Nové Mitsubishi ASX jde na český trh

Mitsubishi Motors odhaluje nové ASX z kategorie B-SUV, model zdůrazňující na typický designový jazyk značky.

Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“, tj. aktivní sportovní crossover) uvádí pokrokové technologie infotainmentu na vrcholu třídy a mobilní aplikace včetně vestavěných služeb Google. Prostředí vyvinuté v rámci automobilové Aliance přispívá k co nejlepším uživatelským zkušenostem a upevňuje postavení vozu v samotném srdci klíčového evropského segmentu B-SUV.

Nové ASX přináší vylepšenou sestavu technologií pasivní a aktivní bezpečnosti včetně pokročilého systému na podporu řízení „MI-PILOT“. foto: Mitsubishi

Pohony

Přeplňovaný benzínový motor 1,0 litru

Základní pohonnou jednotkou je pokrokový přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 litru. Jednotka 1,0 litru MPI-T spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a zajišťuje solidní jízdní schopnosti díky výkonu 67 kW a točivému momentu 160 Nm. Jízdní schopnosti za každé situace jsou podepřeny hospodárným provozem se spotřebou 5,7 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 130 g/km.

Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru s přímým vstřikováním / Mild-Hybrid

Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií, a umožňuje tak rekuperovat energii při zpomalování a brzdění, resp. využívat ji ve formě elektrické posily motoru.

Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Motor v kombinaci s manuální převodovkou disponuje maximem 103 kW /260 Nm, resp. 116 kW /270 Nm v případě ústrojí 7DCT. Spotřeba paliva a emise CO2 činí 5,7 l/100 km a 130 g/km, resp. 5,8 l/100 km a 132 g/km v případě automatické převodovky.

Hybrid 1,6 litru

Zájemci o nové ASX požadující ještě hospodárnější provoz a nižší emise bezpochyby uvítají nový plně hybridní pohon (HEV). Uvedená technologie je kombinací benzínové jednotky o obsahu 1,6 litru se dvěma elektromotory a multi-módové automatické převodovky. 105 kW jednotka přináší perfektní poměr mezi výkonem a hospodárností.

 Záruky

Na nové ASX se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje:

  • pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km)
  • dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie
  • osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
  • osmiletou záruku na kapacitu baterie (s omezením na 160 000 km)
  • až patnáctiletou asistenční službu („MAP“)

zdroj: tisková zpráva, foto: Mitsubishi

23 Comments on “Nové Mitsubishi ASX jde na český trh”

  1. Porsche: „V současné době prověřujeme možnost vybavit původně plánovaná čistě elektrická vozidla hybridním nebo spalovacím pohonem. Momentálně jsme uprostřed koncepčního rozhodování. Je ale jasné, že u spalovacích motorů zůstaneme mnohem déle.“

    Finanční šéf Porsche objevil nový kontinent. Tuším, že to je Amerika.

        1. proc? novej Macan je velice povedene auto, a aktualni naceneni nedava podle kvartalnich vysledku moc smysl, jsou celkem slusne trhem podhodnoceny, coz je dobre pro akcianare kteri do nich chtej vstupovat

          pokud by meli nejak finacni problemy, maj vzdycky moznost snizit ci zrusit dividendu, a v prvni rade kvartalni a rocni odmeny zamestnancum, coz dela sakra velkou raketu financi, v Porsche totiz zamestnanci dostavaji 4x do roka odmenu ve vysi dalsiho platu podle kvartalnich vysledku a pak jednorocni odmenu az 5 platu dle rocnich vysledku, tam je penez dost ktere se daj usetrit, o Porsche se fakr nebojim a je asi dobre ze ho akciove oddelili od koncernu

  2. Nissan to má nahnuté a bude se prý snažit zachránit spojením s Hondou.
    Možná by jeho management mohl vysvětlit, jak dokázal za posledních šest let zlikvidovat pětiprocentí podíl na celosvětových globálních prodejích a silné portfolio, ve kterém měl ještě před desti lety takové ikony definující celé segmenty trhu jako Qashqai, GT-R, 370Z a Pathfinder Armada.

      1. hxxps://www.bild.de/geld/wirtschaft/deutsche-auto-krise-tausende-neuwagen-warten-auf-kaeufer-6742eb6e03d64b3540b28d39

        „Hlavní podíl modelů na překladišti: Volkswageny a Audi. Proč nemohou být doručeny zákazníkovi? „Zaprvé jsou příliš drahé, zadruhé je stále jasnější, že tato strategie pro elektromobily nefunguje tak, jak bylo slibováno,“ říká zaměstnanec.“

        Cháchachachá.

        1. V textu je trochu skryte psano, ze mezi temi odlozenymi auty je i dost EV. Takze vetsina je spalovak, ktery uz nikdo nechce. Ze nejaky hlidac parkoviste svadi vse na EV jiste muze byt pro lavrova42 jasne potvrzeni jeho teorii. Ale hlidac jiste neni uplne ta kompetentni osoba, stejne jako lavrov42.

