Nissan představil nový Leaf Black Edition

Nissan překročil v Evropě 75 000 prodaných elektromobilů. Zároveň ukázal nový Nissan Leaf Black Edition, který je limitovanou sérií elektromobilu vstupujícího na trh v březnu 2017.

Není zatím jasné, zda nový Leaf Black Edition nabídne 40kWh baterii, o jejímž brzkém odhalení se spekuluje.
foto: Nissan

Nissan oznámil, že prodej modelu Nissan Leaf v Evropě vzrostl v první polovině fiskálního roku 2016 oproti stejnému období v loňském roce o 10 %.

Nejnovější statistiky také ukazují, že elektromobily značky Nissan vlastní v Evropě přes 75 000 majitelů ve 43 zemích, což potvrzuje urychlování přechodu k elektromobilům.

Tento milník následuje po nedávném oznámení, že elektromobilů Nissan se po celém světě prodalo již 260 000. K celkovému prodeji elektromobilů výrazně přispěl i model Nissan e-NV200, jehož objem prodeje ve fiskálním roce 2016 vzrostl meziročně o celých 34 %.

Nová černá edice

Nový Nissan Leaf Black Edition vychází ze stávající úrovně výbavy Acenta. Navíc nabízí inovativní design a četná zdokonalení dynamického stylingu.

Stylový exteriér zahrnuje 16” černá hliníková kola, světlomety , osvětlené prahové lišty, tónovaná skla, černé kryty bočních zrcátek a černý zadní střešní spoiler. Luxusní nádech dodávají interiéru rohože s modrým prošíváním.

Nissan Leaf Black Ediiton

foto: Nissan

Leaf Black Edition má také ve standardní výbavě nejmodernější verzi telematického systému NissanConnect EV a inovativní technologii panoramatického kamerového parkovacího systému.

Model vyráběný v limitované sérii se v Evropě bude prodávat pouze od března do srpna 2017. Prvních 1000 zákazníků obdrží bezplatný Wi-Fi hotspot, který obslouží až 8 zařízení.

tisková zpráva

24 Comments on “Nissan představil nový Leaf Black Edition”

  1. Ahojte, dovolím si
    Ahojte, dovolím si nesúhlasiť že black edition nebude mať 40kWh verziu. Na nete som našiel info že v L.A. 2016 bude predstavená verzia, ktorá bude mať menšiu baterku 30kWh a väčšiu 41kWh a práve toto auto bolo v L.A. predstavené. inak výbava riadne podrástla, teda ako konkurent Ioniq to zasa bude dávať od marca zmysel….tak potom uvidíme definitívne ako to je.

    24kWh verziu už nebudú ponúkať vôbec.

    Inak u Slovenských predajcov som našiel LEAF 24kWh verziu za 24.000 Eur pred dotáciou a 30kWh verziu za 28.000 Eur pred dotáciou.

      1. Konkrétně při 3x230V a
        Konkrétně při 3x230V a 63A = 43kW. Ale IMHO je to zbytečné. Stačí max. 3x32A (22 kW) pro normální dobíjení přes palubní nabíječku (výkonnější nabíječka prodražuje auto a málokdo má doma 3x63A jističe) a pak použít výkonnější DC nabíjení pro rychlonabíjení většími proudy.

        1. Ano doma ma malokdo 63A.
          Ano doma ma malokdo 63A. Nakolik je ta cena v R-Zoe v pomeru k cene samotneho auta netusim, ale nebude to zavratna castka.
          Kdyz vezmu variantu 3,5kW a 40kWh baterie, tak to pro 80% SOC vychazi na 9hod :-(( a na 100% dalsi 4hod. Dnes to pri nizkem tarifu (v zime jsou 3 useky behem dne), jez trva nejdele v noci 5,5hod a baterii 20kWh je casove akorat.
          Myslim ale, ze by to bylo dobre, aby to v aute bylo a to jako standard. Jednak jsou dnes stojany napr Terra-53, ktera ma menekes 43kW a druhak lze tudy nabijet i jen treba 10A (7kW) a to ma doma i vetsina. /Jako dnes v mobilech je mikroUSB a lze tudy 0,5A ale i 3A./ A koneckoncu v alianci by to meli jeden (jiz existujici) blackbox pro vsechny BEV.

          1. Trochu argumentujete
            Trochu argumentujete extrémy. 3,5 kW je málo na každou baterii.
            Ono by stačilo, kdyby automobilky pro svoje EV začlenily podporu 3 fázového nabíjení. To hned výkon naroste 3x při stejném proudu.
            To hned máte 11 kW výkonu při 16A na každé fázi a dneska běžně máte domy na jističi 3x25A-40A. Máte poměrně velký výkon, dostačující na baterii 30-40 kWh, nemusíte navyšovat jističe, ani měnit dráty (na 16A si vystačíte s 2,5 mm2 průřezem drátu).
            Kdežto u 1-fázové nabíjení, pokud chcete vyšší příkon, tak jednak musíte zbytečně navyšovat hlavní jistič (kvůli jedné fázi) a jednak si ohlídat dráty – na 32 A už je potřeba 6 mm2 průřez.

      1. +1
        Prodali nejvíc tak se

        +1

        Prodali nejvíc tak se nikam neženou a v klídku si připravujou Leaf 2.
        2017 konkurence nic dramatickýho nechystá, tak s tím vyplujou až 2018. Sice to v 2017 vokážou, ale lidi to dostanou až teprve s případnou masprodukcí TM3.
        2017 uvidíme asi spousty dalších konceptů, ale ke koupi pořád nebude nic kloudného tak ještě stihnou prodat spousty spalovácích popelnic.

Napsat komentář