Česko-norská posádka ujela s elektromobilem Tesla Model 3 rekordních 2781 km za 24 hodin

Známý norský elektromobilní nadšenec Bjørn Nyland společně s posádkou tří Čechů ustanovil nový rekord ujeté vzdálenosti elektromobilem za 24 hodin.

Posádka rekordního elektromobilu Tesla Model 3: zleva Tereza Hunčovská, Lukáš Hataš, Ondřej Hunčovský a Bjørn Nyland
foto: Ondřej Hunčovský

Spontánní nápad vznikl v hlavách Lukáše Hataše (ředitel asociace pro elektromobilitu v ČR), Ondřeje Hunčovského (Teslička.cz) a Bjørna Nylanda. Čtvrtého člena posádky tvořila Tereza Hunčovská. Jelo se elektromobilem Tesla Model 3 Long Range, který zapůjčila společnost Vestlands Hus Gusterud Bygg.

„Ve voze jsme byli vždy ve dvou – řidič se věnoval primárně řízení a co-pilot mimo jiné online streamu,“ vysvětluje Ondřej Hunčovský průběh rekordu. Jelo se po německých dálnicích a využívaly se nabíjecí stanice Ionity, které nabíjejí dokonce rychleji, než Tesla Supercharger V2 (až 190 kW versus 140 kW).

Nabíjení elektromobilu Tesla Model 3 na nabíječce Ionity

Nabíjení elektromobilu Tesla Model 3 na nabíječce Ionity. Podrobné statistiky na Redditu.
foto: Ondřej Hunčovský

Průměrná cestovní rychlost činila 116 km/h, celkem se spotřebovalo 865 kWh elektřiny. Rekord se podařilo překonat, předchozí činil 2644 km a držel ho Horst Lüning a jeho tým, který cestoval americkou verzí Modelu 3.

vlastní

189 Comments on “Česko-norská posádka ujela s elektromobilem Tesla Model 3 rekordních 2781 km za 24 hodin”

    1. Elektromobilita je kouzelná v tom, že umí najít spoustu
      Elektromobilita je kouzelná v tom, že umí najít spoustu lidí, kteří vytváří nějaké asociace, sdružení, tohle a tam to a má to spoustu ředitelů, kteří si o ní rádi povídají, představují vize, malují vše růžově, ale nějakej hmatatelnej výsledek není, nejvtipnější pak je v takových uskupeních chtít najít technika, který problematice rozumí, takových tam moc není a vlastně jsou i nežádoucí, protože by řekli pravdu, že to tak růžové není a k dosažení cíle je třeba velké nasazení a moře práce a na práci se v dnešní době nehraje..

        1. Ovsem prakticky prinos bude asi tak stejny jak socialisticka
          Ovsem prakticky prinos bude asi tak stejny jak socialisticka eko-rally. Sice to ukazalo, ze se starou skodovkou jde jezdit za dva litry na sto, ovsem v realnem zivote k prdu, protoze tak nikdo nejezdi.

          Ale at si kazdy hraje s cim mu vyhovuje, nekdo s autem, nekdo s multi-cipisy na foru…

          1. Praktický přínos je v tom, když se to porovná se
            Praktický přínos je v tom, když se to porovná se spalovákem a taky v tom, že se dokáže, že dobře navržený elektromobil je schopen nepřetržitého provozu 24 hodin a dá se s ním ujet kloudná vzdálenost, narozdíl třeba od Leafu, který trpí rapidgejtem, tudíž ujedeš daleko kratší vzdálenost díky dlouhému čekaní na nabití. Nebo narozdíl od Mercedesu B, kdy by si za těch 24 hodin spáchal asi 10 sebevražd během toho čekání než se ti něco nabije. ;-D
            Výsledek je ten že už existují relativně dostupné elektromobily u kterých nemusíš řešit nějaká omezení a můžeš je používat jako praktické dopravní prostředky. To je celkem zásadní poznatek.

            Praktickej přínos ekorallye jsem neviděl taky veškerej žádnej až do momentu než značně vzroste cena benzínu a ty se začneš zajímat o to jak by si mohl snížit svojí spotřebu aby si ušetřil za drahé palivo.

        2. To jo přímo hodnej ředitele :oD Všichni si zatleskejme
          To jo přímo hodnej ředitele :oD Všichni si zatleskejme ještě by to chtělo test ala stará Corsa a Bugatti, kdo od někud někam ujede rychleji…
          To by byl test, hezky dva lidi žádnej support, nějakej pišišvor vůči Tesle, naslepo vylosovat nějakou trasu po Evropě a kdo ji dokáže rychleji :oD kdyby vypadlo takový Aalborg v Dánsku průjezdní bod Košice a cíl Faro v Portugalsku to by bylo skoro Gummball

          Sakra Kuku díky za otevření očí, proto nejsem ředitel – nestreamuju a nevozím s zadek v autě po dálnici, abych pokořil rekord :oD

    1. No ale pořád je to výrazně více než do Chorvatska a
      No ale pořád je to výrazně více než do Chorvatska a zpátky, což jak se zdá je hlavním měřítkem akceptování elektromobilů v ČR 😀

      Je to asi jako z Prahy na Gibraltar, což není za 24 hodin vůbec špatný výsledek 🙂

      1. Tak zaprvé je průměr 116km/h na německé dálnici
        Tak zaprvé je průměr 116km/h na německé dálnici strašně málo, pokud jedeš nonstop >160km/h. Díky rychlé jízdě je spotřeba logicky přes 32kWh/100km a to je v porovnání s rychlostním průměrem strašně moc.
        Dobíjeno z veřejné sítě v ČR při stávejícím energetickém mixu je to ekvivalent 10.5 litru benzínu.

        Takže je to jen potvrzení, že je to pomalé a neekologické.

        Splaovací auto by mělo při stejném jízdím stylu o mnoho vyšší rychlostí průměe, nebo by při stejném průměru žralo polovinu.

                1. Já nezapočítával elektřinu potřebnou k transportu ropy z
                  Já nezapočítával elektřinu potřebnou k transportu ropy z východní Sibiře do ČR, ale klidně si to připočtěte.

                2. Osobní auto spotřebuje za svou životnost asi tak 20 tun
                  Osobní auto spotřebuje za svou životnost asi tak 20 tun paliva, řekněme krát 5000 km, to už je docela masakr. Docela by mě zajímala energetická náročnost jen na tuto přepravu.

        1. Dovolim si doplnit, že ne na všech úsecích byla neomezená
          Dovolim si doplnit, že ne na všech úsecích byla neomezená rychlost (často jen 100 km/h a snažili jsme se neporušovat předpisy) a každé kolo jsme taky museli dělat dvě otočky (často do zastavení) + příjezd/odjezd ke/od stojanu, takže na těch 160 km/h avg bylo potřeba udržovat cca 180 km/h. Spalovákem by na podobné trase o moc větší průměr zajet nešel..

          1. Promiňte, ale rychlostní průměr 116km/h, to je se
            Promiňte, ale rychlostní průměr 116km/h, to je se spalovacím autem lážo plážo cesta po dalnici v +- v českém rychlostním limitu. Nepochybně vám to každý soudný zde ve fóru potvrdí.

            Pokud pro elektromobil vede k tomuto rychlostnímu průměru cesta jen přes drcení 180km/h, je to hodně smutná skutečnost, hlavně když si uvědomíte, že stejného výsledku by jste u spalovacího auta dosáhl pomalou jízdou s kloboukem a jedním pětiminutovým dotankováním nafty.

