Po světě už jezdí přes 1,5 milionu elektromobilů Tesla

Tesla svými výsledky za poslední čtvrtletí potvrdila rychlý růst výroby i dodávek. Jestli to tak půjde dál, letos snadno překoná 2 miliony vyrobených aut.

Tesla Model 3 dnes patří k nejprodávanějším elektromobilům na světě.
foto: Tesla

Tesla kumulativně ke konci března 2021 prodala už 1 074 046 elektromobilů Tesla Model 3 a Tesla Model Y (samostatná čísla pro každý z těchto modelů Tesla nezveřejňuje). Odhad je něco přes 950 000 pro Model 3, a přibližně 100 000 pro Model Y.

Kumulativní prodeje elektromobilů Tesla Model S/Tesla Model X činí přibližně 510 000 kusů – vyrábí je ale výrazně déle, než Model 3 a Model Y. Za poslední čtvrtletí vyrobila Tesla celkem 185 000 aut.

Na světě neexistuje jiná společnost, která by celkově globálně prodala víc elektromobilů. Volkswagen se ale díky platformě MEB pustil do elektromobility s takovou vervou, že může Teslu brzy dohnat a předehnat.

38 Comments on “Po světě už jezdí přes 1,5 milionu elektromobilů Tesla”

  1. 2020 tesla 1,5 milonu
    2020 tesla 1,5 milonu tezlakár
    https://kcc-hho.webnode.cz/

    2021 tezlatrejtrs 1,5 milijardy do btc 😉
    http://www.hybrid.cz/tesla-nakoupila-bitcoin-za-15-mld-cena-rekordne-stoupla

    jj hoši a holky, nic není úplně zadára, jak se na 1vní pohled může přes tezlí propagandystycký brejle zdát :))
    http://m.aimg.sk/ras-cz/11-origin-6629419.jpg

    https://i.insider.com/5eb1da37e3c3fb24266eb47b?width=800&format=jpeg

        1. Nerozumiem, s cim nebudu suhlasit? Ze VW nema dost baterii?
          Nerozumiem, s cim nebudu suhlasit? Ze VW nema dost baterii? Kolko VW EV normalne vidite behat po okoli? Ja vidim teslu a hyundai ale v poslednej dobe vidim uz viac tesiel. Ked sa Tesle podari v blizkej dobe postavit tovaren v DE, tak to zatial nevidim az tak ruzovo z VW.

            1. Chyba, Tesla má vlastní baterie a je největším výrobcem
              Chyba, Tesla má vlastní baterie a je největším výrobcem EV baterií na světě. Tesla zatím nemá akorát vlastní články a bere je mimo jiné od Panasoniku, kterej je vyrábí v Tesla továrně. V Číně bere články od dalších výrobců. ;-D
              Tesla už má i vlastní články a rozjíždí jejich výrobu tamtéž.

        1. EQS muze mit baterku 90 nebo 108kWh. Kdyz jsem videl cenovku
          EQS muze mit baterku 90 nebo 108kWh. Kdyz jsem videl cenovku nekde zacinajici na 95.000 EUR, tak se to zda vyhodne, ale kdyz to bude vybavene aby se to dalo pouzivat a s velkym dojezdem, tak 200.000 EUR bude asi realita. Uvidime jak se bude prodavat, co to doopravdy bude umet a zda to bude vubec spolehlive jezdit. Do srpna 2021 maji jeste cas na ladeni.

            1. U EQS je cena baterky zanedbatelna. Takovy spalovaci osmivalec
              U EQS je cena baterky zanedbatelna. Takovy spalovaci osmivalec s automatem a celou chemickou fabrikou kolem kvuli emisim bude mozna drazsi. Tak mozna zjistime, ze EQS bude jako EV levnejsi nez zastarale zelezo. To by odpurcum EV dalo posledni dardu.

                1. Kdyby rikal kolem Taycana a etrona, tak bych tomu veril.
                  Kdyby rikal kolem Taycana a etrona, tak bych tomu veril. Samozrejme v souctu obou cen.

                1. Jednoducho, posledne dva roky tesla nic prevratneho neuviedla.
                  Jednoducho, posledne dva roky tesla nic prevratneho neuviedla. Model 3 je fajn ale pri modely Y je zbytocny. Trochu mam pocit, ze uz stagnuju. Mali dat na trh dalsie auta. Zatial maju bud male alebi oridrahe. To je pri tej konkurencii ci prichadza uz aj celkom problem.

                2. No jo, když oni inovují neustále a na nějaké roční
                  No jo, když oni inovují neustále a na nějaké roční facelifty dlabou. Akorát se pak blbě marketingově prodává, když se to jmenuje furt stejně. Ale pokrok je tam fantastický, ostatně zkoukněte Sandyho…

                3. Však finální verze Cybertruck a Semi už je na spadnutí a
                  Však finální verze Cybertruck a Semi už je na spadnutí a TMY s 4680 strukturální baterií taky. 🙂

      1. Jenže ono nejde o to kdo bude je byl průkopník, ale kdo
        Jenže ono nejde o to kdo bude je byl průkopník, ale kdo elektrifikuje…průkopníky spalováků laik taky nezná, ale téčko, brouka, 500, kachnu zná každý
        Mimochodem znáte pojem Milburn a jste schopen o něm něco říct bez pomoci internetu?

          1. Prostě se společnost změnila, dneska lidi pod 30 let věku
            Prostě se společnost změnila, dneska lidi pod 30 let věku už auta zdaleka tolik nezajímají. Synovec klidně řekne o nějakém méně kvalitním autě – „to je pěknej trabantík“, ale vůbec netuší, že se někdy auto značky Trabant vyrábělo. Když předním řeknete „stará Octavia“ – tak je to pro něj tak z přelomu milenia.
            Mercedes BMW nevím co, pro většinu lidí už jsou to dneska stejná euroauta akorát dražší. Charisma značek se zcela vytratilo, stejně jako technické vychytávky, vyhlášený design nebo dokonalá pohodlnost jednotlivých výrobců vozů

    1. Tak zpracováním karoserie a vnitřního interieru určitě a
      Tak zpracováním karoserie a vnitřního interieru určitě a to už dnes možná i dřív i se starším e-golfem, byl na tom líp jak Tesly.

      Bohužel, ale jejich nové EV, mají kvalitu zpracování perfektní, bodejť by ne, když na karoserii je nejméně rozdílu a nejvíc zkušeností mezi spalovákem a elektroautem.
      Kde jsou ale fakt pozadu je software v autě, a tam jsou Němci opravdu víc jak 10 let pozadu a jelikož Němci neumí udělat pořádný software do ničeho, tak ten rozdíl bude asi dlouho stejný, pokud je nenapadne sehnat pár zapálených kreativních programátoru z jiných zemích, kteří by to zvládli určitě dřív než ti jejich.

      Takže pokud jde o karoserii, tak tam se můžou smát Tesle a asi je to jediný bod pro posměch Tesly, vše ostatní je zatím posměch VW a to oprávněný.

      Takže je na každém zájemci co si vybere, kvalitu zpracování EV nebo elektrické a elektronické vlastnosti co má Tesla.
      Určitě si hodně zákazníků vybere tu první vlastnost, to ale neznamená, že by Tesla neměla mít ten celkový náskok o kterém tu někteří píší.

Napsat komentář