Spojené státy zažily v uplynulém ruce opět významný růst trhu s auty do zásuvky. Celkem se jich tam prodalo 200 000.
foto: Chevrolet
Začněme připomenutím, že v roce 2016 se v USA prodalo 156 600 aut do zásuvky. Tehdy šlo o 36% meziroční nárůst.
Letos je to 199 826. Meziroční nárůst činí 27,5 %. Zdaleka nejúspěšnějším autem do zásuvky byl v minulém roce elektromobil Tesla Model S (27 060). Následuje překvapivě Chevrolet Bolt (23 297) a Tesla Model X (21 315).
Přes dvacetitisícovou hranici se dostaly ještě plug-in hybridy Toyota Prius Prime (20 936) a nový Chevrolet Volt (20 349). Pět nejprodávanějších elektroaut v USA si drží slušný náskok.
S velkým odstupem na šestém místě skončil za letošek Nissan Leaf (11 230). Není divu, většina zákazníků si raději počkala na novou verzi se 40kWh baterií. I tak už se celosvětově Nissanu Leaf prodalo přes 300 000 kusů.
Dvě pozice pod Leafem si připsal Ford s vozy Fusion Energi (9632) a C-MAX Energi (8140). Následují BMW i3 (6276), překvapivě Fiat 500e (5380), BMW X5 xDrive40e (5349), Chrysler Pacifica Hybrid (4597). Kompletní tabulka dle magazínu InsideEVs níže (klikněte pro zvětšení):
foto: InsideEVs
Zajímavé je zmínit také samostatně prosinec 2017, během kterého se v USA prodalo 26 107 aut do zásuvky. To je meziroční růst o 44 %.
Dá se očekávat, že i letošní rok bude opět trhat rekordy. Zejména díky příchodu Tesla Model 3, novému Nissanu Leaf, konečně i na americkém trhu uvedenému Mitsubishi Outlander PHEV a možná i překvapivým prodejům Honda Clarity PHEV a Honda Clarity BEV.
Když jsem se dozvěděl že si GM objednalo jenom 35 000
Když jsem se dozvěděl že si GM objednalo jenom 35 000 baterek na svýho velkobaterkáče Bolta tak mě to překvapilo, že tak málo. Pak jsem si říkal vzali to pragmaticky, počítaj že prodej jen tolik kolik předloni prodali svejch Voltů což bylo 24 709 kusů. No a vyšlo jim to, prodali v USA 23 297 Boltů. Ale možná tomu dost pomohli pomalým řízeným nástupem pouze v Kalifornii, pak omezeným prodejem několik měsíců v 11ti CARB státech a pak teprve pomalý nástup v ostatních státech USA. Někdo vyřkl teorii zě 30 000 baterek bude do aut a zbylejch 5 000 jako rezerva pro náhradní díly a pro záručni opravy. Opravdu jen pár kousků přistálo v Kanadě. V Norsku dodali jen asi 1000 ze 3000 objednávek, v Německu pár stovek a Koreji bylo asi 7000 objednávek, ale jestli vůbec něco dodali to nevím.
Mediálně se sice s Boltem hodebali, dýlerství měla polepy s Boltem jako autem roku 2017, ale uvitř dýlerství nebyl většinou žádnej a ani nebylo možno si ho objednat. Reklamní kampaň jako maj ostatní modely naprosto nulová ani žádná propagace při Superbowlu. Takhle Prodává svojí novinku megautomobilka.
On je Bolt na pomery elektromobilu relativne levny, tvrdi se,
On je Bolt na pomery elektromobilu relativne levny, tvrdi se, ze na jeho prodeji GM prodelava. Asi si spocitali, kolik takovych aut musi prodat, aby ucinili ekologickym pozadavkum za dost a pokud jimi dosahovane prodeje k temto cilum staci, tak neexistuje jediny duvod pro vetsi propagaci.
Nejspíš to prodávají se ztrátou hlavně na baterce, tak
Nejspíš to prodávají se ztrátou hlavně na baterce, tak nechtějí prodej rychle zvedat.
Ale pak byl samozřejmě nesmysl, aby přednostně vyráběli elektroauto s tímhle supermasovým zaměřením (a ještě karosérií pro Evropu) měli si udělat reklamního sporťáka.
Spíše měli udělat luxusní sedan tak jako Tesla, ostatně
Spíše měli udělat luxusní sedan tak jako Tesla, ostatně značku na to mají, Cadillac. Model CT6 který je v nabídce i jako plug-in hybrid a nebo XT5 by se coby BEV jistě prodávali dobře a šlo by na nich i vydělat.
Cadillac a luxusní, cha cha chááá :)))
Cadillac a luxusní, cha cha chááá :)))
No oproti Tesle je to opravdu luxus, jel jsi někdy v CT6 a
No oproti Tesle je to opravdu luxus, jel jsi někdy v CT6 a Tesle? Pokud alespoň v jednom nejel, tak nepiš o tom co je a není luxusní. Navíc Plug-in hybridní varianta CT6 jezdí velice dobře a má na elektřinu zajímavý dojezd 30 mil, zcela reálných 30 mil. Já mám nejbližší Supercharger vzdálený 220 mil a nejbližší rychlo nabíječku zhruba 50 mil, Tesla tedy ač jsem o ní uvažoval prostě nebyla řešení, navíc projížďka po Vencuvru mě nepřesvědčila o kvalitách Tesly S zrovna v nejlepším.
Nejel jsem ani v jednom, ale to mi nebrání v tom abych psal
Nejel jsem ani v jednom, ale to mi nebrání v tom abych psal co je vnímáno jako luxus a co ne. Ty porovnáváš americkej nedodělek s americkým křápem? :))) Tesla je pro někoho symbolem luxusu asi jen kvůli ceně a v Kadilaku jsem viděl jezdit jen kolotočáře, černochy, důchodce a burany. Lidé, kteří požadují luxus volí jiné značky.
