Novozélandský pivovar DB Export začal vyrábět nový speciál. Není to však pivo, ale biopalivo E10 zvané „Brewtroleum“. Vyrábí se z odpadů vznikajících v pivovarnictví.
foto: DB Export
Pivovar DB Exports odesílá veškeré biologické odpady do laboratoře, kde se dále destilují a v zniká z nich ethanol. Ten se pak míchá s benzinem a vzniká palivo typu E10. To se pak dováží k čerpacím stanicím Gull.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Pivovar v Bruggách postaví vlastní pivovod
Tam se nové palivo prodává s veškerou pompou „pivního speciálu“. A navíc s upozorněním, že už zásoby jsou omezené. A proto by měli prý novozélanďané víc pít pivo, aby bylo více odpadu a z něj bylo možné vyrábět další „Pivoleum“.
Vlastně tedy nejde o nic jiného než mírně naředění stávajících fosilních paliv biopalivem. Dobrá zpráva je, že jde o palivo vyráběné z odpadů a nikoliv např. z kukuřice nebo jiných potravin.
V ČR se amatersky už
V ČR se amatersky už několik let vyrábí fritoil. Kolik řidiču v ČR už kolik let používá do svých vozidel použitý fritovací olej. Ve svém okolí vím o pár motoristech jež díky svému podnikání problém s likvidací tohoto oleje tímto zpusobem vyřešilo. Osobně nevím jak je chválí na STK+emisích ale když jedou kolem jsou opravdu snadno identifikovatelní!
Co to dělá s motorem?
Co to dělá s motorem? Nezanáší se to nějak nadměrně? Hlavně rozvod paliva a vstřikovací trysky budou asi trpět. Rostlinné oleje mají tendenci gelovatět a vysychat.
Nápad je to dobrý, možná
Nápad je to dobrý, možná spíše výborný, zvláště u nás by se to mohlo ujat, když vezmu v úvahu jakou oblibu tu má pivo. Jenom jestli se také prodává jako 10° a 12°, byť lepší jsou všechny různé 14°a vícestupňová piva 🙂
Jen ten název Pivoleum spíše evokuje nějakou podlahovou krytinu, spíš by se tomu mohlo říkat pivzín, pifta/pivta, navto/nafto, piropa, benzvo, nebo tak nějak.
Má to jedinou nevýhodu, zase je to jen pro spalovací motory.
Možná to bude alespoň
Možná to bude alespoň trochu jinak smrdět. Třeba po pivu. 🙂