Společnost Carvago před rokem zveřejnila analýzu, ze které vyplynulo, že některé modely aut jsou výrazně levnější ve Švédsku než v Česku. Jak si stojí porovnání cen po roce od zveřejnění analýzy? Vycítili švédští prodejci příležitost a začali zdražovat?
- Více než 60 různých modelů je levnějších o sedmdesát tisíc Kč a více
- Výrazné rozdíly v ceně najdeme u modelů VW, Škoda, BMW, Volvo a dalších
- Zánovní Škoda Kodiaq s letošním rokem výroby je o téměř dvě stě tisíc levnější ve Švédsku než v Česku
Švédsko je stále lákavou destinací pro nákup ojetých vozů. To je závěr analýzy společnosti Carvago, největšího online prodejce ojetin s více než milionem vozů v nabídce z celé Evropy.
„Rozdíly v cenách jsou v některých případech překvapivé. Důvody však mohou být různé, kromě progresivní silniční daně můžeme hledat příčinu i v odlišné cenové politice automobilek v Česku a Švédsku, kdy rozdíl v pořizovací hodnotě nového vozu v případě totožného modelu může jít až do statisíců jako v případě Škody Kodiaq,“ říká Jakub Šulta, zakladatel Carvago.
Auta s největším rozdílem v ceně
Zajímavé cenové rozdíly jsou k nalezení v různých třídách automobilů. Zánovní SUV Škoda Kodiaq z roku 2024 (první generace po faceliftu) výkonným motorem 2.0 TDI 147 kW a nájezdem do 5 tisíc km má rozdíl v mediánu cen za posledních 5 měsíců 187 000 Kč.
Mezi cenově dostupnějšími vozy boduje Volvo V60 z roku 2018 v dieselové specifikaci D4, výkonem 140 kW a s nájezdem 100 až 150 tisíc kilometrů s rozdílem mediánových cen 129 000 korun. Podrobnou analýzu obsahující více než 170 konkrétních modelů levnějších o 24 000 Kč a více naleznete zde.
Provoz dieselu se ve Švédsku prodraží
Švédsko patřilo k průkopníkům zohlednění produkce emisí při určování výše každoročně placené silniční daně, vždyť první takový systém představilo již v roce 1991. Poslední úpravy vedou švédskou veřejnost k tomu, že přechází na elektrické, hybridní či obecně nízkoemisní modely aut.
Například majitel Seatu Tarraco, SUV s dieselovým motorem 2.0 TDI 140 kW a rokem registrace 2019, zaplatí ročně na silniční dani 18 326 SEK (37 203 Kč, výpočet silniční daně ve Švédsku na základě veřejných zdrojů), což je tomto případě více než 5 % jeho hodnoty na švédském trhu.
Jak dovézt auto ze Švédska
Dovoz ojetiny ze Švédska je zcela jistě náročnější než z blízkých spolkových zemí v Německu. „Využít služeb firem, které se dovozem zabývají, nebo pro své auto rovnou vyrazit do Švédska osobně skýtá různá úskalí jako jazykové bariéry, náklady na prověření vozu a podobně. Obě varianty ale spojuje jedno, z našeho pohledu výrazné, riziko – uplatnění záruky. V případě jakéhokoliv problému jste odkázání na prodejce ve Švédsku. To u Carvago nehrozí, vše řeší zákazník s námi a my za auto ve chvíli výkupu přebíráme plnou zodpovědnost,“ vysvětluje Jakub Šulta.
Vyhledávání švédských vozů na Carvago je snadné. K výběru lokality slouží hned první položka na stránce pokročilého vyhledávání. V ceně vozu je již započítaná marže 4 %, dalšími náklady představuje fyzická kontrola vozu CarAudit za 1990 Kč a doprava vypočítaná na základě PSČ.
V případě dovozu ze Švédska to činí přibližně 25 000 Kč. Následně si zákazník zvolí doprovodné služby (přihlášení, pojištění, extra mytí, doručení na pickup point nebo k sobě domů), to vše bez stresu a z pohodlí domova.
I při využití všech služeb zájemce o některý z výše uvedených vozů stále ušetří značnou částku. K tomu má právo automobil do 14 dnů vrátit a zároveň je chráněn roční zárukou, kterou lze prodloužit až na 3 roky.
Modelový příklad: Volvo V60, 2.0 D4, 2018, 4X2, 100–150 tisíc km nájezd, Švédský medián 421 000 Kč, Cena Carvago 438 000 Kč, CarAudit 1 990 Kč, Doprava 25 000 Kč, Přihlášení 3 000 Kč, Celkem 468 000 Kč, Český medián 550 000 Kč, Úspora 82 000 Kč
zdroj: tisková zpráva
Tedle web se jmenuje Hybrid a ne dovoz naftovejch rakovinometů ze Švédska! 💩 Jste se pomátli ne. 🤮👎
Výhodné je hlavně nekupovat nic s Carvagem. 🙈
Domnívám se , že fandové spalováků si budou moci ze severní Evropy pořídit auta za neskutečnou cenu. Prodej EV na severu neustále stoupá a pětiletá spalovací auta nebude komu prodat. U nás mají toxická spalovací auta stále ještě hodně fanoušků , takže si budou moci krásně obměnit své 10-20-leté spalovací vraky za pětileté spalovací vraky a ještě si užít 5-10 let ježdění s toxickým autem, než jim lidé začnou stále více říkat , že to fakt nechtějí dýchat.