Nissan představuje nová elektrická auta, vývoj spalováků ukončí

Nissan představil šest nových elektrifikovaných modelů. Oznámil také, že ukončí investice do nových čistě spalovacích motorů pro osobní vozidla.

Společnost Nissan dnes pevně vykročila směrem k udržitelné budoucnosti a posílila svou pozici na evropském trhu představením nové šestičlené elektrifikované řady, která přijde na trh letos v létě. S využitím svých bezkonkurenčních zkušeností a vedoucího postavení v oblasti elektrické dopravy Nissan urychluje přechod na elektrifikovanou mobilitu prostřednictvím dosud nejzajímavější a nejkomplexnější nabídky značky. 

V návaznosti na rozhodnutí neinvestovat do normy Euro 7 pro osobní automobily nebude Nissan od roku 2023 v Evropě uvádět na trh žádné nové osobní automobily s čistě spalovacím motorem. Nissan očekává, že do roku 2026 bude 75 % jejího prodejního mixu v regionu elektrifikováno, přičemž do konce desetiletí chce dosáhnout 100 %. 

„Nissan směřuje k elektrifikované budoucnosti a Evropa je v čele tohoto trendu. Prostřednictvím vize Ambition 2030 jsme stanovili jasný směr a s naší novou elektrifikovanou řadou skutečně dláždíme cestu k udržitelné budoucnosti,“ řekl Guillaume Cartier, předseda představenstva společnosti Nissan pro Afriku, Střední východ, Indii, Evropu a Oceánii. 

Nissan pracuje na komplexním energetickém ekosystému pro elektromobily, který zkoumá iniciativy zaměřené na optimalizaci a rozšíření možností využití energie z baterií. Vlajkový výrobní ekosystém společnosti Nissan, EV36Zero, se sídlem v Sunderlandu ve Velké Británii, propojuje výrobu vozidel s výrobou baterií poháněných obnovitelnými zdroji energie, aby stanovil vzor pro budoucí výrobu mobility. Spojením modelu EV36Zero s novou elektrifikovanou produktovou řadou v regionu Nissan v Evropě skutečně otočil list a vydal se jasnou cestou k elektrifikaci a uhlíkové neutralitě.

Elektrická revoluce stále nabírá na obrátkách a Nissan podporuje řidiče na cestě k bezemisní mobilitě vzrušující nabídkou elektrifikovaných crossoverů. Portfolio pohonných jednotek dostupných ve vozidlech Nissan odráží rozmanitost řidičských návyků zákazníků.

Nissan Juke Hybrid

Nissan JUKE Hybrid je nejnovější iterací kompaktního crossoveru Nissan, který si zachovává osobitý charakter vozu JUKE a poskytuje zákazníkům, kteří se zajímají o elektrickou energii, komplexní úvod do světa elektrifikace. JUKE Hybrid v sobě spojuje pohotový výkon, příjemné jízdní vlastnosti a vynikající spotřebu paliva, což přináší uspokojivou a jistou jízdu. 

Nissan Juke Hybrid. foto: Nissan

Nissan Qashqai e-Power

Nissan Qashqai, který navazuje na své dědictví prvního crossoveru na světě, povyšuje zážitek z jízdy v crossoveru díky jedinečné technologii pohonu e-POWER společnosti Nissan. Kola pohání ze 100% elektromotor, který zajišťuje okamžitou a lineární akceleraci, zatímco malý spalovací motor dobíjí baterii za jízdy – a nabízí tak ještě větší jistotu za volantem. 

Sériový hybrid Nissan Qashqai e-Power. foto: Nissan

Nissan X-Trail e-Power 

Nový model X-Trail představuje odvážný nový přístup k neohroženému rodinnému crossoveru Nissan, který je vybaven inovativním pohonem e-POWER a technologií řízení všech kol e-4ORCE, jež pohání rodinná dobrodružství. Mimořádně tichý a komfortní chod modelu umocňuje preciznost dvoumotorového pohonu všech kol e-4ORCE – společně nabízejí poutavý, ale jistý zážitek z jízdy. 

