Polestar 2: lepší než Tesla Model 3 a začátek invaze čínských elektromobilů do Evropy?

Během uplynulého týdne si první evropští zákazníci převzali elektromobily Polestar 2. První recenze ukazují, že auto se hravě vyrovná Modelu 3 od Tesly.

Značka Polestar, podobně jako Tesla nebo Apple, plánuje celosvětovou síť vlastních obchodů zvanou Polestar Space. Už jich má 14 v Číně, Evropě a Severní Americe. Do konce roku 2020 jich má přibýt dalších 50.
foto: Polestar

Mezi první obsloužené evropské trhy patří, zcela pochopitelně, domácí Švédsko, dále pak Norsko, Nizozemsko, Belgie a Velká Británie. Polestar 2 je nový elektromobil značky Volvo Cars, která dnes patří čínské automobilce Geely.

První dojmy z nového elektromobilu jsou více než pozitivní. Robert Llewellyn z Fully Charged říká, že auto se Tesla Modelu 3 hravě vyrovnává po jízdní stránce i po stránce ovládání. Pochvaluje si tichost. Pochopitelně mu ale citelně chybí síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger.

„Tohle je vozidlo, se kterým měli BMW a Mercedes přijít před pěti lety,“ shrnul výstižně dojmy z elektromobilu Polestar 2 magazín Autogefühl.

Podle oficiálních specifikací nabízí Polestar 2 dojezd 470 km WLTP díky 78kWh baterii (324 pouch článků, 27 modulů, kapalinou chlazená). Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne během 4,7 sekundy.

Dva elektromotory nabízí pohon všech čtyř kol a systémový výkon 300 kW/660 Nm. Rychlonabíjet umí výkonem až 150 kW (tady opět vede Tesla), objem zavazadlového prostoru je 440 litrů.

tisková zpráva

118 Comments on “Polestar 2: lepší než Tesla Model 3 a začátek invaze čínských elektromobilů do Evropy?”

        1. Přebíral jsem Teslu 3 v červnu a opravdu je ta kvalita
          Přebíral jsem Teslu 3 v červnu a opravdu je ta kvalita jinde.
          Sedačky jsou pohodlné. Spáry jsou stejné. Jediné, co jsem našel, byly dveře za řidičem. Ale je to spíš nedoladěné na zámku. Teď mám najeto 3500 Km a zatím žádný zásek počítače, o kterém se pořád hovoří. Jsou tam věci, které jsou spíš neobvyklé a pro evropana nepochopitelné: Třeba napojení chromové lišty u zadního okna nebo jiné šířky střešních skel. Ale když si sednete dovnitř, tak tam je všechno jinak. V tu chvíli tomu autu odpustíte většinu chybek.

            1. Hlavně vidím takovou selektivní toleranci: Jsme zvyklí,
              Hlavně vidím takovou selektivní toleranci: Jsme zvyklí, že po přidání plynu benzinové a dieselové auto podřadí nebo má turbodíru a tolerujeme to. Ale když si sednu z Tesla 3 do octavie, kterou považuji za skvělé auto, říkám si: proč sakra neposlouchá? Jedu s octavií natankovat a říkám si: proč sakra ztrácím čas na benzínce? atd. S elektromobilem přijmete myšlenku: musím trochu plánovat. Já zatím nabíjím doma ze zásuvky 230V 3kW, když auto nepoužívám a nemám problém. Na dovolené mi majitel penzionu půjčil zásuvku 230V 8A na týden (poděkování penzionu Rusalka v Krkonoších). A reálný dojezd je 400 km bez jakékoli snahy – mě to plně stačí.

          1. a jsou ty Sedačky kvalitně odvětrávané?
            a co kaslik,

            a jsou ty Sedačky kvalitně odvětrávané?
            a co kaslik, nes*re to matlání po displeji?
            https://youtu.be/tD8PDrpXOPQ?t=508
            a co chudácké odporové vytápění, je to teslí eko?
            https://youtu.be/tD8PDrpXOPQ?t=215
            no a ty matice, prověřil ste je už na vokruhu??
            https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=322
            a co zbůhdarma úbytky v baterii? 500w denně no není to škoda?
            https://youtu.be/tD8PDrpXOPQ?t=393
            jo a jakoo bacha na servisní vyžírku 2k nahodinu čistá ruka 😉
            https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1624

