Peugeot elektrifikuje: 70 % modelů dnes, všechny už za čtyři roky

auto Peugeot 308 SW hybrid

Značka Peugeot elektrifikovala už 70 % své modelové nabídky, v roce 2023 dosáhne tento podíl 85 % a v roce 2025 100 %.

Strategie značky Peugeot se zaměřuje na elektrifikaci, a nový Peugeot 308 bude proto hned od uvedení na trh nabízen ve verzích hatchback i SW se dvěma plug-in hybridními motory. V roce 2021 se tak díky těmto novinkám zvýší míra elektrifikace modelové řady Peugeot (OV+UV) na 70 %. V roce 2023 bude v Evropě elektrifikováno 85 % modelů značky a do roku 2025 dosáhne tento podíl 100 %.

Nový Peugeot 308 bude od svého uvedení na trh nabízen se dvěma plug-in hybridními verzemi a rozšíří tak již nyní bohatou nabídku elektrifikovaných vozidel.

Kompletní elektrifikovaná nabídka Peugeot pro rok 2021

Kompletní elektrifikovaná nabídka Peugeot pro rok 2021
foto: Peugeot

Nový Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 dosahuje výkonu až 168 kW, a to díky kombinaci motoru PureTech o výkonu 132 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW (emise od 26 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km/). Verze Hybrid 180 e-EAT8 je poháněna motorem PureTech o výkonu 110 kW ve spojení se stejným elektromotorem o výkonu 81 kW (emise od 25 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km/1).

Elektrifikace modelové řady Peugeot začala před třemi lety uvedením modelu e-208, poté byly na trh uvedeny 100% elektrické modely e-2008, Traveller a Expert a plug-in hybridy 3008 a 508.

Za prvních pět měsíců roku 2021 je Peugeot druhou nejprodávanější nespecializovanou značkou v Evropě z hlediska celkových prodejů a třetí nejprodávanější nespecializovanou značkou elektrifikovaných vozů. Modely Peugeot e-208 a e-2008 jsou ve svých segmentech v rámci elektromobilů na druhém místě a každý měsíc se jejich podíl zvyšuje.

Nabídka elektrifikovaných vozů Peugeot zahrnuje jak osobní, tak užitkové vozy. Značka totiž nabízí 100% elektrickou verzi všech modelů své řady užitkových vozidel, díky čemuž získávají firemní zákazníci možnost bez omezení vjíždět do bezemisních zón velkých měst a současně mají k dispozici stejný objem nákladového prostoru jako ve verzích se spalovacími motory.

tisková zpráva

40 komentářů u “Peugeot elektrifikuje: 70 % modelů dnes, všechny už za čtyři roky”

      1. trh ojetin je zasobeny trhem prvomajitelu, a ten treba v EU
        trh ojetin je zasobeny trhem prvomajitelu, a ten treba v EU tvori z vice jak 70% firmy, a firmam coby prvomajitelum je fuk jak na tom bude baterka za 8 let kdy oni to auto davno mit nebudou, takze na rozsirovani elektromobilu to bude mit vliv naprosto minimalni

        a co to udela s trhem ojetin? vesmes asi taky nic, blbci co si koupi vrak se najdou mezi zakazniky vseobecne a je uplne fuk jestli koupi vrak v podobe BEV nebo ICE, nechat proverit stav baterie na diagnostice je to nejsnazsi co se da udelat a pokud je nekdo hloupej a koupi si auto kteremu na budiku sviti dojezd 80 kilaku pri maximalnim nabiti, tak si to asi i zaslouzi

        a jen tak mimochodem, znam cloveka po kterem by si ICE nechtel koupit nikdo ani po ujeti 50 tisic km, jak uzasne se k autum chova a nedoprava jim servisu je doslova uzasne

        a pokud nekdo tu Teslu provozoval tak jiste nemela takovy dojezd az po skonceni zaruky, takze si to vesmes udelal sam, zcela jiste tam byl problem jiz pred koncem zaruky a byla jen hloupost majitele ze to nereklamoval, cist to nebudu protoze sracku jako autoforum cist nehodlam, ale nejaky hacek tak jiste bude a to auto se do takoveho stavu nedostalo samo od sebe

        1. Prvomajitelům je možná fuk v jakém stavu bude auto po 8
          Prvomajitelům je možná fuk v jakém stavu bude auto po 8 letech, ale není jim úplně fuk za kolik ty auta po 4-5 letech provozu prodají. A pokud bude známo či obava že po 8 letech bude auto na odpis, tak po 4-5 letech jeho cena nebude nijak vysoká.

          1. Když jsem dělal projekty pro automotive, tak finalisté
            Když jsem dělal projekty pro automotive, tak finalisté naprosto běžně přiznávali – máme statistiku, že prvomajitel to vlastní do pěti let, takže to dimenzujeme na pět let, co se s tím děje dál nás nezajímá – my chceme prodávat a vyrábět..