Nissan Ariya 

Elektromobil Nissan Ariya je prvním vozem, který využívá důmyslnou platformu CMF-EV vyvinutou společností Nissan pro Alianci. Ariya vude také vybavena systémem e-4ORCE, který představuje dokonalou rovnováhu mezi výkonem a ovládáním. Bezproblémové rozdělení výkonu systému se dvěma motory zajišťuje okamžitou odezvu pro akceleraci v různých jízdních scénářích. 

Očekávaný elektromobil Nissan Ariya nabídne 90kWh baterii pro dojezd až 500 km. foto: Nissan

Nissan Leaf

Od uvedení na trh v roce 2010 se prodalo více než 577 000 elektromobilů Nissan Leaf po celém světě a najelo se více než 9 miliard kilometrů s nulovými emisemi. Nissan s modelem Leaf rozvinul své bohaté zkušenosti v oblasti elektrifikace a během deseti let vývoje zdokonalil úspěšný vzorec tak, aby se elektromobily staly dostupnými pro všechny – s modelem Leaf 2022 přináší ještě atraktivnější design, bezproblémovou konektivitu a efektivní možnosti pohonu. 

Nejnovější generace elektromobilu Nissan Leaf. foto: Nissan

Nissan Townstar 

Zcela nový Townstar, nová generace plně elektrického kompaktního lehkého užitkového vozu Nissan, je navržen jako spolehlivý, efektivní a snadno udržovatelný obchodní partner, optimalizovaný pro neustále se měnící potřeby zákazníků. Tento model, který využívá synergie s platformou Alliance, byl navržen jako inteligentní kombinace efektivity a praktičnosti.

Elektrická dodávka Nissan Townstar. foto: Nissan

Nový Townstar, který bude nabízen i s plně elektrickým pohonem s dojezdem 300 km v kombinovaném cyklu WLTP a sadou více než 20 technologických prvků, je ideální pro doručování na poslední vzdálenosti. Tato kompaktní dodávka nové generace pomáhá zajistit budoucnost udržitelného podnikání a urychlit přechod na elektrifikaci. 

69 komentářů u “Nissan představuje nová elektrická auta, vývoj spalováků ukončí”

    1. Ale je to plně v souladu s průměrnými nájezdy elektromobilů, viz čísla autobazarů.

      Elektromobily mají cca 6x menší nájezdy, než auta se spalovacím motorem. Důvody jsou tři:
      1) psychologický, tzv syndrom malého dojezdu. Majitelé vědí, že je problém s dojezdem a následným nabíjením, tak raději moc nejezdí.
      2) technický – malý dojezd a doba nabíjení zkracují dobu provozu elektromobilu a tím i možný nájezd.
      3) společenský – mnoho elektromobilů je pořizováno firmami jako společenský odpustek. Vozidla ale nejsou mezi zaměstnanci oblíbená a používají je, až když není jiná varianta.

      Pro mnoho aut platí i všechny tři důvody najednou.

      V důsledku mají elektromobily neuvěřitelně vysoké TCO náklady na ujetý kilometr.

        1. Ok, tak schválně na ta čísla bazarových Leafů pustíme BI:

          Sauto.cz
          15 vozů, souhrnný nájezd 526 780 km
          roční průměrný nájezd 7 634 km
          bez horních top 20% (3 vozidla) roční průměrný nájezd 3 522 km ročně

          autoscout24.de, filtr Německo
          435 vozů, souhrnný nájezd 2 273 310 km
          roční průměrný nájezd 5226 km
          bez horních top 20% (87 vozidel) roční průměrný nájezd 2 591 km

          Zajímavé, že? Ještě máš nějakou další nepodloženou teorii?

                1. Hele chlape, nic ti nebrání si vzít kalkulačku a ta moje čísla si přepočítat. 😉

                  Mně to BI vyplivlo za půl minuty, s kalkulačkou to za deset minut určitě taky spočítáš.

                  Tak s chutí do toho a pak napiš, jaká čísla ti vyšla. Pokud dojdeme k různému výsledku, jsem ochoten to také přepočítat ručně.

