Nová dvouzdrojová lokomotiva Vectron Dual Mode má schválení k provozu

Lokomotiva Vectron Dual Mode může být provozována na elektrifikovaných i na neelektrifikovaných úsecích bez nutnosti výměny lokomotiv.Doprava vlaků bez výměny lokomotiv zvyšuje rychlost a produktivitu nákladní dopravy.

Doprava vlaků bez výměny lokomotiv zvyšuje rychlost a produktivitu nákladní dopravy.
foto: Siemens Mobility

Dne 29. října 2020 získala lokomotiva Vectron Dual Mode společnosti Siemens Mobility schválení do provozu v Německu od Spolkového drážního úřadu (EBA). K dnešnímu dni objednaly lokomotivy Vectron Dual Mode společnosti Railsystems RP, Mindener Kreisbahnen GmbH a Stern & Hafferl. Celkem již bylo objednáno více než 100 dvouzdrojových lokomotiv trolej/diesel.

Další lokomotiva byla objednána Testovacím centrem Siemens Mobility sídlícím ve Wegberg-Wildenrathu pro zajištění převozů vozidel. Z tohoto schválení do provozu budou profitovat i bimodální lokomotivy Vectron objednané společností DB Cargo letos v září.

„Lokomotivy Vectron Dual Mode umožňují našim zákazníkům poskytovat udržitelnou a nákladově efektivní železniční nákladní dopravu. Jako alternativu k běžným dieselovým lokomotivám nabízí Vectron Dual Mode to nejlepší z obou světů: Na elektrifikovaných úsecích trasy je provozován jako plně elektrický, aby šetřil palivo a emise a snižoval náklady na údržbu. Na úsecích trasy bez trolejového vedení je možné přepnout lokomotivu do dieselového režimu, což eliminuje potřebu výměny lokomotiv,“ uvedl Albrecht Neumann, generální ředitel Kolejových vozidel společnosti Siemens Mobility.

Lokomotiva Vectron Dual Mode může být provozována na elektrifikovaných i na neelektrifikovaných úsecích bez nutnosti výměny lokomotiv.

Díky tomu jsou metropolitní oblasti a velká města, která mají elektrifikovanou síť, ušetřena od lokálních emisí generovaných dopravou. Doprava vlaků bez výměny lokomotiv zvyšuje rychlost a produktivitu nákladní dopravy.

Lokomotiva Vectron Dual Mode využívá osvědčené komponenty platformy lokomotiv Vectron. Je řešena pro rozchod koleje 1 435 mm a má hmotnost 90 tun. Lokomotiva je určena pro střídavé napájecí napětí 15 kV a je vybavena vlakovým zabezpečovačem PZB.

V obou provozních režimech (naftovém i elektrickém) dosahuje trakční výkon na obvodu kol 2000 kW. Palivová nádrž lokomotivy má objem 2600 litrů, nejvyšší provozní rychlost činí 160 km/h.

tisková zpráva

7 Comments on “Nová dvouzdrojová lokomotiva Vectron Dual Mode má schválení k provozu”

    1. Toto jsou lokomotivy pro Cargo. Tím, že jsou na elektřinu i
      Toto jsou lokomotivy pro Cargo. Tím, že jsou na elektřinu i diesel jsou univerzální a můžou kamkoviv. Jsou tedy vhodné jen pro Německo, z důvodu 15 kV.
      Pravděpodobně je budou nasazovat tak, že dají na začátek i na konec vlaku lokomotivu, lokomotivy nemají přiliš velký výkon, ve dvou to ale bude v pohodě a vyřeší se tím úvratě, vlečky, atd…

Napsat komentář