            My samozřejmě chápeme váš záměr ukázat, že to s tím elektromobilem není na dálky tak hrozné. U mě jste ale dosáhl přesného opaku.

              1. Ne, ale jezdím (jak už jsem tento týden psal) těch
                Ne, ale jezdím (jak už jsem tento týden psal) těch 800-1200km asi jako spousta lidí, a to s podobným rychlostním průměrem, jako zajeli v tomto článku.

                Jenže jezdím úplně na pohodu, tempomat třeba na 120 a relax. Jako drtit to 180 a přitom zajet stejný průměr jako mám já při pomalé dálniční jízdě ukazuje, jak na tom elektromobil na delších trasách reálně je.

                A je asi jedno, jakou vzálenost ujedete. Podstatné je, že rychlostní průměr elektromobilu je delších tras o hodně nižší, než u spalovacích aut, a tento rekord je toho jasným důkazem.

                1. Těch 800-1200km jezdí průměrně člověk asi 3x za život
                  Těch 800-1200km jezdí průměrně člověk asi 3x za život 😉
                  Navíc, pokud bychom udržovali 120 km/h, tak bychom těch kilometrů ve výsledku najeli jen nepatrně míň. Na rekord by to sice nestačilo, ale na druhou stranu by to tu pak třeba nehejtoval nějakej Vrba 😉

                2. No když si to myslíte… Pak uvšem nechápu pointu vašeho
                  No když si to myslíte… Pak uvšem nechápu pointu vašeho „rekordu“.

                  Mě jen pobavilo, že když by se to jinak seřadilo na časové ose, tak 20 hodin jedete jak magoři s plynem na podlaze a před cílem se zastavíte, pět hodin čekáte, a pak projedete cílovou čárou.

                3. Jel jsem spalovakem dvakrat za zivot 1500km, poprve 22h a
                  Jel jsem spalovakem dvakrat za zivot 1500km, poprve 22h a podruhe bez kolon a se zastavkami jen na tankovani za 20h.
                  1000km jsem jel spalovakem velmi mnohokrat a vzdy kolem 12h.
                  To ty vase uvahy jsou uplne mimo realitu.

                4. Můžete mi upřesnit pointu vašeho příspěvku? Také jste
                  Můžete mi upřesnit pointu vašeho příspěvku? Také jste jel ve čtyřech řidičích na rekord? Nebo co přesně poměřujete?

                5. Uz jsem to tu psal.
                  Cesty kolem 1000km jsem jezdil spalovakem

                  Uz jsem to tu psal.
                  Cesty kolem 1000km jsem jezdil spalovakem vzdy kolem 12h. Teslou za 12,5-13h. Takze jednou az dvakrat do roka prijdu o pul az hodinu. Na zbytek jizd vsak nabiju v drtive vetsine pripadu v dobe kdy auto stejne stoji, takze v souctu za rok usetrim spoustu casu, ktery jsem drive travil tankovanim.

                6. Teoreticky je to tak, že EV i spalovák stejnou trasu
                  Teoreticky je to tak, že EV i spalovák stejnou trasu projedou stejně rychle. Není důvod, aby jeden z nich byl rychlejší, pokud oba umí svištět po dálnici stejně, v kolonách stojí taky stejně…

                  Rozdíl bude v tom, kolik stráví přestávkami na tankování/nabíjení. A tady už budou rozdíly v závislosti na tom, jaký EV tu trasu jede a jak je ta trasa dlouhá, resp. kolik nabíjení bude potřebovat a jak se optimálně trefí do rozmístění nabiječek. A ty rozdíly mohou být dost podstatné.

                  Ale stejne je nejdůležitější, jestli to majitele EV nějak omezuje. Pokud ne, je všěe v pořádku.

                7. Me to fakt nijak neomezuje.
                  Kdyz jsem zacal pred vice nez

                  Me to fakt nijak neomezuje.
                  Kdyz jsem zacal pred vice nez dvema lety jezdit tak jedinou nevyhodu jez jsem zminoval byl fakt, ze si nemuzu vybrat kde ty prestavky udelam.
                  Za tu dobu to Tesla tak zahustila, ze na dvou 1000km dlouhych trasach, ktere jsem o minulych dvou vikendech urazil jsem si mohl vybirat z nekolika ruznych variant kde budu nabijet.

                  V sobotu uz se vracime domu dalsich 949km a opet potkame cestou 11SC ackoli by mi stacilo nabijet trikrat. Paradoxne mi tedy planovani cesty zabralo vice casu nez pred dvema lety, protoze uz posuzuji treba i to jak dobre zazemi je u toho ci onoho nabijeciho mista.
                  Cestou domu jsem tedy nakonec naplanoval z duvodu lepsiho vyuziti dolniho spektra baterky a tedy rychlejsiho nabijeni ctyri zastavky na “nejzajimavejsich” mistech.

                  A to jsem po dovolene objednan na upravu auta pro moznost nabijet na CCS, takze se nam rozsiri moznosti rychleho nabijeni i o Ionity, Fastned a dalsi.

                  Takze s Teslou uz ted fakt pohoda a verim, ze brzy uz ne jen s Teslou.

                  PS: Kdyz nad tim tak premyslim, tak dochazim k nazoru, ze se blizi doba kdy (ze by za dalsi dva roky?) uz nic planovat nebudu a proste jako se spalovakem vyjedu s tim, ze az zacne dochazet baterka proste zastavim na nejblizsi rychlonabijecce, postojim dokud to bude nabijet opravdu rychle a povalim dal…

                8. Jo, věřím tomu, že je to už lepší a ještě bude, když
                  Jo, věřím tomu, že je to už lepší a ještě bude, když udrží tempo budování nabiječek u Ionity. Akorát uvidíme, jak to bude s cenou. Protože co jsem koukal na Fastend, tak cena 0,59/kWh dává při dálniční spotřebě 25 kWh/100 km náklady skoro 4 KČ/km. U úspornějšího auta to bude tak 3 KČ/km, což je pořád více než spalovák. Jasně, Tesla má SC zdarma…

                  Jak tady někdo kdysi psal, že cestování na dlouhé trasy bude s EV min. stejně drahé jako se spalovákem, tak už to tak vypadá, dle těch cen u dálničních rychlonabíječek 🙂 Otázka, do kdy bude Ionity za paušál 8 eur.

                9. Nove tesly uz SCh zdarma (obecne) nemaji. Ceny jsou zatim
                  Nove tesly uz SCh zdarma (obecne) nemaji. Ceny jsou zatim lidove, ale jak dlouho to vydrzi, to je otazka. Driv nebo pozdeji nekdo k nazoru na siti zacit vydelavat dospeje.

                10. Nejsou to skoro 4Kc/km, ale 3,76Kc/km. S takovou spotrebou
                  Nejsou to skoro 4Kc/km, ale 3,76Kc/km. S takovou spotrebou pritom jezdim ja se svym sedmimistnym mastodontem. Ekvivalent stejneho auta se spalovacim motorem bude za ty 4Kc/km opravdu jezdit a dokud to neni drazsi jsem s tim v pohode.
                  Navic si musite uvedomit, ze stejne jako je to s tim casem nabijeni i cenu je treba prumerovat za cely rok. Za tyhle ceny se nabiji jen na dlouhych prejezdech u rychlonabijecek jejichz porizovaci cena je zatim brutalni. Az ta cena klesne, klesne i cena rychlonabijeni, a z AC stojanu za par korun se pres noc za takove ceny nikdy nabijet nebude.