          1. Ano, většina budou spalovací auta, za které chce automobilka příplatek pro financování elektromobilů. Čím více elektromobilů vyrobí, tím méně se prodá kvůli ceně i spalovacích aut a výsledek je jasně viditelný. Koneckonců, je to napsané i v tom článku.
            Jako sorry, ale pro Audi A4 2.0 TDI za 2 miliony trh prostě neexistuje, protože za dvě mega můžeš mít Toyotu LandCrusier.

            Není úpadek zájmu. Je úpadek poptávky za ceny zahrnujcí kromě skutečné ceny i emisní výpalné a křížové financování elektromobility. Opakuji to tady každý týden – prodeje elektromobilů už nevyrostou. Klesne celkový trh a automobilky se sesypou.

            1. Zlocinci maji na svedomi krach nasich automobilek. EV by se dobre prodavaly kdyby nebyla armada netvoru, kteri replikuji fake news cizych mocnosti, ktere maji jedinou obzivu v prodeji ropy pro spalovaky. At to jsou ropny sejkove nebo ruSSky vrazi, vsichni jsou zalezli v kartelu OPEC+ a vydiraji cely svet. Kdo se podili na teto obri manipulaci je zlocinec a patri zavrit. Skodis nasim automobilkam i celemu hospodarstvi. Zmarili jste na objednavku obrovske investice.

              1. Jestli to správně chápu, ID.3, o kterém sám VW už přiznává, že je hnusný, špatně se ovládá, je prolezlý chybami a je lacině zpracovaný, a musí se to celé předělat, by se bez dotací a transferů bez problémů prodával za 1,6 milionu, nebýt lží šejků a Rusů?

                Tomu fakt věříš? Jako fakt? No ne ne 😀 😀 😀

    1. pro Runnču… Nějak tě s tím Nissanem nechápu… Nissan se nechal přesvědčit od Toyoty, aby šlápl ve slibně rozjeté elektromobilitě na brzdu. Blížící se krach je důsledkem tohoto chybného rozhodnutí.
      Ale zase mají šéfa správného samuraje – odsekl si půlku platu.
      Kdy ho bude následovat evropský lempl-manažment??… Já vím, tady se žádná populistická opatření nenosí 😒

      1. Nemyslím si, že toto je vysvětlení. Nissan přišel s Leafem a ještě před třemi lety jeden z top výrobců právě elektromobilů, tak prosím o upřesnění, v čem to šlápnutí na brzdu konkrétně spočívalo. A připomínám, že to Toyotě se daří naprosto skvěle.

        Spíš se mi zdá, že je prostě jen o tři roky napřed před VW a ostatními elektromobilně pozitivními automobilkami, které ale jedou po stejné trati.

                1. To že Toyota tlačila na ostatní Japonce, aby moc nerozjížděly EV je veřejné tajemství… Stejně jako že korumpovala kde se dalo, aby prosadila debilní vodík…
                  Výsledkem je, že z Japonců už je slyšet skoro jen o Toyotě, a to jen díky dočasně módním hybridům..

                2. Mám dojem, že dneska si to taháš vysloveně z pr***e. Tak třeba Mazda – kontinuální růst, forecast na 2024 a 2025 je 1,1 a 1,3 milionu vozidel…

                3. Dočasně módní hybridy ? To „dočasně“ u Toyoty už trvá déle než co to byly u nás umístěné „dočasně“ sovětská vojska v roce 1968. To dočasně už trvá 27 let a rozhodně to zatím nekončí.

                4. pro oba…. Mezičlánek je dočasný už z principu a že Japonci nechytili vlnu je evidentní. Pád na hubu přijde nevyhnutelně, vždyť i v Evropě ještě docela nedávno bylo vše růžové.
                  Toyotě nahrává, že se (nejen) její hybridy ukázaly neschopné změnit status quo, úspora paliva u dobíjecích hybridů cca 20% je směšná a zároveň pro hodně lumpů velmi přijatelná…
                  Pro Runnču…. 😃Ty žvanda a kecka tisíckrát nachytaný při účelových lžích , překrucování, přehánění a zamlčování mě budeš napadat, že si něco odněkud tahám?? 🤡😁

                5. Drvoštěpe, píšeš že z Japonců je slyšet jen o Toyotě, protože ostatní přemluvila div ne k zániku…
                  Když se ale podívám na realitu, tak Mazdě se daří, Hondě se daří, Isuzu frčí i Subaru roste…

                  Kdo nefrčí, jsou právě ty značky, které do portfolia zařadily elektromobily – Nissan i Mitsubishi. Netvrdím, že existuje přímá závislost, ale jeto zajímavé.
                  A hlavně, čísla dokazují, že opět svoje přání vydáváš za realitu.

                6. Napsal jsem ,,…SKORO jen o Toyotě…“. Jsi cvok – lžeš i když je důkaz kousek nad tebou. 🙄

Napsat komentář