Občané a pražské firmy mohou od 9. října 2017 využívat k cestám po Praze flotilu 15 moderních elektromobilů Volkswagen e-Golf.
foto: Car4Way/PRE
Společnost CAR4WAY, na základě strategického partnerství s Pražskou energetikou, zahajuje pilotní projekt Sdílení elektromobilů pro Prahu. Jde o unikátní projekt, který se opírá o vyspělou technologii, moderní trend sdílení automobilů a zaměření na ekologicky udržitelnou mobilitu.
Předpokládá rozvoj carsharingu v Praze ruku v ruce s plánovaným rozvojem infrastruktury nabíjecích stanic v rámci širších iniciativ tzv. chytrého města (smart city).
NEPŘEHLÉDNĚTE Renault v Madridu rozjel sdílení 500 elektromobilů
Carsharing znamená v překladu sdílení automobilů. V případě služby od CAR4WAY jde o profesionální sdílení vozů pomocí speciálního hardwaru a softwaru.
V pražských ulicích volně stojící a viditelně označené elektromobily e-Golf budou dostupné 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. A to všem registrovaným uživatelům, kterým bude stačit po zarezervování k otevření vozu pouze čipová karta.
Vyhledají se snadno, pomocí zdarma stažené aplikace ve smartphonu nebo na internetových stránkách CAR4WAY. Klíč ke každému vozu je umístěn v přihrádce spolujezdce a každý zájemce tak může ihned vyrazit na cestu rezervovaným vozem, bez nutnosti řešení formalit jako například v autopůjčovně.
Vůz kartou po skončení jízdy jednoduše uzamkne a zanechá kdekoli ve vyhrazené lokalitě určené pro elektromobily a nazvané „e-centrum“. Uživatel bude platit pouze za to, co skutečně projede. Každé auto má zabudovanou carsharingovou jednotku, díky které mu budou účtovány jen skutečně ujeté kilometry a doba využívání vozu.
S CAR4WAY uživatel po úvodní registraci a uhrazení vratné kauce ve výši 2 000 Kč jednoduše sdílí vozy dle svých potřeb mobility. Kromě zmíněného čistě elektrického e-Golfu si může vybrat i z různých typů běžných vozidel, od malého Citigo až po největšího Transportéra.
Minimální doba sdílení je jedna hodina. Zaregistrovat se může každý, kdo vlastní řidičské oprávnění, ať už z pohodlí domova nebo osobně s asistencí v pražské kanceláři CAR4WAY. Pro úspěšnou on-line registraci je potřeba pouze platný doklad totožnosti, řidičský průkaz a platební karta k úhradě vratné kauce.
S auty bude možné s nimi parkovat volně kdekoli v lokalitě „e-centra“ Prahy (Praha 1 až 5), včetně tzv. modrých a fialových zón po celém městě. Kromě nových e-Golfů je možné si v Car4Way půjčit také elektromobily Volkswagen e-up!.
Hodina v elektromobilu Volkswagen e-Golf vás vyjde na 218 Kč, hodina v e-Up! na 99 Kč.
jak to maji vymysleny s nabijenim? vezmu, povezu se kousek,
jak to maji vymysleny s nabijenim? vezmu, povezu se kousek, vratim a co dal? kdo to dobije?
indukce přeci co asi tak
indukce přeci co asi tak jinýho
youtube.com/watch?v=903l19UJ7aA
dekuji za pouceni, ze existuje indukce. ale pochybuji, ze
dekuji za pouceni, ze existuje indukce. ale pochybuji, ze egolfy jsou dobijeny takhle.
Myslím, že je bude někdo muset jednou z pár dní dovézt k
Myslím, že je bude někdo muset jednou z pár dní dovézt k nabíječčce. Nevím, zda se v mapě zobrazí pro registrované dojezd.
nojo kdyby Germán neprodal KUKA čínanoj tak se za její
nojo kdyby Germán neprodal KUKA čínanoj tak se za její výkony ted nemusí stydět 😉
youtube.com/watch?v=uMM0lRfX6YI
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/
finance.google.com/finance?q=ETR%3AKU2
to pujceni na hodinu je v pohode, ale je tam i balicek vikend
to pujceni na hodinu je v pohode, ale je tam i balicek vikend a tyden, to uz to budes muset nekde nabijet, uvidime jak to maji vymyslene 🙂
Podle mě stejně jako pro tankování. Ve spec. schránce je
Podle mě stejně jako pro tankování. Ve spec. schránce je CCS, tak tam bude čip ČEZ a PRE a dobiješ to při nákupu v odbchodáku.
cool dikes za odpoved
cool dikes za odpoved
Na klíčích jsou oba dva čipy – PRE i ČEZ, takže
Na klíčích jsou oba dva čipy – PRE i ČEZ, takže dobíjení je v pohodě. Stačí najít nejbližší stanici a nabíjet. Čas nabíjení, jestli se nepletu, se do výpůjčky nepočítá.