              1. Tohle video většina z nás zná, ano je tam spousta věcí,
                Tohle video většina z nás zná, ano je tam spousta věcí, kvůli kterým si tady lidé kupují Hyundai, Kiu, Nissan, BMW atd. Naštěstí má už každý na výběr a příští rok to bude ještě veselejší. U Tesly lidé řeší pouze technologii a dělají, že ty nedostatky nevidí (stejně jako na milované osobě). Je to vzkaz pro ostatní výrobce, kašlete na cinkrlátka, kvalitu, udělejte technologicky skvělé auto, klidně ať má umělohmotnou palubku, stačí jeden displej a volant.

                1. Umelohmotna palubka by mi nevadila, ale ruzny nedodelky ano.
                  Umelohmotna palubka by mi nevadila, ale ruzny nedodelky ano. 🙂

        2. To je dané asi tím že v USA s tím experimentují, mají
          To je dané asi tím že v USA s tím experimentují, mají tam první verze výrobních linek, kde se všechno 10x přestavuje a to tak aby se to tam nějak vešlo. Taky to tam montovali ručně ve stanu, protože byly problémy s linkou a když se nestíhal nový Model Y kvůli Covidu, tak to taky odnesl Fremont. Krom toho ve Fremontu mají zastaralou lakovnu.

          Kdežto v Číně už mají nové verze továren i lakoven a všechno je zoptimalizováno a odladěno. To samé bude platit pro Berlín a Texas.

          Fremont je tak trochu experimentální bitevní pole kde se výrobní linky dávají kde je místo a ne kde by bylo ideální je mít.

            1. Protože US zákazník to až tak neřeší jako Evropan. Jsem
              Protože US zákazník to až tak neřeší jako Evropan. Jsem jednou četl rozhovor s někým od Fordu, kde vysvětloval, co vše je odlišné a museli měnit na Fordu Edge v evropské verzi oproti US. Taková blbost, že amíkům nevadí, když jsou páté dveře plechové i zevnitř, bez polstrování, strašně se divil, že nám to v Evropě vadí. A takových blbostí tam bylo…

                1. Oni to považuji za zbytečnost, třeba i lepit polstrování
                  Oni to považuji za zbytečnost, třeba i lepit polstrování v kufru, to se tam jenom vloží a hotovo. Evropská verze může být i o 8.000 dolarů dražší.

                2. V Americe je auto spotřební zboží.
                  V Americe je auto spotřební zboží.

                3. V Japonsku taky. Presto jsou vozy klvalitni.
                  V Japonsku taky. Presto jsou vozy klvalitni.

                4. S Amerikou jsou samé problémy.
                  S Amerikou jsou samé problémy.

          1. Jenže to zákazníka nezajímá…nebo má taky zaplatit
            Jenže to zákazníka nezajímá…nebo má taky zaplatit Tesla za takový pokus nějakými pokusnými penězi, které zrovna platit budou nebo taky ne? Za mě – pokud jakákoli automobilka dodává nekvalitní auta – umlátit reklamacema

  1. Jestli okopírovali technicky Teslu model 3 a udělali lépe
    Jestli okopírovali technicky Teslu model 3 a udělali lépe věci, které tam jsou špatné, bude to skvělé auto. A jestli to vydrží i baterie, bude to pecka. …. Já Teslu 3 Long Range mám. Po pravdě se ani fanatismu některých teslistů nedivím. Vše co se v médiích omílá, mi vůbec nevadí nebo je to překroucená pravda. Vadí mi 5 věcí: 1. výhled dozadu, 2. brzdy (předchozí vůz Octavia RS měl lepší), 3. prosklená střecha, 4. žádné odhlučnění podběhů, 5. tablet odvádí pozornost. …. Jinak skvělé auto. Nějaké mouchy ve zpracování jsou. Ale nic, proč bych auto vracel. .. A pozitiva: zrychlení a hlavně odezva na plyn, přijatelný dojezd, s mým tarifem 0,50 Kč na km, jízdní vlastnosti (sakra nízko těžiště), skutečně hodně technologií v základu a reálně intuitivní ovládání, nepopsatelný pocit v autě – Tak uvidíme, co řeknu za 2 roky, ale teď vidím elektromobily jako budoucnost.

