Zájem o elektromobil Porsche Taycan je takový, že automobilka navýší výrobu ke 40 000 kusů ročně. Zejména z Norska už má několik tisíc rezervací a tihle zájemci chtějí informace!
foto: Porsche
Ačkoliv základní informace o elektromobilu Porsche Taycan aka Mission E už známe (dojezd 500 km, výkon 400 kW, nabíjení 350 kW), stále ještě nebyla odhalena výrobní verze. Ta se očekává až letos v září.
Zvědaví Norové, kteří auto rezervují jak na běžícím pásu, ale chtějí odpovědi na své otázky. Porsche jim proto aktuálně rozeslalo krátký seznam odpovědí na nejčastější otázky.
Potvrzuje se, že dveře budou u výrobního Taycanu praktičtěji a konvenčně řešené, než u konceptu Mission E. Za příplatek bude dostupný zimní balíček, který bude obsahovat mimo jiné tepelné čerpadlo a vytápění předních i zadních sedaček plus volantu.
Palubní nabíječka nabídne výkon 22 kW ve standardu. Cena elektromobilu Porsche Taycan se pak bude pohybovat mezi modely Cayenne a Panamera (1 470 000 Kč – 1 820 000 Kč).
Proč tu opět zmiňujete že „Zájem o elektromobil Porsche
Proč tu opět zmiňujete že „Zájem o elektromobil Porsche Taycan je takový, že automobilka navýší výrobu ke 40 000 kusů ročně.“ když tu nedávno jeden čtenář poznamenal, že již rok mají od Porše objednávku na díly pro skoro 40 000 Taycanů?!? To jako budete ten hype živit dál a dál?
Vsechny superrychle nabijecky Ionity a podobne jsou ode dneska
Vsechny superrychle nabijecky Ionity a podobne jsou ode dneska po celem svete vypnute. Duvodem je zkrat v konektoru kde vytekla chladici kapalina ktera chladi kabel. Asi kluci pouzili cistou vodu a ono jim to zamrzlo a prasklo…
Zlaty Tesla SC.
No to jsou jelítka.
Co já vím tak jsou komplet vypnuté ty
No to jsou jelítka.
Co já vím tak jsou komplet vypnuté ty v Americe co VW postavil za trest za Dízlgejt, ale ty se jmenují jinak.
Asi stejnej oddíl 🙂
https://youtu.be/gEMzxMsOez4
Asi stejnej oddíl 🙂
https://youtu.be/gEMzxMsOez4
Ionity, Fastned a Electrify America. Kabel s konektorem je od
Ionity, Fastned a Electrify America. Kabel s konektorem je od firmy Huber+Suhner. Tak snad to odstrani nez ten Tay-can bude vypusten do provozu. Presto to je blba reklama pro Porsche.
Jmenuje se to Electrify America a jsou vypnuté jen v
Jmenuje se to Electrify America a jsou vypnuté jen v Americe.
https://electrek.co/2019/01/25/electrify-america-shuts-down-high-powered-charging-stations-safety-issue/
https://ecomento.de/2019/01/28/sicherheitsbedenken-ionity-und-f
https://ecomento.de/2019/01/28/sicherheitsbedenken-ionity-und-fastned-schalten-ultra-schnelllader-ab/
Aha, díky za info.
Aha, díky za info.
Tebe taky platí Hořčík aby si tady rozproudil diskusi a
Tebe taky platí Hořčík aby si tady rozproudil diskusi a byla větší sledovanost?
Na Hybridu 3 týdny, názory chvíli vlevo, chvíli vpravo, hmm.
A fotku sis mohl najít lepší.
Jj na Hybridu 3 týdny, protože roky jsem sledoval
Jj na Hybridu 3 týdny, protože roky jsem sledoval zahraniční weby, kde jsou informace o zahraničních automobilkách tak nějak relevantnější a dřív. Tady je to jako s tím Cimrmanem a kolem, co rád cituju:
V době, kdy bylo jízdní kolo v západní Evropě přepychem horních deseti tisíc, u nás aparátem podivínů a v carském Rusku pouze předmětem vášnivým debat v anarchistických kroužcích…
A to mě právě tady baví. Každý, kdo si tady koupil EVčko, si myslí, že to samo osobě z něho automaticky dělá přeborníka v této problematice. A naopak každý, kdo ho nemá, je automaticky jen rozumbrada, co jen žvaní. Přitom když to tady tak sleduju, tak rozumbradové zdaleka nejsou jen ti, co ho nemají. 🙂
Jo a že jednou doleva a jednou doprava? Tak nic není jen černé, nebo bílé. Pravda nikdy není jen na jedné straně. To, že má člověk něco rád, z toho ještě nedělají pravdivý a relevantní argument.
Trochu opatrný bych byl s tím s hodnocením. Ono zatím
Trochu opatrný bych byl s tím s hodnocením. Ono zatím platí, že EV si prozatím pořizují především nadšenci, takže ona ta kvalifikovanost ohledně EV jaksi vychází z této podstaty. Proto procentuelně je mezi majiteli EV více „odborníků“ než mezi majiteli spalováků.
Tím se samozřejmě nevylučuje to, co asi chcete tvrdit, tzn. ne každý majitel EV je odborníkem na EV, ale je jich (těch odborníků) zastoupeno výrazně více než u majitelů spalováků.
Takže když se zeptám: „Jak je to s problémovým chlazením baterky u nového Leafa?“, tak budu spíše věřit majiteli Leafa, který s tím denně jezdí než někomu, kdo Leafa viděl akorát na plakátu nad svojí postelí a jedinou zkušenost má s googlem.
Bohužel ne každý majitel Leafa přizná, že má problém.
Bohužel ne každý majitel Leafa přizná, že má problém. Řada majitelů ty problémy přiznala, ale ne všichni, někteří píší, že problém neexistuje. Úprava firmware není řešením nabíjení, je to jenom „injekce se sklidňujícím účinkem“ lékařsky řečeno. Až mi někdo ukáže, že Leaf nabíjí rychlostí 45 kW jak v -5°C tak v +30°C, pak budu věřit, že Nissan problém vyřešil.