                11. To je jasné, že to jsou ceny na dálničních nabiječkách,
                  To je jasné, že to jsou ceny na dálničních nabiječkách, doma to člověk nabije podstatně lépe a náklady oproti spalovákumohou být klidně třetinové. Celkově se dostane určitě s náklady níž než spalovák.

                  Jen jsem si vzpomněl na tu prognózu, že to dálniční rychlonabíjení bude drahé a ono to tak opravdu je… teda, vzhledem k tomu, na co je elektromobilista zvyklý – buď zdarma nebo doma za levno 🙂

                12. Jj, to jo, ale je to tak v poradku. Alespon to poslouzi jako
                  Jj, to jo, ale je to tak v poradku. Alespon to poslouzi jako regulacni poplatek aby rychlonabijecky neblokovali blizkobydlici lide, ale byli k dispozici tem co potrebuji nabijet na dlouhych prejezdech.

                13. Pokud chtějí politici prosadit elektrická auta, tak by to
                  Pokud chtějí politici prosadit elektrická auta, tak by to rychlonabíjení měli ještě pár let nechat zadarmo, nebo za nějaký směšný poplatek.

                  Pokud už dnes vychází rychlodobíjení a bohužel někdy i AC cenově stejně jako usporný spalovák,nebo a to i přes to že tam není spotřební daň na palivu, tak je něco špatně

                14. Co se reality týká, tak to asi tolik nezáleží na
                  Co se reality týká, tak to asi tolik nezáleží na politicích, ale na provozovatelích konkrétních rychlonabíjecích stojanů.
                  eon i PRE s cenou 3Kč/kW je celkem v pohodě i dnes na rychlonabíječkách 50kWh
                  Jen ten ČEZ nám co bereme jednou za čas to sabotuje s tím svým paušálem pro ty co jezdí hodně… 🙂
                  S cenou 3Kč je to furt pohoda ve srovnání s 2Kč za noční nabíjení doma.

                15. Snad ty 3 Kč/kWh udrží co nejdéle, alespoň do konce
                  Snad ty 3 Kč/kWh udrží co nejdéle, alespoň do konce tohoto roku…

                16. Ale kolik je tech nabijecek 50 kW za ty 3 Kc. Deset? Ja v
                  Ale kolik je tech nabijecek 50 kW za ty 3 Kc. Deset? Ja v okuruhu 100 Km od Liberce nemam zadnou.

                17. Tak Liberec a okolí je holt území ČEZu… tam zadarmo jen
                  Tak Liberec a okolí je holt území ČEZu… tam zadarmo jen AC u Kauflandu
                  A snad do konce roku se ČEZ rozhoupe a přijde s účtováním které nahradí paušál…
                  Nejblíž Liberci je asi v Mladé Boleslavi rychlonabíječka od ŠkoEnergo
                  Edit:
                  jinak sám si v Brandýse n. L. vystačím s free při cestách do práce a z práce furt nabíjet je i kde zdarma. Ale chápu, že jsou místa kde to takové veselé není…

                18. Realitou je, že cena elektřiny je zrovna v Německu opravdu
                  Realitou je, že cena elektřiny je zrovna v Německu opravdu vysoká…
                  viz ta cena za 0.59€ (cca 15Kč) oproti v ČR u eon za 3Kč (asi ale ta rychlost nabíjení bude vyšší)
                  Možná i proto se v Německu tolik nehrnou do nákupů elektromobilů, jak si stěžují manažeři v BMW 🙂

                19. Nemecka domacnost plati za kWh nejakych 0,3eur, takze auto se
                  Nemecka domacnost plati za kWh nejakych 0,3eur, takze auto se spotrebou 15kWh/100km vyhde na nejakou 1,15Kc/km. To neni sice buhvi jaka cena, ale v souctu s nizkymi servisnimi naklady je to furt v pohode.
                  Navic mit takovou cenu ekektriny tak si zase mnohem snaz obhajim nakup FVE a pak budu jezdit 8 mesicu v roce temer zadarmo.
                  Kdyz navic uvazim jejich vyssi prijmy tak vyssi cena ev nebo porizovaci naklady na FVE jsou pro ne zplne jine nez pro nas. Klidne bych s nimi hned menil… 🙂

                20. Bohužel samotné číslo bez kontextu o ničem nevypovídá.
                  Bohužel samotné číslo bez kontextu o ničem nevypovídá.

                21. Jak to? Navýšení prodejů BEV přeci jednoznačně
                  Jak to? Navýšení prodejů BEV přeci jednoznačně vypovídá o zájmu o ně, ne o nezájmu. Jinak by asi meziročně prodeje klesaly, ne? Bez ohledu na kontext.

                22. Blahopreju. Pekny vysledek.
                  Blahopreju. Pekny vysledek.

                23. Tak samozřejmě, že EV bude ve výsledku vždy pomalejší
                  Tak samozřejmě, že EV bude ve výsledku vždy pomalejší než spalovací auto, když vezmu, že museli strávit min. 5 hodin nabíjením. Spalovák by tankoval tak 3-4 krát po deseti minutách, takže aby najel stejné kilometry, stačí mu opravdu jet na pohodu tempomat na 140 a dá to. Ala tak, na elektromobil je to dobrý, ne?

                  PS:
                  Včera podvečer jsem jel po D5 a A6 nějakých 420 km a i s jednou pauzou na tankování jsem to dal za zhruba 3 a půl hodiny, takže průměr 120 km/h. A to jsem jel na tempomat 135 (reál 130), provoz byl plynulý, i když sem-tam nějaké ty práce na silnici a nutnost zpomalit na 80-100. Ale naštěstí nic vážného.

                24. Na elektromobil dobrý, než si přečtete, že 20 dobíjeli,
                  Na elektromobil dobrý, než si přečtete, že 20 dobíjeli, pět hodin prostáli a stálo by je to víc, než nafta. Pak už to tak dobý nevypadá.

                  Ten váš průměr mě přijdo jako hodně blízký realitě, mám to stejné a i stejný jízdní styl, zn. „na pohodu“.

                  Ovšem drsný CarlosEV výše to na stejné trase drtí 160 a rychlostní průměr má jen 112km/h 😉

                25. Ostatní EV jsou na tom ještě hůř, takže opravdu platí,
                  Ostatní EV jsou na tom ještě hůř, takže opravdu platí, že na EV je to dobré 🙂 Víc jako nafta je to asi nestálo. Pokud vezmu, že na těch 2781 km dobíjeli 20x za 8 eur, tak je to 160 eur. Při cenách na dálnici (1,30 eur/litr) byste za tu cenu natankoval cca. 123 litrů, takže abyste ujel tu vzdálenost, musela by být spotřeba cca. 4,4 l/100km.

