Již v druhé polovině září tohoto roku bude na čerpací stanici OMV Beroun-jih na dálnici D5 ve směru do Prahy otevřena první rychlodobíjecí stanice IONITY v ČR.
foto: Ionity
Každá ze čtyř instalovaných jednotek je schopna nabíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW. Mnichovská společnost IONITY, společný projekt BMW, Daimler, Ford a VW Group se značkami Audi a Porsche, tak přispívá k rozšíření praktického využití elektromobility.
NEPŘEHLÉDNĚTE Evropská síť nabíječek Ionity už má přes 100 stanic
Novou dobíjecí stanicí v ČR rozšiřuje IONITY spolupráci se společností OMV, která se osvědčila v Rakousku a dalších zemích. Tato spolupráce, která je dalším krokem k dosažení cíle vybudovat do konce roku 2020 v Evropě až 400 dobíjecích lokalit IONITY, bude i nadále pokračovat. Již nyní je u čerpacích stanic OMV v ČR naplánována výstavba dalších jednotek.
foto: Ionity
Běžné dobíjecí stanice instalované na našem území poskytují výkon zpravidla do 22 kW a současná česká nejrozšířenější síť rychlodobíjecích stanic nabízí výkon 50 kW. Na stanicích IONITY lze dobíjet několikanásobně rychleji všechna vozidla, která podporují rychlodobíjení a používají kombinovaný nabíjecí systém (CCS), nejpoužívanější evropský standard.
Stanice si díky chytré komunikaci s elektromobilem sama zjistí maximální možný nabíjecí výkon vozu a optimalizuje proces tak, aby byl co možná nejrychlejší. Doba nabití baterie závisí pak na její kapacitě a také na maximálním možném dobíjecím výkonu auta.
Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha vozů dobití na 80 % kapacity během přibližně 30 minut. V brzké době se očekává představení nové generace elektromobilů, která bude schopna plně využít potenciálu IONITY.
„Po osvědčené spolupráci s OMV v Rakousku rozšiřujeme toto partnerství i do dalších zemí včetně České republiky. Jsme rádi, že spolu s OMV můžeme oznámit otevření nejvýkonnější rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v České republice. Těšíme se na reakce zákazníků, kteří budou moci během pauzy na kávu dobít baterii svého vozu na další cestu,“ říká Michael Hajesch, generální ředitel společnosti IONITY.
U stojanů IONITY budou mít zákazníci k dispozici uživatelskou příručku v češtině a angličtině. V případě dotazů mohou také požádat o radu vyškolený personál čerpací stanice OMV nebo mohou na českém telefonním čísle uvedeném na každé stanici kontaktovat zákaznickou podporu, která je nyní k dispozici v angličtině, němčině a francouzštině.
„Vize OMV VIVA je založena na tom, že čerpací stanice má zákazníkům poskytnout komplexní služby, které na cestách potřebují. Spolupráce s IONITY je v tomto ohledu dalším významným krokem, který podtrhuje naši filozofii We Care More. Na čerpací stanici OMV Beroun-jih můžeme řidičům využívajícím jakoukoli formu pohonu nyní poskytnout díky nejvýkonnější rychlodobíjecí stanici v ČR skutečně vše. Během zastávky na dobití mohou využít pohodlného zázemí a chutného občerstvení,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
Využití rychlonabíjecí stanice IONITY bude v současnosti v České republice bez ohledu na dobu nabíjení či kapacitu baterie vozu zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč. Fakturaci provádí systém automaticky a doklad je uživateli zaslán e-mailem.
Pro platbu je možné jednoduše využít karty RFID vydané jakýmkoli poskytovatelem služeb IONITY. Během bezkontaktní platby odečte systém příslušnou částku z kreditu. Kromě toho lze pomocí aplikace nebo webu IONITY zaplatit také tradiční platební kartou stejným způsobem jako při online nákupech.
Dobrá zpráva pro majitele TM3. Již nebudou muset
Dobrá zpráva pro majitele TM3. Již nebudou muset zajíždět několik kilometrů k nabíječce ve Vestci, nabíjí zde rychleji a levněji.
OT: dá se na všech elektromobilech nějak vyčíst podíl
OT: dá se na všech elektromobilech nějak vyčíst podíl rychlonabíjení za celou dobu provozu auta? Předpokládám, že pomalé nabíjení bude lepší pro kondici baterie, tak jestli se dá výběr ojetin hledat i podle tohoto parametru.
V servisu asi u všech, apkou přes OBD2 u některých ANO
V servisu asi u všech, apkou přes OBD2 u některých ANO (rozhoduje i rok výroby). Při hledání nevíte nic víc než je uvedeno prodávajícím.
U některých aut to nepůjde, ale tohle stejně není
U některých aut to nepůjde, ale tohle stejně není zásadní parametr, ten zásadní je nabíjení OD % DO % .
Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles
Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles
Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles
https://pushevs.com/2018/04/27/battery-charging-full-versus-partial/
Já třeba kupujícímu mohu doložit fotky výrobních
Já třeba kupujícímu mohu doložit fotky výrobních štítků pásů a měniče , že se jedná opravdu o rok 2015. Navíc BMS má hodiny reálného času od sestavení batériového bloku což je je také vidět na reporku z diagnostiky. +navíc tak je vidět i počet AH co protekl baterií.
Zrovna elektromobily dost často stojí na salónech a tak datum uvedení do provozu se může lišit i o 2 roky.
MiEV má velkou výhodu oproti iOnu a Zeru v mnohem větším
MiEV má velkou výhodu oproti iOnu a Zeru v mnohem větším dojezdu (hlavně tento 2015 s novým typem baterie a hlavně nezmenšeným ze 16 na 14,5kWh. Navíc má vylešenu spotřebou a dojezd na 160km). Jako bonus pak má dálkovku s dosahem až 600m (možnost předtopení, klima, časování nabíjení a kontrolou stavu). Navíc také umožňuje V2H, což jsem neměl možnost vyzkoušet, jelikož jsem šel také do IONIQa. Po MiEVu je mi ale smutno a uvažuji, že jej pořídím jako druhé EV. Na některé couračky a nákupy je MiEV lepší 😉 a hlavně v zimě vyjede všude.
Spojím se s Vámi…
Děkuji klidně se ozvěte, ale tím že jsem to dal na mobile
Děkuji klidně se ozvěte, ale tím že jsem to dal na mobile de, tak už začínají psát lidé i z Německa asi je kvalitní ojetý elektromobil horké zboží.
Prodej MiEVa je u nás ojedinělý, když někdo kupuje něco
Prodej MiEVa je u nás ojedinělý, když někdo kupuje něco „lepšího“, zato jeho sesterská dvojčata jsou za inzerované ceny těžko prodejná.
Tady je jeden Ion za 160 a zajímavé jsou ty dojezdy, hlavně
Tady je jeden Ion za 160 a zajímavé jsou ty dojezdy, hlavně zima 50-60 km.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/ion/18399464
Může to být tím, že má najeto 100 tisíc km? Ale to mi nepřijde jako moc, člověk si to kupuje, aby ušetřil a předpokládá se nájezd alespoň 200 tisíc v dobré kondici. Nebo jak to je? Jinak ta cena je už docela OK, ale ten dojezd… pak ostatní jsou o 100 tisíc dražší, ty už vzhledem k ceně tohoto exempláru se mi zdají absolutně neprodejné.
Ono to je stejně jedno, přijde mi, že Ion už je zastaralý a manželce se stejně nelíbí. Koukám po i3, to už se mi zdá jako důstojné auto. To asi nebude mít takový problém s dojezdem?
Ten iOn byl na neplacených inzercích už dlouhou dobu za 170
Ten iOn byl na neplacených inzercích už dlouhou dobu za 170 a už před nějakou dobou ho dal za 160 a jak je vidět, tak s tímto nájezdem, respektive už malým dojezdem je těžko prodejný. Bohužel (bohudík) kdo chce prodat, musí jít s cenou o 100 dolů. Za 250 jsou tyto EV dnes již neprodejná. MiEV je něco jiného a zvláště rok 2015 a novější, ten se prodává kolem 300. Jenže má baterie, které zvládnou již 5500 cyklů (dříve 1500) a díky vylepšení má menší předepsanou spotřebu a deklarovaný dojezd 160km. Měl jsme MiEVa a kolega mi moc nevěřil, že je o dost lepší v dojezdu, než jsme to vyzkoušeli. Jeli jsme za sebou a jemu zmizelo 9 čárek a mě 5. Když pak vyzkoušel jet s MiEVem vzdálenost přes 90 km po silnici od Klatov na Písek tak byl překvapen, že v cíli měl dojezd ještě na polovinu zpáteční cesty. Já s ním jel třeba na Přimdu a zpět, což bylo přes 120km a doma mi ukazoval ještě 30 km dojezdu.
U MiEVa nechali baterku 16 kWh, ale iOn a Zero s novými baterkami mají pouze 14,5 (80 článků proti 88 u MiEVa). Staré iOny a Zera se starými baterkami 16 (88) mají již malé dojezdy což je dáno hlavně nájezdem, ale baterie stárnou i časem. Staré iOny a Zera najedou něco přes 100tisíc, přes 150 myslím mílokterý. MiEV od 2014 (nový typ baterie) najede teoreticky přes 500tisíc. Ale i kdyby najel jen 250, tak je to dost.
OK, dík za info. Předpokládám ale, že jiné EV (i s malou
OK, dík za info. Předpokládám ale, že jiné EV (i s malou baterkou) takový problém nemají, že by najeli 100 tisíc a pak to jde rapidně do háje? Myslím třeba i3 první generace.
