Po Tesle se přidává i Volkswagen, nabízí biogenní filtr v klimatizaci

Volkswagen vyvinul speciální automatickou klimatizaci, která zabraňuje také vnikání spor hub a nejmenších alergenů do interiéru. Nese označení „Air Care Climatronic“.

Německý svaz alergiků a astmatiků DAAB (Deutscher Allergiker- und Asthmabund e.V.) tvrdí, že u cca 20 procent lidí v Německu se objeví alergie na pyl. Jedním z mnoha dalších spouštěčů alergických reakcí jsou spory hub, které se nacházejí ve venkovním vzduchu v létě a na podzim.
foto: Volkswagen

Když Elon Musk s pompou ohlašoval, že elektromobil Tesla Model X a následně i Model S dokážou posádku ochránit před „biologickým útokem“, většina lidí to měla za docela povedený marketingový trik.

Jenže pokročilá filtrace vzduchu v elektromobilech Tesla se prokázala jako jeden z účinných prodejních taháků. A tak s něčím podobným přichází i Volkswagen.

Velmi účinný systém čištění vzduchu se dodává pro všechny aktuální verze modelů Golf, Touran, Tiguan, Passat i pro nové Polo a nový Arteon. Ke své činnosti využívá senzor kvality vzduchu a aktivní biogenní filtr, takže je ještě účinnější než klasický pylový filtr.

Po aktivaci funkce Air Care v ovládacím menu klimatizace dochází k mísení čerstvého venkovního vzduchu, přiváděného do interiéru, a části vzduchu z interiéru a zároveň k jejich čištění, aby kvalita vzduchu uvnitř automobilu zůstávala na konstantně vysoké úrovni a filtr byl optimálně využíván.

Senzor kvality vzduchu navíc zaznamená příliš velké znečištění venkovního vzduchu určitými škodlivinami a v případě potřeby kompletně aktivuje režim vnitřní recirkulace vzduchu, aby se nedostávaly do interiéru například výfukové plyny nebo aromatické látky z kapaliny do ostřikovačů.

Intenzitu klimatizování interiéru lze individuálně nastavit výběrem jednoho ze tří různých režimů („mírný“, „střední“, „intenzivní“). Pro rodiny s malými dětmi byl například koncipován „mírný“ režim.

Činnost klimatizace v modelech Volkswagen zdokonalují také senzory slunečního záření a vlhkosti. Senzor vlhkosti udržuje zdravou vlhkost vzduchu a přispívá k tomu, aby se nemlžila skla oken.

Dvouzónová klimatizace Air Care Climatronic s individuální regulací pro řidiče a spolujezdce vpředu je nabízena pro nové Polo a pro všechny verze modelové řady Golf.

Modely Touran, Tiguan, Passat a Arteon jsou k dispozici s třízónovou klimatizací, která umožňuje individuální nastavení také pro cestující na sedadlech vzadu.

tisková zpráva

47 Comments on “Po Tesle se přidává i Volkswagen, nabízí biogenní filtr v klimatizaci”

  1. Ruské raketové motory ze studené války
    Nejlepší

    Ruské raketové motory ze studené války
    Nejlepší raketové motory světa s tzv. uzavřeným cyklem, které jsou o 25% účinnější než, které mělo USA… Motory, které byli při vývoji tak složité, že problém uzavřeného cyklu vypadal jako nepřekonatelná technologická hranice… Nakonec se rusům po dlouhodobým vývoji podařilo tuto hranici překonat a dnes je Rusko jedinou zemi světa, která má nejdokonalejší motory světa…V současnosti je USA na těchto motorech zcela závislé a bez těchto motorů by nebyli schopni do vesmíru poslat žádnou raketu….
    https://www.youtube.com/watch?v=VIpgqepDOSA

      1. Je to tak, před nějakou dobou jsem viděl, nebo četl,
        Je to tak, před nějakou dobou jsem viděl, nebo četl, rozhovor s nějakým inženýrem z USA, který na těchto motorech pracoval, Američané motor s uzavřeným cyklem nezvládli. Když se pak někdy v 90. letech k ruským motorům dostali tak zjistili že v momentě ukončení projektu byly tak blízko že nevěděli jak to ukončení před veřejností zdůvodnit.

  2. takhle řešili smog Londýnani už v roce 1959
    takhle řešili smog Londýnani už v roce 1959 …

    drsnysvet.cz/tento-vynalez-mel-ochranit-lidi-pred-smogem/

    … a bylo to k prdu. Přišli na to že Lepší je vzduch neznečištovat vůbec a tak rovnou tlačí elektromobily ve velkým 😉

    1. září 2017
    Volkswagen v Británii vyhlásil šrotovné na diesely. Nabízí až 195 000 Kč

    ekonomika.idnes.cz/volkswagen-srotovne-britanie-dk3-/eko-zahranicni.aspx?c=A170901_085658_eko-zahranicni_krb

  3. Potvrzuji zjištění Akraixe, ty ulice španělských měst
    Potvrzuji zjištění Akraixe, ty ulice španělských měst jsou velmi často široké a lemované vzrostlými stromy (ne „bonsajemi“ s korunami šíře 1 až 2m po několika letech růstu, co se u nás sadí z dotací s fakturovanou cenou kolem 25tKč/ kus) nebo ty úzké jsou zastíněny zavěšenými plachtami. Dokonce jsem viděl zatahovací plachty na lanech nad menším náměstím. Jinak by se v těch městech při 38st.C ve stínu ani nedalo přežít. Letošní osobní zkušenost Madrid, Valencie a Slalamanca. Vřele bych doporučoval návštevu radních našich měst při techto teplotách,aby viděli co nás čeká v centrech našich betonových měst (viz asfaltové Náměstí svobody ve Vsetíně) za cca 10 až 20 let.