                  Ale to je cena u Ionity za paušál. Ono by se to dalo srazit tím, že každí nabíjení se nabíjí co nejvíce. To by ale klesal. nab. výkon a neujeli by tolik km. Na druhou stranu, pokud by nabíjeli u Fastend, tak se to brutálně prodraží nejen vůži naftě, ale i benzínu 🙂

                26. Bjorn uvádí, že nabíjeli celkem 37x a stálo by je to 300
                  Bjorn uvádí, že nabíjeli celkem 37x a stálo by je to 300 EUR (37×8).
                  Ondra zřejmě počítá jen svoje nabíjení, kdy řídil…
                  A když si znásobíte 865 kWh cenou zhruba 15 Kč (nebo 0,58 EUR), tak se dostáváte přes 4,60 Kč/km !!!

                27. Kde to uvádí?
                  Protože se mi to nějak nezdá, nesedí mi

                  Kde to uvádí?

                  Protože se mi to nějak nezdá, nesedí mi to. Jaký by byl důvod nabíjet 37x, to znamená každých cca 75 km? Když po ujetí této vzdálenosti zmizí z baterky jenom asi 22 kWh. Přijde mi lepší (optimální) jezdit tak, aby se nabíjelo vždy max. výkonem, ale zároveň, aby se minimalizoval počet nabíjecích cyklů, zkrátka aby auto co nejvíc jezdilo. A i vzhledem k délce okruhu spíš myslím, že těch nabíjení bylo kolem 20.

                28. Myslím, že to bylo v komentářích pod jeho videem jako
                  Myslím, že to bylo v komentářích pod jeho videem jako jeho odpověď na dotaz ohledně nabíjení. Na 100% tam uváděl, že kdyby museli platit za nabíjení, stálo by je to 300 EUR… Zkusím to po ránu dohledat.

                29. To uvádí, ale počet nabíjení neuvádí, tak nevím co si
                  To uvádí, ale počet nabíjení neuvádí, tak nevím co si o tom myslet… aspoň jsem to nikde nenašel. Naopak, našel jsem zmínku o tom, že jezdili kola 120-126 km dlouhá a to by spíš bylo blíž těm 20 nabíjením. Jenom poslední dvě kola byla kratší, kolem 80 km. Tady:

                  http://disq.us/p/22wa7my

                30. Jinak, ano, na Ionity se vyplatí nabíjet co nejvíc,
                  Jinak, ano, na Ionity se vyplatí nabíjet co nejvíc, protože se platí za jedno nabíjení 8 eur. Při tom jejich rekordu, kdy nabili třeba jenom 40 kWh se dostali na cenu 0,20 eur/kWh a tedy cca. 6 eur/100 km. A to je ještě Ionity teď hodně levné rychlonabíjení 🙂

                31. Uváděl jsem celkový počet dobíjecích zastávek,
                  Uváděl jsem celkový počet dobíjecích zastávek, nezávisle na řidiči.
                  Těch 300€ byl jen nějaký Bjornův odhad. Není to zas tak dobrej počtář, jak se zdá 😉

                32. Asi by bylo dobré nejlépe do videa dát tabulku se všemi
                  Asi by bylo dobré nejlépe do videa dát tabulku se všemi údaji.

                33. Jo, ta přehledná tabulka by byla fajn, pokud ty údaje
                  Jo, ta přehledná tabulka by byla fajn, pokud ty údaje máte. Takový log z jízdy, jak dlouho se jelo, kolik trvala pauza, z toho čistý čas nabíjení, dobití energie. Jsem přemýšlel, jestli nešla zvolit jiná taktika, která by vedla k vyššímu počtu najetých km… ale jste zkušení elektromobilisté, tak jste asi zvolili optimálně.

                34. Snaha byla pokořit stávající rekord (2 644 km), ne
                  Snaha byla pokořit stávající rekord (2 644 km), ne absolvovat co nejméně dobíjecích zastávek.
                  Mohli jsme jet jako vy 120 km/h na tempomat a za celých 24 hodin strávit dobíjením třeba „jen“ hodinu, ale to můžem cestou do Chorvatska k moři, ne v tomto případě…

                35. Tomu rozumím a váš pokus mě přijde i smysluplný a
                  Tomu rozumím a váš pokus mě přijde i smysluplný a přínosný. Podle mě hlavní závěr z něho jste zmínil v tomto vašem příspěvku. Zní:

                  BEZ OHLEDU NA RYCHLOST JÍZDY, ELEKTROMOBIL VŽDY DORAZÍ DO CÍLE S RYCHLOSTNÍM PRŮMĚREM POMALÉ KLIDNÉ JÍZDY.

                  Přijde mi to logické, vysoká spotřeba při rychlé jízdě znamená dlouhé dobíjení, i když budete dobíjet optimálním způsobem.

                36. Ta odkapslockovaná věta ale platí jen na delších trasách
                  Ta odkapslockovaná věta ale platí jen na delších trasách (500 km+), kde nestačí dojezd vozu a doba dobíjení logicky nepřekoná dobu tankování benzínu/nafty (zatím). Takových cest je ale je v běžným životě promile…
                  Je potřeba brát v potaz, že ten rekord se realizoval pro elektromobil v těch nejhorších možných podmínkách (dlouhá trasa a vysoká rychlost). Přestože jsme měli k dispozici relativně rychlý Ionity charger.
                  Jak jsem psal výše, je to podobný extrém, jako kdybychom se pokoušeli o hypermilling s dieselem v centru Prahy..

                37. Popíráte sám sebe.
                  Tvrdíte, že naplno lze jet 500

                  Popíráte sám sebe.
                  Tvrdíte, že naplno lze jet 500 kiloemtrů? Proč jste zastavovali každých pár desítek kilometrů?

                  Není to náhodou tak, že platí přímá úměra – čím rychleji jedete, tím jedete s vyšší spotřebou a tím stoupá počet dobíjení a jeho celkový čas?
                  Takže je to začarovaný kruh, který neumožňuje přiblížit se k času spalovacího vozidla, které by za stejnou dobu při stejné rychlostí jízdy urazilo skoro 3200km.

                  Možná se vám to nezdá jako velký rozdíl, jen 22 procent. Ale třeba já jsem ve svém posledním pracovním autě strávil za 4 roky 120 dní čistého času. Tesla by mě za ty čtyři roky sebrala 26 dní života.

                38. Nesebrala. O těch pauzách byste dělal práci, kterou pak
                  Nesebrala. O těch pauzách byste dělal práci, kterou pak děláte doma nebo v kanclu, když tam dojedete spalovákem dříve.

                39. Přesně, třeba bych posekal zahradu, uklidil půdu nebo tak
                  Přesně, třeba bych posekal zahradu, uklidil půdu nebo tak něco. Sorry ale tohle je hrozný plácání.

                40. Je to o organizaci života a práce.
                  Je to o organizaci života a práce.

                41. Pokud není problém ujet rychle 500+ km, nabízí se otázka
                  Pokud není problém ujet rychle 500+ km, nabízí se otázka proč jste na té cestě nenabíjeli jen 5x. Něco asi nebude tak úplně pravda.

                42. Píšete nesmysly. S touto Teslou ve videu při tempomatových
                  Píšete nesmysly. S touto Teslou ve videu při tempomatových 120 dáte 1000 km se dvěma půlhodinovýma zastávkama, tedy z žádným o hodně nižším rychlostním průměrem, ale úplně stejně jako se spalovákem.