      1. Na pěkných silnicích je to v pohodě, samořejmě něco
        Na pěkných silnicích je to v pohodě, samořejmě něco jiného je s tím jezdit po Praze na „kočičích hlavách“. Každý má to vnímání tvrdého podvozku nastavené jinak, řada lidí spokojeně jezdí v BMW i3, mě se zdá velmi nepohodlné, zvláště 19″ nebo dokonce 20″ kola mají nízký profil gum a od toho se vše odvíjí. Tedy TM3 je sportovní auto se vším všudy co k tomu patří.

      2. Jednoduché: vyzkoušet – neposlouchat. Za mě tvrdší než
        Jednoduché: vyzkoušet – neposlouchat. Za mě tvrdší než superb a mekčí než octavia rs. RS i Teslu mám na 18kách. Ale jel jsem i s TM3 performance na 20kách a asi bych to také dokázal mít. Nicméně dodám, že asi ty 18ky na Tesle nechám. Nepotřebuji tam větší kola. Jen jsem sundal aero kryty – sice zvýší dojezd, ale také se hůř chladí brzdy (když už je použiju – ale na brzdy s tou silou rekuperace nemusím sáhnout celý den). Jinak motokára fakt drncá mnohem víc 🙂

          1. Sice tady někdo psal, že nemá smysl Dlazdicovi reagovat,
            Sice tady někdo psal, že nemá smysl Dlazdicovi reagovat, ale s tou ekologií to je tak trochu o přemýšlení na krátkou a na dlouhou dobu. Na krátkou jasně: vyrobit elektromobil je strašná zátěž pro ekologii. Je pravda, že těžba ropy, rafinace a její doprava je v pohodě 🙂 Navíc, když jsem se dostal mezi lidi, kteří mají elektromobil, tak jsem zjistil, že hodně z nich má nějakou vlastní elektrárnu. A čím víc lidí si tato auta a tyto elektrárny koupí, tím víc budou tyhle technologie dostupné a levnější. Možná bychom se měli zamyslet nad tím, že každé 2 roky kupujeme nový telefon: do těch je totiž také nutné těžit Lithium. A mnohem víc než do elektromobilů.

                1. Vysvětluje to jen to Ty blbe, že žiju s minimálními
                  Vysvětluje to jen to Ty blbe, že žiju s minimálními nároky na zdroje.

                2. No nevím, jestli nechození do školy je tou nejlepší
                  No nevím, jestli nechození do školy je tou nejlepší cestou šetření zdrojů. Nebo byste se místo urážení mohl podívat výjimečně do pravidel pravopisu, vy jímko.

                3. Ta sedla, nemám problém si to přiznat, že tohle slůvko
                  Ta sedla, nemám problém si to přiznat, že tohle slůvko jsem zprasil a uvědomuji si, že to slovo píšu soustavně špatně. Dohledal jsem si i v pravidlech. Nicméně omlouvat se Ti určitě nebudu a do všech ekonablblíků budu šít i nadále, Ty nebudeš výjimkou. Čus, bus.

                4. Jako že váš projev moc nemusím tak ve slově vyjímka
                  Jako že váš projev moc nemusím tak ve slově vyjímka dělají chyby i ti nejlepší. Pranýřovat někoho za tohle není na hranici, ale za hranicí grammar nazi.

                  A k tématu – mít telefon 8 let považuji za základ uvědomělého chování, teď mi dosluhuje (tzn ještě tak 2-3 roky vydrží) můj výkřik technologií od Neonode z roku 2007… tak ať slouží ještě pár let 😉

                5. Tak to se tedy hluboce omlouvám, přijímám to, že jsem
                  Tak to se tedy hluboce omlouvám, přijímám to, že jsem blb, protože sprosté nadávky za názor jsou v diskuzi naprosto v pořádku, ale moje rýpnutí je zcela nepřípustné, za hranicí, dokonce až nacistické koukám. Tak dik ty kundo, pičo, zmrde.