          1. Však ano. Vychází ti 16000km na auto a zdá se ti to strašně málo a já s tebou souhlasím – je to nepravděpodobné…. Podle Runnyho čísel vychází průměr 35 000km v bazaru a to tam jsou i nejeté kusy… Zajímalo by mě ,jak je to doopravdy… Ale s Hádavvkou 42 to už vážně řešit nebudu 🙄

                1. Zatímco na elektromobily se bude doslova stát fronta. 😀 Fiala prý už našel ten kanál, do kterého spadnul ten jejich dotační program. 😉

                  A co se týče meziročního růstu cen, tak asi takhle – benzín +37%, elektřina +100%.

                2. Elektřina 0kč… Ještě že jsem nakoupil profi řada Aku strojů (nářadí)..pohodave všech směrech 😉

                3. U mě nárůst elektřiny 0%. Bohužel se mi zdraží všechno ostatní protože firmy nepřemýšlely dopředu. Ty co přemýšlely tak mají FVE + EV a teď cenově zničí konkurenci.

                4. Pro naftalína42
                  Karol Polák jednou řekl: „Kiéž by sme mali viacej takých kokotóv.“
                  Předpokládám, že tím myslel tebe.

                5. Popravdě pánové, mě tyhle argumenty „nechci slevu zadarmo“ moc neberou.

                  Ještě jsem neviděl kalkulaci, kde by FVE nebo TČ dávaly ekonomický smysl.

                6. Pro Runnču
                  Ty tvoje hrátky s čísilkama 😃 … Asi jako když počítáš průměr tak, že 20%nejvyšších hodnot škrtáš, ale ty nejnižší necháváš 😁

                7. Drvoštěpe, kecáš. Napsal jsem ti jasně OBĚ čísla. Tedy kolik je průměrný nájezd, i kolik je průměr bez malé skupiny nejvíce jezdících.

                  Nemůžu za to, že průměrný roční nájezd Nissanu Leaf je 7 634 km a 80% majitelů najede jen 3 522 km.
                  Ano, je to šíleně malé číslo. I invalidní vozík najede více.
                  3,5 tisíce km ročně 😀 Prostě pozérské kriplkáry ve vší nahotě.

                8. Tak to ti runnere kalkulátoři něco zamlčeli. Moje malá FVE vyrobí každý rok 4,5 MWh t.j. 30 tisíc km zadarmo. Protože to nestačím vyjezdit tak zůstane ještě hodně pro barák. To se mi zdá, že dává smysl. A čím bude benzin a elektřina dražší tím to bude smyslnější.

                9. Jasně, zadarmo.
                  Můžu hádat? Vysolil jsi o půl míče víc za auto, dalších dvě stě litrů za FVE, k tomu těm nejpotřebnějším lidem ukradnul 150 tisíc na dotacích a teď tady budeš kecat, jak to máš bezvadně zadarmo. Bože bože…

                10. Ještě ekonomická poznámka.
                  Čím bude elektřina dražší, tím víc nevyděláš. Nominálně to tak sice vypadá, ale fakticky růst cen energií znamená růst inflace, takže stejně s ním rostou náklady obětované příležitosti a ty jsi na tom ve výsledku naprosto stejně.

                  Tedy pokud sis na tu FVE nepůjčil na fixní úrok. Pak ano, pak by si na tom začal vydělávat, a to hodně.

                  Dnes je nejlepší investicí dluh.

                11. Jistě, že je dnes nejlepší investicí dluh. Ještě lepší investicí je utratit peníze za něco co bude šetřit v budoucnu. Jinak by mě ty peníze stejně sežrala inflace.