Myslím, že u těch prvních EV to bude podobné. budou ale
Myslím, že u těch prvních EV to bude podobné. budou ale rozdíly od způsobu použití. Většinou ale u malobaterkáčů, kam patří i první i3, se jezdilo od 100% k nule z důvodu malého dojezdu. Moc i3 nesleduji, ale první co se ptám, tak jsou dojezdy kolem 90km. To si za ty peníze můžete koupit něco s větším dojezdem.
Orientačně bych se řídil podle cyklů baterie. Peugeot Ion
Orientačně bych se řídil podle cyklů baterie. Peugeot Ion se 16 kWh bude mít při nájezdu 100 tisíc km cca 1000 cyklů a to už je pro baterku hraniční, stejné to bude u prvních i3 okolo 130 tisíc km, u prvních Tesel 300 tisíc, současných Tesel 500 tisíc… Sice Musk slibuje, že příští generace baterií vydrží 1 milion mil, ale zatím to vychází na 1000 cyklů (+-pár set podle stylu používání) a jde to rapidně do háje.
To nezávislé topení a ojedinělý výkon 49 kW (jiný MIEV
To nezávislé topení a ojedinělý výkon 49 kW (jiný MIEV s tímto výkonem jsem nenašel) určitě láká. Aha s výkonem už chápu, všichni uvádí standardní, vy maximální.
Ano, vsetky i-MiEVy aj Zera a Ion-y maju rovnaky vykon
Ano, vsetky i-MiEVy aj Zera a Ion-y maju rovnaky vykon motora:
35kW trvaly a 49kW kratkodoby spickovy.
Na diagnostice jistě asi snad ve všech. Ty lepší jako
Na diagnostice jistě asi snad ve všech. Ty lepší jako tesla to snad mají přímo v menu.
Já jsem třeba I-MIEV během ujetí 50 tis. Km nabíjel na rychlonabílečce jen pár krát. Nabíjím z 95% v noci a to jen na AC 8A.
A na baterce to je znát , má větší kapacitu ,než jiné IONy, Zeza s nájezdem 20-30 tis. Podle vývoje degradace bude životnost baterky 3x taková.
V extrému pokud někdo dělá jen dlouhé trasy, baterka mu umře už na 100 tis. Km , ale u této audiny to asi platit nebude až tak moc.
PS: jinak ten MIEV je na prodej, když by měl někdo zájem jdu do IONIQA .
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mitsubishi/i-miev/18409600?goFrom=list
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?dam=0&id=283316612&ms=17700%3B25&scopeId=C&sfmr=false&vc=Car
Zdravim.
Jdete do noveho nebo lehce jetého z DE? Já už se
Zdravim.
Jdete do noveho nebo lehce jetého z DE? Já už se také nějaký pátek koukám po IONiQu, chci 28kWh verzi s tepelným čerpadlem s nájezdem do 50 000,- Sleduju klasiku mobile.de, autoscout, ooyyo a přes známého v Holandsku i dva inzertní servery v Holandsku. Ale tam i přes dotace na nákup jsou prodejní ceny ojetin vyšší než v DE.
Na SAUTO.cz byl snad ještě včera červený za 590tisíc…
Na SAUTO.cz byl snad ještě včera červený za 590tisíc…
Teď jsem koukal na sauto.cz a je tam Ioniq za 730! A to je z
Teď jsem koukal na sauto.cz a je tam Ioniq za 730! A to je z 2017 a najeto kolem 42 tisíc km. A ještě to prodává nějaký překupník, co to dotáhne zvenku. Za tu cenu to snad nikdo nekoupí, nebo ano? To už je skoro cena jako za nový. A koukal jsem, že stejná firma nabízí i Konu 64 kWh, údajně do 4 měsíců.
Co mě docela potešilo, je že i3 už klesá, pod 500 se dá koupit v pohodě a pomalu se to blíží ke 400. Teda, nabídka, kdo ví, za kolik se to nakonec prodá, protože některé tam svítí už dost dlouho.
Několik i3 mají v Německu za 350 🙂
Ohledně toho IONIQa za
Několik i3 mají v Německu za 350 🙂
Ohledně toho IONIQa za 590 (najeto 85t.) jsem komunikoval s prodávajícím a má ho již někdo zamluveného…
Ja kupuji hybrida, po zkusenostech z Nira PHEV to na moje
Ja kupuji hybrida, po zkusenostech z Nira PHEV to na moje skakani kolem komina jako druhe auto bude bahate stacit. Ale jinak drzim palce at se najde, klidne bych sel i do bouraneho dily jsou na to dostupne a daji se pouzit u veci z vrakace z bouranych hybridu.
V NL jsou všechna auta o dost dražší, protože se při
V NL jsou všechna auta o dost dražší, protože se při koupi platí BPM , extra daň. Tesla je osvobozena.
Když už PHEV tak bych šel do Audi A3 eTron, dojezd 50 km je
Když už PHEV tak bych šel do Audi A3 eTron, dojezd 50 km je v pohodě.
https://www.tipcars.com/audi-a3/hatchback/hybridni/audi-a3-e-tron-1-4tfsi-cr-led-at-6611244.html
To Audi je spíše orientováno na výkon, než na úsporu.
To Audi je spíše orientováno na výkon, než na úsporu. Navíc za cenu téhle 4 leté ojetiny, jsem měl roční NIRO PHEV . které asi tak nejede,ale bere o hodně mín a je technicky určitě modernější.
To jsem netušil, že se roční Niro PHEV dá koupit za
To jsem netušil, že se roční Niro PHEV dá koupit za polovinu. To Audi moc výkon nemá a spotřeba bude podobná jako u Nira.
Audi a3 etron ma nekde o 50 kw vic nez Niro. Zrychleni 7.6s a
Audi a3 etron ma nekde o 50 kw vic nez Niro. Zrychleni 7.6s a max 223 km/h. To se me zda o tridu lepsi nez Niro.
Ale ta spotreba s vybitou baterkou bude jinde ani to nema atkynsona ma to 1,4 turbo. Hybridni systemy od kie,hyudai se smele meri s toyotou a ve vetsine recenzich i vyhrajou.
Spotřebu to má psanou:
Benzin 1,6 l/100km | Strom 11,4
Spotřebu to má psanou:
Benzin 1,6 l/100km | Strom 11,4 kWh/100km
Ale je to podle staré normy.
Ten hybridní systém od Kia/Hyundai… v jaké disciolíně vyhraje nad Toyotou? Ve spotřebě, nebo spolehlivosti, jednoduchosti údržby…?
PS:
Ten cyklus, který myslíte, je Atkinsonův.
Toyota ma phev jen priuse a proti tomu jde ioniq se stejnou
Toyota ma phev jen priuse a proti tomu jde ioniq se stejnou technikou jako Niro.
https://autobible.euro.cz/srovnavaci-test-hyundai-ioniq-plug-in-vs-toyota-prius-plug-in-hybrid-jasny-vitez/
Aha… myslel jsem, že se bavíme obecně o hybridu.
Aha… myslel jsem, že se bavíme obecně o hybridu.
Oni jsou 2 verze 141 kW a 202 kW. Ta s nižším výkonem má
Oni jsou 2 verze 141 kW a 202 kW. Ta s nižším výkonem má prakticky identickou spotřebu co Niro, viz spritmonitor.
Niro ma jen 104 Kw. Spotrebu u PHEV nejde brat na sprintmotoru
Niro ma jen 104 Kw. Spotrebu u PHEV nejde brat na sprintmotoru je to velice individualni, podle nabijeni.
Ale nekde jsem cetl test golfa etrona a tam psali ze na dalnici s vybitou baterkou tak 7-8 litru.
Samozřejmě, spotřeba je individuální, ale spritmonitor
Samozřejmě, spotřeba je individuální, ale spritmonitor má velmi dobrou vypovídající hodnotu, protože vychází z údajů mnoha desítek až stovek řidičů, tedy průměrná spotřeba je poměrně přesná hodnota pro ty co jezdí v průměru na všech komunikacích. Tedy pokud auto jezdí pouze ve městě 50km denně a pravidelně nabíjí, pak má spotřebu pouze el. energie, jestliže jezdí denně 100km po dálnici a pár km ve městě (typicky dojíždění Poděbrady-Praha, pak bude spotřeba Audi klidně 5-6 litrů když nebude dobíjet při zpáteční cestě.
Pět nejvyšších spotřeb je v průměru 6.5 l/100km u Audi a Niro má průměr 5.7 l/100km. Niro má celkový průměr 3.11 l/100kml Audi 3.95 l/100km, tedy je u Audi vyšší, ale dáno vyšším výkonem, samotný motor má 110 kW s elektromotorem 150 kW. Niro má 77 kW s elektromotrem 104 kW. Jak vidíte není to zásadní rozdíl ve spotřebě. Každopádně v uvedeném inzerátu bylo slušně vybavené, sice 4 roky staré, ale nájezd 17 tis. km a lze odečíst DPH, tedy cena byla celkem pěkná. Po tom uvedení odkazu včera auto hned zmizelo z inzerce.
Ani u te Tesly to neni uzivatelsky dostupne v menu (UI). Mozna
Ani u te Tesly to neni uzivatelsky dostupne v menu (UI). Mozna pres API, to jsem nezkousel. Urcite to jde vycist pres OBD.
Po dlhej dobe konečne diskusia, ktoré sa dá čítať. Až
Po dlhej dobe konečne diskusia, ktoré sa dá čítať. Až na jeden psycho príspevok, ako inak, že ?
🙂
Který myslíš?
Který myslíš?
Sím, to bude asi ten můj, protože poukazovat na to, že
Sím, to bude asi ten můj, protože poukazovat na to, že podíl elektřiny vyrobené z uhlí pro pohon „ekologických“ elektromobilů vzrostl za posledních pět let o 2% je fuj, ošklivé, nepokrokově oportunistické a celkově prostě psycho.