                6. Více nadhledu, méně emocí.
                  Nedělá mi to radost, budit

                  Více nadhledu, méně emocí.
                  Nedělá mi to radost, budit takovéto reakce ale… LOL 😛

                7. To nejsou emoce, jenom absurdní ukázka, že nadávky opravdu
                  To nejsou emoce, jenom absurdní ukázka, že nadávky opravdu nejsou v pořádku 🙂

                8. Tak v tom případě vězte že výraz „grammar nazi“ nemá
                  Tak v tom případě vězte že výraz „grammar nazi“ nemá nic s urážením směrem k nacistům z 2. světové.

                  Ale jestli vás urazí to že vás například někdo počastuje výrazem „módní policie“, pak to tedy urážka asi je. Každopádně je zde pak vidět individuální vnímání a ten nadhled je potřeba aby se člověk neurážel zbytečně 😉

                9. Jako vetsinou se diskuze zvrhla v hadku.
                  Jako vetsinou se diskuze zvrhla v hadku.

          1. A že nikdo neřeší dětský faktor u té Tesly 3. Prckové
            A že nikdo neřeší dětský faktor u té Tesly 3. Prckové sedí vzadu v sedačkách a protože palubka v podstatě není (jen ten tablet), tak je hrana palubky o cca 8 cm níž — obě děti vidí dopředu ven a neřvou – to je super.

    1. Přesně tak.
      A ještě i výkonem nabíjení. Tesla 250 kW

      Přesně tak.
      A ještě i výkonem nabíjení. Tesla 250 kW vs. Polestar 150 kW.
      A přitom už se chystají další nabíječky o výkonu 350 kW a oni začnou vyrábět auto teprve s výkonem 150 kW. To měla treska před 5 let!

      Jediné co je na něm pěkný je design a zpracování, ale 4 nejdůležitější věci pro elektromobily ne:
      1. Velká baterie pro velký dojezd
      2. Rychlé nabíjení
      3. Velká baterie pro velký dojezd
      4. Rychlé nabíjení

      1. Pravda asi pro 10% lidí to je důležité, ostatní si to jen
        Pravda asi pro 10% lidí to je důležité, ostatní si to jen myslí. Když před ně postavíte auto se 150 kWh baterií s nabíjením 250 kW a stejné auto s 60 kWh baterií a dobíjením 70 kW a řeknete, že rozdíl v ceně je pouhých 800 tisíc, tak 90% lidí koupí to auto 60 kWh.

                1. Tak asi se dá předpokládat, že nelze o kusovou výrobu a
                  Tak asi se dá předpokládat, že nelze o kusovou výrobu a milión battery packů tak nějak nepotřebuju

                2. Přesně tak, komerční cena 1 kWh je úplně jinde než u
                  Přesně tak, komerční cena 1 kWh je úplně jinde než u nákupu automobilky.

                3. Možná jsme se nepochopili, výrobce nakoupí a prodá s 300%
                  Možná jsme se nepochopili, výrobce nakoupí a prodá s 300% ziskem 🙂 takže koncová cena je pak úplně jinde a to jde.

                4. Jenomže výrobce je taky tlačen konkurencí. Kdyby mohl, tak
                  Jenomže výrobce je taky tlačen konkurencí. Kdyby mohl, tak prodá auto 10x dráž, ale kdo by mu to koupil, že?

                  Mě jde hlavně o to, že ta možnost mít velké baterie za rozumné ceny už tady je. Výrobní cena baterií už je relativně rozumná a zbytek zařídí trh.

    1. Tak to mě zas vůbec nevadí. Co jsem měl auta, tak snad
      Tak to mě zas vůbec nevadí. Co jsem měl auta, tak snad každé mělo ten tunel. Nepamatuji si za poslední léta, že bych vezl 4 spolucestující. V tomto směru beru každé auto jako 4-místné a pokud bych chtěl víc, koupím si Multivan nebo něco podobného 🙂 Ono nejde jenom o místo na nohy, ale ani v oblasti ramen ti lidi nebudou mít dostatek prostoru, i když tam ten tunel nebude.

  2. Pokud bude za podobnou cenu jako Tesla 3, tak pro spoustu
    Pokud bude za podobnou cenu jako Tesla 3, tak pro spoustu zákazníků to bude jasná volba. A ani nemusí čekat na praktičtější Teslu Y. Otázka je, kolik toho mohou dodat. Za 5 let by to mohla být fajn ojetina za nějakých 3/4 mega 🙂

      1. Uvidíme, mě by spíš zajímala cena v Evropě. A taky jsem
        Uvidíme, mě by spíš zajímala cena v Evropě. A taky jsem myslel zákazníky v Evropě, US trh mě nějak nezajímá, tak Tesla docela boduje.