    2. Těžko říct, kde vzali tu hodnotu 9 miliard km. Ten údaj o počtu aut je asi z oficiální zprávy Nissanu, ale nic o nájezdu tam nepíšou.

      https://europe.nissannews.com/en-GB/releases/release-ea2ada92a067df51a78ce3a3b2394363-nissan-leaf-gets-a-new-glow-for-2022-with-sharp-design-and-advanced-tech

      Třeba ale tady podle toho článku najely Leafy už 13 miliard km před 2 lety.

      https://paultan.org/2020/03/11/nissan-leaf-has-saved-2-1-million-metric-tonnes-of-co2-to-date-from-13-billion-emissions-free-kilometres/

          1. A počítali jste tam všichni i s veličinou prodaných kusů za rok? Pokud ty prodeje rostly podobně, jako u Tesly, tak je jasný, že ty nájezdy budou malé, protože se jich vlastně prodalo nejvíc v posledních letech.

            Jinak jo, EV mají menší nájezdy, než spalováky, ale zase se to musí porovnávat kus od kusu, nafťáky co jsou ve firmách, hrozně zkreslují nájezdy.

                1. Já nemám potřebu ti nic vysvětlovat. Když neznáš nikoho, kdo má Leafa, tak se zeptej na Leaf fóru. Oni ti to tam vysvětlí, že průměrný nájezd auta opravdu není 16 000 km.

                  Taky se zamysli nad tím, jak nekriticky přejímáš údaje, které se ti hodí do tvého vidění světa. Informace o 9 mld. kilometrech je totiž evidentní nesmysl a zřejmě chyba v článku.

                2. Pro Běhavku 42 neber si mě do tlamy netáhlo!…Nic se nepokouším vysvětlit a už vůbec ne křečovitě… Nezajímá mě křivá propaganda ani pro-elektro, ani proti- elektro na rozdíl od tebe…. Zajímá mě skutečný stav věcí – opět narozdíl od tebe 🤡💩

                3. U Leafa sbira Nissan data a uklada na centralnim serveru. Ale je tam jedno ale. Ridic musi odkliknout pri kazde jizde ze souhlasi se sberem dat. A mnoho lidi s tim nesouhlasi, protoze nechteji byt spehovani. V databazi jsou doopravdy ruzne „zajimavosti“. Nektere Leafy maji dlouhodobou prumernou spotrebu kolem 1,5 kWh/100km. Proto se udaje z databaze Nissanu nedaji povazovat za validni. A 16 tisic km najezd je asi podobny nesmysl. Muj Leaf ma najeto pres 60.000 km. Slouzi jako nakupni taska a jizdy kolem komina. Na delsi jizdy je Tesla a s tou zase nejezdim do supermarketu kde by me zase nekdo objel Teslu korunou. Pred lety sme meli na nakupy Passata tdi a ten mel uplne stejny najezd jako Leaf. Akorat byl totalne zasrany sazemi a vyfuk plny vody.
                  Jeste pripominka k zivotnosti spalovaku. Ty herky jezdi jeste po smrti katalysatoru, DPF, vstrikovacich cerpadel atd. Kape z nich olej a vubec by uz nemely existovat. Chlubit se takovym zoufalstvim muzou jen pitomci. Spalovak ma omezenou zivotnost a mel by byt vyrazen z provozu kdyz neplni podminky ke kterym byl schvalen k provozu.

                4. @Leodendula
                  Tu konektivitu ale nemají všechny Leafy včetně základních verzí nebo se pletu?

                5. @Drvoštěp
                  Ok, tak ještě jednou, skutečný stav věcí:

                  Sauto.cz
                  15 vozů, souhrnný nájezd 526 780 km
                  roční průměrný nájezd 7 634 km
                  bez horních top 20% (3 vozidla) roční průměrný nájezd 3 522 km ročně

                  autoscout24.de, filtr Německo
                  435 vozů, souhrnný nájezd 2 273 310 km
                  roční průměrný nájezd 5226 km
                  bez horních top 20% (87 vozidel) roční průměrný nájezd 2 591 km

                  Nevím, co na to nechápeš, nebo co považuješ za propagandu. Lze to ještě napsat objektivněji? Těžko. Nelíbí se ti to? Smůla. Srovnej se s tím.