To asi ne. Spíš se vám potichu všichni smějou, protože
To asi ne. Spíš se vám potichu všichni smějou, protože vám zjevně ještě nikdo neprozradil, že celý proces zpracování a přepravy PHM od ropy až do nádrže spotřebuje víc elektřiny než je spotřeba ekvivalentního elektromobilu. Ale jinak dobrý.
A to něco mění na faktu že naše elektro auta jezdí z
A to něco mění na faktu že naše elektro auta jezdí z velké časti na uhlí?
A elektro kola, elektroko loběžky, elektro ledničky,
A elektro kola, elektroko loběžky, elektro ledničky, elektro mikrovlnky, elektro televize… ba co víc, dokonce i elektro počítače *zděšení* .
A co?
Kromě toho, že předvádíte ukázkový diskuzní faul
A co?
Kromě toho, že předvádíte ukázkový diskuzní faul nazvaný úhybný manévr.
Navíc si dovoluji upozornit, bez ohledu na váš nesouvisející komentář, že vámi uvedené spotřebiče se rozhodně nevydávají za ekologickou spásu.
Reaguji adekvátně:
– příspěvek od uživatele „ctirad“
Reaguji adekvátně:
– příspěvek od uživatele „ctirad“ poukázal na nesmyslnost ukazování prstem že zvýšení podílu uhlí je, cituji „fuj“, jen pro „pohon „ekologických“ elektromobilů“
– následovala reakce která měla obhajovat váš příspěvek ale jaksi postrádá dostatečný nadhled
– ten jsem následně poskytl
Žádný úhybný manévr nebo diskusní faul.
Ještě jednou pro jistotu:
* vy se smějete že elektroautům se zvýšil podíl uhlí
* je vám vytýkáno že nejen elektroautům
* jste bráněn že to elektroauta nijak neomlouvá
* poukazuji že vypichovat elektroauta je jaksi…
Dobře, tak malá lekce z výrokové logiky.
Výrok
„podíl
Dobře, tak malá lekce z výrokové logiky.
Výrok
„podíl elektřiny vyrobené z uhlí využívané pro pohon elektromobilů nabíjených z veřejné sítě vzrostl za posledních pět let o 2%“
je pravdivý, nebo není pravdivý? Ano nebo ne?
Výrok je záměrně specifický a tendenční.
Odvádí
Výrok je záměrně specifický a tendenční.
Odvádí pozornost od faktu že podíl se zvýšil všem odběratelům el.energie a ne jen elektromobilům.
Pokud byste chtěl být objektivní, pak byste musel jedním dechem vyčítat to samé i klimatizacím a jiným spotřebičům. Jejich spotřeba také nebude nezanedbatelná a to že se mikrovlnka neproklamuje jako EKO, neznamená že zvýšení podílu uhlí z ní nedělá spotřebič s větší ekologickou zátěží.
Teda hoši tad je to líheň demagogů. Kdyby Zemanovi umřel
Teda hoši tad je to líheň demagogů. Kdyby Zemanovi umřel Ovčáček, mohl by tu najít zdárnou náhradu.
Mě nedělá problém přiznat si že jezdím na uhlí. Ale zase jsem si nikdy narozdíl od mnoha z vás nemyslel že pořízením ev spasím svět. Upřímně tu vaši křeč a snahu popřít nepopřitelné vůbec nechápu.
Jaká křeč? Jde jen o to který výrok je pravdivější:
*
Jaká křeč? Jde jen o to který výrok je pravdivější:
* zvýšení podílu uhlí udělá z EV víc „fuj“
nebo
* zvýšení podílu uhlí udělá ze všech spotřebičů víc „fuj“
?
Jde právě o demagogii argumentace kterou obhajujete vy.
Mě též nedělá problém přiznat že jezdím na uhlí.
EV nemám abych se stal EKO pozérem.
To mi však nebrání poukazovat na „nefér“ argumenty… jakékoliv strany sporu (protože v tomhle mě na žádnou stranu nezatáhnete, ač byste asi rád).
Jediné co jsem ochoten uznat že zastávám je fakt že EV odlehčí emisím ve městech.
Přesně tahle křeč. Oba výroky jsou pravdivé. Jste jak
Přesně tahle křeč. Oba výroky jsou pravdivé. Jste jak kluci co je v první třídě chytli že kouří (ačkoliv se předtím všude dušovali že oni by nikdy nekouřili a všechny ostatní kárali) a oni ukazují na všechny strany okolo a vyjmenovávají kdo všechno kouří taky.
Taky si myslím že EV mohou ulevit emisím ve městech. Ale o kolik a zda to bude vůbec měřitelné to netuším. Když už tak doufám že ano.
Jinak taky vidíte v pravo nahoře reklamu v níž týpek vydělává 62tis a ŠUKÁ nejhezčí holky světa? 🙂 Druhá nejlepší reklama zde, hned po reklamě na různá spalovací auta. Už mi to zmizlo. Měl jsem udělat screen. Dosud jsem tyhle reklamy viděl jen na porno serverech.
Vaše přirovnání trochu nesedí ale to pominu.
Pokud bychom
Vaše přirovnání trochu nesedí ale to pominu.
Pokud bychom zůstali u tohoto příkladu pak jde spíš o to že oba tábory kouří za školou, jedni doutníky a druzí mentolky. Samozřejmě to jsou rozhádané tábory.
A jako ti kluci, kuřáci doutníků se setsakra snaží aby našli něco co pohaní mentolkáře. A tak berou každý drobet kterého se lze chytit.
Pro analogii zde kritizovaného je vhodný příklad:
„Výrobci mentolek spotřebu jí o 2 procenta více papíru protože do republiky proudí nekvalitnější zásoby dřeva. Styďte se.“
Jaksi je tu úplně pominuta nemožnost výrobců mentolek tento fakt ovlivnit, a také že to zřejmě není jediný spotřebitel papíru v republice.
Tomu já říkám křeč.
Hele to je fuk, já nějak nemám potřebu se o tom delší
Hele to je fuk, já nějak nemám potřebu se o tom delší dobu dohadovat. Cokoliv tu napíšeme nijak nezmění energetickou skladbu v ČR. A mě to stejně hlava nebere, jak můžete energetickou skladbu brát jako něco osobního, takže nejsem schopen adekvátně reagovat.
Určitou zajímavost vidím v tom, že jste uživatele spalovacích i elektrických aut ve svém příkladu postavil na stejnou úroveň znečišťování. Za podobné prohlášení bych tu byl já nazván antikristem.
Prostě buď energetickou skladbu vezme člověk jako fakt, nebo jako osobní útok na sebe. Každý z nás si vybral.
Nezmění, od začátku v tomto argumentu šlo pouze o
Nezmění, od začátku v tomto argumentu šlo pouze o účelové použití výroku „elektřina je špinavější, EV styďte se“.
Nejde o změnu skladby ale právě o tu demagogii.
Kde ten konkrétní výrok vidíte? Nemohu takový
Kde ten konkrétní výrok vidíte? Nemohu takový příspěvek najít.
Je skoro na začátku vlákna.
Zde runner42 shrnuje za co je
Je skoro na začátku vlákna.
Zde runner42 shrnuje za co je zřejmě pranýřován výrokem že tu až na jeden psycho příspěvěk probíhá diskuse která se dá číst.
„Vložil/a runner42, Po, 2019-08-26 21:13
Sím, to bude asi ten můj, protože poukazovat na to, že podíl elektřiny vyrobené z uhlí pro pohon „ekologických“ elektromobilů vzrostl za posledních pět let o 2% je fuj, ošklivé, nepokrokově oportunistické a celkově prostě psycho.“
Samozřejmě, je to nadlehčené, ale argument zůstává.
Reakcí je, ano, také ukazování prstem.
To negujete vy, následuje moje reakce – poukázání, že nestačí vyvrátit druhé ukázání prstem aby se první ukázání prstem stalo pravdivým.
Už mám taky dost 😉
Ano, tak ten příspěvek jsem četl. Přesto v něm
Ano, tak ten příspěvek jsem četl. Přesto v něm nenalézám to o čem píšete.
Vytýká tam že nabíjení EV je o 2 procenta
Vytýká tam že nabíjení EV je o 2 procenta špinavější.
Následuje „ale i diesly spotřebovávají el.energii“
Pak „ale to nečiní EV méně špinavým“
Pak moje „ale zapomínáte že nejde jen o diesly a EV, špinavějším se stává všechno na elektřinu“.
Ano, vytýká že nabíjení EV je o 2% špinavější než
Ano, vytýká že nabíjení EV je o 2% špinavější než bývalo a tím diskuze mohla klidně skončit. Vše co přišlo potom tento fakt nijak nezměnilo. Už se v tom neplácejme. Hezký den.
Souhlasím 🙂
Jediné o co mi šlo bylo poukázat že to není
Souhlasím 🙂
Jediné o co mi šlo bylo poukázat že to není dobře zvolený klacek.
Obzvláště když „opačný klacek“ byl vyvrácen, vámi 🙂
Děkuji a také přeji hezký den.
„Oba výroky jsou pravdivé“
Přesně tak! Volám třikrát
„Oba výroky jsou pravdivé“
Přesně tak! Volám třikrát sláva, že tu někdo umí logiku. 🙂
Pravdivější? No… to mi připomíná „nejideálnější“,
Pravdivější? No… to mi připomíná „nejideálnější“, např. při řešení problému čínského pošťáka. Toto když člověk pronesl na zkoušce z operační analýzy, tak to rovnou mohl zabalit 🙂
Prostě výrok je buď pravdivý nebo nepravdivý, neexistuje „větší“ pravda, pravdivější pravda 🙂
Ale existuje větší polovina 🙂
Ale existuje větší polovina 🙂
To mi připomínáte obchodníka, kterého jsem musel
To mi připomínáte obchodníka, kterého jsem musel propustit. Počítal si provizi tak, že spočítal 15% z realizační ceny a o ně cenu pro klienta navýšil. Pak přišel, že z ceny pro klienta chce 15%. Nevěděl jsem, jestli se smát nebo plakat.