        Na EV database píšou cenu v DE nějakých 56 tisíc za verzi AWD. Pak přijde i levnější základní verze s jedním motorem.

          1. Jo, takže cca. na úrovni Tesla 3, ne? Protože toto, co se
            Jo, takže cca. na úrovni Tesla 3, ne? Protože toto, co se zatím od Polestaru nabízí, je nějaký top model, později by měl přijít i levnější. Asi podobně jako to bylo v případě Tesly.

            Tak uvidíme, jak se zachová zákazník v EU. Být to na mě a mít ty peníze, jdu do Polestar 🙂 Moc pěkné auto, ja exteriér (super to otevírání kufru plus přední kufr), tak interiér, recenze vyzněla velmi dobře, takže tam by nebylo co řešit…

            1. Jo podobné. Uvidíme jak s tím zamává Model Y. Je to sice
              Jo podobné. Uvidíme jak s tím zamává Model Y. Je to sice dražší auto, ale zase bude vyráběné v Evropě, takže opadnou cla a transportní náklady. Ve Volvu mají velké štěstí, že to stihli prodávat rok před Teslou.

                1. Tak to moc gratuluju !
                  Nějakej zásadní postřeh oproti

                  Tak to moc gratuluju !
                  Nějakej zásadní postřeh oproti Soulu ?

                2. Díky! Je toho opravdu hodně, přecejen za těch několik let
                  Díky! Je toho opravdu hodně, přecejen za těch několik let se to hrozně posunulo, zvláště ovládání auta díky různým asistentům, trochu jsem to shrnul TADY.

                3. Díky! Možná někomu vyvstane otázka proč teď nákup,
                  Díky! Možná někomu vyvstane otázka proč teď nákup, když se celý trh začal teprve hýbat. Jednak 4-letté auto s nájezdem 65 tis. km se ještě dá dobře prodat, zvláště když ještě výrobci nepřišli se slíbenými auty a ani škodovka nemá vlastně co prodávat. Druhý důvod je, že jsem chtěl auto do města délky kolem 4.3 m a minimálně Crossover. Na trhu takových aut moc v této chvíli není. Třetí důvod, myslím že po Tesle jsou v technologiích nejdále Korejci. Vybíral jsem mezi Konou a Nirem. Kona mi byla bližší rozměry ale nelíbily se mi některé věci, ať již nízko posazené zadní blinkry, malá plocha zadních světel a malý blinkr vpředu kvůli bezpečnosti. Uvnitř se mi velmi nelíbilo rušivé modré podsvícení tlačítek, tedy vyhrálo Niro i z toho důvodu, že to je již inovovaná verze a odstranili nedostatky té první verze, kde byl občas nějaký problém s „převodovkou“ u obou aut, u Kony si stěžovali i na pískání elektrické části (motor, invertor PWM). Poslední důvod, nechce se mi dál čekat a ani v budoucnu nevidím model, který by mě oslovil, možná EQA až se to naučí Mercedes, ale ten už má mít skoro 4,5 m přitom je to nejmenší řada a dojezd podle mě bude výrazně nižší než Niro, ale třeba se mýlím a EQA bude mít skvělou spotřebu.

                4. To modry podsviceni vyslovene nesnasim. Na zesilovaci jsem si
                  To modry podsviceni vyslovene nesnasim. Na zesilovaci jsem si to musel prelepit. 🙂

                5. Měl sis koupit jinej 🙂
                  Měl sis koupit jinej 🙂

                6. Vono to v presvicenym obchode nevadilo.
                  Vono to v presvicenym obchode nevadilo.

                7. V noci je modrá celkem nepříjemná barva, oči na ni i
                  V noci je modrá celkem nepříjemná barva, oči na ni i špatně ostří. V noci se posouvá citlivost očí více k modré části oblasti spektra a tedy reagují citlivěji (viz fotopické a skotopické vidění).