            1. to mi řekni kde chceš těch 116 kmh jako udělat, já kdyz
              to mi řekni kde chceš těch 116 kmh jako udělat, já kdyz jel před lety 320d Tyrolsko na otočku měl jsem průměr 112 a to jsem všechny dálnice jel 150-160…stačí někde pribrzdit, zastavit omezení do jednoho pruhu a hned to jde brutálně dolů
              podle tvých komentářů tipuju že jezdíš akorát prstem po mape…

              1. Pohádky.
                To byste na té osmihodinové cestě musel 2.5

                Pohádky.
                To byste na té osmihodinové cestě musel 2.5 hodiny stát. Jako možné to je, ale pak se nemůžete divit, že máte nízký průměr a jste pomalý jak elektromobil, i když jedete 160.

                Jinak si vás dovoluji upozornit, že pokud jsou to údaje z palubního počítače, tak ten nepočítá čas stojícího vozidla.

                Abyste dosáhl podobného průměru, musel byste tou 160kou jet jen 3 hodiny a zbytek cesty, tedy 5 hodin (!) 80kou. 😀

                Pohádky 🙂

                1. jeeee…matematik teoretik, je vidět že praxe opravdu
                  jeeee…matematik teoretik, je vidět že praxe opravdu chybí, končím debatu…nemá smysl…další demagog a hejtr 🙂

                2. Matematika je holt sviňa, nepodléhá ideologii, takže je
                  Matematika je holt sviňa, nepodléhá ideologii, takže je nepřítel elektromobility.
                  I ta na úrovni slovní úlohy pro šestou třídu základní školy.

            2. Když to vezmu z opačnýho konce, tak jsme dokázali, že
              Když to vezmu z opačnýho konce, tak jsme dokázali, že největší nevýhoda elektromobilů (dojezd a doba nabíjení) není až taková nevýhoda.
              Je to podobný, jako kdybychom se snažili o rekord ve spotřebě s nafťákem v ucpanym centru Prahy. I kdyby byl výsledek toho nafťáku jakýkoliv, tak si my, elektromobilisté, budem říkat, jak jednoduchý by ho bylo trumfnout… 😉

        2. A můžu se zeptat na ten tajemný výpočet, kdy jste
          A můžu se zeptat na ten tajemný výpočet, kdy jste přišel na to, že spotřeba 32kWh/100km je jako spalovací motor se spotřebou 10.5 litru?
          – já počítám při ceně 3Kč kWh/100km u nabíječek eon jde o cenu 0,9Kč/km (při spotřebě těch 32kWh/100km
          – benzín s cenou cca 32Kč a se spotřebou 10.5 mi vychází na 3,4 Kč/km
          Tak tomu Vašemu záhada výpočtu nerozumím – asi tam je nějaký další, v mém výpočtu neobsažený „koeficient“

                1. Větší hloupost jsem tady ještě nečetl.
                  Větší hloupost jsem tady ještě nečetl.

                2. Aha , tak proč se EV píšou do flotilových emisí za nula,
                  Aha , tak proč se EV píšou do flotilových emisí za nula, dočasně snad se tam počítají jako by byli vyrobeny 2x.

                  Emise se počítají z výfuku co udělá auto za dobu svého provozu.
                  Co2 a emise z elektráren to je jiná skupina. Ty si to řeší sami.

                3. Je to tak, EV neprodukuje žádný výfukový emise a proto
                  Je to tak, EV neprodukuje žádný výfukový emise a proto nemusí na emise. Emise mají uhelný elektrárny, nejvysší čas je zavřít. Spalovací auto produkuje výfukový emise vždy a proto musí na emise. Kdo tomu nevěří ať si udělá garážový test.

                1. Pán má pouze dojem .., bohužel takových jsou plné
                  Pán má pouze dojem .., bohužel takových jsou plné diskuze…žádný odkaz ani svou studii nám asi nepošle….

                2. zkuste dokument Energetická koncepce, tam je vše včetně
                  zkuste dokument Energetická koncepce, tam je vše včetně energtického mixu a CO2 na vyrobenou 1kWh.

                3. Tak konečně něco lepšího, díky.
                  V dokumentu Energetická

                  Tak konečně něco lepšího, díky.
                  V dokumentu Energetická koncepce z r. 2014 https://www.mpo.cz/cz/energetika/statni-energeticka-politika/statni-energeticka-koncepce–223620/
                  – „Je však třeba mít na paměti, že pro životní prostředí ČR a zdraví obyvatel nejsou klíčovým ukazatelem emise CO2.“
                  – „kritickým faktorem jsou naopak lokální emise polétavého prachu, které absorbují škodlivé chemické látky a v koncentrované podobě se dostávají do organismu. Vedle nich především emise SO2 a NOx. Tyto emise zatěžují zdraví obyvatel rozhodující měrou a jsou vyvolány zejména (lokálním) neefektivním spalováním tuhých paliv, včetně části biomasy, a dopravou“

                  Takže Vámi hodnocené CO2 vlastně nedává smysl řešit, na rozdíl od SO2 a NOx – které u elektromobilů je 0

                4. Není zač.
                  Ano, souhlasím s vámi, že měřit a drtit

                  Není zač.
                  Ano, souhlasím s vámi, že měřit a drtit výrobce aut emisemi CO2 je pitomost.

                  Ovšem díky uvádění emisí CO2 výroby elektřiny a spalování paliv v autech je můžeme dobře vzájemně porovnat.

                  A spotřeba v případě tohoto rekordu vychází emisně opravdu hrozně.

                5. Jeste muzes porovnat jablka a hruska ty chytroline :-))))))
                  Jeste muzes porovnat jablka a hruska ty chytroline :-))))))

          1. Já orientačně mám za výpočet kWh/3 a vyjde Vám
            Já orientačně mám za výpočet kWh/3 a vyjde Vám spotřeba v benzínu.

            Třeba hybridním Nirem když jedu neustále tempomat 115 Km/h jel jsem po Německé dálnici celkem za den 1000 Km tak jsem jel za 4,5 litru x 3 =13,5 Kwh na 100 a to elektrické jelo.

            A myslím že když by v té M3 byl spalovák a jeli stylem 160+ zastávka 160+ tak by to opravdu za těch 10 litrů jelo.

                1. No právě a proto píšu že se to dělí třema, jinak bych
                  No právě a proto píšu že se to dělí třema, jinak bych napsal deseti.

                  A to ty tři platí u hybridu, u žravých benzínl bych spíše dělil 2-2,5

                  Nemůžete přece srovnávat práci na kolech a spalné teplo!

                2. pokud se nad tím zamyslíš tak tu chybu najdeš. Poradím
                  pokud se nad tím zamyslíš tak tu chybu najdeš. Poradím ti, řeš jenom KW.

                3. Když tak kWh -odiny
                  wiki
                  Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp.

                  Když tak kWh -odiny

                  wiki

                  Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi)

                  Ale já řeším spotřebu paliva (celkovou i se strátou) ve stejném ,nebo podobném voze oproti elektřině abychom si rozuměli.

                  Na světě neexituje stroj do kterého naleješ litr benzín a ten by ti vyrobil těch 9 Kwh elektrické energie, proto já si to orientačně podělím. Už nevím jak to mám vysvětlit.

                4. Ano už jsi blízko, teď se podívej zpátky co jsi
                  Ano už jsi blízko, teď se podívej zpátky co jsi počítal…

      1. Mohu se zeptat na celkový čas jízdy vs. nabíjení (i s
        Mohu se zeptat na celkový čas jízdy vs. nabíjení (i s dojezdem ke stojanu)? Pokud vezmu, že se nabíjelo pořád výkonem kolem 180-190 kW, tak mi to při nabití 865 kW vychází na něco přes 4,5 hodiny, resp. skoro 5 hodin čistého času jenom nabíjení.