To znám, měl jsem babičku, co dělala celý život v
To znám, měl jsem babičku, co dělala celý život v řeznictví. Ta mi naučila milovat matematiku. Takže vás chápu. Dnes se děsím, když vidím, jak ovládají matematiku a logiku středoškoláci, někdy i vysokoškoláci.
Plně s vámi souhlasím.
Logika a kupecké počty byly
Plně s vámi souhlasím.
Logika a kupecké počty byly odjakživa známkou inteligence. Dneska mám na fakultě studenty, kteří mají nadřený složitý vzorec, ale v kombinatorice nebo i těch banálních procentech hoří jako papír.
Nepochybuji, že vaše babička by řadu z nich strčila do kapsy.
Správně 🙂
Správně 🙂
Samozřejmě, všichni (no, alespoň já) uznáváme že jste
Samozřejmě, všichni (no, alespoň já) uznáváme že jste argumentačně a logicky zběhlejší. Jaký to má vliv na pravdivost či kvalifikaci argumentovat… pardon, diskutovat ne plně na argumentační úrovni?
Můžeme se všichni dohodnout, nechat se poučit a začít argumentovat pouze správně (nebo alespoň „správněji“ (abych popíchl i další směr diskuse)).
Možná by byla diskuse jednodušší, možná v zájmu správné diskuse zavedeme i správnou semantiku, tvrdé a měkké i.
Kdo to nezvládne ať nepíše.
Stále správně se to nepodaří asi nikdy nikomu. Dokud jen
Stále správně se to nepodaří asi nikdy nikomu. Dokud jen píšeme tady na fóru, na realitu to nemá naštěstí žádný podstatný vliv.
Ovšem koukat na televizní zprávy se prostě nedá, to je doslova logické peklo.
Ano, sémantika… ale opravdu chcete pokračovat v té
Ano, sémantika… ale opravdu chcete pokračovat v té argumentaci nebo vám jde jen o tu sémantiku ?
Protože pak bych se zeptal jestli existuje polopravda 😉
To by samozřejmě také nebylo správně ale poukázalo by to na důvod využití vámi kritizované sémantiky.
Jen jsem se pozastavil nad tím „pravdivější“. Nic
Jen jsem se pozastavil nad tím „pravdivější“. Nic takového není, buď jsou oba výroky pravdivé a tím pádem jsou pravdivé „stejně“, prostě jsou pravda a hotovo 🙂
Však já uznávám vaši námitku. Máte pravdu… a teď se
Však já uznávám vaši námitku. Máte pravdu… a teď se pokuste vámi kritizovaný příspěvěk přepsat lépe, tak aby stále vyjadřoval myšlenku.
Bohužel z výrokové logiky by jste neprospěl.
Mnou uvedený
Bohužel z výrokové logiky by jste neprospěl.
Mnou uvedený výrok, označme si ho A, je objektivně pravidivý.
Změna spotřeby jiných spotřebičů je výrok B. I výrok B může být pravdivý. Nebo nemusí. Což vůbec není podstatné, protože bez ohledu na svoji pravdivost či nepravdivost neovlivňuje pravidivost výroku A.
Výrok A bude pravdivý i v případě, že spočítáme zásoby oříšků veverek a označíme ho za výrok C.
Protože výroky A, B a C se vzájemně v pravdivosti neovlivňují, nemůžete argumentovat výrokem C nebo B proti výroku A. Taková argumentace je tzv argumentační klam, konkrétně tzv úhybný manévr, bezvadně ukázaný na příkladu „A vy zase bijete černochy“.
Zvýšení podílu uhlí pro pohon elektromobilů je objektivní fakt a moje bití černochů na jeho pravdivosti nic nemění.
Doporučuji vám přečíst si tento souhrn na wikipedii a příště se vyvarovat některých argumentačních chyb, které mohou zpochybnit vaše věcně správné názory.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#%C3%9Ahybn%C3%BD_man%C3%A9vr_(red_herring)
Pěkný den.
Ano, zřejmě neprospěl.
Ale stejně i tak A)
Ano, zřejmě neprospěl.
Ale stejně i tak A) nevyvrací:
„…celý proces zpracování a přepravy PHM od ropy až do nádrže spotřebuje víc elektřiny než je spotřeba ekvivalentního elektromobilu…“
S kterým v zásadě také nesouhlasím.
Všimněte si že reaguji až na negaci tohoto argumentu.
Nn, reagujete na hybridovo „A to něco mění na faktu že
Nn, reagujete na hybridovo „A to něco mění na faktu že naše elektro auta jezdí z velké časti na uhlí?“ konstatováním, že nejen elektromobily jezdí na uhlí. Což je věcně správně, leč původní tvrzení to nevyvrací. 😉
Však jsem napsal že reaguji na reakci na citovaný
Však jsem napsal že reaguji na reakci na citovaný příspěvěk 😉
A šlo mi o to poukázat že hybrydovo poukázání na nesmyslnost příspěvku nijak neobhajuje ten váš. Naopak, že to je podobné ukázání prstu které nelze nijak uchopit jako klacek na jednu skupinu.
V podstatě – váš výrok je správný, stejně tak jako byste místo EV dosadil cokoliv jiného na elektřinu. A pak takových výroků pod sebe naskládál 1000.
A správné by byly všechny.
Vám šlo, pokud se nepletu, o stigma nálepky EKO.
Všichni ale víme že i atom ani FVE nejsou zadarmo. Ve výsledku tak jde vlastně jen o to že tato věc na elektřinu je nová a má EKO možnosti (neříkám jestli kladné nebo záporné) a za čas se zařadí po bok ostatních elektřinou poháněných výrobků.
Je to jako bychom se hádali jestli plynový nebo indukční sporák. Měli jsme ten indukční v začátcích polepovat „Zero emission“ (ano, máme energetické nálepky, používám to jako analogii)? Vznikaly by pak stejné diskuse jako teď?
Moje poenta je, že každá věc má nějakou stopu už jen tím že je na elektřinu. Proč tedy pranýřovat pouze EV za zvýšení podílu uhlí ?
Štve vás pouze to označení EKO?
Neštve ho to EKO. Pouze další nudná dvanáctihodinová
Neštve ho to EKO. Pouze další nudná dvanáctihodinová směna na trolí farmě…
Taky mám takový pocit 🙂
Nevím jestli se pod tím trolím
Taky mám takový pocit 🙂
Nevím jestli se pod tím trolím profilem střídá víc lidí, nebo to zvládá jeden člověk. Já tu zajdu občas, on tu smolí své moudra pořád. Zajímalo by mě, jestli nebo kolik mu za to platí. Kdo by měl čas psát každý den po celý den tucty příspěvků na stránkách, které dle něj píše jen bludy?
Já tam vidím minimálně dva lidi, podle skladby
Já tam vidím minimálně dva lidi, podle skladby jednotlivých příspěvků.
Nemám rád pokrytectví.
Plácat se po ramenou, jak jsem
Nemám rád pokrytectví.
Plácat se po ramenou, jak jsem ekologicky uvědomělý, přitom s vědomím, že moje auto jezdí z velké části na uhlí a ten podíl uhlí se rok od roku zvyšuje, to chce fakt kachní žaludek nebo slepičí mozek.
Trolly nekrmit.
Je to stejně marný.
Trolly nekrmit.
Je to stejně marný.
To nikdo nerozporuje. Pouze tvrdím, že je absurdní
To nikdo nerozporuje. Pouze tvrdím, že je absurdní poukazovat na podíl uhlí v energetickém mixu, jako kdyby se to týkalo jen elektromobilů a všichni ostatní používali nějakou jinou 100% čistou elektřinu.
1. fikce se spotřebou el. energie na zpracování ropy zde
1. fikce se spotřebou el. energie na zpracování ropy zde již byla jasně vyvrácena na základě údajů Slovnaftu a Č Raf, viz diskuze ke článku
http://www.hybrid.cz/jsou-vozidla-se-spalovacim-motorem-cistsi-nez-elektromobily
2. předvádíte argmentační faul odvěděním pozornosti mimo téma, kterým je výroba elektřiny pro elektromobily. I kdyby PHM spotřebovaly tisickrát víc elektřiny a zabíjeli jsme kvůli ní děti v Angole, na faktu o stoupajícím podílu výroby elektřiny z uhlí pro pohon elektrombilů nabíjených z veřejné sítě to nezmění ani ň.
Na konci měsíce dám cenu diskutujícímu s nejhorší úrovní logiky tady na fóru. Kadidátů je opravdu hodně 😀
1) Výroba PHM není jen samotná rafinace. Je tam i
1) Výroba PHM není jen samotná rafinace. Je tam i několikanásobná, často mezikontinentální, přeprava (tankery, cisterny = emise), ropovod = elektřina.
2) Naopak, snažím se vám naznačit, že pokud poukazujete v souvislosti EV na podíl uhlí při výrobě elektřiny, tak se akorát střílíte do vlastní nohy, protože tu stejnou elektřinu používáte denně sám a bez ní byste si ani nenatankoval, neuvařil si a nevytopil dům.
A konečně otázka uhlí v mixu je stejně irelevantní, protože během několika let tady nikdo z uhlí vyrábět nebude a to ne proto, že by zakázala nějaká EU, ale prostě proto, že to nebude dávat ekonomický smysl.
1) vyčíslete
2) nesouvisí
1) vyčíslete
2) nesouvisí
běhač = troll — nekrmit.
běhač = troll — nekrmit.