Asi to byl blbý příklad. protože v tomto konkrétním
Asi to byl blbý příklad. protože v tomto konkrétním případě se to dá vyřešit pouze hw úpravou, tj. aktivním chlazením. Takže na toto konkrétně bych se určitě neptal, protože to nemá význam. 🙂
Víte, co je zvláštní? Že když půjdete na podobné
Víte, co je zvláštní? Že když půjdete na podobné fórum BMW (nebo si dosaďte jakoukoliv automobilku), kde má každý třílitrovou sedmičku, tak Vám každý řekne, že z jejich vlastních bohatých zkušeností, je BMW tří litr 100x lepší, než jakékoliv elektrické auto. A vlastně lepší, než jakékoliv auto. Všechno jsou to také vzdělaní fandové, kteří vědí, co mluví. Takže bych byl opatrný jim nevěřit. Nebo ne? 😀
A co je na tom zvláštního? To je snad normální, že
A co je na tom zvláštního? To je snad normální, že člověk si obvykle pořizuje to, co mu vyhovuje nejvíce. Například pro moji ženu je lepší její Q7 než jakékoliv elektrické auto, protože Q7 je schopno zvládnout na otočku Plzeň-Brno-Plzeň nebo jet do Frankfurtu po německé dálnici 190 km/h, aniž by musela dobíjet hodinu každých 200 km.
Ale na tohle se obvykle neptáte. A jestli ano, je to Váš problém. Na blbý dotaz blbá odpověď.
Ale když budu chtít řešit problémy motoru N57, tak se také radši budu ptát v BMW fóru než na fóru Teslistů…
Supermane, jaký je vlastně důvod že tu jsi? Máš EV,
Supermane, jaký je vlastně důvod že tu jsi? Máš EV, Hybrid nebo soláry na střeše? Nebo jsi srdcem ekolog?
Spíš si přišel rozdávat rozumy co.
Proč? Abych se něco dozvěděl. Každý má své koníčky.
Proč? Abych se něco dozvěděl. Každý má své koníčky. Možná můžu někdy říkat blbosti. Ale nesouhlasné komentáře a jejich argumenty člověka přimějí, aby se nad tím zamyslel, data si našel, nebo reálně spočítal a opravdu si ověřil jestli je to skutečně pravda. A zatím to pro místní EVčkáře nevypadá moc pozitivně.
Ale chápu, relevantně komentovat politiku může jen poslanec, fotbal jen Petr Čech, nebo Roman Abramovich a doktor, co léčí rakovinu a sám žádnou neměl je hovno Homolka. 😀
Uprimne – ano. Radsi si prectu relevatni komentar na fotbal od
Uprimne – ano. Radsi si prectu relevatni komentar na fotbal od Cecha (jeden extrem) nez od Brouka Pytlika, ktery videl hriste jen na obrazku a do mice v zivote nekopl (druhy extrem, rada zdejsich „expertu“).
Baterka bude první roky jen jedna, a v nejslabší
Baterka bude první roky jen jedna, a v nejslabší konfiguraci pak to Porsche samozřejmě dojede nejdál.
Takže blázen jsi spíš ty, když nechápeš vztah dojezdu k výbavě.
Patří úplně dolů.
Patří úplně dolů.
Máte tam chyby v cenách. Třeba na auto.porsche.cz je
Máte tam chyby v cenách. Třeba na auto.porsche.cz je nejlevnější Cayenne 1,987 milionu a Panamera 2,51 milionu.
A hlavně tato zpráva o nacenění mezi Cayenne a Panamera už je hodně stará, na konci prosince Porsche oznámilo novinářům, že budou 3 modely – Taycan, Taycan 4S a Taycan Turbo, přičemž základní cenovka bude na nízkých $90000 (nevím jak to přeložit, prostě něco jako $92000), vysokých $90000 (opět něco jako $99000) a Turbo přes $130000.
V českých je to start $92000 * 22,5 + DPH = 2,5 milionů.
Specifikace pro nejvýkonnější verzi Turbo (mimochodem hodně vtipné označení s ohledem na elektrický pohon) je 0-96 km/hod. za 3,5 s a maximálka 250 km/h.
No to je fakt idiocie označovat elektroauto slovem turbo :-/
No to je fakt idiocie označovat elektroauto slovem turbo :-/
Asi jako akcelerační pedál nazývat plynovým pedálem. Od
Asi jako akcelerační pedál nazývat plynovým pedálem. Od 18 let jezdím autem, vždy se říkalo „Šlápni na plyn!“ a nikdy jsem přitom plynovým autem nejel. 🙂
Šlape se na plyn, protože v motoru se spaluje směs vzduchu
Šlape se na plyn, protože v motoru se spaluje směs vzduchu s benzínem a ne jen benzín samotný. To by nebouchlo. Takže je to technicky správně neboť toho vzduchu je myslím o dost víc než benzínu a ten vstříknutý benzín jsou spíš už výpary protože ty moc dobře hořej. Takže ano spaluje se plynná směs 😉
A jak tomu maji rikat lidi s EV? To sem zvedav co vymyslis:D
A jak tomu maji rikat lidi s EV? To sem zvedav co vymyslis:D Slapni na potenciometr?;)
Ať si tomu říkaj jak chtěj, třeba rychlošlapka nebo
Ať si tomu říkaj jak chtěj, třeba rychlošlapka nebo trapně akcelerátor či zrychlovač. 🙂
Ani to přenesený šlápni na plyn mi nevadí. V odborných termínech je takovejch přenesenejch, zavedenejch nebo vyloženě nepřesnejch až zavádějících významů hafo.
Btw digitální kamery jsou v reálu pouze analogové kamery s digitálnim zpracováním obrazu a LED televize jsou jen LCD televize s LED podsvícením.
Tak pokud ti nevadí přeneseně „šlápni na plyn“, proč by
Tak pokud ti nevadí přeneseně „šlápni na plyn“, proč by ti mělo vadit marketingové značení „turbo“ pro výkonnější model?
