Enormní zájem o elektromobil Porsche Taycan, původně Mission E, německou automobilku příjemně zaskočil. Celková roční výroba by mohla dosáhnout až 40 000 kusů.
foto: Porsche
Německý magazín Automobilwoche informuje, že Porsche se rozhodlo zdvojnásobit výrobu elektromobilu Porsche Taycan na 40 000 kusů ročně. Taycan se tak přehoupne přes oblíbený model Panamera.
Výroba by měla začít koncem letošního roku. Finální výrobní verze by se tak mohla objevit už na autosalonu ve Frankfurtu letos v září. Taycan nabídne dojezd až 500 km na jedno nabití a max. výkon 440 kW.
Pro srovnání, elektromobilu Tesla Model S, kterému má Taycan přímo konkurovat, se za rok 2017 vyrobilo celkem asi 50 000 kusů.
neviete, ci sa toto 800V porsche da nabijat na klasickej 500V
neviete, ci sa toto 800V porsche da nabijat na klasickej 500V (50kW) nabijacke ?
Z meho pohledu to nepujde. Leda ze by tam byl nejaky DC/DC
Z meho pohledu to nepujde. Leda ze by tam byl nejaky DC/DC konverter 500/800V. Elegantneji by slo rozpulit na 400+400V dily a po nabiti zase spojit. Kdyz se Porsche nepodari vybudovat hustou sit, tak s tim muzou jezdit kolem komina…
nešlo… Takže je tam ten DC-DC měnič co váží asi 10kg
nešlo… Takže je tam ten DC-DC měnič co váží asi 10kg a pracuje v rozsahu 200-600V na vstupu (pokud stanice neumí 800V). Výhodou toho měniče je, že si umí říct o nejvyšší dostupné napětí stanice, takže na běžném 50kW multistandardu bude z CCS nabíjet plných 500V*120A=60kW a tedy i tak rychleji než 400V vozy.
Určitě, už o tom kdesi psali, že auto si umí podle
Určitě, už o tom kdesi psali, že auto si umí podle nabíječky rozdělit napětí baterie na půlku. A pak nabíjí obě půlky současně menším napětím a tím i menším proudem, protože ten je maximální a konstantní.
Ano AC 400V 32A 🙂
Ano AC 400V 32A 🙂
U nás a v okolních firmách už vyrábíme díly na to auto,
U nás a v okolních firmách už vyrábíme díly na to auto, roční produkce sériových dílů je už přes rok stanovena na 39286. Takže se rozhodli už dřív, ne až na základě objednávek.
Díky za info.
Díky za info.
Otázka je co s tím udělá redizajn Ska se 130kWh a
Otázka je co s tím udělá redizajn Ska se 130kWh a 2.5s/100km plus pořád lepší autonomie jak z Reichu, ale to se bude v budoucnu stírat.Každopádně 40 000 nažhavených skopčáků je vcelku dobrej základ pro slušné prodeje.
Kdy by mel byt redisajn ska se 130kWh?Nevis?
Kdy by mel byt redisajn ska se 130kWh?Nevis?
Mluvilo se snad o podzimu 2019, ale uz dlouho je ticho. A
Mluvilo se snad o podzimu 2019, ale uz dlouho je ticho. A navic to urcite bylo podle Muskoveho kalendare.
Mluvilo se o tom, že podzim 2019 má být trochu větší
Mluvilo se o tom, že podzim 2019 má být trochu větší facelift, ale že to neznamená nic o změnách uvnitř, které se beztak dějou každý měsíc. Musk také zmínil, že nemáme očekávat 2170 baterie dříve než 2021, kdy má přijít větší změna na S a X. Ale jak píšete, podle Muskova kalendáře to může být prakticky kdykoli 🙂
Me by ani neprekvapilo, kdyby S jako takove casem zaniklo. Pro
Me by ani neprekvapilo, kdyby S jako takove casem zaniklo. Pro lidi s potrebou velkeho auta bude X, pro „jednoho muze s notebookem“ 3 a pro mensi rodiny Y.
No podle me ma oboji trochu jinou cilovku, Porsche bude
No podle me ma oboji trochu jinou cilovku, Porsche bude vyrazne sportovnejsi, za to tesla vetsi a zrejme vice „high tech“ ….
Sportovnější Porška co je o vteřinu pomalejší než
Sportovnější Porška co je o vteřinu pomalejší než rodinnej sedan? Fakt na takový kecy lidi skočej? Stačí jedno video jak „sportovní“ Porška dostává na frak vod rodinnýho sedanu a je po sportování. To už žádný líp slícovaný plechy ani řeči vo lepším vybírání zatáček nezachráněj. ;D
Fakt se Vám zdá, že se někdo může rozhodovat mezi Tesla
Fakt se Vám zdá, že se někdo může rozhodovat mezi Tesla model S a tímhle Porsche ? Mě příjde, že každý je trochu jiný typ vozu. Tesla model S beru jako rodinný sedan o Taycan bych se to neodvážil říct. Ale jinak jako auto se jim asi povedlo o tom snad žádná. Uvidíme v praxi, jestli to bude ten pravý rodinný vůz a nebo jen hračka pro pár desítek tisíc německých zbohatlíků. Základní cena cca 2,7M je asi + – stejná, strop má být někde na 5Mil CZK ! 🙂
Do rodiny spíš Xko a tohle pro taťku na zábavu:). Ale
Do rodiny spíš Xko a tohle pro taťku na zábavu:). Ale jinak jo, ta auta jsou si relativně blízká jak cenově tak třídou.
Zájemci se budou rozhodovat mezi Taycan a a Roadster. To jsou
Zájemci se budou rozhodovat mezi Taycan a a Roadster. To jsou konkurenti Model S sem neplette.
Přesně jak jsem předpovídal.
Přesně jak jsem předpovídal.
Německej pokus o napravení reputace a pošramoceného
Německej pokus o napravení reputace a pošramoceného sebevědomí. 🙂 Tak šup šup jen to chrlete, každej nahrazenej spalovák se počítá 😀 Čím víc elektrik na silnicích tím víc bude potřeba nabíječek 😀
tajkan hmm hnusný rodinný elauto, líp snad udělat ani
tajkan hmm hnusný rodinný elauto, líp snad udělat ani nešlo :))))))
Ty si hnusnej. Prototyp byl nádhernej.
Ty si hnusnej. Prototyp byl nádhernej.