Tesla Model S po 320 000 km: snížení kapacity baterie o 6 %

Koncem minulého roku jsme psali o zajímavém nápadu na dopravní službu Tesloop, která přepravuje lidi v elektromobilech Tesla Model S. Jedno z aut už najelo přes 320 000 km, s čímž přicházejí zajímavé zkušenosti.

Tesloop nabízí levnou dopravu elektromobily Tesla – kromě Ska už má ve flotile také Tesla Model X
foto: Tesloop

Tesloop je vlastně dopravce přepravující zájemce v elektromobilu Tesla Model S z Los Angeles do Las Vegas. A nově přibyly i další zajímavé destinace.

Elektromobil Tesla Model S byl pořízen v červenci 2015. Od té doby najel přes 320 000 km a informací přímo z Tesloop je úbytek kapacity baterie za tu dobu 6 %.

Nutno ale poznamenat, že řidiči Tesloop vždy nabíjejí auto prakticky denně na 100 % kapacity. Tesla přitom pro maximalizaci životnosti doporučuje nabíjet pouze na 90 %.

Tesloop zároveň přiznávají několik problémů se svým nejstarším Modelem S: výměnu elektromotoru po 50 000 km a výměnu baterie po právě po oněch 320 000 km. Důvodem byla chybná indikace dojezdu, takže auto „kleklo“, ačkoliv ukazovalo dojezd ještě několik mil.

Výměna baterie by ale podle Tesly nebyla nutná, pokud by Tesloop byli ochotni vyčkat pár měsíců na nový firmware update. Což Tesloop nechtěli a nechali baterii raději vyměnit. Vše se stalo v rámci osmileté záruky, kterou Tesla poskytuje.

18 Comments on “Tesla Model S po 320 000 km: snížení kapacity baterie o 6 %”

  1. Výměna baterie? Za kolik?
    Výměna baterie? Za kolik? V článku se píše, že musel být vyměněn motor a baterie, sice vše proběhlo v záruce asi bez problémů, ale zajímalo by mě, na kolik by taková výměna přišla po uplynutí záruky? Jelikož to do budoucna asi bude muset řešit každý majitel, který bude mít Teslu „z druhé ruky“. Možná bude šance nějaké repase, ale nějak jsem se nikde nedočetl, na kolik přijdou větší opravy/výměny?

  2. Markeťáci už nevědí jak
    Markeťáci už nevědí jak by lidem lhali. Ale záruku nedají ani na polovinu:-) Mimochodem, Tesla používá při stavbě akumulátorů typizované články Panasonic NCR-18650 řadu high power. Když se podíváte do datasheetu onoho článku, tak zjistíte, že po 300 nabíjecích cyklech je jeho kapacita cca 60-70% původní kapacity v laboratorních podmínkách firmy Panasonic, které jsou na hony vzdálené sériopralernímu zapojení tisíců článků v akumulátoru Tesly :-D. Takže to reklamní tvrzení je směřovaný k naivnímu neznalému potencionálnímu kupci.

    1. na Modelu S mame najeto
      na Modelu S mame najeto 114.000km a na plne nabiti mame stale okolo 372km z puvodnich 400km. Pozvolna to klesa, ale za 3 roky a tolik km, mi to prijde jako dobry vysledek.

      Kdybych 114.000km podelil 350km jakozto jeden plny cyklus, dostal bych se na ~325 cyklu. V praxi to samozrejme bylo vice mensich cyklu.

  3. Zase článek, že kterého
    Zase článek, že kterého jsem zmaten. V nadpisu degradace 6%. V článku cituji „Od té doby najel přes 320 000 km a informací přímo z Tesloop je úbytek kapacity baterie za tu dobu na 6 %. Na 6%? nebo o 6%? Pak se dočítám, že ji měnili po 320 000Km. Což mě opět mate. Pokles o 6% je zanedbatelny, proč by ji tedy měnili. A pokles na 6%. To by měla dojed tak 30Km, to by ji už přece měnili dávno. Co to upravit aby to i méně chápavým jako jsme já dávalo smysl.

Napsat komentář