Nevim, asi to nemám tak zažitý. Turbo u aut mám prostě
Nevim, asi to nemám tak zažitý. Turbo u aut mám prostě výlučně spojený s pumpováním spalováků na všechny způsoby. Speciálně pro vysoce výkoný modely, závoďáky a tunery je to naprosto specifická věc. Turbo u počítačů, grafickejch karet apod. taky neřeším, ale u těch aut už jo.
No vidíš a zrovna u Porsche je „turbo“ marketingový pojem k
No vidíš a zrovna u Porsche je „turbo“ marketingový pojem k vyššímu výkonu. Protože i „neturbo“ Porsche může mít turbo.
Výborně, takže Porší slogan „There is no substitute.“
Výborně, takže Porší slogan „There is no substitute.“ můžou nahradit sloganem „There is subtitute. Electricity.“ ;-D
V devadesátých letech pamatuji, že se slovem TURBO
V devadesátých letech pamatuji, že se slovem TURBO označovalo skoro vše, co bylo top. Měl jsem mixér turbo, vysavač turbo,… takže to označení u Porsche celkem chápu.
TURBO bylo vždycky jenom jedno
TURBO bylo vždycky jenom jedno https://www.youtube.com/watch?v=XgxDxSbhReM. Vše ostatní jsou trapné napodobeniny a zkomoleniny 🙂
Já měl radši tyhle 😉
https://youtu.be/C5PTJbltNUk
Já měl radši tyhle 😉
https://youtu.be/C5PTJbltNUk
Slovy vojína ze hry Wolfenstein, podávajícího hlášení
Slovy vojína ze hry Wolfenstein, podávajícího hlášení veliteli jménem William J. Blazkowicz: „Sir, this is a massacre..“
Nech si pomenujú trebars aj BITURBO, hlavne nech ich
Nech si pomenujú trebars aj BITURBO, hlavne nech ich vyrábajú plnú pr…
Stejnětak teploměr neměří teplo a mucholapka nechytá
Stejnětak teploměr neměří teplo a mucholapka nechytá Muchu.
Power-páka.
Power-páka.
V ABC psali že hodně bouchá i směs vzduchu s moukou (nebo
V ABC psali že hodně bouchá i směs vzduchu s moukou (nebo i jinými drobnými částečkami) tak možná kdyby se namlelo uhlí na dost jemno… ?
p.s. plynový pedál ovládá plynovou klapku
V počátcích spalovacích motorů se zkoušel k pohonu i
V počátcích spalovacích motorů se zkoušel k pohonu i střelný prach, takže uhlí by take šlo, ale blbě se to dávkovalo a potenciální zpětný zášleh do zásobníku paliva měl dost nepříjemné následky.
…škrtící klapku…
…škrtící klapku…
… která škrtí přívod …
… která škrtí přívod …
Bouchá
Bouchá
Tak je to pravda benzínová směs je 12 až 18:1, čili 12
Tak je to pravda benzínová směs je 12 až 18:1, čili 12 dílů vzduchu a 1 díl benzínu ;D
Zde si můžeš nakoumat proč tomu tak je. V některých palivech vhozená zapálená sirka dokonce i zhasne 😉
https://youtu.be/7nL10C7FSbE
Já věděl, že se někdo chytne. 🙂 Já totiž nedopsal,
Já věděl, že se někdo chytne. 🙂 Já totiž nedopsal, že to byla auta naftová. Tam žádnou plynnou směs nemáš a přece se tomu pořád říká plyn. 😉
Když přiložíš dřevo do krbu, tak co ti hoří, dřevo
Když přiložíš dřevo do krbu, tak co ti hoří, dřevo nebo plyn?
V autě pálíš dřevo? Nějak jsem to nepochopil.
V
V autě pálíš dřevo? Nějak jsem to nepochopil.
V benzínovém autě se benzín odpaří, než se zapálí svíčkou, takže v tomto případě opravdu zapaluješ plynnou směs.
Nicméně nafta se pouze rozpráší a nedochází k odpaření.
Dokonca už ani v novodobých benzínoch nedochádza k
Dokonca už ani v novodobých benzínoch nedochádza k odparovaniu. Nemajú totiž karburátor, ale vstrekovače 🙂
Nemáte pravdu. I v případě přímého vstřiku musí
Nemáte pravdu. I v případě přímého vstřiku musí dojít ve válci k odpaření. Pokud nedojde k odpaření a benzín se zapálí v kapalné formě (tzn. ve formě kapiček), tak nedojde k dokonalému shoření, ale dojde k vytvoření karbonu, který se pak rád usadí na válci, ventilech, atd.
Odpověď je možná trochu překvapivá 😉
…
Hoření
Odpověď je možná trochu překvapivá 😉
…
Hoření dřeva je charakterizováno dvěmi základními fázemi. V první fázi dochází k sušení dřeva, uvolnění prchavé hořlaviny a jejímu následnému vyhoření (přibližně 80 až 85% hořlaviny dřevní hmoty je představováno prchavou hořlavinou). Další a závěrečnou fází je hoření fixního uhlíku (dohoření tuhého zbytku dřeva). …
viz
energetika.tzb-info.cz/8716-proces-horeni-kusoveho-dreva
Pěkně ty
Pěkně ty
Tak možná je to překvapivé pro ty, co v životě neviděli
Tak možná je to překvapivé pro ty, co v životě neviděli auto na dřevoplyn. 🙂
Omg tak drahe auto, ktore si chce hrat na nobl a este s takou
Omg tak drahe auto, ktore si chce hrat na nobl a este s takou znackou a nema tepelne cerpadlo v zaklade? A co vyhrievanie sedaciek a volantu? Ved to maju dnes uz lowcosty. No uvidime este ako dopadne to rychle dobijanie ale inak oproti TMS nema vela co ponukut a nie kvalita plastov v interiery nestaci. To nie je dovod na vysoku cenu auta. Taktiez to uz nie je prvy pouzitelny EV. No uvidime ale zatial mam take neutralne pocity.
Tohle nemá být masovka. Mě naopak tak očekávaná cena
Tohle nemá být masovka. Mě naopak tak očekávaná cena přijde hodně nízká. U koncernu se vždy připlácelo za doplňkovou výbavu Audi je v tomhle šílené, ovšem minimálně vyhřívání předních sedaček by u EV mělo být v základu.