    1. Hlavně bychom si měli prostudovat, jak zamávají s
      Hlavně bychom si měli prostudovat, jak zamávají s lokálními srážkami nejen vybetonované plochy, ale i plochy fotovoiltaických elektráren a znovu zvážit, zda vytvářet další zástvabu půdy (notabene zemědělské) je správná cesta), zda není mnohem vhodnější podporu fotovoltaiky omezit toliko na střechy již postavených budov a následně zohledňovat použití klimatizací v hyper super atd právě na základě lokální fotovoltaiky (např zdanění elektrické energie)…

      1. Fotovoltaika nevytvára žiadny problém s dažďovou vodou.
        Fotovoltaika nevytvára žiadny problém s dažďovou vodou. Každý panel má max. 2m2 a je oddelený medzerou od ďalšieho panelu. Nikdy sa nevytvárajú na poliach súvislé plochy, ktoré by dokázali sústreďovať vodu do jedného miesta, ako to robia betonové a asfaltové povrchy.

        1. Ale vytváří, jen ten problém není o tom, že to tam
          Ale vytváří, jen ten problém není o tom, že to tam nesteče, problém je, zda tam potom prší…a jaký je charakter deště. Všimněte si někdy, kde větroně točí stoupáky – bohužel často už nad velkými fotovoltaikami – je tedy problém, že tam vzduch nosí (stejně jako města a parkoviště hyper super marketů) – tedy v krajině dochází ke změně podstaty přirozeného proudění vzduchu (neříkám, že FVE a větrníky jsou jediní, kdo to dělá, ale mají svůj a to nezanedbatelný díl), což bohužel se projevuje na změně struktury a ročního úhrnu srážek v mikrokregionech – ono nestač říct, že se nic neděje padalo tam třeba 80 mm a padá dneska 75 mm – problém jsou i přívalové deště, kdy v prvních chvílích vznikne krusta a následně se voda nevsakuje, ale stéká…

          1. tak to běžte děkovat hlavně vylízané vládě, že
            tak to běžte děkovat hlavně vylízané vládě, že nepodporuje malé FVE na střechách u normálních lidí, kteří naopak můžou očekávat od čezu tučnou pokutu za neoprávněnou dodávku do sítě, velké FVE byly legislativně hlavně nastaveny pro české kmotry jako výnosný byznys, potřebovali výhodně zhodnotit (10% ročně)ty těžce vydělané miliony :-))

            1. Ale to je zase dezinformace – co vím, tak v přetoky z
              Ale to je zase dezinformace – co vím, tak v přetoky z domácí FVE již problémy nejsou – ale souhlasím, je problém, že jsou podporovány a dotovány stavby velkých FVE a větrných farem – sice nečoudí, ale druhotné jevy taktéž nejsou příjemné a vhodné

              1. jojo hlavně ty dezinformace šíří majitelé malých FVE co
                jojo hlavně ty dezinformace šíří majitelé malých FVE co jsou nuceni používat různá greenbona a wattroutery :-))))), jo abych nezapomněl větrné farmy zabíjejí obrovská množství ptáků skoro jako kočky :-)) a víří vzduch vrtulema, lidi z toho pak mají samé různé alergie, naopak tepelné elektrárny nic nevíří a nemají žádný negativní vliv na přírodu a lidi a navíc běží stabilně 24h denně

          2. fakt?
            stúpavé prúdy sa vytvárajú nad poliami, najmä

            fakt?
            stúpavé prúdy sa vytvárajú nad poliami, najmä zoranými (tmavé). podľa vašej myšlienkovej línie – neorať! takže bude utužený povrch, tá vami spomenutá krusta, kde voda nevsiakne.
            premýšľajte konmplexne – POD PANELMI je povrch neudupaný, rastie tam trocha zeleného, voda stečie po paneli, povrch v medzerách je síce utužený, ale pretečie pod panel a tam v pohode vsiakne. dokonca je tam tieň a nevsiaknutá zrážková voda sa vyparuje pomalšie …
            neviem, kto z nás má pravdu, ale nie je jeden jediný, tobôž správny pohľad na problém.

  4. v německém rádiu už běží masově reklamy proti dieslům
    v německém rádiu už běží masově reklamy proti dieslům :-)) v jedné reklamě sedí Helmut jakoby na terapii a zpovídá se že jezdí starým smradlavým dieslem :-)) v další reklamě přímo autosalon škodovka nabízí výkup starého dieslu až za 5000EUR plus dalších až 5000EUR ekologický bonus při nákupu nové škodovky

  5. Offtopic: BMW i3 je v Norsku od začátku roku druhé
    Offtopic: BMW i3 je v Norsku od začátku roku druhé nejprodávanější auto, hned za VW Golf (všechny verze, včetně elektra). Následuje Outlander (včetně plug-in verzí). Další elektro je Leaf, pak dlouho dlouho nic, pak Zoe, pak Model X a na 19 místě pak Ioniq. Mezi tím se proplétají další spalováky.

Napsat komentář