Představujeme nové Audi A4 Avant g-tron

Nový model Audi A4 Avant g-tron, který bude uveden na trh koncem roku 2016, je dalším řešením značky Audi pro trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti.

Nové Audi A4 Avant nabízí alternativní pohon na zemní plyn. Motor 2.0 TFSI s dvoupalivovým systémem pracuje s inovativním spalovacím procesem.
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

Audi A4 Avant g-tron je sportovním a zároveň extrémně úsporným a ekonomicky výhodným vozem. Motor vychází z nové jednotky 2.0 TFSI s vyspělým procesem velmi účinného spalování, vyvinutým značkou Audi.

Jednotka, přeplňovaná turbodmychadlem, poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k). Nejvyšší točivý moment 270 N.m je k dispozici od cca 1650 min-1. Pro provoz na zemní plyn byly speciálně upraveny písty a ventily, které umožňují optimální kompresní poměr.

Elektronická řídicí jednotka snižuje vysoký tlak zemního plynu z palivové nádrže (až 200 barů) na pracovní tlak 5 až 10 barů v motoru. Tato funkce řízení tlaku probíhá dynamicky a precizně v závislosti na výkonu, požadovaném řidičem.

Zemní plyn má díky tomu v přívodním potrubí i vstřikovacích ventilech vždy správný tlak – nízký tlak pro hospodárnou jízdu s nižšími otáčkami, nebo vysoký tlak, nezbytný k dosahování vyššího výkonu a točivého momentu.

Audi A4 Avant g-tron spotřebuje v kombinovaném režimu necelé čtyři kilogramy CNG (compressed natural gas – stlačený zemní plyn) na 100 kilometrů, čemuž odpovídají náklady na palivo ve výši přibližně 104 Kč (při průměrné ceně cca 26 Kč/kg CNG v říjnu 2015).

Emise CO2 jsou méně než 100 gramů na km. Nádrže pojmou celkem 19 kilogramů CNG, což umožňuje dojezd více než 500 kilometrů. Pokud množství zbývajícího zemního plynu klesne pod cca 0,6 kilogramu – tomu odpovídá reziduální tlak 10 barů – přejde řídicí jednotka do režimu spalování benzinu.

Dvoupalivové Audi A4 Avant g-tron tak může v tomto režimu překonat dalších 450 kilometrů. Celkový dojezd je srovnatelný s vozem, poháněným motorem TDI.

Plnicí hrdla nádrží na zemní plyn a benzin jsou umístěna pod společným víčkem. Po čerpání paliva a ve velmi chladném počasí je motor spuštěn v režimu na benzin, ale co nejdřív přechází na spalování zemního plynu.

Dva displeje na panelu přístrojů informují řidiče o aktuálním stavu paliva v nádržích. Informační systém řidiče zobrazuje spotřebu paliva v aktivním provozním režimu.

Audi montuje čtyři válcové nádrže na jako kompaktní modul do zadní části modelu Avant. Nádrže jsou přizpůsobeny disponibilnímu prostoru a každá z nich má specifické rozměry.

Nádrže jsou uloženy v ochranných pouzdrech z ocelového plechu a zajištěny upínacími pásy, aby byly chráněny před poškozením, například od hran obrubníků. Během výroby modelu A4 Avant g-tron je do karoserie montován kompletní modul nádrží na CNG, který zahrnuje také nádrž na 25 litrů benzinu.

Vůz nemá prohlubeň pro náhradní kolo. Akumulátor je navíc přemístěn ze zavazadlového prostoru do motorového prostoru. Podlaha zavazadlového prostoru je v úrovni prahu, takže je zachován plnohodnotný prostor pro zavazadla.

Nádrže na CNG s provozním tlakem 200 barů při teplotě 15 °C odpovídají filozofii lehké konstrukce Audi – díky svému inovativnímu uspořádání jsou o 56 procent lehčí než srovnatelné nádrže z oceli.

Vnitřní vrstva je tvořena plynotěsným polyamidem, nad ní následuje vrstva kombinující kompozity vyztužené uhlíkovými a skelnými vlákny, aby byla zaručena nejvyšší míra pevnosti.

Třetí vrstva je tvořena výhradně kompozitem vyztuženým skelnými vlákny a slouží především snadné vizuální kontrole, protože poškozená místa získají mléčně bílou barvu.

Při výrobě je každá nádrž před montáží do automobilu vyzkoušena tlakem 300 barů. Tlak, způsobující roztržení nádrže, je ještě mnohem vyšší a výrazně převyšuje legislativní požadavky.

Při používání plynu Audi e-gas má provoz modelu Audi A4 Avant g-tron neutrální bilanci emisí CO2. Audi e-gas je syntetický metan vyráběný v několika závodech z vody a CO2 s využitím elektrické energie z obnovitelných zdrojů.

Audi provozuje ve Werlte první závod na přeměnu elektrické energie na plyn v průmyslovém měřítku na světě, ale nyní získává e-gas i z dalších zařízení.