Mustang bude EV, už se o tom několik dní píše. A
Mustang bude EV, už se o tom několik dní píše. A „Runner42“ potichu přejde z V8 na EV :)))
Tak to by se musel reinkarnovat a to myslím nehrizí. Ha ha.
Tak to by se musel reinkarnovat a to myslím nehrizí. Ha ha.
OZE přibývá, ale výroba vázne (je sucho,vítr nefouká,
OZE přibývá, ale výroba vázne (je sucho,vítr nefouká, slunce nesvítí ? )
https://www.ote-cr.cz/cs/statistika/narodni-energeticky-mix/narodni-energeticky-mix
No tak to je báječné, že nám rok od roku elektromobily
No tak to je báječné, že nám rok od roku elektromobily spalují víc a víc uhlí, fakt paráda, díky moc zelení hošani.
Nejvíc uhlí spaluje náš vývoz elektřiny, ale to ti je
Nejvíc uhlí spaluje náš vývoz elektřiny, ale to ti je už 21 let u zadele, jak jinak 😀
Klidně ty uhelky zavři když ti tak vaděj ropáčku.
To poděkování směřujte na naše politiky.
Ti jsou
To poděkování směřujte na naše politiky.
Ti jsou zodpovědní za energetický mix.
Vy, stejně jako já, potřebujete pro provoz auta elektřinu.
Bráno tedy Vaší logikou : děkujeme, spalovací hošani!
neuvážené kontraproduktivní instalace bez znalosti
neuvážené kontraproduktivní instalace bez znalosti souvislostí a hlavně, že jsou na to dotace. Navíc to taky dost často nemá slibované parametry – proč promýšlet FVE na každém jednom místě, je přece známý osvit na území ČR (volná citace jednoho nejmenovaného místního taky odporníka)…
Já bych se chtěl zeptat, jestli když je Ionity projekt
Já bych se chtěl zeptat, jestli když je Ionity projekt těch evropských automobilek, tak jestli je technicky možné (případně v plánu), aby časem pak fungovala tato síť obdobně jako síť Tesla Supercharger – že budu ve voze s navigací mít přehled o místech kde nabít, že bude možnost vidět obsazenost?
Předpokládám, že jestli bude nadále nastaven paušál, tak to asi nebude jen do momentu, kdy si auto řekne o pomalejší nabíjení při dosažení určoté kapacity, a tak paradoxně bude se stávat že auta budou chtít „vyždímat“ těch 205 Kč a nabíjet co nejdéle.
Což mi ale ohleduplné pro Ty co přijedou po mně moc nepřipadá…
Zatím to beru jen teoreticky, s BMW i3 se mě ionity stejně netýká… 🙂
to tam opravdu nemuzete nad ty stojany udelat nejaky
to tam opravdu nemuzete nad ty stojany udelat nejaky pristresek? klasicke cerpaci stojany na benal a naftu mate pod strechou, tak proc totez neudelate i nad nabijecima stojanama?
i to ze ty stojany jsou vesmes umistene tak, jakoby ty co je pouzivaj byli neco jineho nez ridici spalovaku, takove „my vas tady na te benzince nechceme, pekne si moknete kdys prsi a sedte v aute, a hlavne nam sem nechodte do prodejny a na zachod“
pritom kdys se podivam na Ionity kd emaj prezentacni matrialy, tak tam maj i elegantni zastreseni v teze designu jaky maji stojany
Asi to bude mat nieco s bezpecnostou. Predsa len je tam vyssia
Asi to bude mat nieco s bezpecnostou. Predsa len je tam vyssia pravdepodobnost vzniku skratu, poziaru a pod. pri nabijani a celkvo z tych nabijaciek…No a ak by to bolo blizko stojanov s benzinom, nedopadlo by to asi dobre 😉 ala Rocky… takze takto je ot o cosi bezpecnejsie, no a davat tam novu strechu a pod…? ked nevedia spravit obycajny platobny terminal, kde ste? 🙂
Já nevím, ale elektřina sama o sobě nehoří. Zato benzín
Já nevím, ale elektřina sama o sobě nehoří. Zato benzín ano. Tak nevím jestli je elektřina více nebezpečná. No pokud mi prší na zásuvku pak ano …
Teda pardon pokud to byla ironie. 🙂
To jako nehoří, maximálně neškodně jiskří, ale asi
To jako nehoří, maximálně neškodně jiskří, ale asi není úplně dobrý nápad jiskřit v prostředí kde i vzduch má vyšší koncentrace hořlavých směsí.
To je jako říct že táborák ohraničený kameny je bezpečný… tak proč si neopéct buřty mezi stojany 😀
Asi to není potřeba: ZDE
Asi to není potřeba: ZDE
z duvodu elektriny me to opravdu nenapadlo, spise z duvodu
z duvodu elektriny me to opravdu nenapadlo, spise z duvodu destniku ci plastenky, aby jsi mohl zahajit dobijeni a ukoncit dobijeni, musi se holt z auta vystoupit, a pokud zrovna prsi, neni to nekterym prijemne, kor pokud zrovna treba jedete v obleceni trosku komornejsiho razu
Pausal 205 Kč, at uz nabiju 20 nebo 90 kWh, to je
Pausal 205 Kč, at uz nabiju 20 nebo 90 kWh, to je znevyhodnujici pro malobaterkace.
Tohle, ale nejsou nabíjecí stanice pro malobaterkáče jako
Tohle, ale nejsou nabíjecí stanice pro malobaterkáče jako je E-Golf apd… Tohle jsou dálniční nabíječky pro Kony Electric, I-Pacey, E-Trony, cokoliv co má chlazené baterky a umí nabíjet více než 50 KW. Berte to tak, že tihle budou jezdit sem a nebudou Vám blokovat hodiny 50 kW stanice… A Vy nebudete za ty prachy blokovat tyto stojany jim 🙂
Až na ty peníze 205 Kč za nabití , děkuji pěkně.
Kolik
Až na ty peníze 205 Kč za nabití , děkuji pěkně.
Kolik Km s tím Etron ujede po dálnici, když beru že nepejede na doraz a bude nabíjet řekněme 30-90% ? 200, 300 Km?
Když eTron nabije 60 kWh, tak to má za 2 stovky a ujede na
Když eTron nabije 60 kWh, tak to má za 2 stovky a ujede na to 200 km. To není špatné na tuto kategorii aut, ne?
Pokud tam bude Kona (eNiro, Soul) s tou větší baterkou, tak nabije od 10-80 nějakých cca. 40-45 kWh. Na to ujede kolik… 250 km po dálnici? To je taky slušné, 0,80 KČ/km.
Podle mě super počin, konečně i v ČR budou k dispozoco opravdu rychlé nabíječky.
Já ty nabíječky neodsuzuji, naopak chválím, ale jen že
Já ty nabíječky neodsuzuji, naopak chválím, ale jen že ta sranda asi něco stojí proto ty ceny.
Si vemte , že za tři nabítí můžete u Čezu nabíjet neomezeně celý měsíc, trochu rozdíl.
ČEZ s paušálem končí a počítám, že bude mít
ČEZ s paušálem končí a počítám, že bude mít účtování po kWh s cenou kolem 3 KČ/kWh (jako má EON). Otázka je, jak dlouho bude i tato cena udržitelná.
Ionity si účtuje paušál a pokud dobijete třeba u Kony těch 40-45 kWh, tak to máte cenu 4,50-5 KČ/kWh. To mi přijde super vzhledem k možnosti rychlého nabíjení. Ionity jsou dálniční nabíječky, kde se předpokládá rychlé nabíjení bez zdržování. A taky se předpokládá, že tam udou nabíjet auta s větší baterkou, na ty je to cílené. Pokud to někomu nevyhovuje, je spousta obyč. nabíječek i kolem toho Berouna.
Kde se píše že ČEZ končí s paušálem? Zatím má na
Kde se píše že ČEZ končí s paušálem? Zatím má na stránkách platby přes Polyfazer, nebo ke stažení smlouvu a paušál. Já nabíjím u ČEZ max 100 kWh měsíčně, takže by mi nevadilo ani 5 Kč za 1 kWh 🙂
Jasne, bude to i pro projizdejici cizince, kteri takova auta
Jasne, bude to i pro projizdejici cizince, kteri takova auta maji a 205 Kc pro ne nic neni.
Jinak mne nikdo stanice neblokuje, protoze zatim elektromobil nemam 🙂
Pro cizince to bude úplně stejná suma jako třeba v
Pro cizince to bude úplně stejná suma jako třeba v Německu, tam stojí dobití taky paušálně 8 euro 🙂
A měsíční paušál od ČEZ zase např. znevýhodňuje ty,
A měsíční paušál od ČEZ zase např. znevýhodňuje ty, co nabíjejí málo. Jednoduché řešené… pokud je to pro vás nevýhodné, nenabíjejte tam. Ostatně, kolem na D5 je dost nabíjecích míst, kde vám účtují platbu za kWh.
Je vůbec u nás dostupné vozidlo, na plné využití tohoto
Je vůbec u nás dostupné vozidlo, na plné využití tohoto výkonu?
Jinak 4 stojany najednou to vypadá dobře, ale mohli tam dát i Chademo, pro asijské vozy, v té investici by se jeden dva kabely ztratili.
No… asi těžko tam Ionity bude dávat Chademo koncovku,
No… asi těžko tam Ionity bude dávat Chademo koncovku, když Ionity je konsorcium evropských automobilek. To by nedávalo smysl a je to tak dobře, je potřeba v Evropě prosadit jednotný CCS formát.
Jinak, mám pocit, že třeba Kona, Niro i Soul už používají CCS, ne? Resp. jejich evropské verze.
nové modely K/H mají CCS , ale co Nissan? Osobně bych do
nové modely K/H mají CCS , ale co Nissan? Osobně bych do něj nešel jen kvůli tomu konektoru.
