Veolia Transport Praha testuje hybridní autobus

Jan Horčík - 22 Září 2010

Společnost (VTP), pražský autobusový městský dopravce, testuje během krátkého období další , tentokrát městský Solaris Urbino 12 Hybrid. S moderním nízkopodlažním autobusem se mohou cestující setkat od 20. září do 1. října 2010 na lince MHD číslo 223 (Černý Most – Ratibořická). VTP pravidelně zkouší a testuje moderní vybavené nejnovějšími technologiemi včetně .   
autobusy - Solaris Urbino 12 Hybrid

„Při zkouškách hybridního Solarisu v reálném provozu pražské městské budeme především testovat technické parametry autobusu a porovnávat je
s údaji od výrobce,“ říká Daniel Adamka, manažer rozvoje autobusové a železniční dopravy Veolia Transport . „Dnešní prezentaci vozidla i jeho nasazení
na linku 293 využijeme i k zácviku řidičů, kteří budou s autobusem na hybridní pohon jezdit,“ dodává Adamka.

Hybridní Solaris Urbino 12, který měl svoji premiéru na podzim 2009 na Busworldu
v belgickém Kortrijku, využívá paralelní hybridní systém kombinovaný s malým a . Vozidlo může v rámci hybridního systému ušetřit až 30 % paliva a podobně . Použita je standardní karosérie Urbino.

„Snížené náklady na palivo a šetrnost vozidel k jsou hlavními důvody, které nás vedou k testování autobusů s hybridním pohonem,“ doplňuje Ivo Novotný, marketingový a personální ředitel Veolia Transport Česká republika.

Paralelní hybridní systém je vyvinut a vyroben společností Eaton Corporation speciálně pro autobusy od devíti do dvanácti metrů. Ten využívá třífázový elektromotor 44 kW
při maximálně 420 Nm k rekuperaci brzdné energie, která je ukládána do čtyř s kapacitou 3,6 kWh a napětím 340 V, aby ji pak využil při akceleraci. jsou nabíjeny výhradně elektromotorem. Díky elektromotoru je využit menší dieselový motor 6,7 l Cummins 162 kW (220 HP) s emisní normou EEV a maximálním krouticím momentem 850 Nm. Šestistupňová automatická převodovka, která přenáší sílu obou motorů, je na zadní nápravě. Řídící systém ideálně mixuje síly obou motorů, a proto se řidič nemusí o nic starat a může se soustředit plně na řízení vozidla.

Letos v červnu se mohli řidiči a technici VTP seznámit s hybridním autobusem
, ten byl v pražském provozu testován bez cestujících. Ti se však v současnosti mohou pravidelně svézt trojitě hybridním TriHyBus, který je nasazován společností VTP do provozu v Neratovicích. Vozidlo napájené z , baterií a získalo aktuálně ocenění Zlatá medaile 2010 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v .

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdysi jsem v jednom ABC cetl, ze kolem roku 1980 uz budeme jezdit autobusy, ktere budou plne klimatizovane pro vetsi pohodli... tak bych se chtel zeptat, jestli uz ta doba nastala nebo to, co ma na strese ten autobus jsou baterky? Autorovi clanku zlobi mezernik, par jich na zacatku clanku chybi...


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?