                6. @Venca. Telematiku maji asi jen ty drazsi verze. Oproti Tesle to u Nissanu moc dobre nefunguje. Byly casy kdy se nedalo spojit s autem, tak jsem se prihlasil k japonskemu serveru a tam to fungovalo. Asi po roce zase nefungoval japonsky, tak sem presel zase na nemecky a ten mam dodnes. Nissan ma trochu problemy s logikou. Sice ma chytry klic ktery odemyka auto, muzu nastartovat a odjet. Ale aby sly zavrit okna, to nejde. Musim sednout do auta, nohu na brzdu, „nastartovat“ a pak muzu zavrit okno. Ani radio nefunguje bez nastartovani. Tak kdyz nekde sedim a cekam, tak mam nastartovane auto, denni sviceni sviti a lidi me upozornuji, ze mam svetla. Japonce bych uz nikdy nekoupil, banka na vodu do ostrikovacu stala po stretu se srnkou pres 12 tisic kc plus montaz.

                7. @Leodendula, nemusíte „startovat“. Stačí dvakrát stlačit startovací tlačítko ( bez pedálu ) a naběhne infotajment, audio i stahování oken.
                  Mám Leaf 2013 – dovoz USA a 2016 – evropská verze, u obou to tak funguje.
                  Američan chce po nastartování odsouhlasit telematiku tak třikrát do roka, Evropan po každém nastartování.

              1. To možná u Tesly, která je furt napojená ale jinak všechno jde stočit. Nemyslel jsem ale zrovna stočení, ale spíše nějaký háček jako třeba, že udávají počet km najetý od výměny baterie (Leafy na to trpí) nebo nějakou podobnou AAA vychcánkovinu. Jednou jsem se přijel podívat na jedno auto a co mělo v inzerátu „300 tisíc km vzhledem k nájezdu top stav“ a na místě se ukázalo, že je kromě samotného motoru je všechno (turbo, převodovka, 4×4) vysypané. 😀

                Jako Autoforum většinou ani neotvírám, ale dobře. Těžko říct jestli počítali i dodávky a z Nizozemska se hodně vyváží ojetiny na východ, což může zkreslovat údaje. Jsou to také nájezdy při vyřazení. Těžko říct kolik budou mít takové Leafy za X let.

                Taky musíme brát, že Leaf je poměrně malé auto s malou baterkou (hlavně ty starší). Není to limuzína od BMW, MB nebo Audi pro žraní dálničních km. Znám několik lidí co mají Leafy s nájezdem 150 tisíc+, ale většinou se to pohybuje od 50-100. Ty první měly také jen 24 kWh baterku, tak s tím se 500 tisíc asi najet nedá na jednu baterku.

                1. Pro Vencu akorát si čtyřicetdvojka našel téma na nasírání…O nic jiného mu nejde, že to je celé zmatené a místy evidentní nesmysl ho nezajímá…⛽👎

                2. Uvedl jsem objektivní, každým ověřitelná čísla.

                  Že to někoho nasírá, není můj problém.

              2. Ano, EVčka se stáčí jak o život, jeden důvod je panika z opotřebení baterie a druhý levnější pojištění. Jezdím z diagnostikou s lidma , kteří si chtějí koupit ojeté EV a je to masakr. Většinou odjíždíme s nepořízenou. Nejvíc mě fascinuje jak jsou ty podvodníci líní ten ojeb udělat pořádně. Takhle s tím odhalením nemám žádnou práci jako na spalovácích.

                1. Tak to je podobný jaku u spalovacích aut. Tam se taky stáčí jak o život. Takže ty údaje v bazarech o nájezdu jsou vzájemně srovnatelné, akorát aby se člověk dobral skutrečného nájezdu, tak jak u ICE, tak u EV to musí vynásobit jakousi „bulharskou“ konstantou 🙂

                  Myslíte, že to opotřebení baterie (resp. degradace) je jenom panika? Já měl za to, že je to vlastnost, že teda baterka léty a nájezdem (počtem cyklů) kapacitu opravdu ztrácí a ne že je to jenom panika. Samozřejmě, některá baterka ztrácí více, jiná méně, záleží na výrobci jak má udělaný její manažment a taky ten bezpečnostní buffer.

