auto, na urovni Mercedesu S, ale o dost levnejsi…
A jsme zpet u toho : ocekavam od auta komfort,vykon, rychlost, esteticky pozitek a take uspornost. Ja nemusim jezdit v super značce. Minule me auto byla Kia Opirus.
Zvedli daň, tak ji ještě
Zvedli daň, tak ji ještě 2-3 zvednou a jsme na ceně benzínu, pokud jeho daně nezvednou taky…