      2. Jak je na tom baterie pozná snadno relativně krátkou
        Jak je na tom baterie pozná snadno relativně krátkou testovací jízdou i naprostý laik, nebo lze použít diagnostiku. V jakém stavu je motor, zda-li nebere olej, vodu, studené starty, nouzový režim, DPF, nebo nějaká jiná past má často problém odhalit i profík.
        Po 20letech praxe autoservisu a 4letech používání BEV mohu jednoznačně konstatovat, že mám rozhodně menší obavu z koupě ojetého BEV než z koupě ojetého moderního spalováku.

    1. No naprosté peklo, které se ve světě spalováků nemůže
      No naprosté peklo, které se ve světě spalováků nemůže stá! Nikdy se prostě nestalo u spalováku, že by po záruce zkapal motor a značková oprava se blížila aktuální hodnotě ( nepojízdného) auta. Demagogie jak prase. U spalováku běžná věc, koupím nepojídzdný vrak, vrazím tam motor za 10tKč z vrakáče a hurá dál. U BEV strašný skandál. A perla na závěr. Kdyby se nic nenařizovalo a přechodu k BEV se nechalo několik destiletí ( jako při cestě od koní ke spalovákům) jistě by nás to dovedlo k „lepším, efektivnějším a ekologičtějším řešením“. Takže masivním spalováním ropy ve fosilech jsme se dostali nevratne do p*dele, tedy dle autora bychom tento úspěšný proces měli zopakovat =ještě chvíli počkat a dál pálit ropu hlava nehlava. Gratuluji panu Milerovi a Autofóru.

      1. Jedna defektní tesla a jsou toho plné zprávy. Jedna tesla
        Jedna defektní tesla a jsou toho plné zprávy. Jedna tesla shoří a znovu, jsou toho plné zprávy. Kolik za tu dobu odešlo motorů, převodovek, spojek… Kolik spalováků shořelo atd.

        Já mam v Tesle najeto 150k km a degradace na úrovní 8%. Nechal jsem si nacenit výměnu baterie. Tesla to dělá v Nizozemsku. Vymění pouze bateriové články „Battery pack“ zůstává stejný. Cena i s prací 14k Eur. Pořád mám baterku i motor v záruce na další 3 roky. Tyhle bulvární články generalizují celý segment na základě pár případu.

          1. Dobře.
            Statistická data k této problematice už jsou

            Dobře.
            Statistická data k této problematice už jsou dostupná.

            „The trend line currently suggests that the average battery pack could cycle through over 300,000 km before coming close to 90% capacity.“

            300 000Km statisticky – 10%. Největší degradace je prvních 50000Km. Moje Tesla potvrzuje statistiku.

            Tesla hlídá, aby se baterie nevybíjela na 0, Nepřebíjela a zároveň jí drží při optimální teplotě (30°, při „range mode“ 40°)

            Pokud člověk dodržuje základní pravidla. Nestát s vybitou respektive plně nabitou baterii delší dobu, tak jediný důvod proč baterie odejde je defekt.

            Osobní otázka:Připadáte mi jako vzdělaný člověk. Co Vás motivuje k tomu se zde neustále dohadovat?

            1. Existují dvě varianty.
              Buď Tesla instaluje baterie s

              Existují dvě varianty.
              Buď Tesla instaluje baterie s výrazně jinými parametry, než používá zbytek světa, nebo lže.

              Navrhuji, aby jste založil pohádky o 10% degradaci po 300 tisících km do knihovničky mezi Model 3 za 35 tisíc USD a Full Self Driving Taxi.

              A co mě motivuje? Bytostný odpor k hlouposti, křiváctví a fanatismu. Z nějakých důvodů se tyto vlastnosti potkávají u elektromobilistů v míře větší, než hojné.

              1. Jakmile najedu 300k Km tak poreferuji.
                Dokud za 30 minut ujedu

                Jakmile najedu 300k Km tak poreferuji.
                Dokud za 30 minut ujedu kolem 220km tak mě to neomezuje.
                I kdyby se doba nabíjení zvýšila o 5 minut.

                Vaší motivaci rozumím.

                Jak už jsem několikrát psal. Většina řidičů přešla na elektrický pohon ze spalovacího. A i u mě (pro moji osobu) to prostě dává mnohem větší smysl ve všech ohledech. Nikomu neupírám právo volby. Pro mě je duležitá čistota ve městě, omezení hluku s čímž do velké míry sovisí omezení spalovacích aut ve městech.

                1. To se nikdy nestane.
                  Kolem 220 tisíc km začnete vážně

                  To se nikdy nestane.
                  Kolem 220 tisíc km začnete vážně uvažovat o výměně – zaprvé degradace bude někde okolo 20% a zadruhé podřadné materiály a zpracování vašeho auta už ponese velmi výrazné známky opotřebení.

                  Teprve při pokusu ten vrak prodat si uvědomíte, jak je obtížné prodat zestárlý elektormobil.