                8. „Jednak 4-letté auto s nájezdem 65 tis. km se ještě dá
                  „Jednak 4-letté auto s nájezdem 65 tis. km se ještě dá dobře prodat“

                  Tak to nezhuntuj a pak si to od tebe vezmu 🙂 Těch cca. 65 tis. je prd, teď jezdím s autenm co má 32O tis. a není to na něm vidět. A to je ještě spalovák, který už měl dle některých „expertů“ už umřít, protože to ty zlé automobilky tak dělají… 🙂

                9. Díky za odkaz. Důvody pro pořízení, jak píšeš níže,
                  Díky za odkaz. Důvody pro pořízení, jak píšeš níže, máme úplně stejný. Já jen nevydržel čekat tak dlouho, takže 2019 :-(. Ale max spokojenost.

                10. Zdravim
                  Ten graf nabijeni jste nekde vygooglil a nebo je z

                  Zdravim
                  Ten graf nabijeni jste nekde vygooglil a nebo je z vlastni zkusenosti?
                  Ja dosahl s eNirem maximalne na 76kW a to jen na velmi kratkou chvili v 50%, pred tim to nabijelo mezi 40-50% vykonem 75kW.
                  Nikdy pozdeji jsem se uz, ale nedostal pres 73kW. Jednou jsem se dokonce nedostal ani na 70kW.
                  Ultrarychle dobijeni bylo pro me asi jedine lehke zklamani.
                  Jakou mate zkusenost vy?

                11. Ten graf jsem použil z ev-database.org, nezkoušel jsem to
                  Ten graf jsem použil z ev-database.org, nezkoušel jsem to nabíjení. Každopádně záleží nejen na stavu baterií a teplotě, ale i na nabíječce, jednou ukazoval Bjorn, že auto s jinou nabíječkou nabíjelo rychleji než s jinou, přestože obě měly více než byl požadovaný výkon. Já to nabíjení 75 kW neupotřebím, ale určitě jednou vyzkouším. Nabíjím Niro 2 kW přenosnou nabíječkou doma a parkrát v měsíci AC 22 kW a jednou za měsíc 50 kW na cestě. Více méně si vystačím s nabíječkami do 50 kW.

                12. Nabijel jsem nekolikrat na Eonu ve Vystrkove a nekolikrat na
                  Nabijel jsem nekolikrat na Eonu ve Vystrkove a nekolikrat na Ionity Beroun.
                  Na stejne stanici mi to nabijelo ruzne rychle pri stejnem SOC.
                  Teplota baterie urcite roli hraje, nicmene tech nabijeni jsem zvladl dohromady asi sest a v drtive vetsine jsem se dohrabal na tech 70-73kW (a to vzdy az pri nejakych 40% a vice, pritom v 50% uz padne vykon na 56kW), jednou ani ne na 70kW a jen jedinkrat na 76kW.

                  Jsou to data z realneho provozu beznym jizdnim stylem, takze pokud to nebyla nejaka anomalie (proto me zajimala vase zkusenost) tak to tak asi bude nabijet vetsinove.
                  I tak stoupaji procenta slusnou rychlosti, takze zadna tragedie, jen ze to zkratka s tim grafem moc nesedi.

                13. On ten graf má trochu špatné rozlišení, při 40% by to
                  On ten graf má trochu špatné rozlišení, při 40% by to mělo padnou na cca 69 kW a při dalších 53% na cca 58 kW, další velký pád je pak na 72%, tak to s přimhouřeným okem odpovídá, ale vyzkouším a dám vědět.

                14. Zde ono jediné rychlé nabíjení.
                  A tady jak probíhali

                  Zde ono jediné rychlé nabíjení.

                  A tady jak probíhali všechny ostatní.

                  Fotky jsem dával jen do prvního omezení nabíjecího výkonu v 56%.

                15. Díky za foto. Já jsem ani nikdy neviděl na 50 kW
                  Díky za foto. Já jsem ani nikdy neviděl na 50 kW nabíječce 50 kW, vždy maximálně 47 kW (e-Niro ukazuje 46 kW), netuším, jak přesně ty nabíječky nastaví při komunikaci s autem ten příkon.

                16. Na 50kW mi eNiro v jednom pripade nabijelo vykonem 49kW, ale
                  Na 50kW mi eNiro v jednom pripade nabijelo vykonem 49kW, ale tam je to neco jineho. U nabijecek, ktere zvladnou vice nez auto je to vzdy o nem o co si rekne.

