Po více než 33 000 km skrz Afriku míří elektromobil Škoda Enyaq do Škoda Muzea

Nizozemští cestovatelé Renske Coxová a Maarten van Pel se v elektromobilu Škoda Enyaq vydali na cestu z Evropy do jižní Afriky a zpět.

Zářivě žlutý plně elektrický vůz Škoda Enyaq, který  absolvoval více než 33 000 kilometrů na náročné trase napříč Afrikou, se stal součástí  sbírek Škoda Muzea. Nizozemští cestovatelé Renske Coxová a Maarten van Pel chtěli svou dobrodružnou cestou inspirovat ostatní k udržitelnějšímu cestování.

Upravený elektromobil Škoda Enyaq. foto: Škoda Auto

Po tisících  kilometrů absolvovaných v náročných podmínkách se upravený vůz zdárně vrátil zpět do  Nizozemska. Odvážní cestovatelé jej nabídli automobilce Škoda Auto a v Zákaznickém centru si převzali model Škoda Enyaq 85x Laurin & Klement. 

SOUVISEJÍCÍ: Mladá cestovatelka vyráží na cestu kolem světa v elektromobilu Ford Explorer

Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní  záležitosti, uvádí: „Renske a Maarten jsou jasným důkazem, že značka Škoda oslovuje  každodenní objevitele, aktivní uživatele s touhou poznávat. Je skvělé, že náš elektromobil  v tak náročných podmínkách výborně obstál. Svou vynalézavostí a odhodláním nám všem navíc dokázali, že pokud si jdete za svým snem, neexistuje žádná překážka, která by vás mohla zastavit. Vystavením vozu ve Škoda Muzeu můžeme tento odkaz uchovat a předávat dál.“ 

Upravený elektromobil Škoda Enyaq. foto: Škoda Auto

Napříč Afrikou udržitelně s mírně upraveným sériovým vozem a fotovoltaickými panely Nizozemští cestovatelé Renske Coxová a Maarten van Pel chtěli dokázat, že dobrodružství  může být udržitelné.

Pro svoji expedici založili neziskovou organizaci, aby s pomocí přibližně 35 partnerů mohli realizovat nápad vydat se do neznáma elektromobilem. Vybrali si model Škoda Enyaq 80 s baterií o kapacitě 82 kWh (využitelných 77 kWh) a pohonem zadních kol. 

„Všimli jsme si, že lidé často považují udržitelnost za něco, co se musí udělat, co není zábavné  a co stejně nikdy nemohou udělat správně. To chceme změnit: postarat se, aby to bylo  zábavné a přístupné, aby se k nám přidalo více lidí. A vůz Škoda Enyaq jsme si vybrali proto, že  je to běžné rodinné auto, díky čemuž je naše expedice pro ostatní přístupnější. Navíc je  úsporný a dostatečně velký, aby se do něj vešlo všechno, co potřebujeme,“ vysvětluje  Renske Coxová. 

Upravený elektromobil Škoda Enyaq. foto: Škoda Auto

Auto prošlo základními expedičními úpravami: zadní část vozu byla přestavěna tak, aby  poskytla co nejvíce úložného prostoru, na střechu přibyl stan a pro lepší trakci byl Enyaq vybaven i terénními pneumatikami.

Důležitou součástí výbavy však byla souprava pro nabíjení pomocí solární energie. Rozkládací panely o ploše 60 metrů čtverečních nakonec posloužily  k zajištění 54 % energie na celkem 33 360 km procestovaných na africkém kontinentu. 

Unikátní vůz exponátem Škoda Muzea 

Auto obou cestovatelů se po dobrodružné cestě do jižní Afriky a zpět vrátil do Mladé Boleslavi. Od 27. června se stal součástí sbírky Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, kde bude od  10. července do 30. září vystaven v expozici. 

Po předání vozu do sbírky Škoda Muzea si mladý pár v Zákaznickém centru převzal nový vůz Škoda Enyaq 85x modelového roku 2024 ve vrcholném provedení Laurin & Klement. Předchozí výkonové verze 80 a 80x nahradily efektivnější a výkonnější varianty 85 a 85x. Ty  jsou schopny vyvinout maximální rychlost 180 km/h a disponují novým, výkonnějším a efektivnějším pohonným ústrojím s vyspělým elektromotorem.

Elektromobil Škoda Enyaq 85x s pohonem všech  kol má nyní výkon 210 kW a nový software podporující funkci předehřívání akumulátoru. Vyšší je i nabíjecí výkon (až 175 kW), takže nabití baterie o kapacitě 82 kWh (využitelných  77 kWh) z 10 na 80 % nyní trvá pouze 28 minut.

zdroj: tisková zpráva, foto: Škoda Auto

4 Comments on “Po více než 33 000 km skrz Afriku míří elektromobil Škoda Enyaq do Škoda Muzea”

  1. Docela hloupe si na takovou cestu vybrat tak hloupe auto. Nebylo by lepsi jet s autem ktere ma predni kufr? Nebo s autem ktere je uspornejsi a ma vetsi dojezd? Nebo s autem ktere ma vetsi ulozne prostory? Nebo s autem ktere vazi 1850 kg misto 2250 kg? Nebo s autem ktere ma pristup na vsechny Superchargery? Kdybych tuto cestu absolvoval a mel MINIMALNI intelligenci tak bych si vybral Tesla Model Y, z jednoduse logickych duvodu!!

  2. Automobilka Jaguar byla v Nizozemí odsouzena za podvod uváděním zákazníka v omyl v zásadní vlastnosti výrobku deklarací pouze maximálního možného dojezdu bez současného uvedení minimálního reálného dojezdu elektromobilu I-Pace.

    Toto precedentní rozhodnutí a nutnost uvádět minimální reálný dojezd elektromobilů může významně poškodit marketing automobilek, které ještě doufaly v nějaké prodeje BEV.

Napsat komentář