Můžeš vrátit pouze do zóny v centru Prahy, které je
Můžeš vrátit pouze do zóny v centru Prahy, které je široké jen 8,5 km, takže když bude docházet baterka, určitě pro něj někdo z firmy zajede a odveze na nabíječku + jsou tam nějaké bonusy, když bude dobíjet sám uživatel.
…můžete prosím přidat ještě informaci kolik bude stát
…můžete prosím přidat ještě informaci kolik bude stát km.
Z cen C4W je jasné, že je daleko výhodnější si
Z cen C4W je jasné, že je daleko výhodnější si pronajmout podobně velké auto se spalovacím motorem než elektroauto. To dá lidem jasný signál, na co se mají orientovat při pořízení auta 🙂
https://www.car4way.cz/ceny#prices
viz. můj příspěvek výše – pokud je v ceně za 188 Kč
viz. můj příspěvek výše – pokud je v ceně za 188 Kč 100km zdarma, tak mi to příliš drahé nepřijde – plně srovnatelné se spalovákem, kde musíte připočítat kilometry…
Ono hrozně záleží, kde člověk jezdí. Já zpravidla po
Ono hrozně záleží, kde člověk jezdí. Já zpravidla po Praze denně najezdím max 25km, v podstatě samé pojíždky v rámci pár km (ono se to nezdá, ale průměrná rychlost je kolem 20km za hodinu). Tedy za Fabii zaplatím za 25km 181 Kč a u eGolfu 218 Kč. Pokud ale potřebuju jen nějaký pojezd po centru Prahy, pak najedu sotva pár kilometrů a pak je ten rozdíl už znát. Stačí načnout další hodinu a pak už to naskakuje. 100km po Praze najede jen taxikář za dopoledne.
Myslím, že pro ty kdo nechtějí mít vlastní auto v Praze, tak je to výhodná služba, rozhodně lepší, než koupit vlastní, které bude stát někde zaparkované 95% času. Pro rodinu s dětmi to ideální není, dokud nebude stát v každé ulici několik volných aut.
zajímavé je, že sice hodina vyjde na okolo 200 Kč (dle
zajímavé je, že sice hodina vyjde na okolo 200 Kč (dle tarifu od 188), ale v ceně je již 100 km, tj. evidentně je to uděláno tak, aby si lidé elektromobil vyzkoušeli během té hodiny pořádně a nepůjčovali si to na 15 minut. A celková cena 188 Kč mi nepřijde špatná – rozhodně levnější než taxi, při rozpočítání mezi víc lidí i konkurenceschopné vůči MHD a navíc… člověk si vyzkouší solidní elektromobil 🙂
No těch pár kilometrů, kde se to dá půjčit mi jako
No těch pár kilometrů, kde se to dá půjčit mi jako konkurence MHD moc nepřijde. A jestli dáte z centra Prahy 100 km za hodinu, tak Vás zcela jistě uvidím večer ve zprávách :-).
Ovzduší v Praze a Brně poškozuje zdraví
Ovzduší v Praze a Brně poškozuje zdraví obyvatel
hybrid.cz/ovzdusi-v-praze-brne-poskozuje-zdravi-obyvatel
Znečištění ovzduší v Praze je vysoké. Dánský expert byl zděšený
zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/znecisteni-ovzdusi-v-praze-je-vysoke-dansky-expert-byl-zdeseny-1061790
Prahu a Brno dusí ultrajemný prach. Lidem jde o zdraví
tyden.cz/rubriky/zdravi/zdravi/prahu-a-brno-dusi-ultrajemny-prach-lidem-jde-o-zdravi_317686.html
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
youtube.com/watch?v=UUILCBrZdV4
youtube.com/watch?v=UUILCBrZdV4
KASTRÁT DIESELu = to je tak, když zlatý čezký ručičky
KASTRÁT DIESELu = to je tak, když zlatý čezký ručičky šáhou na FILTR DPF :)))))
youtube.com/watch?v=sKMsYf3uPEA
Policie odmítá měřit diesely bez filtrů, podle kritiků
Policie odmítá měřit diesely bez filtrů, podle kritiků se jen vymlouvá
zpravy.idnes.cz/praha-kontroly-dieselu-bez-filtru-pevnych-castic-f7f-/domaci.aspx?c=A170904_093639_domaci_hell
… a to jéé ta vizitka ČÉÉZka, země ČÉÉEZka, domov hnůj 😉
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/
Přesně to si myslím já a vidím na vlastní oči, jak z
Přesně to si myslím já a vidím na vlastní oči, jak z některých padají jen saze přímo na silnici a tam dlouhodobě zůstávají ležet. V tomto případě ihned bez měření odebrat techničák natvrdo – vůbec se s ním nebavit a trvat na měření emisí pod dohledem! Jinak nemá šanci s tím jezdit.