Jak jsem psal, je to evropské konzorcium, není důvod na
Jak jsem psal, je to evropské konzorcium, není důvod na Ionity dávat Chademo, proč? Ioniyty je nová moderní síť s výkonem až do 350 kW, to Chademo nevyužije. A ostatně, těch nabíječek s Chademo koncovkou je např. na té D5 dost… Rudná, Beroun, Hořovice…
Ano, souhlasím s tím, že pokud bych šel do EV, musel by
Ano, souhlasím s tím, že pokud bych šel do EV, musel by mít koncovku CCS a ne nějaké Chademo.
Jediné auto s Chademo, které využije vyšší výkon než
Jediné auto s Chademo, které využije vyšší výkon než 50 kWh je Kia Soul 2015-2018 a Ioniq 2016 (nepočítám Teslu s adaptérem), ale přínos v ryhlosti nabíjení není zase tak výrazný, aby stálo za to si pořidit redukci v ceně 50 tis. Kč, když ČEZ 50 kWh je kousek od Ionity. Nový Soul má již CCS a to je evropský standard. To že ČEZ staví nabíječky s Chademo je fajn, jezdí tady možná více jak polovina aut s Chademo.
Už zase Josef plácá nesmysly.
Žádný Ioniq v Evropě
Už zase Josef plácá nesmysly.
Žádný Ioniq v Evropě nikdy neměl Chademo konektor!!!
A žádný Soul nikdy neuměl víc než 50kW, ikdyž to při představení slibovali. Hlavně žádná taková stanice v Evropě není!!!
A ta redukce? To jako z CCS na Chademo nebo jak? A dokonce za 50tis Kč, hmm.
Kia Soul má psané maximum na 90 kWh (to jsem nikdy neviděl
Kia Soul má psané maximum na 90 kWh (to jsem nikdy neviděl dosáhnout), průměrný příkon nabíjení 0-80 je kolem 58 kW. Stejně to má Ioniq ano měl jsem připsat na CCS. Redukci Chademo-> CCS jsem viděl nabízet na Alibaba, zatím to mají jako projekt, obrácenou redukci taky určitě nabídnou. Jen jsem tím chtěl říci, že i když to vyrobí, bude to cenový nesmysl.
https://www.intercept.ws/catalog/5421.html
Tady je nový Soul na nabíječce Ionity s nabíjením příkonem do 76 kW.
https://www.youtube.com/watch?v=LFSpEid3jiQ
Tady je původní Soul na 63 kW.
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=95&t=9741&start=110#p277579
No a ještě článek na insideevs :
Je pěkné vidět, že aliance CHAdeMO navyšuje výkon. 100 kW ve srovnání s běžnějšími 50 kW přináší dobu nabíjení Kia Soul EV z prázdného na 80% od 33 do 25 minut . Baterie je 27 kWh.
https://insideevs.com/news/323714/kia-installs-first-100-kw-chademo-dc-fast-chargers-in-europe/
Ioniq tady někdo testoval, maximum bylo 70 kW.
Nakonec můžeme to na Vystrkově otestovat, narozdíl od Ionity to má Chademo.
IONIQ umí teoreticky teoreticky 98, ale praxe je kolem 70
IONIQ umí teoreticky teoreticky 98, ale praxe je kolem 70 (málokdy nad). Většinou kolem 66.
No díky bohu je to jen elektrika. Překonektorovat to nebude
No díky bohu je to jen elektrika. Překonektorovat to nebude nikdy zásadní problém.
A přesvědčit elektroniku auta aby komunikovala jinak?
A přesvědčit elektroniku auta aby komunikovala jinak?
Myslíte rozumět protokolům? Ano. Řešitelné.
Myslíte rozumět protokolům? Ano. Řešitelné.
Resitelne je leccos. Ale proc by to proboha kdo delal, kdyz
Resitelne je leccos. Ale proc by to proboha kdo delal, kdyz snad neexistuje auto s chademo, ktere by na ionity delalo neco jineho nez prekazelo pomalym nabijenim…
Kde jsou ty doby,kdy se prodával olovnatý benzín. Pokrok
Kde jsou ty doby,kdy se prodával olovnatý benzín. Pokrok nezastavíš.
To je pokrok , když tam nejrozšířenější elektromobil na
To je pokrok , když tam nejrozšířenější elektromobil na světě nenabije.
Ale toto je evropská síť stavěná evropskými
Ale toto je evropská síť stavěná evropskými automobilkami, pochopte to už 🙂 Nevím jak v celé Evropě, ale v Německu se nejvíce prodává Zoe, i3 a Tesla 3 a všechny mají CCS a Tesla dokonce využije i ten výkon.
Zoe nemá CCS jen typ2
Zoe nemá CCS jen typ2
nove zoe uz ma CCS
nove zoe uz ma CCS
Myslel jsem to nové Zoe. To se teď v Německu prodávalo
Myslel jsem to nové Zoe. To se teď v Německu prodávalo dokonce lépe než T3.
Nove zoe uz je v De v prodeji? U nas maji v ceniku je to stare
Nove zoe uz je v De v prodeji? U nas maji v ceniku je to stare bez rychlodobijeni.
Tak to nevím, já právě předpokládal, že už je to to
Tak to nevím, já právě předpokládal, že už je to to nové. Každopádně, ani nové ani staré nemá Chademo 🙂
Prodej tu sunku a mas klid
Prodej tu sunku a mas klid
audi etron umi tusim 350kW a tesla model 3 jede snad 200kW..
audi etron umi tusim 350kW a tesla model 3 jede snad 200kW.. ostatni jsou myslim do 100kW – kia niro a hyundai kona atd..
Chademo snad neumi takove vykony, take je dostupny na CEZ nabijecce hned vedle..
Tesla 3 umí dost, někde byl test 24 hod dojezdu.
Ale Etron
Tesla 3 umí dost, někde byl test 24 hod dojezdu.
Ale Etron snad jen 150 , 350 právě snad nic, ale do budocna je jistě dobré že jsou ty stanice, aspoň to bude inspirace pro výrobce.
Iba Taycan by mal zvládnuť 350kW, ale zatiaľ „iba“ 250kW a
Iba Taycan by mal zvládnuť 350kW, ale zatiaľ „iba“ 250kW a to na 800V technologii. Ďalej by to mal byť Audi eTron GT
e-Tron neumi 350kW, umi 150kW, prvnim autem s moznosti nabijet
e-Tron neumi 350kW, umi 150kW, prvnim autem s moznosti nabijet 350kW bude od koncernu Porsche Taycan
v soucasnosti tyhle nabijecky dokaze asi nejlepe vyuzit Tesla 3 s cca 250kW
Taycan bude umět jen 250 kW. 350 kW prej později. Porše
Taycan bude umět jen 250 kW. 350 kW prej později. Porše slevilo ze svejch slibů.
beztak to bude jen SW uzamknuty aby meli neco pro facelift
beztak to bude jen SW uzamknuty aby meli neco pro facelift nebo jako priplatek za tucny peniz 😀
vsechno spatne. 350kW nikdo neumi. Nejlip je na tom TM3 s
vsechno spatne. 350kW nikdo neumi. Nejlip je na tom TM3 s 250kW, etroll ma 150kW.
Tady jsou zapotřebí platební agregátory jako sůl. Tohle
Tady jsou zapotřebí platební agregátory jako sůl. Tohle je jedna z největších brzd elektromobility.
To jo, to tady tvrdím už dávno. Nebo alespoň něco jako
To jo, to tady tvrdím už dávno. Nebo alespoň něco jako mají v Německu. Sice spousta poskytovatelů a spousta kartiček a aplikací, ale jsou vzájemně kompatibilní. Alespoň co jsem koukal na některé stojany, tak u nich lze platit všemi možnými kartami od poskytovatelů elektřiny.
Na ionity nabijete pres kreditni kartu asi tak za 10 sekund,
Na ionity nabijete pres kreditni kartu asi tak za 10 sekund, staci ji naskenovat a nabijite, nevim co je na tom slozity.
Takže není potřeba jejich aplikace ani jejich čip? Stačí
Takže není potřeba jejich aplikace ani jejich čip? Stačí kreditní karta, kterou mám v peněžence, není potřeba se nikam registrovat, atd.?
Ne , respektive myslim ze potrebujete apku kvuli skenu stanice
Ne , respektive myslim ze potrebujete apku kvuli skenu stanice a pak skenu karty .
Ale myslim ze to jde i bez .
Tak dalece jsem to nezkoumal, dulezite bylo ze nepotrebujute registraci atd.
A treba EQC by melo mit jeden ucet pro vsechny.
Takže přijedu ke stojanu, přiložím kreditku, zapojím
Takže přijedu ke stojanu, přiložím kreditku, zapojím kabel, na konci odpojím a z kreditky se mi odečte 205 KČ? Poud to je tak, tak je to super a oproti třeba ČEZ a EON určitě pokrok.
No kreditku neprikladate ale skenujete pres qr kod a neberu
No kreditku neprikladate ale skenujete pres qr kod a neberu odpovedi ze to neni pro kazdeho ze kazdy nema chytry telefon atd, to je blbost.
No jasně, že smartphone má už skoro každý. Ale to
No jasně, že smartphone má už skoro každý. Ale to pohodlí placení kreditkou je pořád nesrovnatelné. Když jdu kupovat cokoliv jiného někam, kde akceptují karty, nepotřebuji žádnou appku, připojení na internet ani snímat nějaký kód. A o tom to je.
Ale to je presne to co Vy resite jako strasnej problem a porad
Ale to je presne to co Vy resite jako strasnej problem a porad hledate chybu.
A ja Vam rikam ze to jsou blbosti?
Kdyz tankujete tak nezadavte pin na karte? Nebo na CCS karte?