                  Pokud by existoval nějaký jednoduchý způsob jak zjistil kondici baterky, bylo by to fajn. Ale když i sám výrobce mlží a u EV s nájezdem třeba 60 tis. km pořád udává, že baterka je na 100%, pak je to těžký.

        1. No spíše jsem tím chtěl ukázat, že co článek, tak to z prstu vycucaný údaj o celkovém počtu najetých kilometrů. Taky asi jak by to mohl Nissan nebo kdokoliv přesně vědět? Jsou to spíše jen hodně hrubé odhady. Leaf není Tesla, kde má snad každý uživatel účet a firma může počet najetých km jednoduše zjistit.

          Taky je nutné znát prodejní křivku. Leaf se začal prodávat v podstatě až ve 2011. Prvních 100 tisíc se prodalo až v 2014. Prvních 300 tisíc se prodalo až na konci 2017. Tedy za poslední 4 roky prodali cca stejně jako za prvních 7 let, tedy průměrné stáří je zhruba 4-5 let. Praiskup v komentáři níže sdílí zprávu od Nissanu, že už v září 2020 byl nájezd 14,8 mld. km. Dnes to může být klidně 18-19 mld. a to je cca 8000 km za rok. Stejně je to ale hrubý odhad.

          Leaf je menší jak Oktávka.

          1. Záznam údaje o najetých km do informačního systému je povinnou součástí servisních prohlídek a výrobce má naprosto přesný přehled o nájezdu všech vozů, které navštěvují autorizované servisy.

            Prodejní křivka je nepodstatná a naprosto neovlivňuje údaje o individuálních nájezdech ze stovek vozidel v autobazarech.

            1. Když pominu, že ne opravdu každý jezdí do autorizovaného servisu, tak minimálně nemají údaje od poslední návštěvy servisu, což může být klidně 2 roky. Toť k tvému „naprostému přehledu“.

              Prodejní křivka je naprosto zásadní pokud chceš spočítat průměrný roční nájezd vozidla. To že se Leaf začal prodávat v 2010 totiž opravdu neznamená, že průměrné stáří je 6 let.

                1. A když ne, tak tě zavřou nebo co? Jezdí jen ten co to má ještě v záruce.

                2. Muj Leaf 2013, byl v poslednich 6 letech 1x v servisu. Ale jen kvuli stretu se srnkou. Nevim co bych tam delal, sterace a kabinovy filtr si vymenim sam. Muj predchudce si zaplatil prodlouzenou zaruku celkem na 5 let. Ani behem te zaruky sem s Leafem nikde nebyl.
                  Teslu budu mit v cervenci 3 roky. Jedina navsteva v prazskem Tesla Center byla u prilezitosti otevreni 1. pobocky v CR. BEV proste servis nepotrebuji. Nektere znacky to sice predepisuji, ale nevim proc tam maji jezdit. Nic se nevymenuje ani neopravuje. Uplne zbytecne prohlidky.

                3. @Leodendula
                  Tak pokud máte najeto 60 tis. km, tak to auto musí být jako nové 🙂 Tam není důvod, aby se cokoliv kazilo. Ano, EV nemusí na údržbu motoru, výměnu oleje, svíček a pod. Ale třeba tlumiče, podvozkové části, brzdy a pod., to vše je stejní jako u spalováku. Jenomže tím, že máte najeto nula nula nic, tak se vám to neprojeví.

                  Já byl nedávno na výměně PP náboje kola (290 tis. km), holt špatné krajnice a odešlo ložisko. To by se mi na EV určitě nestalo, že? 🙂 Nebo na manželky autě výměna tlumičů (180 tis.km), to by se mi asi taky nestalo na EV, že? Když už jsou ty EV tak bezúdržbové.

          2. Jak jste z těch údajů usoudil roční nájezd 8000 km? Výpočty mi říkají celkový průměrný nájezd každého vozu je cca. 28 000 km, platí pro nové vozy i pro ty staré 10 let. Pokud např. rok starý vůz má 4000 km a 10 let starý má 52 000 km, tak celkový průměrný nájezd sedí těch 28 tis., ale roční nám vyjde na cca. ani ne 5000 km, ne?