        A kolik těch nabíjení bylo? Od toho by se dalo spočítat, kolik to stálo, když Ionity si počítá (zatím tušim) 8 eur za jedno nabíjení. Byly by to jistě zajímavé údaje. Nebo dají se někde najít?

        PS:
        Při německé ceně např. u Fastend 0,59/kWh (0,39/kWh + 11,99 eur/měs.) by to bylo cca tak 510 eur (337 eur + 11,99/měs.)!

        1. 865 kWh se projelo celkově, ale na startu bylo auto již
          865 kWh se projelo celkově, ale na startu bylo auto již nabité a dojížděli jsme vybití, takže nějakých 70 kWh se do toho nepočítám. Průměrná dobíjecí zastávka trvala cca 16 minut (od započetí nabíjení po ukončení) a proběhlo jich celkem 20. Některé zastávky byly kratší, když jsme experimentovali s kratšími okruhy.. Celkový čas strávený dobíjením zatím spočítaný nemám, ale bylo to něco okolo 4,5h.
          Nabíjení nás nestálo nic, protože boss z Ionity nám (po shlédnutí Bjornova videa, kde si stěžoval na občasné problémy při autorizaci čipem) všechny stojany uvolnil (nebylo potřeba se autorizovat, potažmo cokoliv platit). Bylo to z jejich strany hezké gesto a dobé PR zároveň. Jinak by to bylo opravdu 8€ za každé dobití bez ohledu na množství odebrané energie.

          1. OK, díky za info…
            Takže 20x nabíjení, průměr tak 43

            OK, díky za info…

            Takže 20x nabíjení, průměr tak 43 kWh na jedno nabití. Při 16 minutách to dělá přes 162 kW nabíjecí výkon. Slušné.

            Pokud jste celkově strávili nabíjením 4,5 hodiny, tak mi to nějak nevychází… 20 zastávek po 16 minutách je 5:20 hod.

            A od Ionity pěkné gesto, jinak by to bylo cca. 160 eur, což není tak hrozné jako třeba u Fastend, ale i tak je to přes 1,50 KČ/km. No jo, holt dálniční rychlonabíjení asi nikdy nebude levné.

            1. Každopádně v reálném provozu u nabíječek Ionity se
              Každopádně v reálném provozu u nabíječek Ionity se snažíte nabíjet od co nejnižšího procenta do co nejvyššího, když platíte cenu 8€ za jedno nabíjení. Což by pak mohla být klidně i polovina, což už může být i na dálniční jízdu po německu celkem OK 🙂

            2. Jsou tam samozřejmě i nějaké ztráty, takže pokud stojan
              Jsou tam samozřejmě i nějaké ztráty, takže pokud stojan píše 190 kW, tak do baterky leze třeba jen 185 kW. Do 37-40% SOC to sypalo plným příkonem, pak to klesalo a odpojovali jsme okolo 60-63%, kdy to dávalo „jen“ okolo 100-110 kW.
              Psal jsem „Některé zastávky byly kratší, když jsme experimentovali s kratšími okruhy.. Celkový čas strávený dobíjením zatím spočítaný nemám, ale bylo to něco okolo 4,5h.“ Takže ten údaj 4,5h neberte úplně doslovně 🙂
              1,50 Kč/km na to, že jsme dobíjeli jen půlku baterky a nejeli zrovna eco, je solidních.. 😉

        1. Je to východní Evropa, která nemá k ekologii moc
          Je to východní Evropa, která nemá k ekologii moc vstřícný vztah a moc velkou kupní sílu. Tesla nemá prostředky aby dokázala zařídit prodejní, distribuční a servisní kanály pro celý svět během lusknutí prstu. My můžeme být rádi, že už tu máme servis a že zřejmě letos začne oficiální prodej.

          Taková India a Jižní Amerika si ještě počkají.

          1. Ale oni uz Ska a Xka davno do Other Europe prodavaji, tedy ten
            Ale oni uz Ska a Xka davno do Other Europe prodavaji, tedy ten system existuje. Jen nam proste jeste neuvolnili moznost objednat trojku. Prestoze Videnaci zrovna tento tyden poradaji predvadeci jizdy v Praze, Brne a Bratislave, takze tim, ze by je nestihali dodavat to asi nebude.

                1. Trojku jsem si vyzvednul ve Vídni.
                  Trojku jsem si vyzvednul ve Vídni.

                2. Ja vim, ze se to da obejit Vidni, ale ta diskuze zacala tim,
                  Ja vim, ze se to da obejit Vidni, ale ta diskuze zacala tim, ze Cesi udelali s TM3 rekord a pritom si to auto ani nemuzeme stale oficialne (tedy stejnou cestou jako S a X) objednat.

                3. Prepáčte, ale akosi mi nezapaľuje (ďalšia nevýhoda
                  Prepáčte, ale akosi mi nezapaľuje (ďalšia nevýhoda spalováku 🙂
                  Myslíte tím, že „other europe“ nemá možnosť objednávky? (neviem, neobjednával som, rozpočet nepustí 🙁

                  Ono by to ani nemal byť problém s „other europe“. Mali by ste mať možnosť KDEKOĽVEK v rámci EU kúpiť auto. Aj keď potom bude registrované v inej krajine. Je tam možné „doťahovanie“ pre DPH. Ale nemali by robiť problém ani v Nemecku, keď tam prídem ako občan SR, či ČR kúpiť vozidlo.

                  To práve teraz vyzerá, že aspoň vo Viedni berú do úvahy a nerobia problémy.

                4. Ano zajet si to objednat do Vidne muzete. Objednat to jako S a
                  Ano zajet si to objednat do Vidne muzete. Objednat to jako S a X z obyvaku a nechat si to privezd pred dum nelze.
                  Na co jsem poukazoval je fakt, ze na nas Tesla stale kasle. Jestli se to da obejit objednanim v jine zemi je vec jina.

                5. No asi potřebujou vybudovat nějaké distribuční kapacity v
                  No asi potřebujou vybudovat nějaké distribuční kapacity v ČR, než to sem začnou hrnout. Těch MS/MX se tu za rok prodá pár kusů, to vám tu může hodit Rakušák, ale u M3 to budou asi vyšší stovky a to už chce jiný přístup a lokální distribuci.

                6. A taky servis, aby člověk nemusel jezdit do Vídně nedo
                  A taky servis, aby člověk nemusel jezdit do Vídně nedo Drážďan. Třeba Lexus tady prodá kolem 300 vozů ročně a má tady reprezentativní prodejny i několik servisů. Pokud chce Tesla tady prodávat vyšší stovky kusů, jedna prodejna (nebo servis, nebo co to je v těch Vysočanech) rozhodně stačit nebude. Ale je jasné, že prioritní jsou úplně jiné trhy…

                7. Já myslím, že to budou statisíce aut, podle místních
                  Já myslím, že to budou statisíce aut, podle místních komentářů 🙂 vlastně to chce skoro polovina obyvatel v ČR.

                8. No na tom linku práve píšu, že to objednávali cez web v
                  No na tom linku práve píšu, že to objednávali cez web v Rakúsku.
                  Okrem toho, Tesla doviezla auto? (myslím „other Europe“) Čo som čítal tak si to ľudia sami vybavovali.

