V centru nizozemského Eindhovenu dříve v ulici Strijp-S stávaly továrny a laboratoře Philips. V současné době přeměňuje firma svou bývalou čtvrť na ukázku města budoucnosti. Zaměřuje se především na veřejné osvětlení a světelná signalizační zařízení.
Řidiči Toyoty Prius, dalších plných hybridů nebo elektromobilů vědí, že bezpečnost provozu v těchto nových autech vyžaduje přeci jen o něco víc pozornosti na straně řidiče. Při jízdě čistě na elektřinu jsou auta téměř neslyšná a pro chodce nebo cyklisty tedy prakticky „neviditelná“.
Související články:
Právě na tento problém se Philips zaměřil v projektu přestavby čtvrti Strijp-S na „kreativní komunitu“. V té jako městská doprava jezdí elektrické hybridní autobusy Phileas, které se většinou pohybují podobně tiše jako jiné hybridy. Aby se autobus mohl pohybovat po nové čtvrti zcela bezpečně, navrhnul Philips nový typ přechodu pro chodce osvětlený pomocí LED diod zapuštěných do povrchu.
LED osvětlení mění barvu a tvar podle toho jaká je „bezpečnostní situace“ na silnici. Zároveň dokáže indikovat jaké přesně vozidlo se blíží krze servisní pruh vyhrazený veřejné dopravě – zda jde o autobus Phileas, nebo třeba policejní auto, ambulanci nebo taxi. Mohou také ukazovat z které strany se automobil blíží. Pokud se v okolí nenacházejí žádní chodci, světla se ztlumí aby šetřily elektřinu.