S tím jak se blíží výroba elektromobilu Porsche Taycan, původně Porsche Mission E, zveřejnila automobilka konečně také jeho specifikace.
foto: Porsche
Elektromobil Porsche Taycan nabídne díky dvěma permanentním synchronním elektromotorům výkon 440 kW čili 600 koní. Baterie by měla mít dostatek energie k dojezdu až 500 km na jedno nabití – není ale jasné, zda jde o WLTP nebo NEDC hodnotu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Porsche Mission E se nově jmenuje Taycan
Díky 800V nabíjení standardu CCS (v Evropě) bude možné do baterií dodávat energii výkonem až 350 kW. Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto během 3,5 sekundy. Na 200 km/h zrychlí pod 12 sekund.
Maximální rychlost je omezena 250 km/h. Porsche očekává, že ročně bude prodávat asi 20 000 kusů elektromobilu Porsche Taycan. První dodávky mají začít příští rok.
Porsche nedávno předvedlo také od Taycanu (Mission E)odvozený crossover koncept Mission E Cross Turismo. K němu se váže jiná aktualita, a to že by mělo jít o auto připravené na autonomní řízení.
foto: Porsche
Cross Turismo ale půjde na trh nejspíš až v roce 2021. Taycan i Cross Turismo jsou postaveny na nové architektuře J1. Vyrábět se budou v továrně Zuffenhausen.
Jenže tamní výrobní linky, kde se vyrábí také Porsche 911, 718 Boxster a 718 Cayman, už jsou plně vytížené. Musely proto proběhnout nákladné investice do rozšíření výroby.
Náklady byly tak vysoké, že tamní zaměstnanci dokonce uvolili k tomu, že jim až do roku 2026 nebudou zvyšovány platy.
A nejaké bližšie špecifikácie akumulátora by neboli
A nejaké bližšie špecifikácie akumulátora by neboli ?
Práve tých 350kW nabíjacieho výkonu je zaujímavých a stálo by to za nejakú pitvu. A samozrejme kapacita…
Tady najdeš odpovědi nejen na tvoji otázku ohledně
Tady najdeš odpovědi nejen na tvoji otázku ohledně kapacity baterií:
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Mission_E
4 V are packed into each of the cells in an 800-volt
4 V are packed into each of the cells in an 800-volt battery.
Range is one of the most important criteria for buyers of electric vehicles,” says Otmar Bitsche, director of E-Mobility at Porsche. High-voltage batteries using the latest lithium-ion technology are currently the gold standard. Their specific energy content is currently roughly 270 watt-hours per kilogram (Wh/kg). But like the development for cell phones and their batteries, development of the battery technology proceeds at a continuous rate of up to 5 percent annually.
The growing importance of electromobility pushes developers worldwide to come up with the best possible solutions, with research focusing on both optimizing the existing lithium-ion technology by extending into new materials and completely new battery technologies based on solid-state electrolytes.
A ma to 3 fazovou nabijecku?
A ma to 3 fazovou nabijecku?
Ano 22 kW…
With conductive charging, or charging with a
Ano 22 kW…
With conductive charging, or charging with a cable, a distinction is made between alternating current (AC) charging with a conventional 400-volt plug connection, with charging capacities of up to 22 kW, and direct current (DC) charging, with charging capacities of up to 350 kW. AC charging is normally used at home or at the workplace, while DC charging is used for fast charging on the go. For AC charging, a permanently installed wallbox or a suitable charging cable is required as the connection between the power socket and the vehicle. At public AC charging stations, a special cable with a CCS connector suffices.
Informace pro zákazníky Elektromobilita ČEZ
Paušální
Informace pro zákazníky Elektromobilita ČEZ
Paušální platby za období, po které bude dobíjení přístupné bez nutnosti autorizace čipem, nebudou zákazníkům fakturovány. Kompenzace proběhne v následujícím fakturačním období (tj. za druhé pololetí 2018).
Elektromobilita ČEZ 31.7.2018
Wow, fakt jo? Hustý.
Wow, fakt jo? Hustý.
jo a kompenzace z jejich strany bude zdražením elektřiny 🙂
jo a kompenzace z jejich strany bude zdražením elektřiny 🙂
Nemám ČEZ.
Nemám ČEZ.
A to období bez nutnosti autorizace bude trvat ještě jak
A to období bez nutnosti autorizace bude trvat ještě jak dlouho?
Ví Bůh
Ví Bůh
Tak mu vyřiďte, ať natáhne na co nejdéle… mě to
Tak mu vyřiďte, ať natáhne na co nejdéle… mě to naprosto vyhovuje 🙂
Ach jo, když už konečně automobilky pochopí, že
Ach jo, když už konečně automobilky pochopí, že zrychlení není tím tahákem, co lidi opravdu zajímá. Kupujete auto podle zrychlení? Asi ne, co? Možná ani nevíte, jaké zrychlení vaše auto má. Co lidi zajímá je spotřeba, cena a kolik auto uveze (jak velký má kufr)…
Anebo manažeři žijou v jiném světě..
Jirka
Tak zrovna Porsche je typ auta, kde se auto podle zrychlení
Tak zrovna Porsche je typ auta, kde se auto podle zrychlení kupuje. 🙂
Těžko kupec Porsche 911 bude srovnávat spotřebu, cenu a velikost kufru třeba s Octávií… To je Octávka jasný vítěz a přece se 911 prodává…
Já na to koukám. Samozřejmě ve své cenové relaci, která
Já na to koukám. Samozřejmě ve své cenové relaci, která je opravdu hodně daleko od aut typu Porsche.
Ty žiješ v jiným světě, třeba zrovna u Porsche se cena
Ty žiješ v jiným světě, třeba zrovna u Porsche se cena zvedá s vyšším zrychlením. Asi je nesmysl ho srovnávat s nákupem Fóbie 😉 Zvláštní že to irituje zrovna tebe? :))
A ano u Tesel a elektromobilů vůbec je zrychlení jedním z přijemných vedlejších efektů použité technologie.
Souhlas. Berte to tak ze lidi ktery si potrebujou zvedat
Souhlas. Berte to tak ze lidi ktery si potrebujou zvedat webevedomi karou je porad dost a aspon zaplati vyvoj aut pro nas prumerne ostatni….
sebevedomi, sakra
sebevedomi, sakra
A já jsem si dosud myslel, že tyhle typy aut si kupují ti,
A já jsem si dosud myslel, že tyhle typy aut si kupují ti, co na to mají.
Dávat rovnítko mezi „chci sporťáka“ a „potřebuje si zvednout sebevědomí“ spíše indikuje někoho, kdo si potřebuje zvednout sebevědomí a sere ho, že nemá prachy na pořádný auto. Tak si to aspoň „logicky“ zdůvodní, proč vlastně tak drahé auto nemá.