Když tankuji za 205, tak nezadávám žádný PIN
Když tankuji za 205, tak nezadávám žádný PIN 🙂
Úpřimně… není to placení kartou jednodušší? Vytáhnu kartu, přiložím k terminálu a konec. Příp. zadám PIn a je to. A to by právě bylo super i u dobíjení.
Tankuju za 205,- tak to jste me fakt rozesmal 🙂 🙂
Tankuju za 205,- tak to jste me fakt rozesmal 🙂 🙂 🙂
Kdybych se vsazel jako ze to nedelam tak Vam garantuju ze ja zacnu nabijet rychleji nez Vy zaplatite u kasy natankovani a prosim neplette si to s casem nabijeni tam se nedohaduju.
Kreditkou už neplatím, platím telefonem a PIN nepotřebuju
Kreditkou už neplatím, platím telefonem a PIN nepotřebuju 🙂
Teď si nejsem úplně jistý když tak mne opravte, ale není
Teď si nejsem úplně jistý když tak mne opravte, ale není náhodou platba telefonem to samé jako platba bezkontaktní kartou? Myslím to, že na tom výrobku, za co platím je terminál, který bezkontaktní cestou přijme jak kartu, tak mobil, tak hodinky?
Ano, je to to samé. Nevím, jestli je to u všech bank
Ano, je to to samé. Nevím, jestli je to u všech bank stejně, ale využívá se Google Pay (Apple Pay), kde se bezkontaktní karta zadefinuje v telefonu a ten pak funguje na placení. Samozřejmě, telefon musí podporovat NFC. A výhoda je, že není potřeba zadávat PIN ani při platbě nad 500 KČ, stačí odemknout telefon, to se považuje za autorizaci.
Ale nevím, možná Josef myslel něco jiného…
Takže vlastně platíte kartou, kterou stejně musí člověk
Takže vlastně platíte kartou, kterou stejně musí člověk mít.
Jen je registrovaná v telefonu, ale výsledek je úplně stejný.
Telefonem lze platit dvěma základními způsoby. První je
Telefonem lze platit dvěma základními způsoby. První je přes bankovní aplikaci tedy přímo z účtu na jiný účet, druhá je přes služby, Paypal, Google, Apple apod., kde stačí virtuální karta. V tom druhé případě přijde obchodník o část peněz za poplatky. Pokud se platí kartou malé částky, tak to je docela smrtící, protože např. z 30 korun je poplatek až 13,5%.
Ano, je to tak. Karta je registrovaná v mobilu (v mém
Ano, je to tak. Karta je registrovaná v mobilu (v mém případě v aplikaci Google Pay) a lze ji pak použít stejně jako plastovou kafrtičku. Je to jenom doplněk ke stávající bezkontaktní kartě. Jo a je to tak, že pokud platíte tím mobilem, obchodník nevidí skutečné číslo vaší platební karty, ta v mobilu má jiné číslo, je to vrtuální karta, jak zmínil Josef.
Ale v podstatě je to jak píšete… mobil je jenom „kopie“ plastové kartičky. Někdy je to fajn, protože mobil nosím pořád v kapse, kdežto kartu musím tahat z peněženky 🙂
Ale já netvrdím, že je to nějaký extra problém. Určitě
Ale já netvrdím, že je to nějaký extra problém. Určitě je to v pohodě zvládnutelné, o tom nepochybuji. Jen se zamýšlím nad tím, jestli je nutné k placení používat speciální appku a skenovat kreditku, když dnes už jsou k tomuto účelu dávno zavedeny stadnardy, které spolehlivé fungují. Když to může fungovat bezobslužně u čerpání PHM (taky dopředu nevím, kolik budu tankovat, stejně jako u nabíjení EV), tak proč to nemůže fungovat u nabíječky? Proč taky ten provozovatel tam neimplementuje nějaký platební terminál?
A stále si trvám na tom, že platba standardní kreditkou (kterou už má dnes každý) by byla jednodušší. Nebo se pletu?
Pořád to tady vysvětlujeme dokola, až zavedou karty bude
Pořád to tady vysvětlujeme dokola, až zavedou karty bude to třikrát dražší. Teď chtějí za tu slevu registraci lidí a kontakty na ně.
Proč by zavedením jiného způsobu placení najednou stoupla
Proč by zavedením jiného způsobu placení najednou stoupla skokově cena na trojnásobek? To mi není jasné…
Nestoupla, ta cena je již dnes při platbě přes Polyfazer.
Nestoupla, ta cena je již dnes při platbě přes Polyfazer.
Ale k té tržní ceně to pomalu spěje i tak. To nezáleží
Ale k té tržní ceně to pomalu spěje i tak. To nezáleží na tom, jak se platí, ne? Třeba ČEZ bude rušit paušál, postupně ceny budou stoupat, ale pořád se bude platit čipy místo platebních karet. To s tím nic nemá. Ty skvělé ceny a paušály tady byly v počátcích, ale bylo jasné, že to podraží.
CEZ zadnej pausal rusit nebude , bude to jinak postavene aby
CEZ zadnej pausal rusit nebude , bude to jinak postavene aby to bylo zajimave pro ty co nabiji mene a naopak pro ty co nabiji vice , myslim ze to tak ma napr Smatrics v rakousku.
Myslel jsem tak, že pravděpodobně zruší paušál, kde se
Myslel jsem tak, že pravděpodobně zruší paušál, kde se mohlo dobíjet neomezeně, budou nějaké stupně, kombinace kWh + minut a podobně… Z jiné diskuze:
Vložil/a Láďa_MIEV, Čt, 2019-07-18 18:48
ČEZ asi naše diskuse nezajímá (bohužel). Mají už jasno…
– Plyfazer_Diect je pouze dočasně, aby splnily podmínku
– bude aplikace přímo od ČEZu
– nejpozději do konce roku bude zrušen čip
– vzniknou 3 kreditní stupně pro různé zákazníky, kde budou kombinace kWh a minut
– cena za nabíjení musí být pro ČEZ co nejvýhodnější – jejich cílem je obsloužit co nejvíce zákazníků a vydat co nejvíce kWh
– cena elektřiny má jít v příštím roce nahoru o 20% a další roky o 10%, až se dosáhne 100% navýšení
– EON myslím bude následovat ČEZ a akční 3 Kč/kwh ponechá max. do konce roku a ostatní také postupně dorovnají
– bude zpoplatněno i nabíjení u OC s možným benefitem pro zákazníky OC
– ČEZ se také nechal slyšet, že je nejvíce trápí domácí nabíjení…
Podle mě jsou karty přežitek, dnes je doba, kdy stačí
Podle mě jsou karty přežitek, dnes je doba, kdy stačí aplikace. Proč živit banky, které nic nepřináší?
To jsem si řekl taky a přestěhoval jsem účet tam, kde nic
To jsem si řekl taky a přestěhoval jsem účet tam, kde nic neplatím a banku neživím zbytečně. A mohu platit taky mobilem, pomocí appky Google Pay 🙂
Jasně jenže je to pořád VISA MasterCard apod. a ty
Jasně jenže je to pořád VISA MasterCard apod. a ty kasírují. Kvalitní restaurace v Praze přijde v průměru o 700 tis. ročně, Tesla by přišla o desítky mil USD.
Tohle s Vama nema cenu proste resit.
EV nemate ale presto
Tohle s Vama nema cenu proste resit.
EV nemate ale presto tvrdite ze to je opruz nabijet kdyz musite pouzit cip nebo apku nebo kartu.
Ja jsem byl se spalovakem minimalne 2x tydne na pumpe i kdyz jsem mel nadrz 90 litru a budete porad tvrdit ze to je mensi opruz nez nabijet pres mobil nebo cip.Ja proste tvrdim ze to na ionity je otazka 10 vterin a jestli je to pro Vas tak strasne hodne tak se nema cenu dal bavit.
Proste maji duvod to delat takhle a tim to hasne.
Tak si to proste tvrdte a timto skonceme debatu.
Ale já nesrovnávám samotné tankování spalováku s
Ale já nesrovnávám samotné tankování spalováku s nabíjením, to jsme se nepochopili. Já srovnávám placení za tankování s placením za nabíjení. A není mi jasné, proč nejde platit za nabíjení stejně jednoduchým způsobem platební kartou (mobilem, hodinkami…) bez potřeby další appky a registrace jako to jde u tankování paliva.
A pořád jste mi neodpověděl, co je lepší způsob placení… jestli dedikovaná appka (čip) + oskenovat kreditku nebo jenom jednoduše kreditka, stejně jako u samoobslužných benzinek.
Jenom o to mi šlo, že proč to placení má každý po svém a není možné se sjednotit a použít platební terminál tak, jak to jde všude jinde.
Ale OK, pokud k tomu mají důvod… jen to je, dle mého názoru, horší způsob (opruz) než standard, který se používá a osvědčil se. To je vše.
To se musite zeptat u poskytovatele sluzeb ale znovu opakuju
To se musite zeptat u poskytovatele sluzeb ale znovu opakuju ze nevidim duvod platby kreditkou.
Pro me uplne stejny jako prilozit cip nebo kartu nebo mobil .je to proste vyvoj ktery se nejak posune.
Jeste nedavno se tady tahal mobil v kufriku a ted s nim platite tak to proste .
A teď si představte, že budete platit jednou appkou v
A teď si představte, že budete platit jednou appkou v Tescu, jinou appkou v Bille, jinou v Lidlu, atd… 🙂
Já zas nevidím důvod, aby si uživatel kvůli každé nabiječce pořizoval zvláštní appku a skenoval kartu, když už stejně má kartu a lze s ní platit. Ale Ok, vy to vidíte jinak, v pořádku. Jen bych se klidně s vámi vsadil, že pro většinu lidí (ne nadšenců EV, jako teď v počátcích) bude ten způsob platby za nabíjení kartou přirozenější a přijatelnější.