                9. Ano vybavovali si to aby usetrili, za dopraveni auta pred dum
                  Ano vybavovali si to aby usetrili, za dopraveni auta pred dum se pochopitelne plati (i kdyz me ho zrovna privezli zdarma).

                10. Aby se M3 mohl ofiko prodavat v CR, musi existovat spousta
                  Aby se M3 mohl ofiko prodavat v CR, musi existovat spousta cesky psanych dokumentu a snad i palubni PC musi byt prelozen do cestiny. Mozna to budou prkotiny, ale vse stoji cas a hlavne to behani po uradech je pakarna. Splneni narodnich pozadavku je u nekterych veci obrovska brzda. Nevim zda uz Google assistant umi cesky. Donedavna to neumel. Jen jako priklad. Jinde ho maji uz roky.

                11. Ale moje Xko taky neumi Cesky, ani Cesky navod jsem nedostal a
                  Ale moje Xko taky neumi Cesky, ani Cesky navod jsem nedostal a ani to po nich nechci.
                  Jen proste v mem uctu kde mam Ceskou adresu si zkratka stale nemohu nakonfigurovat a objednat trojku i s tim, ze si ji zase vyzvednu v Tilburgu, tak jako si tam mohu objednat S nebo X.
                  A lide, kteri si v Cesku zaplatili rezervacni poplatek 1000eur maji tedy myslim stale smulu, protoze si ji stale nemohou nakonfigurovat a objednat. Nebo jo? Ja nevim sve rezervace jsem zrusil, ale myslim ze to stale nejde, ne?

                12. Ja psal jen o ofiko prodeji a tam musi byt vse v cestine.
                  Ja psal jen o ofiko prodeji a tam musi byt vse v cestine. Proto asi Tesla nas trochu prehlizi. S tim dovozem pres NL nebo A mate pravdu. Nevim proc to nefunguje i u M3. Ostatne Tesla uz ani nechce prodat lidem pres hranice. Treba Nemec v NL uz nekoupi. Maji v podminkach, ze nakup auta za ucelem vyvozu opravnuje Teslu ke zruseni smlouvy. Myslim ze to trochu odporuje EU zakonum.

                13. Zajimave. To jsem ani nevedel.
                  Zajimave. To jsem ani nevedel.

                14. Mám z Tesly mail, že chystají manuál, jak postupovat.
                  Mám z Tesly mail, že chystají manuál, jak postupovat.

          2. ekologiji?? v případě elektromobilů jde o přístup k
            ekologiji?? v případě elektromobilů jde o přístup k lidskýmu zdraví póvlu-poddanýmu lidu, farmaceutickýmu byznysu a zaměstnanosti kozatých 40cítkových manenažerek co vobcházejí korumpovat doktory svýma kozama/dudama/mlíkárnama aby předepisovali právě jedny a furt ty samý kyperský levný sračky 😉 dokonce i lékárny ftý prasárně jedou ;))

            ale je fakt že ministerstvu veřejnýho zdraví včetně mopojištovny to je fuck :)))))))))))))))))))))))))))

  1. OT: Vypada to, ze velky refresh S/X
    OT: Vypada to, ze velky refresh S/X nebude
    https://electrek.co/2019/07/09/tesla-not-refresh-model-s-x-minor-changes-elon-musk/

    There is no “refreshed” Model X or Model S coming, only a series of minor ongoing changes. Most significant change in past few years was to use high efficiency Model 3 rear drive unit as S/X front drive unit. That went into production 3 months ago.

      1. Ono to je asi logicke. S/X se prodavaly za cenu, za kterou se
        Ono to je asi logicke. S/X se prodavaly za cenu, za kterou se prodavaly, protoze jina moznost nebyla a ty penize se vysolit musely, pokud clovek chtel EV se slusnym dojezdem. Dneska jak oni sami, tak konkurence nabizi auto se stejnym dojezdem za polovic. A kdyz se to vezme kolem a kolem, tak nejzasadnejsi rozdil mezi 3 a S je vzduchove perovani a velky vlez do kufru. Takze mozna „do roka a do dne“ linky na S/X rozeberou a misto nich postavi na Y.

        1. To si zase nejsem uplne jistej. Oni se budou Ska i Xka v
          To si zase nejsem uplne jistej. Oni se budou Ska i Xka v mensim mnozstvi prodavat stale a na nich maji urcite mnohem vetsi marze nez na trojce nebo budoucim Y.

          Kdyby, ale nejaky zasadnejsi hw upgrade udelali verim, ze by to ponouklo spoustu stavajicich majitelu k vymene. A pokud by rychlejsi nabijeni a nizsi spotreba trochu dorovnali rychlost cestovani s trojkou urcite by si k nim naslo cestu i mnohem vice novych zakazniku nez takhle.

          1. U X asi (zatim) jo, protoze prostor a tazne. U S tomu moc
            U X asi (zatim) jo, protoze prostor a tazne. U S tomu moc neverim – myslim, ze typicky zakaznik na elektromobil bude nekdo, kdo jezdi (dojizdi) sam s taskou s notebookem. Takze velke auto ani velky kufr nevyuzije a polovicni cena se pocita.

                1. Spíš koukám, co je k dispozici. Ty ceny jsou pro mne zatím
                  Spíš koukám, co je k dispozici. Ty ceny jsou pro mne zatím dost nepřijatelné… Ztrácí na ceně hrozně pomalu.

                2. To neni mozne. Tady nekdo psal, ze elektromobily klesaji na
                  To neni mozne. Tady nekdo psal, ze elektromobily klesaji na cene rychleji nez spalovaky. Pry to ani v bazarech nechteji.
                  🙂
                  Kdyz to mate nastudovane, za kolik se tak prodavaji?

                3. I v aukcích z leasingů to nejde pod 60k Euro bez DPH.
                  I v aukcích z leasingů to nejde pod 60k Euro bez DPH.

                4. Pekne. Tak to by ta moje mohla jeste kolem dvou s dani stat.
                  Pekne. Tak to by ta moje mohla jeste kolem dvou s dani stat.

                1. Kazdy ma holt jine priority. Nekdo si kupuje auto na chlubeni
                  Kazdy ma holt jine priority. Nekdo si kupuje auto na chlubeni a nekdo na jezdeni.

        2. Jeste si zapomel na 2 displaye, vyhrivany volant, power
          Jeste si zapomel na 2 displaye, vyhrivany volant, power liftgate, vetsi kufr, vetsi dojezd, keyfob, vetsi zrychleni a cenove neni o 100% drazsi ale jen o 66%. Kdyz vezmes v uvahu i stylovejsi vzhled, je Sko jasna volba pro velkou spoustu lidi.

