Koncem minulého roku jsme psali o zajímavém nápadu na dopravní službu Tesloop, která přepravuje lidi v elektromobilech Tesla Model S. Jedno z aut už najelo přes 320 000 km, s čímž přicházejí zajímavé zkušenosti.
foto: Tesloop
Tesloop je vlastně dopravce přepravující zájemce v elektromobilu Tesla Model S z Los Angeles do Las Vegas. A nově přibyly i další zajímavé destinace.
Elektromobil Tesla Model S byl pořízen v červenci 2015. Od té doby najel přes 320 000 km a informací přímo z Tesloop je úbytek kapacity baterie za tu dobu 6 %.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí, dodala 24 500 aut
Nutno ale poznamenat, že řidiči Tesloop vždy nabíjejí auto prakticky denně na 100 % kapacity. Tesla přitom pro maximalizaci životnosti doporučuje nabíjet pouze na 90 %.
Tesloop zároveň přiznávají několik problémů se svým nejstarším Modelem S: výměnu elektromotoru po 50 000 km a výměnu baterie po právě po oněch 320 000 km. Důvodem byla chybná indikace dojezdu, takže auto „kleklo“, ačkoliv ukazovalo dojezd ještě několik mil.
Výměna baterie by ale podle Tesly nebyla nutná, pokud by Tesloop byli ochotni vyčkat pár měsíců na nový firmware update. Což Tesloop nechtěli a nechali baterii raději vyměnit. Vše se stalo v rámci osmileté záruky, kterou Tesla poskytuje.
Výměna baterie? Za kolik?
Výměna baterie? Za kolik? V článku se píše, že musel být vyměněn motor a baterie, sice vše proběhlo v záruce asi bez problémů, ale zajímalo by mě, na kolik by taková výměna přišla po uplynutí záruky? Jelikož to do budoucna asi bude muset řešit každý majitel, který bude mít Teslu „z druhé ruky“. Možná bude šance nějaké repase, ale nějak jsem se nikde nedočetl, na kolik přijdou větší opravy/výměny?
Markeťáci už nevědí jak
Markeťáci už nevědí jak by lidem lhali. Ale záruku nedají ani na polovinu:-) Mimochodem, Tesla používá při stavbě akumulátorů typizované články Panasonic NCR-18650 řadu high power. Když se podíváte do datasheetu onoho článku, tak zjistíte, že po 300 nabíjecích cyklech je jeho kapacita cca 60-70% původní kapacity v laboratorních podmínkách firmy Panasonic, které jsou na hony vzdálené sériopralernímu zapojení tisíců článků v akumulátoru Tesly :-D. Takže to reklamní tvrzení je směřovaný k naivnímu neznalému potencionálnímu kupci.
mate v tom chybu, Tesla
mate v tom chybu, Tesla nepouziva standardni clanky 🙂
Sice ty clanky vychazi z NCR-18650, ale nejsou to ony.
Kupte si Teslackou baterku a mrknete na ne a otestujte si je sam pokud mi neverite…
na Modelu S mame najeto
na Modelu S mame najeto 114.000km a na plne nabiti mame stale okolo 372km z puvodnich 400km. Pozvolna to klesa, ale za 3 roky a tolik km, mi to prijde jako dobry vysledek.
Kdybych 114.000km podelil 350km jakozto jeden plny cyklus, dostal bych se na ~325 cyklu. V praxi to samozrejme bylo vice mensich cyklu.
takže raději máme věřit
takže raději máme věřit tvým vymyšleným lžím bez důkazu než svým očím?
Platí tě ropní teroristé? Proč podporuješ terorismus?
OT: Tesla na autopilota 24.
OT: Tesla na autopilota 24. 5. 100M mil -> 30. 6. 130M mil -> 10. 10. 222M mil. Google flotila jen 2M mil za 7 let.
Tímto tempem bude mít pravděpodobně v průběhu příštího léta Tesla autopilot 1 miliardu kilometrů.
Takovy mozna blby dotaz – u
Takovy mozna blby dotaz – u EV obecne asi je moznost nejak nastavit, do kolika se ma baterka dobit ze? (treba pro bezne kazdodenni dojizdeni opravu neni potreba dobijet do 100%).
u tesly ano, např. u BMW i3
u tesly ano, např. u BMW i3 ne.
Pokud to u nějakého auta
Pokud to u nějakého auta nejde, může být řešením zásuvka s časovačem. Tyhle věci ale nejsou pohodlné…
Tak ten pokles byl zrejme o
Tak ten pokles byl zrejme o vic nez 6%, jinak by auto nekleklo v dobe, kdyz jeste ukazovalo par km dojezdu 🙂
Na zahraničním webu je to
Na zahraničním webu je to rozepsáno podrobněji a uváděli tam, že ujeli odpovídající vzdálenost, ale počítač omylem díky chemickým změnám v bateriích ukazoval větší dojezd. Tedy těch 6 % je reálná hodnota.
je zvlastni, ze v SW jeste
je zvlastni, ze v SW jeste nemaji potrebnou upravu pro kompenzovani tech „chemickych zmen“. Az z toho mam dojem jakoby to v laborce vubec netestovali 😀 Najak neverim ze pri realnem cyklovani vznikaji jine chemicke zmeny nez pri laboratornim behem vyvoje.
Hádám, že při tom
Hádám, že při tom hektickém vývoji, který v Tesle probíhá, na to možná prostě spíš zapomněli. Bylo to v plánu někde pod tou hromadou dalších urgentních věcí 🙂
a nebo taky míň, protože
a nebo taky míň, protože taková procenta „ubydou“ i novým autům po pár nabíjeních, ale to jen díky ne příliš šprávnému nabíjení 😉
Ten článek je hodně
Ten článek je hodně odbytý.
Degradovala o 6% = míra
Degradovala o 6% = míra degradace je na (hodnotě) 6%.
Zase článek, že kterého
Zase článek, že kterého jsem zmaten. V nadpisu degradace 6%. V článku cituji „Od té doby najel přes 320 000 km a informací přímo z Tesloop je úbytek kapacity baterie za tu dobu na 6 %. Na 6%? nebo o 6%? Pak se dočítám, že ji měnili po 320 000Km. Což mě opět mate. Pokles o 6% je zanedbatelny, proč by ji tedy měnili. A pokles na 6%. To by měla dojed tak 30Km, to by ji už přece měnili dávno. Co to upravit aby to i méně chápavým jako jsme já dávalo smysl.
Díky za připomínku,
Díky za připomínku, článek jsme upravili a doplnili.