Nový rekord: 2877 km ujetých elektromobilem za 24 hodin

Tým Teslička.cz úspěšně pokořil světový rekord z ujetí co nejvíce kilometrů elektromobilem za 24 hodin. Nový činí 2 877 km!

Před více než dvěma lety se podařilo posádce ve složení Bjorn Nyland, Lukáš Hataš a Ondřej Hunčovský s Terezou Hunčovskou z Teslička.cz stanovit nový světový rekord v počtu najetých kilometrů elektromobilem za 24 hodin v běžném provozu. Na severu Německa tehdy posádka pokořila předchozí rekord (2644 km) o 137 kilometrů a vytvořila nový – 2781 km.

V lednu 2021 posádka usilovala o překonání i tohoto rekordu, bohužel pokus byl tehdy kvůli sněhové vánici neúspěšný. Pravý bojovník se ale nikdy nevzdává, stejně jako tato posádka. Proto si v listopadu 2021 dojela pro nový světový rekord!

Překonání světového rekordu v počtu najetých kilometrů elektromobilem za 24 hodin v běžném provozu se odehrálo ve Wernber-Köblitzu v Německu. 6.11.2021 ve 12:00 vyrazila posádka na spanilou, 24 hodin dlouhou cestu plnou dobrodružství a napětí za světovým rekordem.

Jelo se v elektromobilu Tesla Model 3 Performance, 82 kWh Panasonic battery (E3LD). Nabíjelo se na Tesla Supercharger v3 výkonem až 250 kW. Pro maximální využití času se posádka rozhodla „cyklovat“ baterii v režimu cca 8 – 45 % SOC (stav nabití baterie z angl. „state of charge“, pozn. redakce) a kroužit primárně okruhy o délce 93 km. V hlubším stavu vybití totiž dokáže Tesla využít plný výkonový potenciál Superchargeru v.3 a nechat se nabíjet příkonem 250 kW.

Po 23 hodinách a 17 minutách jízdy vyrovnala posádka stávající světový rekord (2781 km) a o dalších 30 vteřin později ho i překonala. Za dalších 40 minut jízdy vytvořil tento tým nový světový rekord a v neděli 7.11.2021 v čase 12:00:00, přesně po 24 hodinách jízdy, svítilo na tachometru Tesly najetých 2877 km.

zdroj: tisková zpráva

29 Comments on “Nový rekord: 2877 km ujetých elektromobilem za 24 hodin”

  1. Tesla 100% akumulátoru umíme recyklovat 0% končí na skládce !!!
    Prodloužení životnosti baterie je vynikající možností recyklace z ekologických i obchodních důvodů. Z těchto důvodů dělá Tesla před vyřazením spotřebitelské baterie z provozu a jejím odesláním k recyklaci vše, co je v jejích silách, aby prodloužila životnost každé baterie. Jakoukoli baterii, která již nevyhovuje potřebám zákazníka, může Tesla opravit v jednom z našich servisních středisek po celém světě. Žádná z našich vyřazených lithium-iontových baterií nejde na skládku a 100 % je recyklováno.

    https://www.tesla.com/support/sustainability-recycling

  2. Už jsem to tady psal v minulosti: nechápu, že nikdo z autorů Hybridu zdejší diskuze ani trochu nemoderuje. Je to tu fakt příšerná žumpa, skoro všechno OT, samý trolling, haterství a dezinformace. A v poslední době navíc hulvátství a sprostota, a k tomu ještě hrubé osobní útoky a agresivita. Slušní lidé už sem skoro nepíšou… Stala se tady z toho výlevka těch nejnablblejších vejšplechtů několika chudáků, co se zřejmě neumí lépe realizovat. A přitom by nebylo zase tak složité zakročit, vždyť ty problémy tady dělá jen pár jedinců. Divím se, že si necháte takhle ničit výsledky své práce, pane Hořčíku, protože tohle dost podstatně degraduje celkovou úroveň tohoto portálu. Je to škoda, protože si myslím, že celkem dost lidí na to nemá žaludek a někteří nejspíš nakonec úplně přestanou Hybrida číst.

    1. Přesně, pořád ty samé kecy pod úrovní, to se omrzí.
      Třeba jako tady:
      https://www.hybrid.cz/ceska-auta-jsou-pata-nejstarsi-v-evrope/

      Je zvláštní, když rozdává psychologické diagnózy někdo, kdo nechápe svět kolem sebe, vykládá si mylně informace a nepomůže ani když mu 100 krát říkají, že se mýlí.

      Neumím si představit, že denně vypisuju na autofóru že jsou to kreténi, když v těch svých rachotinách pálí drahé sračky a ještě se s tím tráví. Pár smrští nadávek by mě dokonale odradilo.
      Takže vydržet dlouhodobě na Hybridu vyhledávat každou záminku k napsání svého vejblitku, to už chce náboženské odhodlání ve stylu navracet zbloudilé ovečky na pravou víru.

      Zvrhává se to tu v exhibici několika jedinců, kteří virtuálně rozdávají strážné ropné věže.

