Průmyslové koncerny se spojují: chtějí lepší baterie pro elektromobily

Světové průmyslové koncerny Bosch, GS Yuasa a Mitsubishi zakládají společný podnik v Německu, který má za cíl vyvinout novou generaci lithium-iontových baterií. Reagují tak na čím dál tím zřejmější potřebu lepších, výkonnějších a levnějších baterií. Ve výrazně vyšším množství.

Bosch je už dnes v oblasti elektromobility poměrně akční, do budoucna se chce angažovat ještě víc
foto: Bosch

Elon Musk, šéf Tesla Motors, opatrně hovoří o vybudování své gigantické továrny na li-ion baterie už několik několik měsíců. Dokonce se kvůli tomu nejspíš sešel s nejvyšším vedením společnosti Apple. Baterky prostě budou v následujících letech potřeba. Spousty baterek!

Nová společnost koncernů Bosch, GS Yuasa a Mitsubishi jménem Lithium Energy and Power GmbH & Co. KG má sídlo ve Stuttgartu. Podle slov zástupců firmy není jejich cílem nic menšího než uskutečnit obrovský skok v oblasti rozvoje technologie baterií.

„Naším cílem je učinit lithium-iontové baterie dvakrát efektivnější,“ řekl Dr. Volkmar Denner, který je ve firmě Bosch zodpovědný za výzkum a vývoj. Klíčovými odběrateli nových typů baterií mají být pochopitelně automobilky – ale nejen ony. Přenosná elektronika bude i během následujících let zažívat obrovský boom.

V koncernu Bosch si jsou jistí, že od roku 2020 dál se elektromobilita stane masovou záležitostí. I proto drží Bosch v novém joint-venture 50% podíl. Oba dva další účastníci mají po 25 %. Bosch má v rámci projektu hlavní „kompetence“ v oblasti battery managementu a obalů baterií. Navíc disponuje i know-how v oblasti procesů a managementu kvality při velkokapacitní výrobě komplexních produktů.

GS Yuasa má zase letité zkušenosti s výrobou li-ion článků s vysokou hustotou. Mitsubishi doplňuje trojici svou globální prodejní sítí a zkušenostmi z globálního byznysu.

tisková zpráva

14 komentářů u “Průmyslové koncerny se spojují: chtějí lepší baterie pro elektromobily”

    1. On je totiž třeba Bosch
      On je totiž třeba Bosch velice závislý na spalovácích a tak můžeme spekulovat, že to je z důvodu zajištění místa na trhu pokud se auta na akumulátory prosadí nebo třeba že tím chtějí jen ukázat snahu a odsunout tak ukončení výroby spalováků.

      Klidně můžou tvrdit, že to chystají nebo že už něco mají, což může být pravda, ale do prodeje to nechtějí dát, protože na současném stavu vydělají více. Nebo to prostě už mají někde v šuplíku pro případ, že by opravdu nastala větší změna a měly jim klesnout příjmy.

      Vždy v tom budou prachy a otázka, z čeho vydělají více.

              1. Jsou kde Jsou. Tesla
                Jsou kde Jsou. Tesla vyrábí rodinný supersport a prodeje tech super Německých automobilek v USA padají a i to BMW i3 nemá žádný ohromující dojezd ani za příplatek. Tiskové oddělení WV už tolikrát slibovalo ze mají připravený elektromobil že už je to trapné. Vývoj jim pěkně ujel Jsem zvědavý co předvedou v budoucnu.

                1. Nevím, jestli myslíš
                  Nevím, jestli myslíš německá auta všeobecně, nebo jen elektrmobily. Jestli všeobecně, pak lžeš.
                  Jediný, kdo má v USA propad je jen samotný VW, který tam ale nikdy moc úspěšný nebyl, jinak BMW, Mercedes, Audi i Porsche (oba z koncernu VW) jsou na rekordních prodejích. Konkrétně Mercedes za loňský rok nárůst o 14 %, BMW o 10 %, Audi o 13 %, Porsche dokonce o cca 20 %

                  viz: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/prodeje-porsche-lamou-diky-zamori-rekordy-novy-macan-ma-zajistit-dalsi-rust-1051682
                  http://www.autorevue.cz/mercedes-benz-loni-v-usa-konecne-pokoril-bmw-i-to-tam-ale-hlasi-rekord

                  V absolutních číslech je to jen u těchto 4 automobilek dohromady skoro milion aut. Tesla prodala v USA jen několik tisíc…
                  Určitě tím nechci shazovat úspěch Tesly, ale uvádějme věci tak, jak opravdu jsou a nešiřme nesmyly. Takže ano, Němci jsou tam kde jsou a jsou na tom velice dobře 😉

                2. To byla velmi obecně
                  To byla velmi obecně míněná poznámka protože rozkrádání veřejných peněz se týká celé společnosti a má dopady pro celou společnost.
                  Že jsi to nepochopil a vidíš to jen optikou „nemají auto jako Tesla“ to už je tvúj problém. :-/

    2. Ono to s vývojem těch
      Ono to s vývojem těch lepších baterií není vůbec snadné, skoro bych to přirovnal k vývoji nových léků.

      Nicméně můj osobní pohled na věc je takový, že v současné době nutně nepotřebujeme nové články. My teď potřebujeme ty články s dnešními parametry především razantně zlevnit a zajistit jim opravdu masovou výrobu. Tj. přesně to co chce udělat Elon.

      To že nejlepší současné články nejsou tak zlé demonstruji na příkladu BMW i3. Toto autíčko má 22kWh baterii uloženou v hliníkové krabici pod podlahou a celá ta krabice váží 230kg.

      Pokud tuto krabici vezmeme a obrazně řečeno ty původní 60Ah články od Samsung-SDI vysypeme do popelnice a místo nich do té krabice vyskládáme moduly s články od Tesly, tak ihned získáme 32kWh baterii o stejné hmotnosti a ještě v krabici zůstane trochu místa.

      Pokud by jsme se rozhodli obětovat dalších cca 70kg, tak tu krabici můžeme vyskládat až po okraj a dostaneme se skoro k 40kWh/300kg. Takže ono BMW i3 mávnutím proutku dostane dojezd něco kolem 350km NEDC.

Napsat komentář