Tak ono je dost zemi, kde nejake vyhrivani sedacek, jsou
Tak ono je dost zemi, kde nejake vyhrivani sedacek, jsou zbytecne dratky a tlacitka, ktere nikdo nepouzije….
Proto se taky prakticky u všech aut základní výbavy a
Proto se taky prakticky u všech aut základní výbavy a struktura dalších výbav v různých zemích liší. Předpokládal bych, že v Norsku by ten „zimní balíček“ měl v základu být, ale VW/Porsche je jiného názoru.
Spíš bych si tipnul na chybu v překladu..
Základ Cayenne:
Spíš bych si tipnul na chybu v překladu..
Základ Cayenne: 2069 tis. Kč
Panamera 4: 2600 tis. Kč
U tohodle bych si vsadil na cenu Etron plus 15%….
A co by s tím povinným vyhříváním své elektrické
A co by s tím povinným vyhříváním své elektrické závodní hračky třeba bohatí saudští šejci dělali?
No to máš recht šejkové nikdy nemaj ve svejch hračkách
No to máš recht šejkové nikdy nemaj ve svejch hračkách fíčury, který nikdy nevyužijou, na to jsou vyloženě vysazený :))))
Šejkové si pustí pořádně klimu a k tomu vyhřívání na
Šejkové si pustí pořádně klimu a k tomu vyhřívání na záda :-).
Tak to v létě děláme i tady a ne jen někde v pekelné výhni.
Tak to nabijeni je nekde uplne jinde nez Tesla. Jestli to
Tak to nabijeni je nekde uplne jinde nez Tesla. Jestli to nevidite tak to nechapu. On je porad dost rozdil nekde stepovat 40 nebo jen 10 minut.
padlej nahlavu?? zkerýho prstu sis jako vycal že s vw porše
padlej nahlavu?? zkerýho prstu sis jako vycal že s vw porše budeš stepovat jen 10 minut?? :))))))))))))))) To je jen konzerví marketing!! nikoli realita :DDDDDDDD
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-porsche-taycan/
Tak jasně, je k tomu potřeba i nabíječka, kterých zatím
Tak jasně, je k tomu potřeba i nabíječka, kterých zatím je jenom pár v celé Evropě, takže zatím se to reálně nevyužije, to rychlé nabíjení.
Jinak, pokud počítám nabíjení z 10 na 80 procent (reálná situace), tak mi to vychází dobít nějakých 63 kWh. Pokud teda nabíjecí výkon bude těch 300-350 kW, časově to je cca. 12 minut. To už je slušné i na dálkové jízdy.
:))) no právě a kde bereš tu jistotu že nabíjecí výkon
:))) no právě a kde bereš tu jistotu že nabíjecí výkon bude těch 300-350 kW??? zatím je to leda hromada marketingu navíc bez auta, o životnosti baterek ani nemluvě. Elon už xkrát vyprávěl že nad 250kW pro osobáky to je kontraproduktiv. Tak co tu vůbec zrácíme čas nějakou chymérou vw porše 350kW 20XX :)))))))))))))
Tak uvidíme až to bude na trhu, určitě se pak někdo najde
Tak uvidíme až to bude na trhu, určitě se pak někdo najde a to nabíjení otestuje, o to se nebojím. Vycházel jsem z údajů, které společnost deklarovala, tak snad nekecají… uvidíme:
fdrive.cz/clanky/shell-spolu-s-ionity-zprovozni-po-cele-evrope-500-vysokorychlostnich-nabijecek-2921
Kolik má Tesla SC po Evropě?
Ta poznámka o Elonovi a 250 kW je fakt vtipná. Znamená to, že to, co řekne Elon je písmo svaté? Já bych řekl, že čím rychleji se nabije, tím lépe, samozřejmě s ohledem na životnost. protože pokud pojedeš někdy v noci a u té nabíječky nebudeš mít nějaké smysluplné využití času, budeš rád, když nabiješ za 10-12 minut a ne za 30-40.
Vítej v Tesle sektě. 🙂
Vítej v Tesle sektě. 🙂
Jojo všechno co plácne tady Cipísek Koudelka, majitel LPG
Jojo všechno co plácne tady Cipísek Koudelka, majitel LPG BMW volítaniny si myslej všichni zde na diskuzi a je to oficiální stanovisko všech majitelů Tesel a proto je to sekta. Váš svět musí bej hodně jednoduchej, že hned skáčete na každej Koudelkův vejšplecht jak slepice po flusu. 😀
Tak není to první případ v této diskuzi, kdy cokoliv, co
Tak není to první případ v této diskuzi, kdy cokoliv, co řekne Musk je „písmo svaté“ a cokoliv řeknou ostatní tak je „posmrtný řev fosilních dinosaurů“… 🙂
A nejlepší je, že ti, co nejvíc neustále kvičí o
A nejlepší je, že ti, co nejvíc neustále kvičí o dízlprasetech nebo o fosilech, dinosaurech a o tom, že je potřeba chrlit co nejvíce EV… tak tito s největší pravděpodobností se chovají stejně „prasácky“, jezdí fosilem a nevyhodí jej, nevymění za EV. ale keců… to mají. Fakt úsměvné 🙂
ty zmlkni a koukej sem flusat zas nějaký moudra. poslední
ty zmlkni a koukej sem flusat zas nějaký moudra. poslední dobou se pěkně flákáš, samýá slačky!!! vanoce skončili vyKuku, zpátky dopráce tady nejseš na dovolený :))))
společnost deklarovala??? to jako myslíš konzerva
společnost deklarovala??? to jako myslíš konzerva porše????? to si snad děláš pldel …. „snad“ nekecají ???????? neuvěřitelný , ztráta času, du dízlblejt
Vycházel jsem z t technických specifikací nabíječek
Vycházel jsem z t technických specifikací nabíječek Ionity, nabíjecí výkon 350 kW:
ionity.eu/en/design-and-tech.html
Samozřejmě, tento nabíjecí výkon musí podporovat i auto, resp. jeho baterka. Taycan to podporuje. Samozřejmě, v praxi to ověřené nemám, musím teda spoléhat na specifikace přímo od Porsche, např. :
ev-database.org/car/1116/Porsche-Taycan—Mission-E
Píšou tam, že max. nab. výkon 350 kW, dobití 0-80 za 15 minut, průměr kolem 250 kW. Pokud to tak opravdu bude, tak kam se hrabe Tesla 🙂
Myslím, že jakmile se Taycan dostane k prvním zákazníkům a novinářům, jako jedna z prvních vlastností k otestování bude právě ta rychlost nabíjení. Pak můžeš blejt, pokud to nebude pravda 🙂
Tak uplne ideálne to nebude, pretož e tých 350kW nebude
Tak uplne ideálne to nebude, pretož e tých 350kW nebude trvať celú dobu nabíjania do 80%. Tesla nabije z 20 na 80%, pri ideálne zahriatej baterke za 30 min. Z 10 na 80% to je asi 40min.