              1. Vzal jsi jedno naprosto fiktivní číslo (nájezd podle tebe za rok a půl narostl o fantastických 30%), vydělil ho druhým fiktivním číslem (naprostá většina Leafů je díky klesajícím prodejům výrazně starší, než 4 roky) a máme tady Vencovo šášovské žonglování s čísly, červeným nosem a přišlápnutými kalhotami.

                1. Co si nepochopil na „Prvních 100 tisíc se prodalo až v 2014. Prvních 300 tisíc se prodalo až na konci 2017. Tedy za poslední 4 roky prodali cca stejně jako za prvních 7 let, tedy průměrné stáří je zhruba 4-5 let“?

                  Toť k nesmyslu „naprostá většina Leafů je díky klesajícím prodejům výrazně starší, než 4 roky“.

                  Co se ti na tom nezdá? 4 mld. km za rok a půl při cca 530 tisících autech je 5000 km na auto na rok. To je ještě sakra podstřelené. Navíc je to odhad z odhadu Nissanu. Nemá smysl to vůbec řešit s takovou přesností vstupních dat. Chtěl jsem jenom říct, že údaj 9 mld. km v článku je nesmysl.

          3. Pak jsem to přepočítal podle těch 14 mld a cca. 460 tis. prodaných aut v 2020. To pak vyšlo těch 28 tis. km celkový průměrný nájezd na auto. Pokud ty čísla jsou správná (?), pak je to jednoduchá matematika.

            Dost jsem sledoval nabídko EV v bazarech a je prostě fakt, že ta EV najedou průměrně o dost méně než srovnatelný spaloák. To je prostě tak a lze to ověřit. Je možné, že u EV mají majitelé touhu vlastnit lepší model, protože vývoj jde dopředu a nevadí jim prodat auto s malým nájezdem a tedy s dost velkou ztrátou, nevím… U spalováku ten vývoj tak rychlý není a taky se nezkracuje s věkem a km dojezd.

            A jak psal Leo o životnosti spalováků a o tom, jak jezdí herky a pod…
            Tu statistiku jsem dával já, resp. ten odkaz. Bylo to z Nizozemí a předpokládám, že tam funguje STK lépe než u nás, takže asi nehrozí, aby jezdila auta bez DPF a aby z nich cosi kapalo a jezdily herky. To jsdou opravdu jenom kecy fanatika. Prostě je fakt, že spalovák, který je servisovaný, nemá problém najet ty km, jak jsou uvedeny v tom odkazu a může se fanatik i na hlavu stavět 🙂

            1. Ale přece nemůžete srovnávat nájezd aut prodávaných v bazarech s průměrným najezdem auta celkem?
              Pro EV je to hodně špatně z důvodu toho že EV aut je málo, jejich cena je v bazarech vyšší než srovnatelných spalováků (časově) Spalovak se vám znehodnoti víc než Ev. A hlavně se více točí. A konkrétně u lrafu je to proto, že se prodávají hlavně auta která lidé nechtějí protože jezdí málo a koupí si nové. Ti kteří s ním jezdí a tedy mají větší nájezd ho neprodaji protože ještě není dostatek starých Ev aut. Takže statistika z bazaru je hodně podhodnocena.
              Za mě, usuzovat z toho závěry tedy nejde.

              1. Tak já primárně jenom spočítal z těch údajů Nissanu, kolik je průměrný celková nájezd Leafu a vyšlo mi to hodně málo, až podezřelě. Pak se z toho rozvinula debata o nájezdu EV vs. spalovák a ono to opravdu vypadá, že srovnatelné EV toho najede méně.

                Ano, EV je málo, málo se jich zatím prodává v bazarech a statistika bude lepší až jich bude více a až se budou vyřazovat z provozu tak, jako spalováky. Pak bude možná stejná statistika jak z toho Nizozemí a uvidí se, kolik EV skutečně najedou za svůj automobilní život.