                2. Statistika udává něco jiného. Tak uvidíme.
                  Jsem typ

                  Statistika udává něco jiného. Tak uvidíme.

                  Jsem typ člověka, který se o auto svědomitě stará, takže o opotřebení se nebojím.
                  Zpracování mého auta je dobré(12-2015 už problém ve směs neměla).

                3. Porovnáváte zaběhlou/odladěnou výrobu modelu S s novým
                  Porovnáváte zaběhlou/odladěnou výrobu modelu S s novým modelem.

                4. Jsem na 205tis km.. rikate ze se mam za 15tis zacit hroutit?
                  Jsem na 205tis km.. rikate ze se mam za 15tis zacit hroutit?

                5. To platí pro Tesly s velkou 80+ kWh baterií. U eGolfu s cca
                  To platí pro Tesly s velkou 80+ kWh baterií. U eGolfu s cca 30 kWh baterií jste už přece musel měnit minimálně dvakrát. 🙂

                6. A jakou máte kapacitu baterky, resp. jak se zkrátil dojezd
                  A jakou máte kapacitu baterky, resp. jak se zkrátil dojezd oproti nové baterce? Protože to je ten původný eGolf s baterkou kolem 24 kWh, ne? Takže při tom nájezdu má baterka za sebou minimálně tak 1500 plných nabíjecích cyklů, co není málo.

                7. Neco malo pres 17kWh tam je z puvodnich 21,2kWh vyuzitelnych
                  Neco malo pres 17kWh tam je z puvodnich 21,2kWh vyuzitelnych ale chovam se k tomu jako prase ~ klidne 6 rapidgate nabijeni po sobe na CCS, caste nabijeni do 100% atd.. samozrejme se snazimm vetsinou do 90% nabit a nejet do 0, ale vzdy to nejde.. navic nemaji dobre udelany power management, takze kdyz chci v 10:00 vyrazit se 100% nabitim, tak jak jsem zjistil on to ma klidne dobite uz ve 3 rano a pak to auto ceka az vyrazim.. pritom by to mel dokoncit tak v 9:50 aby se hned se 100% nabitim mohlo vyrazit.. atd..

                1. Tak to bohužel, s reklamními agenturami a fašistickými
                  Tak to bohužel, s reklamními agenturami a fašistickými korporacemi osobní údaje principiálně nesdílím.

                2. Já Google účet mám a jsem v prohlížeči přihlášen,
                  Já Google účet mám a jsem v prohlížeči přihlášen, ale přesto mi to hlásí stejnou chybu. Je asi nutné kliknout na Sdílet, vybrat aby to mohl prohlížet kdokoli s odkazem a pak vykopírovat zobrazený odkaz.

                3. Tenhle odkaz už funguje. Díky!
                  Tenhle odkaz už funguje. Díky!

    2. Stejný bulvár
      Stejný bulvár novinky.cz

      „https://www.novinky.cz/auto/clanek/chcete-ojety-elektromobil-youtuber-zduraznuje-vazne-riziko-40366811“

      Zde aspoň uvedli: „Podle technika z jednoho z nich se u baterie Tesly může stát, a děje se to docela často, že se uvolní kabel u jednoho z modulů, což rozladí baterii. Její software pak z bezpečnostních důvodů omezí úroveň nabití. Technik také řekl, že cena opravy může být zhruba 1000 dolarů, tedy necelých 22 tisíc korun.“

      1. uvolnil se kabel u jednoho z modulů, což rozladí baterii.
        uvolnil se kabel u jednoho z modulů, což rozladí baterii. Její software pak z bezpečnostních důvodů omezí úroveň nabití.

        Jedná se o bulvární článek, který má poškodit elektromobilitu.

        Oficialní servis vám účtuje víc než by musel? Určitě problém pouze u Tesly.

        Běžná závada u Hondy. Po delším stání(4-10 dní) se vybije baterie. Zakóduje se imobilizer a musíte do servisu přes odtahovku. Cena opravy cca. 3000kč. Stalo se mi to 4x. Naposled co se to stalo jsem to nevydržel a koupil modul pro přípojení na diagnostiku a přes diagnostiku mi Oprava zabrala 2 minuty, 4 kliknutí v diagnostice. Znovu podotýkám, že se jedná o běžnou závadu a jiným způsobem se Imobilizer nedá odblokovat. (Musí se jednat o oficiální diagnostiku, jiná to neumí)

          1. Přesně tak. Naprostá ostuda Hondy. Pátral jsem po důvodu
            Přesně tak. Naprostá ostuda Hondy. Pátral jsem po důvodu a údajně je tam vadný bluetooth modul, který ve většině aut není ani dostupný. Ten náhodně způsoboval, že vybil celou baterii. Vypozoroval jsem, že pokud jsem auto aspoň jednou deně odemkl a zamkl tak problém nenastal. Nechat auto na letišti bylo o nervy celou dovolenou jestli nastartuje.

Napsat komentář