V reále to dá Taycan, tipujem, za 15 min. Ale aj to by bola pecka. Niekedy to bude až krátko 🙂
Jaká Tesla, kapacita baterky? Abych to mohl srovnat… a
Jaká Tesla, kapacita baterky? Abych to mohl srovnat… a jaký výkon deklaruje Tesla na superchargeru?
Protože pokud budeme brát Taycan z 20 na 80, tak to je nějakých 54 kWh. Pokud by šlo nabíjet těch 350 kW a ke konci to klesne, takže průměr bude cca. 300-320, tak to těch 10 minut dá. A to je už pokrok.
PS:
Pokud Tesla na SC deklaruje nějakých 120 kW nabíjecí výkon, tak je to zhruba třetina oproti tomu Taycanu, takže pak i čas dobití by měl být třetina, pokud srovnáme stejné kapacity baterek… nevím jestli Tesla dělá verxi s 90 kWh.
Pri Tesle je jedno, či sa nabíja 75kWh baterka alebo 100kWh.
Pri Tesle je jedno, či sa nabíja 75kWh baterka alebo 100kWh. Čas na získanie jednotlivých percent je rovnaký, ale celková energia a nabíjací výkon budú rozdielne. Pri 75kWh sa nabíja max. 99kW a pri 100kWh to je tých 125kW, ale to iba v spodných partiách SOC, možno do 50%. Potom to klesá.
Pri 90kWh baterke neviem aké sú nabíjacie výkony ale myslím, že tých 125kW asi nedosiahne. Tipujem 115kW. To by musel upresniť niekto, kto má takú baterku.
Aj tak si myslím, že Taycan sa nenabije z 10 na 80% za 10 minut, ale rád sa budem mýliť. Kiež by sa nabil a mal menšiu spotrebu ako Tesla, hneď by som do toho šiel.
Moju teslu s 90kWh bateriou som najviac videl nabijat 112kW.
Moju teslu s 90kWh bateriou som najviac videl nabijat 112kW.
Takmer som trafil 🙂
Takmer som trafil 🙂
A že těch rychlonabíječek maj jak srachek co :)))
A že těch rychlonabíječek maj jak srachek co :)))
Tak zatím jich není tolik, aby se dalo říct, že jejich
Tak zatím jich není tolik, aby se dalo říct, že jejich moc, ale málo jich také není. Kolik bylo SC v prvních dvou letech v Evropě? Stejně jako dnes?
Takže záleží jen na tempu, jaké si udrží. Vzhledem k tomu, Tesla 3 má CCS2, tak to bude dobré i pro Teslisty…
On i e-tron má proti Teslám co nabídnout, protože
On i e-tron má proti Teslám co nabídnout, protože nabíjení 150kW až do 80% SoC je bomba!
insideevs.com/fast-charging-comparison-audi-mercedes-jaguar-electric-suv/
Začínám věřit, že Taycan s 800V baterkou dá 300kW do 80%. Což není bomba, ale BOMBA! 🙂
Ty parametry i cena vypadaji snove. Hlavne nabijeni 350kW a
Ty parametry i cena vypadaji snove. Hlavne nabijeni 350kW a palubni nabijecka 22kW. Jestli dodrzi cenu, tak myslim, ze i tech 40tis. kusu rocne bude malo.
Porsche nebrat. ND jsou casto identicke s dily od VW koncernu
Porsche nebrat. ND jsou casto identicke s dily od VW koncernu a cena je trojnasobna. Kdo si zaklada na tom, ze to v ulici nikdo jiny nema, at si to koupi.
Az nabidne VW podobne auto za tretinovou cenu to bude parada…
Az nabidne VW podobne auto za tretinovou cenu to bude parada…
Proč zase jen VW? Trochu obsese ne. Až to nabídne kdokoliv
Proč zase jen VW? Trochu obsese ne. Až to nabídne kdokoliv za tu cenu, tak to bude paráda.
To byla reakce na příspěvek výše.
To byla reakce na příspěvek výše.
Porsche su sportaky, tam sa ta cena tak nejak aj ocakava. To
Porsche su sportaky, tam sa ta cena tak nejak aj ocakava. To skor Audi ste mali spomenut. Premiovka s prednym pohonom, uz toto nepasuje k sebe a poskladana so suciastok ktore su aj v Skodovkach a Seatoch.
Kdyby byl clanek o Audi, tak bych to take napsal. Porsche ma
Kdyby byl clanek o Audi, tak bych to take napsal. Porsche ma spickovou renditu a to naznacuje, ze prodejni cena se zaklada vic na virtualni hodnote.
Co je to rendita?
Co je to rendita?
To je když zkřížíš rendlík a Ditu 😀
To je když zkřížíš rendlík a Ditu 😀
Audi je dluhopis?
rendita:
skutečná (reálná) výnosnost
Audi je dluhopis?
rendita:
skutečná (reálná) výnosnost meřená podílem nominálního úroku a aktuálního kurzu dluhopisu
Vychazim ze slova Umsatzrendite pouzivaneho bezne nemeckymi
Vychazim ze slova Umsatzrendite pouzivaneho bezne nemeckymi automobilkami. Ve volnem prekladu obratova rentabilita. Za druhe pisu o rendite Porsche, ne o Audi.