Ale to je presne Vas pohle , nekoho kdo v EV nejezdi.
Ja se
Ale to je presne Vas pohle , nekoho kdo v EV nejezdi.
Ja se zabzadnyho nadsence nepovazuju, ja jsem proste jenom zjistil ze umim utratit za cestovani misto 200tis rocne 20tis rocne pri najezdu 45tis a to co tady porad pisete ze vetsina lidi bude radsi platit kartou?dyt je to blbost, vetsina lidi az se k tomu casem dostanou bude nabijet doma pochopte to , samozrejme ne vsichni, proto uz dnes tvrdim ze to neni pro vsechny zatim ale to me je jedno.
Ale samozřejmě, že většina nabíjení bude probíhat
Ale samozřejmě, že většina nabíjení bude probíhat doma. Je to levnější, pohodlnější a i praktické, nechat to nabíjet přes noc v garáži. To chápu a o tom se tady vůbec nebavíme.
Ale někdy je potřeba nabít i na cestě. A tam si myslím, že většině lidí bude pohodlnější vytáhnout platební kartu, kterou už každý má, než řešit na každého poskytovatele zvláštní aplikaci v mobilu.
Ideální řešení by bylo mít jeden RFID čip kompatibilní na všechny nabíjecí stojany, platba měsíčně fakturou.
Přesně tohle mi také vadí.
jezdil jsem na chvíli s eUPem
Přesně tohle mi také vadí.
jezdil jsem na chvíli s eUPem a nabíjení bylo u každého stojanu úplně jinak. U ČEZu jsem musel instalovat aplikaci, u PRE to nefungovalo, takže telefon.
Proč nedávají terminál do nabíječky, když ho už mají v každé „díře“ i na vesnicích kde platí částky kolem 100 korun.
Nechápu. Podle mne místo vymejšlení těch různých aplikací a karet a rfid čípů a podobných blbostí, kdyby ty peníze dali na pořízení a poplatky za terminál, tak ještě ušetří a bez starostí. O platby by se nemuseli starat.
Takhle je to každej pes jiná ves a věčně to nefunguje.
PLatba bezkontaktní kartou je osvědčená technologie, kterou dnes zná každý, každý má kartu (nebo hodinky, či mobil s kartou v něm) takže je to nejjednodušší a nejspolehlivější cesta jak zpřístupnit lidem platby čehokoli.
Vždyť už je dávají i do automatů na sušenky za 20 korun!!!
Tak mi neříkejte, že by nabíječka nezaplatila poplatky karetním společnostem za ten terminál.
Asi tak, no…
Platil jsem teď kartou v nápojovém automatu
Asi tak, no…
Platil jsem teď kartou v nápojovém automatu pár korun, je to už celkem běžné. Nebo třeba vstup na placené WC v obchoďáku (Galerie Myslbek) nebo na pumpách Shell, v Německu na Sanifair to samé… a to jsou opravdu korunové položky, resp. 70 eurocentů.
Možná je problém v tom, že u nabíjení není hned jasné, kolik se platí, to až po skončení. Ale to samé je i u samoobslužných benzinek a funguje to. Opravdu to nechápu, ale jak vidíte, jsou i lidi, co se budou do krve bít za ten proprietární systém – co nabiječka, to jiný zpúsob placení 🙂
Tak nerad bych se pletl, ale myslím si že Ionity za 205Kč
Tak nerad bych se pletl, ale myslím si že Ionity za 205Kč zatím není stejně pro Váš vůz.
Takže Vás dnešní platební systém trápit tolik nemusí 🙂
Zase pro mne je snazší mít jednu čipovou kartu, kde mám jistotu, že platební terminál nevypadne, kde nemusím čekat na nic a jen pípnu, pípnu podruhé a je hotovo.
Sám to tak mám u E.onu a za mne v pohodě. ČEZ ode mne nic neuvidí, dokud se neumoudří a dvakrát jsem v Ikea využil PRE. Mne to tedy problém nečiní, ale jestli někdy v budoucnosti bude jen jeden čip, jako to bude mít Mercedes, tak jedině dobře 🙂
To oceňuji u Benziny. Oskenuji kód na stojanu, zaplatím v
To oceňuji u Benziny. Oskenuji kód na stojanu, zaplatím v apce a odjíždím. Fofr.
Hm… takže appka a internetové připojení 🙁
Hm… takže appka a internetové připojení 🙁
To fakt myslite vazne?
To fakt myslite vazne?
No oproti tomu, když vytáhnu kartu a máchnu s ní u
No oproti tomu, když vytáhnu kartu a máchnu s ní u terminálu, tak je to zbytečný opruz. To doufám uznáte, že placení kartou je mnohem jednodušší.
Co kartou, hodinakma dneska, kdo by se otravoval s tahanim
Co kartou, hodinakma dneska, kdo by se otravoval s tahanim karty a zadavanim pinu, to je jako z praveku 🙂
To je pravda. Teď jsem měnil účet a chlápek říkal, že
To je pravda. Teď jsem měnil účet a chlápek říkal, že mohu platit hodinkama, pokud to budou Fitbit nebo Garmin 🙂 Zatím mám otestovanou platbu mobilem a pokud jej odemknu (otiskem prstu nebo ksichtem), tak nemusím ani zadávat PIN, ani nad 500 KČ, jako u karty.
Jde jen o pohodli – jeden rfid cip pro vsechny nabijecky nejen
Jde jen o pohodli – jeden rfid cip pro vsechny nabijecky nejen EU ale celeho sveta – prilozim a za 0,2s nabijim 🙂
A k čemu čip, když k placení už desetiletí slouží
A k čemu čip, když k placení už desetiletí slouží platební karty?
Lepší benzínka jak přeplněné parkoviště u donaldu jak
Lepší benzínka jak přeplněné parkoviště u donaldu jak to dělá čez.
Chyba je, ze berou spalovakum parkovaci mista.. meli ty
Chyba je, ze berou spalovakum parkovaci mista.. meli ty stojany hodit hned vedle hlavniho parkoviste a proste pridelat 4x VELKA parkovaci mista… a ne jak je to v praxi u 2x stojanu je 5m (2 parkovaci) mista
to je jak na benzinove pumpe udelat pro 4 stojany po prave
to je jak na benzinove pumpe udelat pro 4 stojany po prave strane jen jednu 2,5m ulicku 8m dlouhou uprostred 🙂 A ti co maji nadrze na leve (ridicove) strane to musi objet z prostismeru 😀
Já teda tankuju klindě na druhé straně bez problému.
Já teda tankuju klindě na druhé straně bez problému. Stačí si zajet ke stojanu tak, aby šla hadice natáhnout kolem auta. Nikdy se mi nestalo, že by nedosáhla.
Nedosáhne.
Nedosáhne.
Ty kabely na nabijeckach jsou samozrejme kratke 🙂 Takze uz
Ty kabely na nabijeckach jsou samozrejme kratke 🙂 Takze uz mozna tusi fosilaci jake jsou uzasne nove nabijecky ktere stavi na mcdonalds a jeste se nam tam pokazde postavi a nenabiji (s fosilem) a nechapou co delaji za svinarnu .. :-/
Jo, jo. Teď jsem to také viděl u MCD v Lokti. Parkoviště
Jo, jo. Teď jsem to také viděl u MCD v Lokti. Parkoviště poloprázdné, ale Všechny parkovací místa před nabíječkami zabrané fosilama, kteří se před nima bavili a ještě se tomu smáli. Přijel jsem také fosilem, ale nikdy by mne nenapdalo zaparkovat tam. Navíc je to dál než z ostatních míst parkoviště, takže fakt nechápu co je to za modů.
Ale asi to není móda je to jen závist, a sobectví. Stejné jako když vidám lidi zaparkovat na místech pro rodiny s dětmi. Stojí tak auto, z něho vylezou 2 postaví se před auto a vytáhnou cigarety a kouří. Nikde žádné děti. Je jim jedno, že místo na parkovišti je hned o 3 místa vedle. Že někdo jiný by rád využil ty větší místa protože se hodí víc místa, když vyndává dítě z auta. NAvíc to „hulení“ hned vedle místa, kde se pohybují děti. To jsou sobecký parchanti. takže se nedivím, že podobný lidi se klidně postaví na místa před nabíječky pro elektromobily.
Hajzlové existují bohužel všude.
S tema mistama pro rodiny..suv atd..proste velkejma
S tema mistama pro rodiny..suv atd..proste velkejma mistama..prozradim tajemstvi: jsou mezi nama taci, kteri vyrabi dverma 3mm hluboke dulky na vedlejsich autech 🙂 Mne osobne se to stalo nekolikrat..i kdyz jsem sedel v aute..proste to povazuji omluvou za vyrizene :-/ Dokonce jsem videl maminku vyndavat zezadu dite a pritom celou minutu tlacila svym pozadim sve dvere do vedlejsiho auta.. 5mm siroky a 2mm hluboky dulek.. sorry,mne zkratka prijde normalni mit hezke nepotlucene a neodrene ciste auto..proto mam havarijko a vse spravuju, vetsinou si ale pripadam ze jsem za kretena co to moc resi a hroti..
Sam preferuju co nejvetsi mista a idealne ze tri stran pevne ohranicena.
Nejhorší poloha stojanu u Mc je na Černém mostě. Pokud
Nejhorší poloha stojanu u Mc je na Černém mostě. Pokud tam nabíjí auto na Mennekes (AC) pak nelze zaparkovat na druhém vyznačeném místě a nabíjet přes Chademo či CCS u aut, které mají konektor vpředu, u musí se stát na zákazu zastavení na pravé straně stojanu před vjedem do skladu.