Nedodělek jsi možná tak ty sám. Seš obyčejnej hater,
Nedodělek jsi možná tak ty sám. Seš obyčejnej hater, kterej nejel ani v jednom a už všechno ví. Hle nejezdíš náhodou v „dízlovým koncernu“? 🙂
Hele ne ty nálepkovači, jezdím v benzínu. 🙂 Koukám že
Hele ne ty nálepkovači, jezdím v benzínu. 🙂 Koukám že máš blbej vodhad ve všem na co pomyslíš 🙂 Mám rád obě značky, ale to mě vůbec nevadí říct svůj názor na to co si o nich myslím a taky tlumočit co si nich myslej jiní. Kadilaky mám rád do 80. let, pak už to stojí za prd.
Chceš tedy říct za a) že Tesla není nedodělek a za b) že Kadilak je v Americe považován za luxusní povoz a tudíž se v něm nevozej hlavně černoši, burani a důchodci?
Hele jen tak z pérdele, jsem speciálně pro tebe jsem dal do gůglu vyhledat větu „Is cadillac luxury car anymore?“ a podívej co pěknýho mi vylezlo ;P
http://www.businessinsider.com/r-exclusive-gms-barra-faces-roadblocks-in-rebuilding-cadillac-brand-2015-2
Tvému slepému zraku pak doporučuju speciálně tyto pasáže
„the carmaker can’t persuade enough American sedan buyers to switch from foreign competitors such as BMW or Mercedes, “
„dealers are offering discounts of thousands of dollars on the ATS sedan, intended to compete with the BMW 3 series, and on the CTS sedan, meant to rival the Mercedes E-class.“
„But while an American Cadillac owner will happily consider a BMW or a Mercedes, drivers of those famous German cars just won’t put a Cadillac on their shopping list.“
„Cadillac sales increased just 2 percent, with ATS sales dropping 8 percent from a year ago and CTS sales down 24 percent.“
Dokonce i zůstatková cena po lízingu je nejmeší v segmentu a Kadilak musel „dotovat“ svý modely , aby vůbec vyčistili sklady. Jéžiš to je, ale smutnej přiběh :))))))))))))))
„Dominique said Cadillac’s residual values — the projected end-of-lease values, expressed as a percentage of the new car’s retail price — are among the lowest in the luxury segment, ranking near the bottom with Ford Motor Co’s Lincoln and Jaguar .“
„The failure of the ATS and CTS to hit their targets is costing GM. To kindle demand, Cadillac has offered subsidized leases, discounted financing and rebates. Consumers are being given $1,000 on the 2015 ATS and 2015 CTS, $4,000 on the 2014 ATS and $6,000 on the 2014 CTS. But some dealers are getting additional subsidies from Cadillac — up to $5,000 more on the 2014 ATS and up to $7,000 more on the 2014 CTS — to help clear out unsold cars.“
Tak aspoň že se držej s těma Eskaládama, ty nestíhaj vyrábět.
Tak co ještě se mi furt cheš snažit nakukat jakej je to luxusní pekáč? Já nevim jak, ale tím článkem se jako červená niť vinou jen dvě značky a to je Mercedes a BMW. Sice jsou taky už pekáče, ale zřejmě vo parník lepší než ty Kadiláky :)))))
Teď už navíc nesou jejich plugin verze CT6 pouze visačku
Teď už navíc nesou jejich plugin verze CT6 pouze visačku Made in China a do Ameriky se dovážej. Američani musej plesat blahem 🙂
http://www.auto.cz/made-in-china-uz-stitku-luxusnich-cadillacu-92204
O nedodělanosti Tesel by ti moh povyprávět třeba, myslím
O nedodělanosti Tesel by ti moh povyprávět třeba, myslím že to byl čtenář Michelin, jak si přebíral Xko v Tilburgu nebo Robert „Kryton“ Llevelyn z Fully charged, kterej během videa, když jede ve Tesle S, jen suše poznamená ať si moc nevšímáme nedoléhající odchlíplé gumy z těsnění kolem okna dveří ;D
44 % je růst listopad->prosinec, ne meziroční. Opravte si
44 % je růst listopad->prosinec, ne meziroční. Opravte si to prosím.
Celoroční nárůst je pod 30%, a k „rychlé“ změně je
Celoroční nárůst je pod 30%, a k „rychlé“ změně je potřeba minimálně přez 50% každoročně po 10 let.
Ale možná se čeká na rok 2022 na slibované baterie s pevným elektrolitem, a třeba do té doby i někdo zajišťuje otevírní dostatečného množství dolů, takže se pak bude růst v masových automobilkách, které umí vyrábět zbytek snadno na pásu o víc jak 100% ročně.
Ne, to jak to je psáno v článku, tak není ani těch 30
Ne, to jak to je psáno v článku, tak není ani těch 30 %.
„…samostatně prosinec 2017…To je meziroční růst o 44 %.“
Tedy prosinec 2016 -> prosinec 2017, což je nárůst jen 5,3 %.
zas až tak rýchla tá zmena nebude, jedine snáď že by sa
zas až tak rýchla tá zmena nebude, jedine snáď že by sa fakt podarilo spojazdniť ten pokročilý autopilot, alebo že by sa v dohľadnej dobe podarilo znížiť cenu batérií tak, aby bola baterka + elektromotor lacnejšie než ICE motor, čiže by bol kladný cenový rozdiel v prospech EV už rovno pri kúpe.
inak to skôr vidím tak, že vo „vyspelom svete“ (európa, severná amerika a východná ázia) bude trh v 2040 rozdelený 20-30% ICE, 10-20% čisté baterky, zvyšok hybridy