Umsatzrendite je Rentabilita trzeb (return on sales) –
Umsatzrendite je Rentabilita trzeb (return on sales) – jednoduse kolik % z trzeb je cisty zisk.
Rendita je neco uplne jineho, nevytvarejte zbytecne chaos….
Jsem profesne fixovan na nemecke pojmy a slovo redite jsem
Jsem profesne fixovan na nemecke pojmy a slovo redite jsem prevzal do cestiny. Pokud v cestima je vyznam jiny, tak se omlouvam. Umsatzrendite je u Porsche nejvyssi ze vsem neexotickych automobilek a tudiz predpoklasam, ze v cene maji vycpavku.
Tak si mluv v práci ne mezi lidmi protože ve výsledku je z
Tak si mluv v práci ne mezi lidmi protože ve výsledku je z toho paskvil a ještě nepřesnej. Nebuď líný a hledej a použivej správný český výraz. Ten původní vždycky můžeš přidat za to do závorky.
Porsche má možná v ceně největší „vycpávku“,
Porsche má možná v ceně největší „vycpávku“, používají stejné díky jako zbytek koncernu, ale statisticky jsou výrazně spolehlivější než zbytek koncernu. Takže by mi nevadilo si za tuto „vycpávku“ připlatit, pokud mi to bude jako zákazníkovi k užitku.
Bugatti Veyron nebrat. Používají v tom třeba tlačítka z
Bugatti Veyron nebrat. Používají v tom třeba tlačítka z Golfu a cena je 30 násobná.
Jinak skoro všechna auta na trhu používají společné díly od Bosche, Continentalu, Varrocu, atd. Co si mám koupit, aby mé díly byly jedinečné?
Nějakého alespoň 70let starého veterána.
Nějakého alespoň 70let starého veterána.
Tak to asi jo. Ten bude mít akorát tak jediněčné díly,
Tak to asi jo. Ten bude mít akorát tak jediněčné díly, že si je budu muset vyrábět sám na 3D tiskárně. 🙂
Taková samozřejmost jako tepelné čerpadlo a je jen na
Taková samozřejmost jako tepelné čerpadlo a je jen na přání? Ani se netroufám optat, jestli to náhodou nemá na přání i okýnka v elektrice. 🙂
A proc ne? Cilova skupina asi moc neresi, jestli prihodi pade
A proc ne? Cilova skupina asi moc neresi, jestli prihodi pade navic (nebo za jaky priplatek tech par ventilu bude). Navic, jsou trhy, kde je nejake topeni moc netrapi. A koneckoncu, Tesla ho (alespon ve smyslu, v jakem ho pouzivaji ostatni vyrobci) nenabizi ani za priplatek. Proc u ni to nevadi a u Porsche ano?
Tesla nemá TČ? To jako fakt?!? Co znamená „ve smyslu, v
Tesla nemá TČ? To jako fakt?!? Co znamená „ve smyslu, v jakém ho používají ostatní výrobci“?
Ne. Duvod pocitam klasicky (v Kalifornii netreba), nakolik to
Ne. Duvod pocitam klasicky (v Kalifornii netreba), nakolik to u velke baterky opravdu (ne)vadi, neumim posoudit (podle me jizdni styl udela daleko vic).
Ad „ve smyslu“ – pry je tam (alespon u S/X) jakasi moznost dostat teplo z chlazeni pohonu do topeni kabiny. Ale jestli na to vyuzivaji A/C, nevim (cekal bych, ze jo, ze tepelny spad nebude za beznych okolnosti dostatecny). Kazdopadne pro vytopeni auta je to naprd, protoze pohon je zmrzly taky (z me zkusenosti kolem 0 auto potrebuje tak 20km nedalnicni jizdy, aby se pohon ohral na 16 stupnu a nabehla plna rekuperace.
Tak „prý“ jste napsal. Nic ve zlém, ale může někdo tedy
Tak „prý“ jste napsal. Nic ve zlém, ale může někdo tedy napsat, jak to tedy v Tesle je ve skutečnosti?
Samozřejmě využití tepla z baterek a motoru nebrání implementaci TČ, to se navzájem nevylučuje.
Jinak při nulových teplotách je efektivita TČ výrazně snížena, takže to blbě topí každé auto s TČ a musí si pomáhat s přímotopem. Proto vaše špatné zkušenosti při těchto teplotách stále nevylučují použití TČ.
Tohle vkladani slov do ust na tomhle foru vylozene miluju…
Tohle vkladani slov do ust na tomhle foru vylozene miluju… 🙁
Kde tvrdim, ze se neco vylucuje?
Pry – tvrdilo se to na forech, ale nevidel jsem to potvrzene (a nezda se, ze by to potvrzovalo schema z patentu popsaneho tady). Auto jsem nerozebiral a nejsem automechanik, proto „pry“, nebudu to (jako nekteri) vydavat za jakoukoliv jedinou a univerzalni pravdu. Treba se vyjadri nekdo povolanejsi. I kdyz o tom dost vazne pochybuju, ze by kdokoliv z nich mel naladu se tu nechat lyncovat.
Tak byl jste to Vy, kdo tu tvrdil, že Tesla nemá TČ jako
Tak byl jste to Vy, kdo tu tvrdil, že Tesla nemá TČ jako jiná EV a na můj dotaz jste odpověděl oním „prý“ a že to má vytápění přes motor/baterku. Vyznělo mi to jako že tím chcete naznačit, že proto to nemá TČ a já na to právě napsal, že se to nevylučuje (proč byste jinak o tom psal, pokud by to nebylo k věci?).
Nejde o lynčování, ale pokud tu majitel napíše, že když mu auto topí a zvenku je slyšet motor TČ, hučí mu větrák na výměníku, tak to bude mít TČ…
Dobre, tak jeste jednou.
1/ Ne, nema to klasicke tepelne
Dobre, tak jeste jednou.
1/ Ne, nema to klasicke tepelne cerpadlo „vzduch-voda“ resp. „vzduch-vzduch“ jako konkurenti. Misto toho je tam klasicka topna spirala.