A tohle je normální? Tohle nevidíme? Zlatý EV, ať se pak do nich někdo naváží – vůbec netuší, o čem to je!!
Poslední dobou jedou elektra přednostně na ten městský
Poslední dobou jedou elektra přednostně na ten městský carsharing.
Škoda by měla začít rychle navrhovat úplně nové elektro né jen v podstatě tu kopii VW ID, která se asi bude stejně vyrábět v Německu na jendé lince.
Teď ať zkopíruje pro Vrchlabí Teslu 3 s maximem vnitřních kamer a automatických nastavení, plus s evropsky dělaným tipicky na Škodě nejlepším kufrem, to by mohla být spíš v EU jednična v tomhle sdílecím oboru.
A ze jsem tak zvedavy, kdy to zacne fungovat? 9. rijna uz
A ze jsem tak zvedavy, kdy to zacne fungovat? 9. rijna uz bylo, clanek je plny budouciho casu a na mape ani jedno EV neni… Predem dik za odpoved
Já jsem jich pár našel, myslím, že nejméně čtyři v
Já jsem jich pár našel, myslím, že nejméně čtyři v okolí centra. Myslím mapu v aplikaci v Androidu.
Dik
V mape na webu nic, same skodovky, krome nich jsem tam
Dik
V mape na webu nic, same skodovky, krome nich jsem tam zahledl jen jeden Caddy.
EDIT: na strance venovane elektromobilite na mape neni pro jistotu nic, jen vyznacena oblast…
Na webu vedle mapy, jak je „Vyhledat adresu“, tak změňte
Na webu vedle mapy, jak je „Vyhledat adresu“, tak změňte lokalitu z Praha P1 + P2… na Praha e-Centrum a máte tam 4 e-Golfy :).
Pomohlo, diky.
Pomohlo, diky.
Však sem jim taky psal ať aspoň barevně odlišej
Však sem jim taky psal ať aspoň barevně odlišej elektroauta nebo ať umožněj jen jejich vyhlédávání, že mě rakovinomety neberou.
Tak už to zapracovali, akorát když vodzůmujete tak to spadne pod šedivej multičuflík, takže zase vidíte prd zda tam elektrika je nebo ne a musíte si každej jeden šedivej přizůmnout, aby jste zjistili či tam elektrika vůbec je nebo ne. By mohli udělat ještě aspoň šedivomodrý 🙂
Puntíky udělat půlené, nebo střed zelený s průsvitným
Puntíky udělat půlené, nebo střed zelený s průsvitným okrajem. Při překryvu (se zeleným tředem nahoře) budou vidět obě barvy…
Tak.
Tak.
off
Bohapustej dinosaurskej greenwashing – zatímco plkaj o
off
Bohapustej dinosaurskej greenwashing – zatímco plkaj o elektrické budoucnosti tak stále hustě lobujou za spalování ropy a prskání jedů.
https://electrek.co/2017/10/09/automakers-all-electric-cars-lobbying-fuel-standards/
Hned zítra nebo ve čtvrtek to půjdu vyzkoušet. Za ty
Hned zítra nebo ve čtvrtek to půjdu vyzkoušet. Za ty peníze to jde. Komu se to zdá dražší, může si půjčit třeba e-UP, ten vyjde levněji.
Tak jsem to včera opravdu vyzkoušel, ještě nemám
Tak jsem to včera opravdu vyzkoušel, ještě nemám finální cenu, ale bude to něco přes třista korun za 2 hodiny půjčení, ale více jak půl hodiny jsem nabíjel jak na Mennekesu, tak i na DC nabíječce v Duhové. Původně jsem si objednal jen jednu hodinu, ale je to dosti návykové, takže nejprve jsem si to prodloužil o půl hodiny, pak ještě o další půlhodinu. Myslím, že bych si zvykl dost rychle.
Taky si to nějakej víkend pučím na protáhnutí v
Taky si to nějakej víkend pučím na protáhnutí v serpentýnách okolo Prahy. 😀
Už jsem jim to psal i na FB. 218 Kč/hod znamená po Praze
Už jsem jim to psal i na FB. 218 Kč/hod znamená po Praze vyšší ceny než za taxík. Škoda, mohla to být zajímavá volba.