                17. To není nastavením nabíječky, ale kolik auto zvládne
                  To není nastavením nabíječky, ale kolik auto zvládne proudu a jaké má napětí na bateriích. To může být rozdíl u vybitého a nabitého auta i 60V.
                  Pokud má auto 350V a nabíječka dá max. 125A tak je to necelých 44 kW, když už je auto nabitější, ale ne víc jak 80% a má 400V, tak pak nabíjí těmi 50 kW co zvládne nabíječka.
                  Takový Jaguár má 430V, takže těch 50 kW zvládá po většinu nabíjení. Nabíječka ale nedá víc jak těch 50kW, takže pokud má napětí baterie víc jak cca 400V, tak zase sníží proud!

                  Do toho jsem nepočítal ostatní věci jako teplota baterií, a pod.
                  Jinak nabíječku a nabíjení řídí auto, nabíječka dá to co si řekne a co sama zvládne, omezení je ale většinou v autě!

                18. Proč tedy e-Niro nabíjí příkonem pouze 46 kW, když
                  Proč tedy e-Niro nabíjí příkonem pouze 46 kW, když hravě zvládne 70 kW?

                19. Vždyť jsem to psal!
                  Když 50kW nabíječka nedá víc, tak

                  Vždyť jsem to psal!

                  Když 50kW nabíječka nedá víc, tak jak může nabíjet 70kW.
                  Když 50kW nabíječka nedá víc jak 125A (je to na ní napsané) a ty máš napětí baterie cca 370V, tak si to spočítej!
                  Je to těch tvých 46kW a to je ten lepší ideální případ, že nabíjení neomezuje teplota a podobně.

                20. Chápu přehlédl jsem max proud.
                  Chápu přehlédl jsem max proud.

                21. Zajimave.
                  Rekl bych, ze jsem mel trochu jiny prubeh.

                  Zajimave.
                  Rekl bych, ze jsem mel trochu jiny prubeh.

                22. Já jsem nabíjel s bateriemi na teplotě 36°C (okolní
                  Já jsem nabíjel s bateriemi na teplotě 36°C (okolní teplota 32°C) a nabíjení šlo jen na 62 kW max od 18% až do 58%.

                23. Škoda.
                  Jak jsem už párkrát psal ultrarychlé nabíjení je

                  Škoda.
                  Jak jsem už párkrát psal ultrarychlé nabíjení je u eNira jediné lehké zklamání, resp. doufal jsem, že to bude nabíjet kilometry stejně rychle jako moje Xko, když bylo nové, což se bohužel nepotvrdilo, ale jen o fous a kompenzuje to rychlejší nabíjení kilometrů na 50kW stanicích, takže i tak je to velmi povedené/použitelné auto.

                24. Samozřejmě hrozně záleží jak a kam člověk jezdí. Mě
                  Samozřejmě hrozně záleží jak a kam člověk jezdí. Mě to nabíjí 400 km/hod, i při 62 kW, což je pro mě paráda. Já stejně budu využívat DC jen okrajově a víceméně pouze 50 kW nabíječky. Platit o 50% více za to že ušetřím 10 minut na nabíjení je pro mě zbytečné.

                25. Na vase pojizdky vic nez v pohode.
                  Me treba, ale ceka ve

                  Na vase pojizdky vic nez v pohode.
                  Me treba, ale ceka ve ctvrtek 1000km a v nedeli zpet a pokud chce jet clovek stejne rychle jako spalovakem tak se bez ultrarychleho nabijeni neobejde.

                  Mno, i kdyz jako spalovakem…
                  Dneska mi vypravel kolega z prace jak byli o vikendu s dalsima znamejma v Rakousku na feretach.
                  Jeli Multivanem, se kterym znamej resil asi pul roku problemy s motorem. Nakonec sel motor ven, menili tesneni pod hlavou, kdyz ho tam vratili tak zjistili, ze jsou jeste zapecene krouzky, takze motor znovu ven.
                  No pointa byla v tom, ze mu napojili nejakou hadici s chladici kapalinou nad nejakejma jinejma trubkama namisto pod nima, takze cestou do Rakouska rupla a nekde ji tam u dalnice zkracovali a znovu spravne napojovali. Prej zasek na tri hodiny…:-D

                  Delali mu to ve znackovem servisu samozrejme…

                26. Přesně tak, pro mě až až, ale prodat Niro 39 kWh by byl
                  Přesně tak, pro mě až až, ale prodat Niro 39 kWh by byl kumšt, nikdo to nechce, takže to e-Niro 64 kWh byla jediná volba.