2/ Podle nekterych informaci (nepotvrzene, proto pry) to muze mit tepelne cerpadlo cerpadlo „voda-voda“ mezi jednotlivymi glykolovymi okruhy pro vyuziti odpadniho tepla z pohonu na topeni. Pokud to nekdo vi urcite, rad se dam poucit.
Ad 1) OK. To je normální přímotop. Co „spálím“, to
Ad 1) OK. To je normální přímotop. Co „spálím“, to proměním v teplo.
Ad 2) To je po technické stránce nesmysl. Pokud mám někde odpadní teplo, nepotřebuji TČ. A vzhledem k účinnosti elektromotoru obecně (a vnitřnímu odporu baterek), tak pokud byste nasadil TČ, abyste využil nejen odpadní teplo, ale „odčerpal“ i další teplo (oproti okolí), tak si podchladíte motor/baterku na třeba -15°C, abyste si dobře vytopil kabinu při nulových teplotách. Což uznáte, že není pro baterku, ani motor ideální.
Aby tam bylo TČ, tak si to musí především brát teplo z okolí, ne z auta.
Nejsem elektrikar, tak se ptam, proc vadi elektromotoru nizka
Nejsem elektrikar, tak se ptam, proc vadi elektromotoru nizka teplota pri provozu? Jeste me selskym rozumem napadaji loziska, ale to se da urcite osetrit, ne?
Určitě nevadí tolik jako spalovacímu motoru, ale všechny
Určitě nevadí tolik jako spalovacímu motoru, ale všechny materiály mají jedno společné – různou roztažnost při různých teplotách. Dále je to i křehkost, která se mění s teplotou. No a tvorba námrazy z vlhkosti vzduchu je další věc, která může uvnitř zazlobit.
Cetl jsem (nebo si spatne pamatuji), ze motory u Tesly jsou
Cetl jsem (nebo si spatne pamatuji), ze motory u Tesly jsou chlazene kapalinou. To v takovem pripade nejsou hermetiky uzavrene, aby se v nich nekondenzovala voda. Premyslim, cemu jinemu krome lozisek, by vadila u uzaveneho elektromotoru krehkost. Ma nejaky vyrobce elektromobilu napsanu nejnizsi teplotu, za ktere lze motor pouzivat? Ta roztaznost me nenapadla a myslim si, ze to bude jediny duvod.
No vidíte, tady je odborníků. 🙂 Ten nad Vámi třeba
No vidíte, tady je odborníků. 🙂 Ten nad Vámi třeba tvrdí, že motor je vodotěsný, takže ho můžete ponořit do vody. 🙂
Křehkost jsem napsal automaticky, asi jako ke každému materiálu. Stačí ssi zkusit, když namrazíte dusíkem šrouby a jak pak krásně kladivem ustřelíte hlavu. Ale je fakt, že do těchto podmínek se EV asi nepodívá, takže jsem to uvedl špatně.
Ale ta roztažnost tam může hrát roli. Mnohdy se hraje o setiny milimetru a to při různých materiálech použitých v motoru už může být problém.
To, že sú motory chladené kvapalinou, neznamená, že nie
To, že sú motory chladené kvapalinou, neznamená, že nie su hermeticky uzavreté, práveže ak by boli chladené vzduchom, tak by sa nedali hermeticky uzavrieť
Já netvrdím, že když je motor chlazen kapalinou, že
Já netvrdím, že když je motor chlazen kapalinou, že nemůže být vzduchotěsně uzavřený.
To bola reakcia na Pavla K.
To bola reakcia na Pavla K.
Motor v tesle je hermeticky uzavretý a voda sa donho
Motor v tesle je hermeticky uzavretý a voda sa donho nedostane aj ked sa auto potopí., takže v tomto by nízka teplota nevadila, práve naopak. Čím nižšia teplota, tým nižší el. odpor. A krehkosť materiálu? Klasické vonkajšie teploty do -15 nejak zvlášť neznížia pružnosť a pevnosť. Samozrejme asi bude záležať na druhu oceli.
Nízka teplota baterky to je, samozrejme, nežiadúce.
Tesla nemá klasické TČ vzduch-voda (vzduch), ale vie využívať odpadné teplo z pohonnej jednotky-motora-baterie, ale tiež neviem presne ako. Pri studenom aute kúri iba odporovo.
To slyším poprvé, že motor v Tesle je vzduchotěsný, že
To slyším poprvé, že motor v Tesle je vzduchotěsný, že by se do něj nedostala ani vzdušná vlhkost.
EDIT: Teď jsem googlil fotografie rozebraných motorů Tesly a rozhodně mi nepřijde, že by byl vodotěsný, míst, kudy se může dostat voda do bloku je poměrně dost.
Odkud máte toto tvrzení?
Bolo mi to povedané v servise a napr. aj tu:
Bolo mi to povedané v servise a napr. aj tu: popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a21421/elon-musk-model-s-boat/
Ja osobne som už prechádzal cez vodu, ktorá siahala asi 10cm nad spodnú hranu dverí a nič sa nestalo. Ak by niečo z tohoto : motor, batéria, controler nebolo vodotesné, tak už mi nefunguje 🙂
Tesla S potopená na 10 dní a stále funguje:
Tesla S potopená na 10 dní a stále funguje: teslarati.com/flooded-tesla-model-s-underwater-turned-on/
Jo, jako zajímavost je o dobrý. Ale nespoléhal bych se na
Jo, jako zajímavost je o dobrý. Ale nespoléhal bych se na to.
Můj kamarád má roční otřískaný iPhone, který je i mírně zohýbaný, takže se sem tam něco posunulo. Utopil ho v bazénu, byl tam pět minut a vydržel to. Jeho dcera dostala nový iPhone, druhý den na něj převrhla sklenku s vodou a iPhone chcípl okamžitě.
Až Tesla bude mít v záručních podmínkách, že deklaruje vodotěsnost battery+drivetrain a drží na to záruku, tak pak tomu budu věřit.