Značka se čtyřmi kruhy umožňuje technologií přeměny elektrické energie na plyn ukládat přebytky energie z obnovitelných zdrojů, a významně tak přispívá k realizaci přechodu na energie, získávané trvale udržitelným způsobem.

Společnost Audi se svými partnery intenzivně pracuje na vývoji různých syntetických paliv pod souhrnným označením Audi e-fuels, přičemž používá také nové metody výroby na biologickém základě.

tisková zpráva

14 komentářů u “Představujeme nové Audi A4 Avant g-tron”

  1. Chlapci, nemáte s tím
    Chlapci, nemáte s tím vůbec žádnou zkušenost. Mám třetí auto na CNG a nevím, co je na to mšpatného – na komfort se dobře a rychle zvyká. Auto nesmrdí, ani při studeném startu, ani při tankování, nikde žádná špína. Člověk se vozí komfortně a dynamicky a kilometr ho vyjde levněji, než socky ve fábiích, které potkává. Když to hodně solím, tak jezdím za 1,3kč/km (160-180km/h dálnice), jinak se dá v klidu jezdit do 1kč/km. Akorát je myslím nesmysl, aby ji vyráběli 4×4. Technicky není možné seskládat vzadu haldex i nádrže na CNG. To by jinak bylo auto snu ;).

  2. CNG-passat B6 (Ecofuel) má
    CNG-passat B6 (Ecofuel) má jako jediný v této kategorii 21Kg plynu a zároveň 31L benzinu (natankoval jsem po hrdlo až 33L a cestou do Chorvatska se to fakt hodí). Ocel nádrží ale rezne a vybuchuje viz nepěkné obrázky (já už tankuju 10m od auta)

    http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=13658

    nebo

    http://www.merkur.de/lokales/wolfratshausen/wolfratshausen/bilder-gasexplosion-wolfratshausen-mm-2444777.html

    takze doporucuju jeste nové nádrže vyndat, pozinkovat a zas namontovat (jinak nutno nádrže menit po 5 letech za desetinásobek této preventivní operace (20 let životnosti ocelových nádrží od výrobce je jen zbožné přání při dnešních úsporách v kvalitě laku, tady udělali soudruzi z Wolfsburgu chybu)

    Nicméně zde chlapci z Audi zapracovali na spotřebě = stejný CNG dojezd a skoro i benzín jako u CNG passata (470-500km), nádrže jsou ale z kompozitu a před nárazem dobře chráněné a co je unikát který ještě v této kategorii (kombík dojezd 500km/470km) nikdo nemá : 4×4!!!
    Nicméně 2.0 TFSI versus 1.4 TSI bude opravdu úspornější???
    Počkáme si zas na realitu…

  3. zbytečně těžké,
    zbytečně těžké, zbytečně komplikované, tak akorát onanie pro zelené mozky s nabytou peněženkou pro něž neni tesla to jediné po čem touží…

    výhoda ovšem je ,že dokáže natankovat za 5 minut a pak se může honit s tím mercedesem co ho před 2 minutama předjel na dálnici. Pokud todle zvladnou baterky OK. Pokud ne tak je to předražené golfové vozítko co může na silnici 😛

  4. Tak přesně na takové auto
    Tak přesně na takové auto čekám. Momentálně jezdím s VW CADDY na CNG a jsem maximálně spokojený. Co se týká užitnosti tak super ale paráda žádná. Předtím jsem jezdil AUDI A4 09 3.0Tdi
    tip.quattro a až na spotřebu jsem byl spokojen. Proto si myslím že AUDI A4 CNG bude přesně pro mě. Proběhne lehký kompromis mezi prostoren VW CADDY a pohodlím AUDI A4 a jsem si téměř jistý že to bude ono. 🙂

  5. Myslím, že i pro
    Myslím, že i pro naprostého laika stačí ten průhledný obrázek pohony, převodovkami a nádržemi přecpaného vozu a ten samý obrázek elektromobilu, aby porovnal. Ještě mohli na střechu dát výklopnou plachtu.
    Jsem jediný, který si myslí, že v autě nás má zajímat prvotně co největší prostor pro cestující a náklad vzhledem k rozměrům vozu? A co nejmenší pro pohony?

    1. podle vsech zprav se prave
      podle vsech zprav se prave snizovani nakladu nedotklo ani jednoho z elektrickych a hybridnich reseni ktera v koncernu pripravuji, naopak se prej budou na elektrinu soustredit mnohem vice

      ale jinak ano, tohle auto je podle me taky celkem „zbytecne“ teda hlavne to ze ma nadrze hned 4 a vsechny zavarene do ramu s malou benzinovou nadrzi, za 15 let tedy nejakeho Xteho majitele ceka vymena celeho toho kusu ktery jiste bude zatracene „levna“ zalezitost 😀

Napsat komentář