                1. Musíme brát, že Leaf je menší auto s malou baterkou (hlavně starší verze). To prostě není typ auta, které mají běžně 300 tisíc+. Ono když má auto 150 km dojezd, tak najet s ním 30 tisíc ročně chce opravdu specifický styl používání.
                  Když se ale podíváme na BEV s větší baterkou, tak třeba Tesly mají běžně po pár letech 100 tisíc+ a často lze vidět po 7-8 letech i 200 tisíc+.

                  Co znám lidi a co jsem přečetl na internetu, tak když si někdo koupí BEV, tak jezdí naopak o trochu více (když už zaplatil tolik za BEV tak to chce projezdit), protože cena elektřiny na km je při domácím nabíjení levnější (hlavně v létě s vlastní FVE) a také je to vidět až na měsíčním/ročním vyúčtování. Je to jako platit kreditkou nebo za hotové. Kreditkou to vždycky méně „bolí“. 🙂

                2. @Venca
                  Tak Leaf je prezentovaný jako docela prostorné, dokonce rodinné auto. Co jsem koukal na testy od Elecrodad, tak dokonce prošel i tím jeho testem s kočárkem – tátův test s kočárkem nebo jak to ten EV evangelista nazývá 🙂 A používal to pro rodinu se 3 dětmi, až teď si pořídil Teslu 3. Takže pak předpokládám, že to bude jezdit ve stejném režimu a nájezdu jako jiná rodinná auta. A to nemluvím o tom, že jako rodinná auta často slouží i menší Fabky kombi, třeba.

                  Jinak souhlasím s tím, že pokud si někdo pořídí EV, tak s ním klidně může jezdit více než předtím se spalovákem. U mě by to byla tutovka. Pokud bych manželce koupil EV, tak to bude určitě jezdit více než těch pár tisíc ročně, co teď jezdí. To EV by zastalo většinu jízd, co teď jezdíme se spalovákem, mimo dálkových. Takže v souhrnu bych najel stejně (není důvod jezdit více), ale spousta jízd by se ze spalováku „přelila“ na EV, když už bych ho za ty nekřesťanský prachy koupil 🙂

    3. Per: https://uk.nissannews.com/en-GB/releases/release-48622ba0e8b2c6bcc2594c38510d70c2-nissan-celebrates-production-of-the-500000th-leaf
      „2020/09/09“
      „With half a million LEAF built globally,“
      „With more than 14.8 billion clean-air kilometers driven since 2010“

      Tedy tehdy lehce pod 30kkm/kus. S poznámkou:

      Nissan Global Data Center (as of August 26th, 2020). Calculation: total distance driven (GDC data, based on 52% of global LEAF volume) / number of Carwings-registered vehicles (52% of global LEAF volume) x total global sales number

    4. Teda to je zase sranda jak se ohání BI. Možná že je opravdu rozdělen na dva 😄.
      V každém případě porovnávat nájezd daný automobilku který je pouze odhad, s počtem km, aut v bazaru a tvrdit že je to to samé. To může jen ignorant.
      Čísla jsou jedna věc, ale absolutně je nelze tímto způsobem porovnávat. Nejblíže se tomu blížil člověk co tady napsal odhad na základě zkušeností lidi. Z toho lze něco usoudit.
      Vše ostatní jsou pouze hrátky s číslu, která nic neříkají.
      Základní poznatek který ví všichni je že leaf je vozítko na krátke jízdy. A bohužel nikdo neporovnava s podobným spalovákům pro krátké jízdy.
      Za druhé z vlastních zkušeností, které tu řekli minimálně 3 lidi má Ev najeto stejně jako podobný spalovák.
      Takže asi tak.

      1. Vzít nájezd stovek aut z bazarů, nebo pojišťoven, nebo údajů ze servisů automobilky, to je poměrně slušně vypovídající vzorek a objektivní informace.
        Vzít vlastní zkušenost, nebo jiných třech fanatiků sdružujících se na zájmovém webu, to je veskrze subjektivní a bezcenný plácanec.

Napsat komentář