Tak samo, že to netreba skúšať, ale niečo to musí
Tak samo, že to netreba skúšať, ale niečo to musí vydržať. 400V DC alebo AC nie je sranda a nemože to byť ponechané bez ochrany. Ak by sa tam mala možnosť dostať nejak voda, tak …
Tak já netvrdím, že to něco nevydrží. Při jízdě v
Tak já netvrdím, že to něco nevydrží. Při jízdě v dešti se voda/vlhkost dostane skoro všude, takže něco to vydržet musí. Ale ponorku bych z toho hned nedělal. 🙂
Asi sa úplne nechápeme. Ja nie som fanatický zastánca
Asi sa úplne nechápeme. Ja nie som fanatický zastánca Tesly aj keď ju vlastním. Reagoval som iba na vodotesnosť motora, o ktorej tu niekto tvrdil, že nie je.
Nerobím z toho ideálne auto, ani ponorku. Je jasné, že to dokáže skoro každé ICE, pokial nenasaje vodu do motora atd… Pri elektromobile sa bude vela ludí domnievať, že to jaksi s vodou nejde dokopy, ale naštastie to je ošetrené. Moje prvé BEV som ani nemohol umývať s tlakom vody a musel som sa vyhýbať velkým mlákam. Našťastie doba a technika pokročila. 🙂
Tak to si rozumíme. Já když si pořídil EV, tak najednou
Tak to si rozumíme. Já když si pořídil EV, tak najednou se z okolí ozývaly hlasy „A jak meješ spodek od soli, když je to elektroauto?“. A já vždy odpovídal „Normálně, zaplatím si v myčce mytí spodku“.
Také jsem nechápal, jak tito lidé si mohou myslet, že když mám auto na elektriku, tak nemůže přijít do styku s vodou. Jako kdyby v klasickém autě žádná elektrika nebyla… 🙂
Tak Landcruiser s nasávačem vzduchu nad kapotou také
Tak Landcruiser s nasávačem vzduchu nad kapotou také projede metrovou vodou a všechno to vydrží. Ale zkuste to mít v té vodě trvale dva dny…
Motor je ve styku se vzdušnou vlhkostí neustále.
Proc by to mel byt „po technicke strance nesmysl“? Jednak se
Proc by to mel byt „po technicke strance nesmysl“? Jednak se da cerpat teplo i z teplejsiho prostredi do chladnejsiho (pri malem tepelnem rozdilu to jde „samovolne“ pomalu) a druhak samozrejme bateriovy okruh muze byt chladnejsi nez kabinovy a presto mit odpadni teplo. Pokud by system odcerpaval vic nez to odpadni teplo a zmrazil baterku, takto znamena, ze je tak blbe navrzeny, ze se o tom snad ani nema cenu bavit.
Už jsem psal třetí dlouhý odstavec, proč je to nesmysl,
Už jsem psal třetí dlouhý odstavec, proč je to nesmysl, ale pak jsem to smazal, že by to bylo na velmi dlouhé psaní, je to spíše na vysvětlení face2face s papírem v ruce, nejlépe u piva. 🙂
Ukončil bych to tím, že já se domnívám (a kolega-konstruktér mého kamaráda z AC Heatingu mi to potvrzuje), že je to nesmysl (ve smyslu přínosu, ne že by to nebylo technicky realizovatelné) a pokud se domníváte, že tomu tak není, tak Vám to tady vyvracet nebudu.
Hezký zbytek týdne!
Jasne, nesmysl z hlediska prinosu beru (a nemam znalosti na
Jasne, nesmysl z hlediska prinosu beru (a nemam znalosti na posouzeni), nesmysl z technickeho hlediska ja chapu tak, ze se tam do toho vrta ta oskliva vec jmenem fyzika 😉
Diky, tak treba nekdy nekde bude prilezitost.
Servisak vo Viedni mi povedal:
1. Tesla nema tepelne
Servisak vo Viedni mi povedal:
1. Tesla nema tepelne cerpadlo.
2. Tesla nepouziva odpadove teplo z pohonu na ohrev interieru. Odpadove teplo z pohonu ale pouziva na ohrev baterie.
Už vím o jedné rezervaci v Olomouci. Dotyčný má
Už vím o jedné rezervaci v Olomouci. Dotyčný má nakoupeno již několik vozů značky, jezdí už výhradně s Porsche. Tento má být kus s pořadovým číslem 003.
Nejde náhodou o kolegu/kolegyni, který/-á parkuje svoji
Nejde náhodou o kolegu/kolegyni, který/-á parkuje svoji Panameru tradičně v Tylově ulici a (hádám) chodí do Lucerny na kafe? . ) Jinak: krásný auto, musím říct. Panamera i Taycan (abych zbytečně netriggeroval: líbí se mně, samo nemusí každému). Teď nedávno mě jedna červená Panamera předjížděla mezi Prostějovem a Olomoucí a ten zadek má, ty vole, vynikající.
Jen těch „suicide doors“ je mi líto. Je to jistě taková zbytečná machrovinka, ale vypadá to krásně. Alespoň pro nějakou spešl verzi je mohli nechat.
Je to jiný majitel, žijící v Dolanech. Asi budete vědět
Je to jiný majitel, žijící v Dolanech. Asi budete vědět když jste místní
Tak moc zas mísní nésu . ) Jen kolem bytu vždycky koukám
Tak moc zas mísní nésu . ) Jen kolem bytu vždycky koukám na hezké auto. A u Lucerny jich často parkuje dost.
Jestli si nekdo mysli ze porshe vsude propaguje dojezd Tycanu
Jestli si nekdo mysli ze porshe vsude propaguje dojezd Tycanu v nejake nejslabsi konfiguraci tak je blazen(viz. Koment pod obrazkem). 90kWh baterka je pochopitelne max co se jim tam vleze. To nic nemeni na faktu ze to vypada jako dobra konkurence Tesle v segmentu lidi co chteji misto Ska nejaky sportak, co vypada cool a ma dobry dojezd
Baterka bude první roky jen jedna, a v nejslabší
Baterka bude první roky jen jedna, a v nejslabší konfiguraci pak to Porsche samozřejmě dojede nejdál..
Takže blázen jsi spíš ty, když nechápeš vztah dojezdu k výbavě.