Nový Peugeot 208 sklízí ve světě úspěchy, a to i přes klesající tendence evropských automobilových trhů. Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá v Evropě (30 zemí) třetí místo v segmentu B. S tržním podílem 9,6 % mu schází jen necelé procento, aby dosáhl na první pozici.
foto: Peugeot
Pokud se na výsledky podíváme podrobně, zjistíme, že na stupních vítězů tento hatchback značky Peugeot skončil hned v několika zemích: je 1. ve Francii a v Nizozemsku, 2. ve Švýcarsku, v Portugalsku, Dánsku a Norsku; 3. v Belgii a v Lucembursku, v Chorvatsku a ve Švédsku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2013: Peugeot 208 HYbrid FE
Za tento skvělý výsledek vděčí PEUGEOT 208 především nabídce účinných motorů, a to jak naftových, tak benzínových. Pro posílení výsledku a získání ještě dalších podílů na trhu snižuje nová verze 1.2 e-VTi 82 ETG5 emise CO2 jen na 95 g/km a spotřebu na 4,1 l/100 km.
Benzínový tříválcový motor nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí tak zákazníkům výhody, které jsou s touto technologií spojené:
– snížení spotřeby v městském provozu až o 15 %,
– automatické vypínání motoru,
– téměř okamžité znovunastartování (400 ms),
– příjemné používání (tichý chod, absence vibrací).
Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Hybridní baterie ji ukládá a dodává při startování (e-booster). Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C, což je širší škála než u konkurenčních řešení.
Na druhé straně je tato verze vozu modelu PEUGEOT 208 vybavena novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Funkce postupného zabírání, která je praktická především při manévrování, umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
BENZÍNOVÝ MOTOR 1.2 l e-VTi „82“
PŘEVODOVKA robotizovaná 5st. EB2 / MAPS STT
OBECNÉ ÚDAJE
Zdvihový objem (cm3): 1 199
Maximální výkon v kW (nebo k)/otáčky (ot/min): 60 (82) / 5 750
Maximální točivý moment (Nm) / otáčky (ot/min): 118 / 2 750
Pneumatiky: 185 / 65 R15 88T, 195 / 55 R16 87H
VÝKONY
Maximální rychlost (km/h): 178 (jen řidič / polovina užitečného zatížení)
Zrychlení (vteřiny): • 1 000 m pevný start (35,5 / 36,6), • 0 – 100 km/h (14,5/15,9)
Zrychlení v chodu (vteřiny): • 80 – 120 km/h s předposledním rychlostním stupněm (11,3/12,9), • 80 – 120 km/h s posledním rychlostním stupněm
SPOTŘEBA
Městský provoz (l/100 km): 4,5
Mimoměstský provoz (l/100 km): 3,9
Kombinovaný provoz (l/100 km): 4,1
Emise CO2 (g/km): 95
Objem nádrže (l): 50
ROZMĚRY (mm)
Celková délka: 3962
Šířka karoserie mezi dveřmi/se sklopenými zrcátky/s rozloženými zrcátky: 1739 / 1829 / 2004
Výška při jízdě (s plnou nádrží): 146
Rozvor: 2538
Převis vpředu/Převis vzadu: 0,772 / 0,652
Objem zavazadlového prostoru (l): 285/311
Pohotovostní hmotnost vozidla (s plnou nádrží): 965
SCx aerodynamický odpor (m²): 0,63