                  1000 km vám nezávidím, to bych si snad objednal vrtulník 🙂

                  Jak jsem psal, už nikdy nechci řešit věci které souvisí se spalovacím motorem, zvláště rozvody, turbo, vstřiky, DPF apod., nakonec ani brzdy 🙂 Značkový servis znamená jen to, že za opravu ručí zárukou, já jsem jednou byl v neznačkovém servisu a donutit je uznat záruku by byla tahanice přes soudy.

      2. V Evropě by to mohlo být levnější kvůli nákladům na
        V Evropě by to mohlo být levnější kvůli nákladům na transport. Osobně se vůbec divím že to budou v USA prodávat, protože kdysi se mluvilo o tom, že kvůli zvýšeným nákladům to vůbec do USA nebudou vozit.

        Pokud to bude alespoň za cenu Model Y LR, tak by to mohla být určitě zajímavá nabídka. Ikdyž je to technicky horší, tak pořád je to Volvo, byť čínské.

    1. v UK je cena vesmes stejna jako za nejlevnejsi model 3,
      v UK je cena vesmes stejna jako za nejlevnejsi model 3, £46900 vs £46990 (LR model 3), v Eu bych ocekaval ze cenova politika bude podobna

      u ojetiny bude strasne zalezet na stavu interieru, ja snad jeste nikdy nevidel ojete Volvo kde by byl peknej interier bez vyditelnych poskozeni, ale pravda ojetiny me zajimali naposled pred 4 lety

      1. kto je zákazník?
        „tu a teraz“ je iba škodovka, lebo

        kto je zákazník?
        „tu a teraz“ je iba škodovka, lebo domáca, lebo náhradné diely, …
        v nemecku je to pseudonárodná hrdosť produktu z konkrétnej spolkovej krajiny (niečo neskutočné je vidieť začiatkom novembra/listopad desiatky bmw z ktorých vystupujú panímámy v dirndloch na zábavu …);

        obchádzam autosalóny aby som „učinil zadosť“ a vidím, že taký trabi rv’77 bol neskutočne efektívny – pod prednou kapotou bolo všetko potrebné k pohybu – motor, baterka, nádrž, v kabíne dve sedadlá + lavica pre ďalších, kufor. a ak bolo zapotreby niečo rozmernejšie, tak vybrať sedadlo znamenalo povvytiahnuť jeden kolík a šup, vzadu jedným ťahom oparadlo, druhým sedák. a dva ftv vtedajšej provenience aj v krabiciach!
        dnes nakladacia hrana neskutočne vysoko, sedadlo ďaleko od obrysu kabíny, a to platí o všetkých automobloch pre bežného fera užívateľa. takže reči o tesle ako nevhodnej sú IDIOTSKÉ! ostatné autá sú nepoužiteľné jedno ako druhé.

  3. 1. Mají v navigaci integrované nabíječky a dokáže přes
    1. Mají v navigaci integrované nabíječky a dokáže přes ně navigovat?
    2. Dostane zákazník vlastní nabíjecí kartu s výhodným tarifen na Ionity?
    3. Je možné omezit výkon palubní nabíječky (5-8-10-13-16-20-25-32A)?
    4. Palubní nabíječka je 22 kW?
    5. Dostane zákazník třífázovou nabíječku?
    6. Je možné objednat odvětrávané sedačky?
    7. Mobilní aplikace se širokými možnostmi nastavení?
    8. API, pomocí kterého je možné automatizovat běžné úkoly – zapni klimatizaci každý den v určitou denní dobu, když se dostanu s telefonem do určité vzdálenosti od auta apod.
    9. Elektricky ovládaný kufr..

    Těch bodů, kde by mohli být lepší než Tesla je mnoho. Oni se ale po třech letech od vydání Modelu 3 teprve vyrovnali a udělali srovnatelné auto. Jasně, něco je lepší, něco je horší, ale Tesla také nespí a neinovuje.

Napsat komentář