Průmysl v Německu se dohodl na výstavbě vodíkových plnících stanic

Díky akčnímu plánu předních německých a světových průmyslníků by se v Německu mělo do roku 2023 vyskytovat více než 400 vodíkových čerpacích stanic. Autoři projektu očekávají, že celkové investice na tento ambiciózní infrastrukturní projekt se vyšplhají přibližně do výše 350 milionů eur.

Nové auto na vodík – Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S. Bude také jednou čerpat u vodíkových stanic v Německu a následně celé Evropě?
foto: Aston Martin

Iniciativa H2 Mobility a společnosti Daimler, Linde, OMV Shell a Total se dohodli na akčním plánu pro výstavbu celostátní sítě čerpacích stanic pro vodíková elektrická vozidla, jimž dodávají energii vodíkové palivové články. Do roku 2023 by se měla stávající síť 15 stanic rozšířit o dalších 400.

Jako první krok v plánu bylo stanovení cíle postavit prvních 100 stanic během příštích 4 let. Tolik stanic už by dle propočtů iniciativy mohlo být dostačující pro uspokojení potřeb předpokládaného počtu vodíkových aut, které mají být uvedeny na německý trh v příštích letech a které se dle predikcí budou pohybovat na německých silnicích.

Právě dostatečný počet čerpacích stanic pro uspokojení budoucí poptávky bude jedním z hlavních předpokladů úspěchu vodíkového automobilového trhu. Kromě plánů na celostátní síť čerpacích stanic tato dohoda stanovuje zásady pro zadávání veřejných zakázek, zásady pro distribuci potřebného vodíku a obsahuje i žádost o podporu německé spolkové vlády.

Síť plnících stanic musí být dle předpokladů pro každodenní použití vytvořena nejen v hustě obydlených oblastech a podél hlavních dopravních tepen, ale postupně i ve venkovských oblastech. Cílem je nabídnout vodíkové stanice nejméně na každých 90 kilometrech dálnice mezi hustě obydlenými oblastmi. Podle tohoto plánu by mělo na každou metropolitní oblast připadat alespoň 10 vodíkových stanic.

Elektromobily poháněné vodíkovými palivovými články mohou významně přispět k vytvoření pozice Německa jakožto hlavního trhu pro udržitelné řešení mobility a účinných technologií. Velká výhoda této technologie totiž spočívá ve výrazném snížení emisí CO2.

tisková zpráva

10 komentářů u “Průmysl v Německu se dohodl na výstavbě vodíkových plnících stanic”

  1. nieje mi jasne ci to bude
    nieje mi jasne ci to bude elektromobil, v ktorom sa bude z vodiku vyrabat elektrina, alebo to bude jazdit priamo na ten vodik.

    V kazdom prípade, ak bude aspon jedna „cerpacka“ v mojom krajskom meste, auto bude stat ako nissan LEAF (do 30tis Eur) a bude to mat dojazd 500km, hned by som ho kupil.
    Cena vodiku by casom nebola vyssia ako elektriny, takze…..so goooood 🙂

      1. Ale uz aj Honda FCX Clarity
        Ale uz aj Honda FCX Clarity predsa tankuje kvapalny vodik a vyraba si elektrinu same. Takze urcite budu auta spalujuce kvapalny vodik. Aj MB uz ma prototype a neviem ci to nieje opat Honda, alebo Toyota co chce v 2015 uviest na trh Hydrogen Fuel Cell Car do ceny 35 000 eur. Ak sa nemylim vozidlo bolo vystavene teraz na IAA vo Frankfurte. Inac nevidim prepojenost naco by mali stavat stanice na capovanie vodiku ak by auto nemalo spalovat vodik a vyrabat si tak elektrinu pre chod. Viem, ze v CZ ale aj na SK su uz testovacie autobusy a co viem tak tu v Londyne uz chodi 12 vodikovych autobusov a cerpaju vodik este su aj pokreslene ako to funguje. Su v centre kde je congestion charge. Videl som ho asi dva krat. Niesom priamo z Londyna.

Napsat komentář