Ale jenom na velmi krátké trasy a s velmi levnými a
Ale jenom na velmi krátké trasy a s velmi levnými a poctivými taxikáři 😉 A e-UP za 99 už je celkem bezkonkurenční.
No ten jejich příklad „Na Václavák“ a tam auto nechat
No ten jejich příklad „Na Václavák“ a tam auto nechat vychází v průměru přes 50 Kč/km, takže dražší i než s těmi nepoctivými :). Holt po Praze fakt těch 100 km za hodinu nevyužijete ani při honičce s policií :-D.
Příklad jsem neviděl, ale já to mám třeba na Václavák
Příklad jsem neviděl, ale já to mám třeba na Václavák z odlehlejšího konce P5 nějakých 10km a i když vezmu nejlevnější radiotaxi, tak jsem v tom minimálně za 350,- A do práce to mám 20km a jako bonus modrou zónu. Takže ono záleží na konkrétní situaci. Po centru a okolí opravdu carsharing tohoto typu moc smysl nedává.
Pro mě je hlavně škoda, že zatím nikdo nenabízí možnost si to auto půjčit v jednom městě, dojet na druhý konec republiky, kde služba funguje taky, tam ho odhlásit a za několik dnů udělat to samé opačným směrem.
Jenže e-Golf v současnosti nebude ve Vaší odlehlejší
Jenže e-Golf v současnosti nebude ve Vaší odlehlejší oblasti P5, protože jeho zóna (kde se dá půjčit a kam se musí vrátit) je centrum široké 8,5 km (tzn. pokud chcete na Václavák, tak je to z nejodlehlejší části co to jde méně než 5 km. Až rozšíří zónu třeba na celou Prahu, tak samozřejmě budete mít naprostou pravdu, že budou situace, kdy se vyplatí.
off
Pro socky už žádný naftový rakovinomety nebudou. Ani
off
Pro socky už žádný naftový rakovinomety nebudou. Ani VW už do novejch Golfů 8 s naftou nepočítá.
Škoda Auto skončí s diesely u Fabie a Rapidu. Chystá elektromobily
http://zpravy.e15.cz/fleet-special/skoda-auto-skonci-s-diesely-u-fabie-a-rapidu-chysta-elektromobily-1337415
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E: https://ekonomika.idnes.cz/redir.aspx?c=A171010_356934_ekoakcie_rts&x=socialky_android_z
„Zaměstnanci na motorech přijali zprávu o přidělení
„Zaměstnanci na motorech přijali zprávu o přidělení zakázky na montáž baterií pro elektroautomobily do Mladé Boleslavi s nadšením. Berou to jako jistotu do budoucnosti,“ uvedli podle listu odboráři.
Možná jim neřekli, že to budou dělat roboti od ABB 🙂
Možná jim neřekli, že to budou dělat roboti od ABB 🙂
Pšš 🙂
Pšš 🙂
když už tak roboti KUKA 😉
když už tak roboti KUKA 😉
Ty sou čínský.
Ty sou čínský.
když už tak čínská investice v €jropě = roboti KUKA od
když už tak čínská investice v €jropě = roboti KUKA od ABB 😉 Šádevotroci půjdou vysávat ČEZko na pracák 😉
Jenže ČR má nejen jedny z nejlevnějšch odborných
Jenže ČR má nejen jedny z nejlevnějšch odborných dělníků na světě, ale taktéž i obsluhu a opraváře robotů.
Plus se solárním baronům podařilo znemožnit zelené šílence v následování Německa se superdrahou elektřinou, takže v roce 2030 až vyprší dotace na soláry tak budeme nejvýhodnějším centrem pro robotické dílny nejen v celé Evropě, ale i na předním celosvětovém místě.
chudák… upracoval se u místních votrokářů k smrti …
chudák… upracoval se u místních votrokářů k smrti … ;)))
novinky.cz/krimi/451470-v-mobilni-toalete-v-mlade-boleslavi-nasli-mrtveho-muze.html
Néni to chudák Alien? Už dlouho se nevozval 😀
Néni to chudák Alien? Už dlouho se nevozval 😀
CAR4WAY – konečně něco pozitivního pro Smradlavý Raka
CAR4WAY – konečně něco pozitivního pro Smradlavý Raka Město Pražský :))) sice je to jen 0,0001% toho co by se dalo dělat ale v týdle bídný korupcí/lobingem/zaprodaností prosáklý zemi ČEZký pozitivní kapka 😉
„Škoda Auto bude v Česku vyrábět baterie pro
„Škoda Auto bude v Česku vyrábět baterie pro elektromotory“ :)))))
hele další sosiálně-demografická úchylnoost před volbama :DD
zpravy.e15.cz/fleet-special/skoda-auto-bude-v-cesku-vyrabet-baterie-pro-elektromotory-1338374