          1. Nejlevnější TM3 se dá objednat za $35900 a i pokud bereme
            Nejlevnější TM3 se dá objednat za $35900 a i pokud bereme tu v běžné nabídce za $39900, tak rozdíl oproti nejlevnější TMS za $75000 je +88 %, to mi přijde dost za jednu třídu navíc. Třeba Octavia vs. Superb je rozdíl cca +50 %

                1. No vzdyt to pisu ze je to cca 66% rozdil a nikoliv 100%. Navic
                  No vzdyt to pisu ze je to cca 66% rozdil a nikoliv 100%. Navic nevim proc porovnavas americke ceny, kdyz zijeme v EU , tedy napriklad v rakouskem ceniku je TMS LR za 88.000 eur vs TM3 LR za 56.100eur. Tedy TMS je pouze o 56% drazsi. Tedy zadne ze TMS je dvakrat drazsi nez TM3 jak tu placl Eryc se nekona. 56% neni 100% ani omylem 🙂 A to bereme auta bez jakchkoliv priplatku, zkus si pridat autopilota, barvicky atp. a ejhle vychazi to jeste hur pro TM3. Takove bile Tesly s bilym interierem a autopilotem, to te pak vyjde Sko jen o 49% draz nez TM3…

                2. Autopilot je již ve standardu u všech. Americké ceny jsou
                  Autopilot je již ve standardu u všech. Americké ceny jsou nejobjektivnější porovnání u americké automobilky, evropské ceny jen následují s mírným zpožděním a německé ceny bych už nebral vůbec, tam je to uměle zaokrouhlené aby se dosáhlo na dotace. A když se tedy neporovnává základ vs. základ, tak lépe vybavená Octavia vs. lépe vybavený Superb už je ten rozdíl třeba jen +35 %. Prostě TMS je o chlup více cenově výše než je obvyklé pro rozdíl jedné třídy, o nic jiného nejde.

                3. Autopilot neni v cene. Za co je podle tebe jinak onen
                  Autopilot neni v cene. Za co je podle tebe jinak onen priplatek za 6k$? No ja ceny radeji porovnavam podle toho za kolik si to auto muzu Já a ostatni diskutujici koupit, kdyz se tu bavime na hybridu. Zrovna tak se tu probiraji bazarove ceny napriklad Xka a nikdo tu nema tendenci upozornovat ze v US ji mate v bazaru za tolik a tolik.
                  Ja tu jen opravuju Eryca ktery tvrdil ze TMS te vyjde na dvojnasobek co TM3, ale mezitim je to jen 1.5x nabobek. Tot vse.

                4. A já zase opravuji že to není +50 % ani +100 %, ale něco
                  A já zase opravuji že to není +50 % ani +100 %, ale něco mezi podle porovnávaných verzí. Toť vše.
                  Ještě tedy přidám výpočet podle německého konfigurátoru:
                  TM3 je za 44500€ (SR+), resp. 54800€ (LR)
                  TMS pak za 78300 € (SR) = +76 %, resp. 87800 € (LR) = +60 %
                  $6000/6300 € je příplatek za samořízení. Autopilot je v ceně jak u TMS, tak u TM3.

                5. Super takze sme se dopracovali k mymv prumeru cca 66% 🙂
                  Jinak

                  Super takze sme se dopracovali k mymv prumeru cca 66% 🙂
                  Jinak neni pravda ze to neni 50%. Je to 50% pokud se jedna o TMS a TM3 LR kupovane v rakousku v bile barve a FSD, coz je zcela bezna konfigurace kterou lidi kupujou.

                6. Ja teda levnejsi verzi S nez za $75k na webu vybrat neumim,
                  Ja teda levnejsi verzi S nez za $75k na webu vybrat neumim, ale to je jedno. Chapu ze mas potrebu se nimrat v tom, jestli 1.5, 1.6, 1.8 nebo 2.0. Moje sdeleni melo byt, ze pred TM3, pokud clovek chtel vic nez rekneme 100mil dojezd, nejlevnejsi auto bylo za tech 75. Dneska je za 35, takze to za 75 je vyrazne mene atraktivni, pokud nemam jine specialni pozadavky.

      2. Ten propad není tak drastický. Oproti minulému roku, kdy
        Ten propad není tak drastický. Oproti minulému roku, kdy byl 2Q rekordní (22300 ks), jsou letošní prodeje S+X nižší o 21 % (17650 ks), to mi nepřijde tak hrozné, u tradičních automobilek jsou fluktuace běžně mnohem větší. Počkal bych se závěry alespoň do konce roku, třeba se to zase vzchopí na původní čísla.

      1. To jako kdybyste napsal, že Passat postrádá smyl, protože
        To jako kdybyste napsal, že Passat postrádá smyl, protože existuje levnější golf. Do TM3 těžko posadíte 7 lidí + tažné jako do X, nemá hliníkovou kasli, není možnost připlatit si za vzduchové pérování nebo všechny ty ludicruous módy a podobné serepetičky.

      1. To fakt ani nahodou nepriblizil.
        Udrzovali rychlost mezi

        To fakt ani nahodou nepriblizil.
        Udrzovali rychlost mezi 160-170km/h, coz je v podstate maximalka Ioniku pri, ktere uz taky zere slusne. Vzhledem k tomu, ze oni nabijeli vykonem az 190kW a Ioniq dosahuje maxima 60kW, coz je trikrat mene musel by mit trikrat mensi spotrebu, tedy 10kWh/100km.
        Navic oni nabijeli pouze mezi 10-50% kdy to nabiji plnym vykonem, Ioniq by na tech 60kW dosahl take jen v urcitem rozmezi SOC z cehoz by pri te rychlosti ujel par kilometru.

        1. Před lety se u nás dělal tento test při nabíjení v
          Před lety se u nás dělal tento test při nabíjení v Mladé Boleslavi s Leafem 24 Kwh . A myslím že ujeli kolem 1400 Km. Tak sem myslel , přiblížit třeba 2000 Km. Sem myslel že ioniq podporuje 100 kw nabíjení, 60 kw je pro mě zklamání.

            1. čistě teoreticky jízda 100 Km za 45 minut + 15 minut
              čistě teoreticky jízda 100 Km za 45 minut + 15 minut dobíjení výkonem 60 Kw. Za 24 hodin 2400 Km. V praxi to asi nepůjde tak ideálně, ale na to že to je auto za 1/3 cenu a 1/4 baterkou není to špatné.

              Jinak samozřejmě ten pokus je o ničem, jen rekord stejné asi jako když se peče v Pehřimově koláč

              1. Aby zvladl za 45min. 100km musel by dosahnout prumer 133km/h
                Aby zvladl za 45min. 100km musel by dosahnout prumer 133km/h vcetne zajizdeni/odjizdeni k nabijecce a pripojovani/odpojovani, a navic v realnem provozu mezi auty. To by znamenalo udrzovat take tempo kolem 160-170km/h a to urcite nepojede za 15kWh/100km, ktere by stihl za tech 15min. v idealnim pripade nabit.

                Pro tohle se delaji tyhle pokusy aby se overilo v praxi ceho se dosahnout opravdu da, a ne si takhle vypocitat neco absolutne nerealneho.

                PS: Ioniq je skvele auto. Sam jsem si ho oblibil a do firmy koupil na rozdil od TM3, na ktere jsem puvodni dve rezervace zrusil, ale zase bych mu neprisuzoval schopnosti, ktere proste nema.

                1. Souhlasím , asi nedal, ostatně by se mu asi po pár pokusech
                  Souhlasím , asi nedal, ostatně by se mu asi po pár pokusech přehřála baterka. Mě se také ioniq libí ,ale mám dojem že ke mě na hory má moc lehký a nízký předek.

                2. Jste mi to vzal z ruky. Chtel jsem jeste dopsat, ze vzhledem k
                  Jste mi to vzal z ruky. Chtel jsem jeste dopsat, ze vzhledem k chlazeni baterky pouze vzduchem by tohle asi nezvladla.

Napsat komentář