      1. Vážený pane, není problém místních diskutérů, že zastánce elektromobility pan Hatas není při veřejném projevu schopen normální věcné a soustředěné argumentace k danému tématu, místo afektovaného hysterického žvanění a přeskakování z tématu na téma.

        https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/morkus-hatas-elekromobil-nabijeni-baterie-rozstrel.A220208_175607_automoto_fdv

        Rozumím tomu, že podobné mediální fisko v mainstream médiu nestaví vaše přesvědčení do příznivého světla. Ovšem ztěží z toho můžete vinit místní názorové oponenty, kteří koneckonců jen opakují názor stovek jiných lidí, kteří shlédli na iDNES uvedenou frašku a názor vyjádřili v tamní diskuzi.

        Svoboda pana Hatase je jít do televize a veřejně ze sebe dělat kašpara. Naše svoboda je kašparovi se smát. Nechceš býti za kašpara? Nechoď do televize.

        1. Tak ono se těžko diskutuje a drží linie diskuse s někým kdo jen vykládá co je špatně, co nejde a nepřipouští, že se v budoucnu něco změní. Promítání minulosti a současnosti do budoucnosti nefunguje. Je potřeba mít přehled a nadhled co kam vede.

          Pán z centra pro zachování spalovací dopravy neuvedl jediné řešení vedoucí k dlouhodobému udržení naší přebujelé dopravy. Přece i na té ČVUT jim musí být jasné, že se neřeší jen zdroje elektřiny, ale že je tu taky průmysl, doprava, teplárenství. Pokud tedy pán „ví“, že ty OZE nestačí o to více by se měl starat kde vzít energii. Proč tedy obhajuje to nejméně účinné využívání fosilních zdrojů. Ropná paliva zde spálená obsahují 85TWh energie. Komplet elektrifikovaná doprava by potřebovala zhruba 20TWh elektřiny. Nevím proč se řeší jen kde vzít elektřinu, když to je jen 1/4 problému. Problém tedy není jen jak pokrýt současnou spotřebu elektřiny 60TWh.Celý problém je v řešení veškeré energetické spotřeby která je tady zhruba 300TWh. Řešení jak vyrobit 20TWh elektřiny pro dopravu je zásadně jednodušší, než výroba paliva paliva s obsahem energie 85TWh.

          Dále viz vlákno zde:
          https://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu-zustane-vysoka-tvrdi-studie/#comment-284004
          A taky v tom „konrtoverzním“ rozhovoru, je potřeba si otevřít hlavu a nezaseknout se jen na svém dvorečku. Protože názory to nejde, to neumím, mi se nechce ještě nikdy k pozitivnímu výsledku nevedly.

          Jediné jisté je, že současné řešení zdrojů energií je dočasné. Není ale jisté jak a kdy se s hledáním nových zdrojů vypořádáme. Nejde ale jen o zdroje, ale i o účinnost jejich využití a to je důvod proč zavádět elektromobily.

          https://i-equilibrium.cz/lide/
          “Vzestupy a pády jsou nedílnou součástí vývoje každé civilizace. My jsme ale poprvé v situaci, kdy obýváme svět globálně a máme všechny nástroje, abychom dokázali problémy skutečně řešit. Naše budoucnost záleží jen na nás a našich vizích. Nemůžeme si dovolit selhat.”

          1. Hele Hataši, přesně o tomto píšu. Tématem je způsob tvého veřejného vystupování, ale ty se prostě nemůžeš udržet, to nutkání je prostě nezvladatelné, takže o dvě věty dál už jako šašek v cirkuse žongluješ abstraktními TWh a jedním slippery slope argumentem za druhým.

            Měl by ses nad sebou vážně zamyslet. Vydefinuj si nějaké téma a zkus se udržet v jeho hranicích. Pokud to sám nezvládneš, zkus nějakou terapii, nebo třeba kurz rétoriky. Takhle je to jak z Vodníka.

            Nemá Hataš, nemá stání,
            ke žvanění vždy jej cos pohání,
            ke žvanění vždy jej cos nutí,
            nic k tématu, nic mu po chuti.

        2. Nechápu co máš. Hataš to zvládnul dobře, na rozdíl od Mokrouse měl čísla, věcné argumenty a navrhl možné řešení problému. Mokrous nic, jen, že to nejde, že tomu nevěří a bla bla. Jak tohle může zastupovat centrum udržitelné mobility nechápu. Jen doufám, že to není placený z mých daní.

          1. Jde o formu disputace. Možnost srovnávání názorů, ať ve formě diskuzních fór, odborných panelů či hospodské diskuze, je součástí naší kultury a názorové svobody.
            Umlčování opozičních názorů je charakteristické pro totalitní systémy a názorovou cenzuru, vedoucí nevyhnutelně ke společenskému úpadku.

    2. Ano, občas jsou komentáře poněkud jako z páté cenové skupiny po pěti pivech, ale vždycky tam cítím určitý tah na branku. Na iDnes například v diskuzi píšou mnohem korektněji, ale někteří diskutující mají v hlavě dost vymeteno. Pořád dokola omílají nějaké nesmyslné proklamace, které někde před četli nebo slyšeli. Nechápou, že se všechno mění a vyvíjí. Logické argumenty nechápou a diskutovat se tím pádem prostě nedá.

  3. Přemýšlím, kolik bych tak ujel se svým autem, klasické spalovací auto (pro Tesličky „ropák“) vyšší střední třídy. Jen bych musel správně zvolit taktiku tankování, jestli vyjet nádrž celou nebo spíš do půlky nebo od půlky do plné… Jo, vlastně, to řešit nemusím 🙂 Tak to pak nic, nuda…

Napsat komentář